لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

عفونت گوش بزرگسالان

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

فهرست مطالب

هرآنچه در مورد عفونت گوش در بزرگسالان باید بدانید

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

عفونت گوش یکی از عفونت های رایج در بین کودکان است. اما این بدین معنی نیست که چنین اتفاقی برای بزرگسالان اتفاق نخواهد افتاد. این بیماری عفونی در کمین بزرگسالان نیز بوده و ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. تنها تفاوتی که در عفونت گوش کودکان و عفونت گوش بزرگسالان وجود دارد، شدت و مدت زمان درمان بیماری است. عفونت گوش در کودکان معمولاً وخیم نبوده و خیلی زود درمان می شود. اما زمانی که همین عفونت گوش برای بزرگسالان اتفاق می افتد نشان از بروز یک بیماری جدی است. اگر فردی در بزرگسالی دچار عفونت گوش شود حتماً باید علائم بروز این بیماری را بررسی کرده و به پزشک مراجعه کند. در این مقاله در مورد علائم، علت های بروز، درمان و پیشگیری این بیماری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علائم عفونت گوش بزرگسالان

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

به طور کلی سه نوع عفونت گوش داریم.

هر نوع از عفونت گوش نشان دهنده درگیر شدن یکی از قسمت های اصلی گوش است:

  • عفونت گوش داخلی
  • عفونت گوش میانی
  • عفونت گوش خارجی

عفونت گوش داخلی

گاهی علائم موجود، عفونت گوش داخلی را مطرح می نماید اما ممکن است نشانه بروز عفونت گوش داخلی نباشد.

علائم این نوع عفونت علاوه بر درد گوش شامل موارد زیر می شود:

حتی گاهی اوقات بروز مشکل در قسمت داخلی گوش می تواند نشانه ای از یک مشکل حادتر مثل مننژیت (عفونت مغزی) باشد.

عفونت گوش میانی

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

گوش میانی ناحیه ای از گوش است که دقیقاً در پشت پرده گوش قرار گرفته است. عفونت گوش میانی را در علم پزشکی با نام otitis media نیز می شناسند. معمولاً این عفونت زمانی اتفاق می افتد که مایعی در پشت پرده گوش جمع شده و منجر به ورم پرده گوش شود. بعد از بروز این مشکل شخص احساس گوش درد داشته و گاهی اوقات احساس پرشدگی گوش دارد. در کنار این علائم گاهی اوقات مایعاتی از داخل گوش آسیب دیده خارج می شود که می تواند یکی از علائم بروز عفونت گوش میانی باشد. گاهی اوقات عفونت میانی از این علائم فراتر رفته و خودش را با تب نشان می دهد. ممکن است قدرت شنوایی فرد درگیر شده کاهش یافته و تا زمان پاکسازی عفونت توانایی شنیداری اش به حالت اولیه باز نگردد.

عفونت گوش بیرونی

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

بیماری های گوش و حلق و بینی

قسمت بیرونی گوش به قسمتی انتهایی و خروجی گوش گفته می شود، یعنی همه قسمت های گوش از پرده گوش به بعد را با نام گوش بیرونی می نامند.

این نوع عفونت را با نام otitis externa نیز می شناسند. شروع علائم این نوع خاص با خارش وحشتناک گوش ها همراه خواهد بود.

در مراحل بعدی علائم زیر ممکن است ظاهر شود:

  • درد گوش
  • حساس شدن گوش
  • قرمزی
  • ورم و التهاب

علائم عفونت گوش

علت اصلی عفونت گوش همان طور که از اسمش هم مشخص است به عفونت های باکتریایی باز می گردد. اما اینکه کدام یکی از قسمت های گوش، داخلی، بیرونی یا میانی درگیر این بیماری شود، علائم بیماری عفونت گوش بسته به نوع عفونت گوش متفاوت خواهد بود.

عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی معمولاً با یک سرما خوردگی یا مشکل تنفسی آغاز می شود.

این عفونت ممکن است گاهی اوقات گسترش یافته و از طریق شیپور استاش (لوله باریکی که گوش میانی را به پشت بینی متصل می کند) یک یا هر دو گوش را درگیر کند. وظیفه اصلی شیپور استاش تنظیم فشار هوا در داخل گوش ها می باشد. ولی ممکن است یکی راه های انتقال عفونت بین دو  ناحیه گوش نیز باشد. این لوله از داخل گوش به قسمت پشتی بینی و گلوی تان متصل می شود. زمانی که فرد دچار عفونت گوش شود، ممکن است به مرور شیپور استاش را نیز درگیر کند. حتی باعث تورم و التهاب شیپور استاش شود. در مرحله بعدی همین تورم به ظاهر ساده ممکن است باعث شود که همه مایعات داخل این لوله شیپوراستاش تخلیه نشده و دقیقاً پشت پرده گوش جمع شوند.

عفونت گوش بیرونی

عفونت گوش شناگر نام دیگری است که بر روی عفونت گوش بیرونی گذاشته اند.

علت این نام گذاری هم به این خاطر است که علت اصلی بروز این عارضه باقی ماندن آب استخر در داخل گوش شناگر است. البته این اتفاق فقط منحصر به شناگرها نبوده و ممکن است همین اتفاق داخل وان حمام یا در حین دوش گرفتن نیز اتفاق بیفتد. رطوبت و آب جمع شده بهترین مکان برای رشد باکتری ها بوده و می تواند فرد را در معرض عفونت گوش قرار دهد. حال زمانی که شما با دست یا هر جسم خارجی دیگری به قسمت خارجی گوشتان آسیب رسانده باشید، زمینه بروز عفونت باکتریایی در گوش بیرونی را فراهم کرده اید.

عوامل خطر عفونت گوش بزرگسالان

یکی از علت هایی که باعث می شود تا کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت گوش قرار داشته باشند. کوتاه و افقی تر بودن شیپور استاش در گوش کودکان است. زمانی که هنوز این لوله کوچک است و رشد کافی را نداشته احتمال بروز عفونت گوش هم بیشتر است، در نتیجه کودکان بسیار بیشتر از بزرگ سالان در معرض عفونت گوش می باشند. البته عواملی هستند که ممکن است بروز این عارضه را شدت بخشیده یا احتمال آن را افزایش دهند. به طور مثال: مصرف سیگار و یا در معرض دود سیگار قرار گرفتند احتمال بروز عفونت گوش را تاحد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

حساسیت های فصلی نیز یکی دیگر از عواملی است که ممکن است احتمال بروز عفونت گوش را در شما افزایش دهند. از طرف دیگر بروز سرماخوردگی یا عفونت های تنفسی نیز می تواند شما را در معرض بروز عفونت های گوش قرار دهد.

زمان مراجعه به پزشک

اگر از تمامی علائم و نشانه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم فقط دچار گوش درد شده اید، قبل از مراجعه و گرفتن وقت ویزیت از دکتر بهتر است 1 یا 2 روزی صبر کنید. گاهی اوقات عفونت گوش جزئی بوده و پس از چند روز به خودی خود بهبود می یابد. اما اگر بعد از گذشت این مدت زمان هیچ بهبودی حاصل نشد و تب کردید، در اولین فرصت به پزشکتان  مراجعه کرده و علائمتان را کاملاً برای دکتر شرح دهید. در هنگام ویزیت بازگو کردن هرکدام از علائم تخلیه آب از گوش، مشکل در شنوایی و… می تواند روند درمان و تشخیص را تا حد زیادی سرعت ببخشد.

تشخیص عفونت گوش بزرگسالان

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

در حین ویزیت، پزشکتان ممکن است در مورد سابقه پزشکی شما سؤالاتی بپرسد و به علائمی که برایش شرح می دهید گوش فرا دهد. همچنین ممکن است از یک دستگاه گوش بین، (اوتوسکوپ یا اوریسکوپ) برای معاینه مجرای گوش خارجی یا پرده گوش استفاده کند تا تشخیص عفونت دقیق تر باشد.

اوتوسکوپ

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

وسیله ای است که با نور و قدرت بزرگ نمایی که دارد، امکان بررسی دقیق تر سلامت گوش تان را به پزشک مربوطه می دهد. گوش بین بادی نیز وسیله شنوایی شناسی دیگری است که برای معاینه پرده گوش از آن استفاده می شود و می تواند فشار هوا در داخل مجرای گوش بیرونی را تغییر داد. بدین صورت که اگر پرده گوش شما در برابر جریان هوای ایجاد شده توسط دستگاه هیچ حرکتی نداشت بدین معنی خواهد بود که مایع در گوش میانی تان تجمع یافته و گوش شما بدون شک عفونی شده است. اما اگر پرده گوش به راحتی حرکت کرد، احتمالاً قسمت میانی گوش شما دچار عفونت شده یا حداقل مشکل به وجود آمده چندان جدی نیست.

تست تمپانومتری

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

یکی دیگر از راه هایی که برای تشخیص عفونت گوش از آن استفاده می شود.

تست تمپانومتری برای ارزیابی وضعیت شنواییتان استفاده می شود.

اگر پزشکتان احتمال بدهد که عفونت باعث از دست رفتن درصدی از شنوایی شما شده، ممکن است یک آزمایش شنوایی سنجی ساده نیز ترتیب دهد تا تشخیص دقیق تری از این بیماری عفونی داشته باشد.

درمان عفونت گوش بزرگسالان

نوع عفونت گوشی که دچار آن شده اید می تواند شیوه درمانی را مشخص کند.

در بسیاری از موارد که فرد دچار عفونت میانی و خارجی گوش شده باشد، پزشک برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند.

درمان عفونت  گوش میانی 

احتمال اینکه پزشکتان برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند بسیار زیاد است.

بعضی از آنتی بیوتیک ها به صورت خوراکی مصرف می شود. انواع دیگر آن ممکن است به صورت قطره برای ریختن داخل گوش تجویز شود. در صورتی که درد داشته باشید نیز ممکن است برایتان مسکن های بدون نسخه و ضد التهاب نیز نوشته شود تا علائم کم تر شده و روند درمانیتان سرعت بگیرد. اگر با وجود درمان هنوز هم علائم آلرژی یا سرما خوردگی تان از بین نرفت. شاید پزشکتان برای شما آنتی هیستامین، ضد احتقان بینی یا اسپری بینی تجویز نماید. یکی دیگر از تکنیک های موثر autoinsufflation است. بدین معنی که به پاک سازی شیپور استاش بیماری کمک می شود. اینکار با فشار دادن بینی، بستن دهان و بازدم بسیار آرام انجام می شود. با این تکنیک هوا را مستقیماً به داخل شیپور استاش فرستاده و به خشک شدن هرچه سریع تر مایعات جمع شده داخل شیپور استاش کمک خواهید کرد.

درمان عفونت گوش بیرونی

عفونت گوش بزرگسالان | پزشکت

پاک سازی و نظافت گوش بیرونی باید با دقت بالا انجام شده و پیش از آن از داروهای ضد التهابی و آنتی بیوتیک داخل گوش استفاده شده باشد.

در صورتی که عفونت گوش خارجی یا بیرونی باکتریایی باشد پزشک آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد.

اما اگر عفونت به وجود آمده ویروسی باشد برای مدت کمی صبر کنید تا عفونت گوش به خودی خود درمان شود. البته این مورد کاملاً بستگی به نوع ویروسی دارد که گوش تان را درگیر کرده است. گاهی اوقات ممکن است به درمان نیاز داشته باشید.

پیشگیری از عفونت گوش بزرگسالان

برای اینکه از بروز هرگونه عفونت گوش پیشگیری کنید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • گوش هایتان را به صورت منظم تمیز کرده و با دقت از یک گوش پاک کن برای تمیز کردن قسمت های بیرونی گوش استفاده کنید. یادتان باشد که حتماً بعد از دوش گرفتن یا شنا کردن گوش هایتان را به خوبی خشک کنید.
  • سیگار نکشید و خودتان را در معرض دود سیگار دیگران قرار ندهید.
  • با دور بودن از علائم بروز حساسیت، این بیماری را کنترل کرده و داروهای مربوط به حساسیت تان را میل کنید.
  • دست های تان را به خوبی بشویید و از دست دادن با افراد سرما خورده یا دارای مشکل تنفسی بپرهیزید.
  • واکسن های مورد نیاز را بزنید.
نتیجه گیری

درمان صحیح و کامل عفونت گوش باید هرگونه علائمی را از بین ببرد.

اگر بخواهید به عفونت گوش تان هیچ توجهی نکنید. آن را بدون درمان به حال خود رها کنید احتمال دارد تا برای همیشه شنوایی خود را از دست داده و حتی عفونت به تمامی قسمت هایی از مغزتان نفوذ کند. هرگاه احساس کردید که دچار علائم عفونت گوش شده اید و بعد از گذشت چند روز هیچ بهبودی ای حاصل نشده است، حتماً به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

[advisers limit=5 skill=”2″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

45

مقالات مرتبط

45 دیدگاه

  1. با سلام خدمت بزرگوران مدت زیادی هست عفونت پشت پرده گوش دارم تا الان بعد از بارها مراجعه به پزشک دیروز بهم گفت گوش ت رو باید عمل کنیم و برات فیلتر دائم بذاریم خواستم بدونم ایا راه حل دیگه ای برای درمان من هست

    1. سلام قبل از عمل جراحی از پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی مشورت بگیرید

  2. سلام
    من از حدود ده سال پیش در گوش خود دچار درد هستم. به هر دکتر مراجعه میکنم و معاینه میشیم میگویند هیچ جرم یا عفونتی مشاهده نمی‌شود. مخصوصا وقتی سه روز به حمام نروم این درد امانم را میبرد و داخل گوشم خیس می‌شود که باعث سردردهای وحشتناکی می‌شود. تنها چاره‌ای که پیدا کرده‌ام استفاده از پماد تریامسینولون ان ان میباشد که آنهم درمان نمیباشد.. ممنون میشیم کمکم کنید.
    با تشکر از سایت مفیدتان

    1. سلام استفاده از تری امسینولون با عوارض همراه است از متخصص گوش و حلق و بینی مشورت بگیرید

    2. باسلام،ازگوشم عفونت می آد،وبوی بدی هم میده،چندبارهم به پزشک مراجعه کردم،آموکسی کلا دیگه اثری نداره،چی تجویز میکنید…متشکرم

    3. سلام حدود ۳ ماه پیش کرونام مثبت شد ک بعد ۳ روز خوب شدم . اما ۲ هفته بعدش پیپ کشیدم البته سیگاری و کلا دودی نیستم ک روز بعدش موقع بلند شدن از رختخواب ب شدت سرم گیج رفت و حالت تهوع شدید داشتم ک عصرش ب پزشک عمومی مراجعه کردم و قرض تهوع و سرگیجه تجویز کرد و کمی بهتر شدم و الان از اون موقع حدود ۲ ماهه ک همش کمی سرگیجه و حالت تهوع دارم و گاهی بیشتر میشه … خواهشا کمک کنید

      1. سلام سرگیجه شما شاید به علت تغییرات قند و یا چربی و یا مشکلات گوش باشد لازم هست به پزشک متخصص داخلی مراجعه نمایید.

  3. سلام.ازامروزصبح یه کم گوش درد گرفتم.وقتی بادست کنارگوشم وفشارمیدم بیشتردرد مکنه.موقع غذاخوردن هم همینطور.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام به بررسی و معاینه کامل دارید با شرح حال فوق امکان سرماخوردگی تا وجود بیماری در ناحیه گوش و حلق و بینی احتمال دارد.

  4. سلام من دخترم ۱۳ سالشه و از گوشش ترشح شفاف زرد رنگ میاد و گلوش الان خلط داره و گرفته و هرسال هم این مشکلو داره چه آنتی بیوتیکی بهش بدم

    لطفا جواب بدین ممنون

  5. سلام مدت خیلی زیادی هست دچار خارش گوش هستم به هر دکتری متخصص مراجعه میکنم ومعاینه میشم پمادتریامسینولون تجویز میکنن قطره دگزامتازون وسیپروفلوکساسین هم مصرف کردم ششتوشوی گوش هم انجام دادم ولی همچنان خارش دارم علت خارش چیه ؟
    ممنون میشم راهکار و دارو تجویز کنید

    1. خارش گوش می تواند به دلیل آلرژی و یا عفونت و یا جرم گوش و یا عفونت گوش میانی یا گوش داخلی و یا حتی بیماری های پوستی باشد اگر از متخصص گوش و حلق و بینی نتیجه نگرفتید با متخصص داخلی و یا متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

    2. سلام دوسه روزه گوشم گرفته و بغل گوشمو که فشار میدم درد بدی میگیره یا خم و راست میشم یهو انگار ی چیز تیزو محکم میکنن تو گوشم میشه راهنماییم کنین

      1. سلام این علامت یا نشانه عفونت گوش بوده و یا وجود جرم و آب در گوش بنابراین با دکتر گوش و حلق و بینی مشاوره نمایید.

  6. با سلام
    من حدود جهار پنج روزی هست که آب وارد گوشم شده و هر کاری کردم دیگه خارج نشد
    الان گوش چپم خیلی کم میشنوه حتی قطره گوش (گلیسیرین فنیکه) هم استفاده میکنم تاثیری نداره
    قبلا درد گوش نداشتم اما امروز گوش چپم درد میکنه
    اگر امکانش هست راهنمایی کنید.
    با سپاس

    1. سلام حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه بفرمایید.

    2. سلام برای تشخیص قطعی با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

  7. سلام من ۳۹ سال سن دارم الان حدود ۴ سال که سالی یک بار گوشم کیپ میگره هی میرم دکتر برام میشوره چرک زیاد میکنه پاک میکنم لطفا راهنمایی بکنید ممنون میشم

  8. سلام ۲۱ سالمه به دلیل سرما خوررگی گوشم و گلوم خیلی درد داشت و الان چند روزه هم خارش گوش دارم و هم درد داره و شنواییم کمتر شده انگار جلو گوشم بسته س چه چیزی تجویز میکنین؟؟؟

    1. سلام احتمالا دچار جرم گوش هستین در صورت ادامه علائم به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه بفرمایید.

    2. سلام من چند سالی است ک گوشم عفونت داره و اوایل رفتم دکتر شست و شو داد و بد از چند مدت رفتم پیش همون پزشک دید خوب نشده گفت برو متخصص من پشت گوش انداختم و نرفتم الان بد تر شده باید چیکار کنم؟لطفا بگید و یک دکتر متخصص خوب بهم معرفی کنیو در استان قزوین‌…..الان پشت گردن ب اندازه ی دایرع ن خیلی بزرگ ن خیلی کوچیک قرمزه و روش زخمه روز ب روز بد تر میشه اون زخم و فقط میرم حموم زخمش میره ولی باز میاد امکانش هست ک از عفونت گوشم باشه زده باشه ب اونجا اگه از اونه بگید ل۵صطفا بگید از چیه اگرم از اون نیست بگید از چیه لطفا بگید از چیه من میترسم و بخاطر شرایط کرونا نمیتونم برم. ب پزشک مراجعه کنم شما بگید از چیه و یک دکتر خوب در استان قزوین بهم معرفی کنید ممنون میشم??لطفا زود پاسخ بدید من میترسم زود تر پاسخ بدید ک زود برم پیش پزشک خوب.. ممنون میشم?????

  9. یعنی من دارم الان جون میدم از گوشم زده به گلوم صدا گرفته از شانس منم دکتر وقت نداشت شب وقت داده آزیترومایسین تو خونه هست میندازم

    1. سلام با متخصص گوش وحلق و بینی مشاوره فرمایید.

  10. با سلام و قت بخیر من چند سالیذهست که درد گوش دارم و این درد بعد از حمام رفتن بیشتر میشود ب دکتر مراجعه میکنم قطره کلیبیکس رو تجویز میکنن و باز دوباره بعد چند روز درد شروع میشود طوری که شب ها اگر پنبه در گوش نگذارم سردرد فجیعی میگیرم و سردرد امانم را میبرد به پزشک متخصص هم مراجعه کردم ولی چیزی مشاهده نشده وقتی سرما ب هم بخورد سردرد امانمو میبره ولی وقتی گوشم رو گرم کنم درد اروم میگیره میشه راهنمایی کنید که این دردها نشانه و از علایم چیست ؟؟

  11. سلام من مدتی است در اثر سینوزیت گوشهایم چرک کرده کواکسی مصرف کردم بعد از ده و اتمام داروها علائم برگشت چکارکنم

    1. سلام یرای بررسی علت مشکل و حل آن از متخصص گوش و حلق و بینی مشاوره تلفنی بخواهید

  12. سلام خسته نباشید
    دو روزی هست ک گوشم درد میکنه و چرک کرده قبلا هم عمل کردم و دو هفته ای میشه ک محلی کار میکنم که رطوبت زیاد داره و چند باری هم تو دریا شنا کردم الانم چرک نارنجی رنگ از گوشم خارج میشه وبوی خیلی بدی داره داروی چیزی هست ک بشه این مشکلو برطرف کرد ممنون

    1. سلام علائم شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلتان حل شود در غیر این صورت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

    2. سلام من چند ماهی میشه وقتی میخوابم یعنی در حالت درازکش که هستم سرگیجه شدید و تاری دید میگیرم و گاهی سر درد و کمی حالت تهوع.واقعا خوابیدن برام کابوس شده.بنظر شما مشکل از گوشهام هست؟متخصص هم رفتم ولی هیچ جوابی بهم ندادن

      1. سلام با خوندن دقیق مقاله و اجرای راه کار های ذکر شده اگر مشکل مادر رفع نشد با متخصص گوش و حلق و بینی مشاوره نمایید.

  13. سلام
    یه روز صبح گوشم شروع به خارش ناگهانی کرد و عضلات فکم گرفت و بعد گوشم شروع به درد کرد، با خوردن استامینوفون خوب شد ولی کیپ شده و یکبارهم از داخل گوشم مایع سفید رنگ بیرون امد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید (در ضمن در منظقه ایی هستم که دسترسی به دکتر راحت نیست )
    همچنین شروع به خوردن اموکسی سیلین کردم.
    باتشکر

  14. سلام . من درد مرد ندارم اما میفهمم ته گلوم چرکه و صداهارو ده بار میشنوم .سرگیجه هم دارم . صدا ها اکو میشه . وشنواییم کم من چمه ؟

    1. سلام دلایل مختلفی از جمله عفونت گوش می تواند باعث بروز این حالت شما شود لازم است تا با متخصص گوش و حلق و بینی مشاره نمایید.

  15. سلام خسته نباشین من دو هفته ای میشه که دچار ضعف بدن و سر گیجه شدم و حالت تهوع می گیرم و تعادلم رو از دست میدم و همینطور عفونت گوش داخلی دارم آیا اینا نشون دهنده مننژیته ؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام این علایم نشانه عفونت گوش داخلی است اگر بهتر نشدین به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

  16. با سلام.از سه ماه پیش احساس کرفتگی خفیفب در گوش سمت جپ داشتم .یک ماه بعد ناگهان فکم ورم کرد وگوشم کیپ تر شد اما خیلی زود برطرف شد .ولی احساس سنگینی وعدم خروج هوا وقتی بینی را میگرفتم در گوش جپ داشتم.از یک ماه پیش گاهی صدای نویز وگاهی صوت واضح در گوشم وحالا تقریبا صدای نویز در گوشم همیشگی شده وکمی هم در دلرم دوره مصرف آموکسی کلاو رو شروغ کردم ولی بعد از سه روز همچنان علئم وجوددارد.ضمنا هیچ چرک یا مایعی از گوشم خارج نمیشود.وفقط کمی درد واحساس کرفتگی وصدای نویز در سرم احسای میکنم

    1. سلام شما نیاز به معاینه و نوار گوش دارید با توجه به عدم بهبود از متخصص گوش و حلق و بینی کمک بگیرید.

  17. سلام ، من بعد از صحبت کردن با تلفن در گوشم احساس گرفتگی میکنم مثل اینکه چند ساعتی در هواپیما باشم و گوشم بگیره ،، دندانهایم را که بهم میزنم صداش تو گوشم میپیچه و صدای جویدن غذا اذیتم میکنه ، قبلا هم به علت سرگیجه دکتر قرص بتاهیستین تجویز کرده ولی الان سرگیجه ندارم فقط گرفتگی گوش نگرانم کرده ، لطفا بگید من چکار کنم

    1. سلام از پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مشاوره بگیرید

  18. سلام من بعد حموم رفتن آب رفته تو گوشم چند روز گوشم خارش داره گوشمو فشار میدم درد میکنه چکار کنم

    1. سلام سعی کنین اب را از گوشتان خارج کنید اگر نشد به متخصص کوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

  19. سلام من گوش هام خارش دارد و چند مدت شده سمت چپ سرم گیج میشه وچشم چپ هم درد میگیرد رفتم دکتور مغزعصاب نوارمغزی و ام آر آی گرفتم دکتور گفت مغزت خوبه یکی بهم گفت برو دکتور گوش علق بینی امکان دارد مشکل من از گوشم باشد؟

  20. سلام و عرض ادب
    من در کودکی و نوجوانی گوش دردهای بدی داشتم که منجر به خونریزی میشد و کم کم متوجه شدم شنوایی یک گوشم رو از دست دادم. به دکتر که مراجعه کردم گفتم عملی وجود نداره که شنوایی رو برگردونم
    لطفاً اگه فکر میکنید قابل عمل هست یه متخصص گوش خوب در تهران بهم معرفی کنید

    1. سلام با متخصصین گوش و حلق و بینی پزشکت مشاوره نمایید.

  21. سلام با متخصصین گوش و حلق و بینی پزشکت مشاوره نمایید.?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز