لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه یک دختر قوی باشیم؟

چگونه یک دختر قوی باشیم؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


یک دختر قوی، شجاع، ماجراجو و قدرتمند است. دختر قوی اعتماد به نفس دارد، چیزهای جدید را امتحان می کند و در یادگیری مهارت های جدید پیگیر است. زنان قوی ویژگی هایی دارند که آنها را از سایر زنان متمایز می کند. به عنوان مثال برخی از مهمترین فعالیت هایی که باعث تبدیل شدن شما به یک دختر قوی می شوند، عبارتند از:

1. راز دختر قوی: افزایش قدرت بدنی

یک دختر باید بدنی قوی و توانا داشته باشد. بنابراین به اندازه کافی ورزش کنید. و بر روی کارهایی که می تواند قدرت بدنی شما را افزایش دهد، تمرکز کنید. برای داشتن بدنی سالم و ورزیده روش های بسیار زیادی وجود دارد. برای افزایش قدرت بدنی خود می توانید روش های زیر را امتحان کنید.

2. راز دختر قوی: از همه گروههای غذایی بخورید.

پروتئین یکی از ضروری ترین اجزاء رژیم غذایی برای عضله سازی نوجوانان و همچنین پیشگیری از تحلیل رفتن توده عضلانی است. مواد غذایی سرشار از پروتئین از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، سویا و توفو به شما کمک می کنند تا بتوانید توده عضلانی خوبی بسازید. همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات تازه می توانند در تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم و قوی ماندن به شما کمک کنند. انواع چربی های غیر اشباع نیز برای سلامت مغز و سلول های عصبی مهم هستند. آبرسانی کافی به بدن را هرگز فراموش نکنید. بنابراین برای یادآوری همیشه یک لیوان آب بر روی میز خود قرار دهید.

3. راز دختر قوی: حداقل 8 ساعت بخوابید.

بدن شما برای شارژ و قوی شدن نیاز به خواب و استراحت کافی دارد. اگر بیش از حد کار کرده و خود را فرسوده کنید، روز بعد نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

4. به خود زنگ تفریح بدهید.

استراحت کوتاه در میان کار را فراموش نکنید. حتی یک استراحت دو دقیقه ای در میان کار برای کشش پاها و سلامتی شما مفید است. در زمان استراحت کوتاه می توانید یک لیوان آب یا کمی غذا بخورید. همچنین می توانید با یکی از خواهر یا برادرهایتان کمی وقت بگذارید. این کار برای آرامش ذهن و افزایش تمرکز شما بسیار مفید خواهد بود.

5. راز دختر قوی: ورزش کنید.

چگونه یک دختر قوی باشیم؟ || پزشکت

ورزش عضلات را ساخته و همچنین قدرت بدنی شما را افزایش می دهد. سعی کنید به ورزش مورد علاقه خود بپردازید، ورزشی که بتوانید از انجام دادن آن لذت ببرید. پیاده روی، دویدن و شنا جزء ورزش های ساده ای هستند که می توانید هر روز آنها را انجام بدهید.  برخی افراد ورزش کردن به صورت انفرادی و برخی ورزش های دست جمعی را دوست دارند. در هر حال سعی کنید ورزشی را انجام بدهید که از آن لذت می برید.

6. تمرینات قدرتی انجام دهید.

وزنه برداری می تواند به قوی تر شدن عضلات شما کمک کند. اما با این حال برای انجام تمرینات قدرتی مجبور نیستید حتما وزنه برداری کنید. در واقع شما می توانید با استفاده از وزن بدن خود و بدون نیاز به وزنه عضله سازی کنید. با قوی‌تر شدن عضلات تعداد تمرینات خود را افزایش دهید. همیشه توانایی های خود را به چالش بکشید. هنگام ورزش یا انجام تمرینات کششی دقت کنید که به خود آسیبی نرسانید.

7. در بازی های گروهی شرکت کنید.

انجام ورزش های گروهی علاوه بر افزایش قدرت بدنی در بالا بردن سطح روحیه و نشاط روحی شما بسیار موثر است. تا جایی که ممکن است سعی کنید با دوستان یا اعضای خانواده خود ورزش کنید.

هر ورزشی که ماهیچه های شما را می سازد، به مرور زمان شما را قوی تر می کند. فوتبال، بسکتبال، شنا، ژیمناستیک و صخره نوردی همگی راه های خوبی برای عضله سازی هستند. انجام ورزش هایی مانند ژیمناستیک می تواند انعطاف پذیری، و ثبات بدن شما را بهبود ببخشد.

فقط در ورزش های گروهی شرکت کنید که برایتان جذاب بوده و به آنها علاقه دارید.

اگر از ورزش‌های گروهی لذت نمی‌برید، سعی کنید به تنهایی ورزش کنید. تیراندازی یکی از ورزش های انفرادی است که می توانید در خلوت خود آن را انجام بدهید.

8. زیاد به خود فشار نیاورید.  

بی احتیاطی در ورزش باعث آسیب و مصدومیت می شود. قبل از انجام ورزش، ابتدا حرکات کششی را انجام داده و حتما بدن خود را گرم کنید. گرم نکردن بدن قبل از شروع ورزش باعث گرفتگی و دردهای عضلانی می شود. همچنین پس از تمام شدن تمرینات، با کمی حرکات کششی، بدن خود را خنک کنید. این کار باعث کاهش تدریجی ضربان قلب شما می شود. قدرت در طول زمان به دست می آید. بنابراین مهم است که به محدودیت های بدن خود احترام بگذارید.

9. افزایش قدرت ذهنی

چگونه یک دختر قوی باشیم؟ || پزشکت

برای اینکه دختری قوی باشید باید حتما ذهنی خلاق داشته باشید. برای رشد و توسعه هر چه بیشتر می توانید مغز خود را به چالش بکشید. چیزهای جدیدی بیاموزید تا ذهنی قوی داشته باشید. در واقع داشتن ذهنی قوی لازمه رسیدن به موفقیت است. روش های زیادی وجود دارد که به کمک آن می توانید ذهن خود را قوی کنید، از جمله:

10. تکالیف خود را با دقت انجام دهید.

خوب انجام دادن وظایف چیزی فراتر از استعداد است. مساله اصلی این است که سخت کوش باشید. درس خواندن و سخت کار کردن را در مدرسه تمرین کنید. این کار باعث می شود تا در بزگسالی رشد ذهنی بیشتری داشته باشید.

11. آزمایش کنید.

شما سال های زیادی از زندگی را در پیش رو دارید و اکنون زمان بسیار مناسبی برای امتحان ایده های جدید است. کتابی در مورد ربات‌های اسباب‌بازی مطالعه کنید. جت اسکی بیاموزید. دستور پخت شیرینی ها را یاد بگیرید. یا مهارت خود را در نوشتن داستان امتحان کنید.

12. تا می توانید مطالعه کنید.

کتاب‌های داستان برای دختران جوان سرگرم‌کننده و آموزنده هستند. همچنین می‌توانید کتاب‌های غیرداستانی را بخوانید تا حقایقی درباره چیزهایی که دوست دارید بیاموزید. انواع ژانرها را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک را بیشتر دوست دارید. سعی کنید با مطالعه زیاد در زمینه های مورد علاقه خود به تخصص کافی برسید. همچنین برای تنوع هر چند وقت یکبار مطالب دیگری را بخوانید.

کتاب‌هایی درباره پزشکان، وکلا، مخترعان، هنرمندان، موسیقی‌دانان، شخصیت‌های سیاسی و دانشمندان زن بخوانید. این کار به شما کمک می کند که در انجام فعالیت های مورد علاقه خود خلاقیت داشته و الهام بگیرید. مطالعه سرنوشت زنان بزرگ به شما نشان می دهد که زنان نیز می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

13. عشق به یادگیری را در خود پرورش دهید.

کنجکاوی و عشق به دانش از ویژگی های مهم یک زن جوان است. موضوعاتی را که واقعاً از آنها لذت می برید پیدا کنید. در میان انواع کتاب های کتابخانه با دقت بگردید. ایده های جدید را بررسی کنید. به دنبال خلاقیت و نوآوری بروید.

برای رسیدن به شکوفایی فکری علاقه های خارج از مدرسه خود را بررسی کنید. به عنوان مثال ممکن است شما به علم رباتیک، رنگ روغن و یا علم مولکولی علاقمند باشید. بنابراین فعالیت های خارج از مدرسه می تواند تا حد زیادی به پرورش استعدادهای شما کمک کند.

14. از دیگران نظرخواهی کنید.

چگونه یک دختر قوی باشیم؟ || پزشکت

هر کس افکار و عقاید متفاوتی دارد. بنابراین شما با گوش دادن موثر به دیدگاه های دیگران، می توانید به ایده های بهتری برسید. به عنوان مثال برای نظرخواهی از اطرافیان می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • پیشنهادات مطالعه را از معلم دریافت کنید.
  • از پدرتان بخواهید داستان کوتاه شما را ویرایش کند.
  • از خواهرتان بخواهید که پروژه علمی خود را برای شما توضیح دهد.
  • به افرادی که نظرات متضاد دارند گوش دهید. دقت کنید که چرا اختلاف نظر دارند؟ نظر شما در مورد موضوع چیست؟

15. افزایش قدرت عاطفی

قدرت عاطفی این است که چگونه مشکلات و احساسات خود را مدیریت کنید. یک دختر از نظر عاطفی قوی مهربان و انعطاف پذیر است. یک دختر قوی می داند زمانی که زندگی مشکلاتی را برای او ایجاد می کند، به جای عقب نشینی باید برای حل مشکل به دنبال راه حل بگردد. راهکارهای زیر به شما کمک می کند که قدرت عاطفی خود را افزایش دهید:

16. خود را همانگونه که هستید بپذیرید.

هویت و شخصیت شما مهم است و لازم نیست با آن مبارزه کنید. قد بلند، چاق، هنرمند، ناتوان، درونگرا و هر چیز دیگری که هستید اشکالی ندارد. شما سبک و شخصیت منحصر به فرد خود را دارید و ویژگی های شما باعث نمی شوند که شما نسبت به دیگران در جایگاه پایین تری باشید.

17. برای درک احساسات خود وقت بگذارید.

احساسات شما مهم هستند و بهترین کار این است که آنها را بشناسید تا بتوانید راه های سالمی را برای هدایت آنها پیدا کنید. تجربه طیفی از احساسات طبیعی است و یادگیری برخورد با آنها بخش مهمی از رشد عاطفی شما را تشکیل می دهد. به عنوان مثال:

  • اگر عصبانی هستید، شروع به پیاده روی کنید. تمرینات ورزشی انجام بدهید، مطالعه کنید یا زمانی را به استراحت خود اختصاص دهید تا آرام شوید.
  • می ترسید یا نگران هستید، موضوع نگرانی خود را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید. چند نفس عمیق بکشید، یا نگرانی خود را با یک بزرگتر در میان بگذارید.
  • اگر غمگین هستید، وقت خود را با یک حیوان خانگی یا یکی از عزیزان خود بگذرانید، از بدن خود به خوبی مراقبت کنید و و احساس خود را با یک دوست صمیمی در میان بگذارید.

18. زمانی را به استراحت اختصاص دهید.

آرامش، بخش مهمی از احساس تندرستی و تعادل است. استراحت کافی در طول روز این امکان را به شما می دهد که وقتی مشکلی برایتان پیش می آید آرامش خود را حفظ کنید. روش های زیادی برای حفظ آرامش وجود دارد. به عنوان مثال می توانید سرگرمی های خود را انجام دهید، یک کتاب سرگرم کننده بخوانید یا به پیاده روی بروید. همچنین می توانید یک دوش آرامش بخش بگیرید یا با کسی که دوست دارید در یک فضای باز قدم بزنید.

19. مشکلات بزرگ را تقسیم کنید.

گاهی اوقات انجام وظایف مختلف روزانه طاقت فرسا به نظر می رسند، به حدی که حتی شروع آن دشوار است. اگر چنین احساسی دارید می‌توانید مراحل مختلف کار را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و هر بار فقط یکی از آنها را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر باید یک انشا بنویسید، اکنون یک پاراگراف نوشته و سپس با برادر کوچکتر خود بازی کنید.

وقفه و استراحت کوتاه در میان کار یکی از مهارت مهم زندگی است. این کار باعث می شود تا شما احساس خستگی نکنید. استراحت باعث تجدید انرژی شما می شود. در نتیجه وقتی می خواهید کار خود را دوباره شروع کنید، این کار را با تمرکز بیشتر و بهتری انجام می دهید.

20. از دیگران کمک بگیرید.

چگونه یک دختر قوی باشیم؟ || پزشکت

بخشی از قوی بودن این است که تشخیص دهید برخی از مشکلات خیلی بزرگ هستند و نمی توانید به تنهایی با آنها روبرو شوید. در اینگونه موراد باید از یک بزرگتر راهنمایی بخواهید یا برای حل مشکلی که با آن روبرو هستید از یک دوست صمیمی کمک بگیرید. گاهی اوقات، ممکن است فقط به یک آغوش گرم و یا یک جفت گوش شنوا نیاز داشته باشید. به هر حال باید بدانید تشخیص اینکه به کمک نیاز دارید، و همچنین درخواست کمک نشانه شجاعت شما است.

21. همیشه نباید برنده باشید.

اشکالی ندارد که در زندگی روزهای بد هم داشته باشید. قدرت شما با گریه کردن یا عدم گریه شما سنجیده نمی شود، بلکه به این بستگی دارد که چگونه با مشکلات برخورد کنید. بسیاری از افراد قوی از دیگران کمک می گیرند و یا به بزرگترهای خود تکیه می کنند.

22. به حرف دیگران اهمیت ندهید.

همیشه افرادی وجود دارند که بدون هیچ دلیل موجهی از شما بدشان می آید و دوست دارند به شما توهین کنند. این افراد دوست دارند در مسیر شما قرار بگیرند. شما نباید به حرف های آنها گوش کنید. مودب بودن خوب است، اما مجبور نیستید فقط به خاطر اخلاق با یک فرد پست کنار بیایید. اگر کسی به شما توهین کرد، وانمود کنید که آنها را نشنیده اید. این کار لذت مردم آزاری را برای قلدرها از بین می برد. همچنین می توانید برای مدیریت این مشکل از بزرگترهای خود کمک بگیرید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز