لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

داشتن لبخند زیبا، بدون شک بهترین راه ارتباطی برای این است که به کسی بفهمانید که از دیدن او خوشحال هستید یا دوستش دارید. لبخند شما تاثیر زیادی بر درک دیگران از شما دارد. معمولاً اولین چیزی است که مردم متوجه آن می شوند. لبخند زدن زیاد می تواند “ارزش چهره” شما را افزایش دهد. با رعایت چند نکته ساده می توانید لبخند زیبایی داشته باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم 10 راهکاری که می توانید برای بهبود ظاهر و سلامت لبخند خود انجام دهید را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر به دنبال این هستید که لبخند زیباتری داشته باشید، ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید.

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟ || پزشکت

مسواک زدن دندان ها، یک مرحله ساده است که توسط بسیاری نادیده گرفته می شود. به اکثر مردم هنوز هم باید یادآوری شود که حداقل دو بار در روز مسواک بزنند. پلاک می تواند سخت و تبدیل به تارتار شود. بنابراین، افرادی که مرتباً دندان های خود را مسواک می زنند، نسبت به افرادی که کمتر مسواک می زنند، دندان های سفیدتر و سالم تری دارند.

نحوه مسواک زدن نیز مهم است:

  • مسواک خود را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه ها قرار دهید.
  • برس را به آرامی و با حرکات کوتاه به جلو و عقب حرکت دهید.

سطوح خارجی، سطوح داخلی و سطوح جویدنی دندان ها را مسواک بزنید. از مسواک برقی با کیفیت بالا استفاده کنید. مسواک های برقی از نظر بالینی ثابت شده اند که پلاک بیشتری را از بین می برند و به لثه های سالم تری نسبت به مسواک های دستی استاندارد دست می یابند. اگر آماده نیستید پول خود را برای مسواک برقی خرج کنید، حتماً یک مسواک دستی با موهای نرم خریداری کنید. زیرا مسواک های متوسط ​​و سفت می توانند به لثه ها آسیب برسانند.

نخ دندان روزانه را فراموش نکنید.

استفاده منظم از نخ دندان می تواند سلامت لثه های شما را بهبود بخشد. حتی نخ دندان منظم می تواند با از بین بردن پلاک و ذرات غذای اضافی که ممکن است در مناطقی که مسواک شما به آن ها نمی رسد و آنها را نمی بینید، درخشان نشان دهد.

نخ دندان کشیدن همچنین از پوسیدگی دندان در بین دندان ها پیشگیری می کند و التهاب مضر را کاهش می دهد. التهاب می تواند منجر به بیماری لثه و در نهایت از دست دادن دندان ها شود. بسیاری از افرادی که از لثه‌های حساس یا خونریزی‌دهنده رنج می‌برند ممکن است وسوسه شوند از ترس بدتر شدن خونریزی لثه‌هایشان از نخ دندان کشیدن خودداری کنند. در مقابل، نخ دندان کشیدن می تواند سلامت لثه های شما را بهبود بخشد و در نتیجه از خونریزی آنها جلوگیری کند.

برای استفاده صحیح از نخ دندان:

  • نخ را محکم دور انگشت خود بپیچید و آن را در فضای بین دندان های خود قرار دهید.
  • همانطور که نخ دندان به لثه شما می رسد، نخ را در پایه دندان خم کنید تا به شکل C شکل بگیرد. این اجازه می دهد تا نخ دندان به فضای بین لثه و دندان شما وارد شود.
  • به آرامی آن را به سمت بالا و پایین بلغزانید و آن را به دو طرف هر دندان بمالید.
  • نخ را به زور داخل لثه نکشید زیرا این کار می تواند به لثه شما آسیب برساند.
  • اگر خونریزی رخ دهد، به احتمال زیاد به دلیل التهاب لثه یا بیماری لثه است.

اگر نمی توانید نخ دندان کشیدن را تحمل کنید، سعی کنید از یک شستشو دهنده دهان استفاده کنید. این دستگاه با اسپری آب یا دهانشویه، پلاک و غذا را از بین دندان ها و زیر خط لثه پاک می کند.

دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید.

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟ || پزشکت

برای حفظ سلامت دهان و دندان بهینه، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ویزیت منظم دندانپزشکی را در فواصل زمانی تعیین شده توسط دندانپزشک معمولاً 6 ماه توصیه می کند. علاوه بر از بین بردن لکه و تارتار از روی دندان‌های شما، دندانپزشک شرایط سلامتی مانند سرطان دهان را نیز بررسی می‌کند. هنگامی که به طور منظم دندان های خود را تمیز نکنید، ممکن است به بیماری پریودنتال مبتلا شوید. این می تواند باعث تورم، تحلیل لثه و خونریزی لثه ها ناخوشایند شود که با شرایط سلامت سیستمیک مانند موارد زیر همراه است.

  • بیماری قلبی
  • سکته
  • دیابت
  • چاقی
  • زایمان زودرس

از آنجایی که بسیاری از بیماری ها علائم خودشان را در دهان نشان می دهند، دندانپزشک و متخصص بهداشت می توانند شما را از مسائلی آگاه کنند که باید با پزشک خود مراجعه کنید.

سیگار را ترک کنید.

برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان، از کشیدن سیگار خودداری کنید. تنباکو باعث لکه شدن دندان می شود که می تواند شما را پیرتر نشان دهد. لکه ناشی از سیگار کشیدن گاهی اوقات یک لکه سطحی است که می توان آن را پاک کرد، اما می تواند به عمق مینای دندان نیز نفوذ کند و برای از بین بردن، نیاز به درمان گسترده تری دارد.

سیگار کشیدن طولانی مدت همچنین باعث آسیب به لثه های سالم می شود. منجر به تحلیل رفتن و ایجاد پاکت های پریودنتال در اطراف دندان ها می شود. فرورفتگی و جرم دندان می تواند دندان ها را بلندتر نشان دهد و فضاهای مثلثی تیره بین آنها ایجاد کند.

سیگار کشیدن همچنین جبران آسیب ناشی از بیماری لثه را که یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است، بسیار دشوار می کند. سلامت دهان و دندان شما از ترک این عادت سود می برد!

مصرف قهوه و چای را کاهش دهید.

قهوه، چای و شراب شبیه تنباکو هستند زیرا می توانند دندان های شما را زرد کنند. این نوشیدنی ها حاوی تانن هستند، یک ترکیب طبیعی که دندان ها را لکه دار می کند. نوشیدن از طریق نی می تواند به کاهش لکه روی دندان کمک کند و ممکن است به کاهش خطر پوسیدگی دندان کمک کند.

شستشوی مکرر دهان با آب پس از مصرف برخی از این نوشیدنی ها، به طوری که مایع تیره رنگ برای مدت طولانی بین وعده های غذایی روی دندان ها ننشیند، نیز می تواند مفید باشد.

یک رژیم غذایی مناسب برای لبخند بخورید.

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟ || پزشکت

حذف شیرینی‌های شیرین احتمالاً یکی از بدیهی‌ترین انتخاب‌های بهتر است، اما آیا می‌دانستید که خوردن غذاهای مناسب و کامل به طور منظم می‌تواند التهاب را کاهش داده و لبخند شما را بهبود بخشد؟

حتما غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و لبنیات کم چرب یا بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین، افزودن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر به جای مواد قندی، نشاسته‌ای یا بسیار اسیدی، راهی عالی برای بهبود نه تنها دور کمر، بلکه همچنین سلامت دهان و دندان شما است.

مقدار زیادی آب بنوشید.

آب، سالم ترین نوشیدنی برای لبخند و بدن شماست. نوشیدن آب به تمیز شدن دندان ها کمک می کند. همچنین بقایای آنچه خورده اید را می شوید و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

آب لوله کشی، در بیشتر موارد، بهترین انتخاب است، زیرا حاوی سطوح لازم فلوراید در بیشتر حالت ها است. اگر آب بطری را ترجیح می دهید، مطمئن شوید که دارای pH خنثی است و دارای گواهینامه حاوی سطوح مناسب فلوراید اضافه شده برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

مصرف مکرر نوشیدنی های اسیدی یا شیرین مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا یا نوشیدنی های ورزشی، میزان پوسیدگی را به طور چشمگیری افزایش می دهد. دفعه بعد که می خواهید نوشیدنی انتخاب کنید، به جای نوشیدنی های مملو از شکر، آب را انتخاب کنید.

دندان های خود را سفید کنید.

چگونه لبخند زیبایی داشته باشیم؟ || پزشکت

با گذشت زمان، دندان‌های شما ممکن است در اثر مصرف برخی داروها، سیگار کشیدن، غذاها و نوشیدنی‌ها یا حتی افزایش سن دچار لکه و تغییر رنگ شوند. در بیشتر موارد، هنگامی که این لکه ها ایجاد می شوند، نمی توان آنها را به تنهایی با مسواک زدن پاک کرد و نیاز به سفید کردن است.

بارزترین مزیت سفید کردن دندان ها داشتن لبخندی بهتر، سفیدتر و درخشان تر است که ظاهر شما را زیباتر می کند. همچنین، سفید کردن دندان‌ها می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های مضری که باعث بیماری لثه و پوسیدگی می‌شوند کمک کند و همچنین اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش می‌دهد.

بسته به نیاز شما، انواع مختلفی از محصولات سفید کننده موجود است: ژل شستشو، خمیر دندان، داروهای بدون نسخه، سفید کننده لیزر. همیشه از دندانپزشک خود بخواهید بهترین محصول را به شما معرفی کند.

دندان های خود را صاف کنید.

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که مزایای دندان‌های صاف صرفاً به این است که لبخند افراد بهتر به نظر برسد. با این حال، دندان‌های صاف نه تنها زیبا به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند به سلامت دندان‌ها و لثه‌ها، کاهش مشکلات TMJ ، بهبود جریان هوا و افزایش سطح جویدن کمک کند.

داشتن لبخندی منظم و کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه دست به دست هم می دهد. صاف کردن دندان ها قبل از رسیدن به نتایج مورد نظر مدتی طول می کشد، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

دندان های صاف را می توان به روش های مختلفی مانند ترازهای شفاف یا بریس های معمولی به دست آورد. فقط مطمئن شوید که از دندانپزشک خود بهترین توصیه ها را بر اساس نیازهای دندانی خود بخواهید.

سایر شرایط سلامتی خود را بهبود بخشید.

سایر شرایط سلامتی خود را برای داشتن لبخند زبیا، بهبود بخشید. تعدادی از شرایط عمومی مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی، آپنه خواب، و دندان قروچه می توانند بر محیط دهان، سلامت دهان و ظاهر لبخند شما تأثیر می گذارد. هنگامی که بدن به دلیل یک بیماری تحت فشار قرار می گیرد، درمان دیگری دشوارتر می شود.

به جای نادیده گرفتن علائم، می توانید از طریق روش های پیشگیرانه به بهبود سلامت خود کمک کنید. درست غذا خوردن و ورزش کافی می تواند ظاهر بدن، دندان ها و لثه های شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

سخن آخر

برای داشتن لبخندی زیبا، حفظ سلامت دهان ضروری است. مهم است که دندانپزشک خود را از هرگونه تغییر در سلامت کلی خود نیز مطلع کنید. فقط دندانپزشک شما می تواند بهترین برنامه درمانی را برای شما تعیین کند. دندانپزشکان عاشق داشتن بیماران راضی و سالم هستند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز