لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

فهرست مطالب

درمانگر جنسی چیست و چگونه به من کمک می کند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمانگر جنسی ممکن است روانشناس، مددکار اجتماعی یا مشاورانی باشند که آموزش های تخصصی در درمان افراد و زوج هایی که نگرانی های جنسی را تجربه می کنند، داشته باشند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد مشکلات جنسی مختلفی دارند. رابطه جنسی بخش بزرگی از زندگی افراد است و گاهی اوقات برخی چیزها بسیار دشوار است. تعداد زیادی اختلالات جنسی مختلف وجود دارد که باعث می شود افراد در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل شوند. برخی از اختلالات جنسی می توانند به روابط آسیب بزنند و می توانند به شادی کلی فرد آسیب بزنند. بسیاری از مسائل جنسی با سلامت روان مرتبط است. برخی از این مشکلات، مسائل جسمی خواهند بود، اما در بیشتر مواقع، یادگیری نحوه برخورد متفاوت با مسائل از دیدگاه روانی به بهبود وضعیت امکان می دهد. اگر در مورد زندگی جنسی خود نگران هستید، بهتر است به یک درمانگر جنسی مراجعه کنید و یا به صورت انلاین از آنها مشاوره بگیرید.

سکس تراپیست کیست؟

یک درمانگر جنسی یا سکس تراپ، یک متخصص سلامت روان دارای مجوز است. صحبت کردن در مورد رابطه جنسی ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی و ناراحتی داشته باشد. با این حال، جلسات منظم با یک متخصص جنسی می تواند به بسیاری از افرادی که با نگرانی های جنسی مانند کمبود میل جنسی، انزال زودرس و اضطراب در مورد تماس جنسی مواجه هستند، کمک کند.

یک مرد ممکن است پس از دریافت هورمون درمانی برای سرطان پروستات، دچار  کاهش میل جنسی شود. هدف از سکس درمانی کمک به افراد برای بازگشت به زندگی جنسی سالم است. ممکن است انجام این کار مدتی طول بکشد، اما یک درمانگر جنسی می داند که چگونه با بیماران کار کند تا به اصل موضوع برسد.

مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که درمان می تواند به آنها کمک کند. اگر درمان به درستی استفاده شود، می توان بسیاری از مسائل جنسی را تحت کنترل درآورد و افراد می توانند به سمت زندگی جنسی شادتر حرکت کنند.

مشکلات برانگیختگی جنسی

درمانگر جنسی چیست؟ | پزشکت

بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشکلاتی در تحریک جنسی به دنبال درمان جنسی هستند. ممکن است تصور کنید که این درمان محدود به مردانی است که مشکلات نعوظ دارند، اما اینطور نیست. همچنین بسیاری از زنان هستند که در برانگیختگی در طول روابط جنسی مشکل دارند. بدون توجه به جنسیت شما ممکن است چنین مشکلاتی داشته باشید.

برخی از افراد ممکن است سعی کنند مکمل های دارویی پیدا کنند که می تواند به عملکرد جنسی کمک کند. با این حال، شواهد علمی کافی در مورد مکمل های دارویی که بر برانگیختگی یا عملکرد جنسی تأثیر دارند، وجود ندارد.

مسائل برانگیختگی جنسی برای کسانی که در روابط متعهد هستند می تواند بسیار مشکل ساز باشد. اگر کسی را دارید که خیلی دوستش دارید، آن وقت ممکن است ناامیدکننده باشد که نتوانید از نظر جنسی نیازهای فرد را برطرف کنید.

چه این به معنای اختلال نعوظ در مردان باشد و چه زنانی که مشکلات مقاربتی دردناکی را تجربه می کنند، یک درمانگر جنسی می تواند کمک کند. همکاری با یک درمانگر جنسی یک راه عالی برای تلاش برای کشف علت برخی از این مشکلات است.

درمانگر می تواند با شما به صورت فردی یا همراه با شریک زندگی شما صحبت کند. با همکاری یکدیگر می توان پیشرفت کنید و این مشکلات برانگیختگی جنسی را برطرف کنید. مواقعی وجود دارد که مشکلات برانگیختگی را می توان با رفع مشکلات موجود در یک رابطه که ممکن است حتی از آن بی اطلاع باشید، برطرف کرد. اگر شما یا طرف مقابلتان مشکلات برانگیختگی جنسی را تجربه می کنید، ایده بسیار خوبی خواهد بود که با یک درمانگر جنسی تماس بگیرید.

مسائل صمیمیت و مشاوره با درمانگر جنسی

درمانگر جنسی چیست؟ | پزشکت

مسائل صمیمیت یکی دیگر از مشکلات رایج جنسی است که از نزدیک شدن افراد به یکدیگر جلوگیری می کند. گاهی اوقات افراد تمایل به یک رابطه جنسی نزدیک دارند اما در رابطه جنسی با مشکلاتی روبرو می شوند. حتی بسیاری از افراد هستند که از صمیمی بودن با شخص دیگری آنقدر عصبی می شوند که از برخوردهای جنسی کاملاً اجتناب می کنند. این باعث می شود فردی که با او هستند احساس بی کفایتی کند و منجر به ناراحتی عمومی شود.

بسیاری از مسائل شدید صمیمیت به تصویر بدن مربوط می شود. مردم همیشه با برهنه شدن در مقابل دیگران راحت نیستند. اصلاً غیرعادی نیست که افراد از بدن خود احساس شرم کنند. حتی زمانی که آن‌ها یکی دیگر از افراد مهم را داشته باشند که از چیزهایی که ارائه می‌دهند بسیار دلسرد شده است، پذیرش اینکه جذب افراد دیگر شده‌اند برایشان سخت است. مقابله با مشکلاتی از این دست می تواند از نظر ذهنی دشوار باشد و وقتی از کمک حرفه ای برخوردار نباشید، عبور از این نوع مشکلات آسان نیست.

یک درمانگر حرفه ای می تواند به افراد کمک کند تا با مشکلات بدن و هر مشکل دیگری که مانع صمیمیت بین دو بزرگسال در یک رابطه می شود، مقابله کنند. این گاهی اوقات شامل درمان فردی است، و همچنین ممکن است شامل مشاوره زوجین باشد. یادگیری احساس راحتی با بدن خود بسیار مهم است. درمان می تواند به شما کمک کند تا موانع ذهنی را از بین ببرید و در عین حال یاد بگیرید که امکانات جدید را در زندگی خود بپذیرید. هر کسی که برای برقراری ارتباط با دیگران در سطح صمیمی به کمک نیاز دارد، می تواند از سکس درمانی بهره مند شود.

رابطه جنسی زوجین

رابطه جنسی زوج درمانی نوع مهم دیگری از گفتگو درمانی است که باید درباره آن اطلاعات لازم را داشته باشید. البته بسیاری از مشکلات جنسی مربوط به ناتوانی زوجین در برقراری ارتباط صحیح است. ممکن است دو نفر خیلی یکدیگر را دوست داشته باشند، اما هنوز ممکن است مشکلاتی در اتاق خواب رخ دهد. یک فرد ممکن است مشکلاتی را با کمبود میل جنسی تجربه کند. اگر در سطح جنسی با شریک زندگی خود مشکل دارید، جنسیت درمانی زوجین چیز خوبی برای ثبت نام خواهد بود.

یک زوج‌درمانگر ماهر می‌تواند کار کند تا بفهمد چه موانعی مانع از برقراری رابطه جنسی سالم بین شما و شریک زندگیتان می‌شود. گاهی اوقات این به چیزهای ساده ای مانند عدم ارتباط است. در مواقع دیگر، برخی نیازهای جنسی یا عاطفی ممکن است برای تسهیل یک رابطه سالم‌تر نیاز به برآورده شدن داشته باشند. برای پی بردن به مشکلات، هر دو عضو رابطه باید متعهد شوند که با هم به جلو حرکت کنند. ارتباط صادقانه در مورد احساسات باید در طول این جلسات جنسی درمانی رخ دهد.

تمرکز درمانی حسی

درمانگر جنسی چیست؟ | پزشکت

بسیاری از تکنیک های جنسی درمانی در طول زوج درمانی نیز استفاده می شود. یکی از محبوب ترین آنها به عنوان تمرکز درمانی حسی شناخته می شود. این امر تمرکز درمان را بر کمک به زوجین قرار می دهد تا با لمس مجدد یکدیگر احساس راحتی کنند. این برای زوج هایی که مشکلات صمیمیت مانند آنچه قبلا ذکر شد بسیار خوب است. این به آنها اجازه می دهد تا با دادن چیزی شبیه به “تکالیف زوجین” با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این تمرینات جنسی درمانی، توسط یک متخصص جنسی به زوجین اختصاص داده می شود. درمانگر ممکن است به یک زوج بگوید زمانی که در خانه هستید یا تلاش برای نوع خاصی از تماس جنسی، زمان معینی را صرف لمس یکدیگر کنند. این نوع تمرکز درمانی معمولاً به دلیل اینکه زوجین از نظر فیزیکی با یکدیگر راحت تر می شوند، افزایش می یابد. ورزش ممکن است در ابتدا چیز ساده ای مانند دست گرفتن یا در آغوش گرفتن باشد. این می تواند در هر یک از اعضای رابطه که به نوبت بدن دیگری را بررسی می کند، تکامل یابد.

اینکه بتوانید از نظر جنسی با یکدیگر احساس راحتی کنید، جزء مهم یک رابطه شاد است. مهم نیست که چه موانعی وجود دارد، می توان با هم به جلو رفت. یک درمانگر جنسی می تواند در زمانی که یک زوج مشکلی را تجربه می کنند تفاوت ایجاد کند. مشکلات جنسی نیز تنها به عنوان مشکل یک فرد مطرح نخواهد شد. این مسئله ای است که یک زوج باید با کمک یک درمانگر اختصاصی به آن رسیدگی کنند.

برخورد با تجربیات جنسی آسیب زا از گذشته

یکی از راه‌های بسیار مهمی که درمانگران جنسی به بیماران کمک می‌کنند، این است که به آنها اجازه می‌دهند با تجربیات جنسی گذشته خود کنار بیایند که ممکن است بر میل یا عملکرد جنسی تأثیر بگذارد. بیمارانی که با مسائل تجاوز جنسی سروکار داشته اند ممکن است در غلبه بر آنچه برایشان اتفاق افتاده مشکل داشته باشند. این یک رویداد زندگی بسیار آسیب زا است و به دلایل واضح می تواند بر زندگی جنسی فرد تأثیر منفی بگذارد. اعتماد دوباره پس از تجربه چیزی بسیار وحشتناک کار ساده ای نیست.

آمار نشان می دهد که از  هر شش زن آمریکایی، یک زن  در طول زندگی خود با تجاوز جنسی یا اقدام به تجاوز جنسی روبرو بوده است. اینها واقعیت های وحشتناکی هستند که بسیاری از مردم دوست ندارند به آنها فکر کنند. برای بازماندگان این جنایات، پس از پایان جنایت به پایان نمی رسد. آنها همچنان تحت تأثیر این آسیب‌ها قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها در برقراری ارتباط جنسی با شرکای عاشقانه خود مشکل دارند.

درمانگران جنسی در کمک به بازماندگان تجاوز و سوء استفاده جنسی تجربه دارند. این می تواند یک راه بسیار سخت باشد، اما بسیاری از تکنیک های درمانی می توانند تفاوت ایجاد کنند. صحبت کردن در مورد مشکلات و یادگیری راحت بودن دوباره زمان می برد. یک درمانگر جنسی دلسوز در حالی که برای کمک به آنها برای یافتن یک زندگی جنسی رضایت بخش تلاش می کند، متحد بازماندگان سوء استفاده جنسی خواهد بود.

اعتیاد جنسی و مشاوره با درمانگر جنسی

درمان اعتیاد جنسی، یکی دیگر از خدمات مهمی است که توسط درمانگران جنسی ارائه می شود. یک درمانگر اعتیاد جنسی با کسانی که با رفتار جنسی اجباری مشکل دارند کار خواهد کرد. این می تواند شامل بسیاری از مشکلات مختلف باشد. به نظر می رسد که مردم با لذت بردن اجباری خود به ضرر زندگی خود مشکل دارند. برخی دیگر تصمیمات جنسی مشکوک می گیرند و نمی توانند به افراد مهم خود وفادار باشند.

معتاد بودن به رفتار جنسی این پتانسیل را دارد که فرد احساس پوچی کند. رابطه جنسی چیز زیبایی است، اما همه رفتارها یا روابط جنسی سالم نیستند. کسانی که انتخاب های جنسی ناسالم انجام می دهند و به دلیل آن زندگی خود را به خطر می اندازند از درمان سود می برند. یک درمانگر اعتیاد جنسی می تواند با بیمارانی که این مشکل را تجربه می کنند کار کند تا به آنها کمک کند تعادل طبیعی و سالم تری پیدا کنند.

درمانگر جنسی آنلاین در دسترس است!

درمانگر جنسی چیست؟ | پزشکت

اگر در یافتن زمان برای مراجعه به درمانگر مشکل دارید، باید بدانید که گزینه های آنلاین در دسترس هستند. چه بخواهید به عنوان یک زوج مشاوره دریافت کنید یا اگر بخواهید برای مشکلاتی که تجربه می کنید به دنبال درمان فردی باشید، می توانید به صورت آنلاین از درمانگران جنسی کمک بگیرید.

درمان آنلاین بسیار راحت است زیرا هر زمان که بخواهید می توانید از مزایای آن استفاده کنید. امکان گذراندن جلسات مشاوره در شب یا آخر هفته ها امتیازی است که اغلب در مکان های درمانی حضوری ندارید.

اگر در مورد مسائل جنسی (مانند انزال زودرس، نگرانی در مورد تمایلات جنسی یا کمبود میل جنسی) پریشانی دارید، می توانید با فردی که خیلی راحت به این مسائل اهمیت می دهد صحبت کنید. زمانی که در خانه هستید می توانید با درمانگر صحبت کنید و هیچ کس دیگری هرگز متوجه نخواهد شد که شما به دنبال درمان برای مسائل جنسی خود هستید.

اگر  امروز برای درمان ثبت نام کنید، به محض آمادگی خودتان، می توانید درمان را شروع کنید. یک درمانگر آنلاین می تواند به شما در ایجاد یک برنامه درمانی برای رفع نگرانی هایی که تجربه می کنید کمک کند. رابطه جنسی یکی از زیباترین چیزهای زندگی است. مشکلاتی که تجربه می کنید لازم نیست رابطه جنسی را برای شما خراب کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز