لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 3 | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شناخت نقاط ضعف و قوت چگونه است؟ سوالی است که ذهن افراد زیادی را در هنگام مصاحبه شغلی در گیر کرده است و معضلی برای موفقیت در مصاحبه های شغلی محسوب می شود. اما اینکه چگونه بتوانید به بهترین نحو در مورد نقاط ضعف و وقت خودتان صحبت کنید،نیاز به یادگیری و تمرین دارد. بر همین اساس ما در این مقاله از پزشکت، سعی کردیم این موضوع را بررسی کنیم و راهکارهایی را برای حل این مشکل پیشنهاد دهیم. برای یادگیری اینکه چگونه در مورد نقاط ضعف و قوت خودتان صحبت کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

به طور کلی، شما لبخند می زنید. دست می دهید و آماده می شوید تا مصاحبه شغلی خود را انجام دهید. اما، آنها سوال ترسناک “نقاط قوت و ضعف” را از شما می پرسند. اینکه از شما می خواهند بهترین و بدترین توانایی های خود را بسنجید و نقاط قوت و ضعف خود را بازگو کنید تا حدودی می تواند چالش برانگیز و ترسناک باشد. از این گذشته، از شما یک سوال بسیار عمیق پرسیده می شود که شما به عنوان یک شخص، چگونه خودتان را توصیف می کنید؟

اما حقیقت این است که آنها نمی خواهند نقاط ضعف و قوت شما را بشناسند. بلکه آنها می خواهند بدانند که آیا شما برای کار مورد نظرشان مناسب خواهید بود یا نه. دادن پاسخ های مرتبط اما خاص می تواند به شما کمک کند بدون استرس زیاد مصاحبه را به پایان برسانید.

چگونه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنم؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 1 | پزشکت

لیستی از مهارت هایی که دارید تهیه کنید. مهارت های علمی و کاربری مانند مهارت های رایانه ای را مدنظر قرار دهید. سپس، آن را با برخی از ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی خود مانند دقت و انعطاف پذیری عنوان کنید. به عنوان مثال، آموزش رایانه ای که در مدرسه و یا از تجربه کاری قبلی خود آموخته اید، همراه با توانایی کار فشرده، می تواند نکات خوبی برای استخدام در یک شغل مرتبط باشد. این مهارت ها را به عنوان نقاط قوتی که مربوط به شغل مورد نظر شما می باشد در نظر بگیرید.

مصاحبه گر شما احتمالاً می خواهد بداند که نقاط قوت شما با نیازهای شرکت همسو می باشد یا خیر؟ این مهارت ها شامل چه مواردی می شود؟ آنها همچنین ممکن است بخواهند بدانند که شما با همکاران و مدیر خود چقدر تعامل داشته اید؟ از این اطلاعات برای کمک به ارائه پاسخ های خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر متقاضی اشتغال به عنوان یک فروشنده هستید، می توانید مواردی مانند مهارت های شخصی و توانایی های ارتباطی خود را ذکر کنید. در حالی که مهارت هایی مانند دانش نرم افزاری ممکن است چندان مناسب نباشد.

نقاط ضعفی را که مربوط به شغل نیست را انتخاب کنید. به برخی از مواردی که با آنها دست و پنجه نرم می کنید، مانند بی حوصلگی یا عدم اعتماد به نفس، فکر کنید. در مورد خود صادق باشید. اما مواردی را عنوان و انتخاب کنید که واقعاً نگران کننده نیستند و توانایی شما برای دستیابی به شغل را به خطر نمی اندازند. به عنوان مثال، اگر متقاضی شغلی به عنوان تحلیلگر داده هستید، می توانید بگویید که به طور طبیعی خجالتی هستید.

از ذکر مواردی مانند داشتن مشکل در تمرکز، که باعث دلسرد شدن مصاحبه کنندگان می شود، خودداری کنید.

نقاط قوت در مصاحبه شغلی کدامند؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 3 | پزشکت

اخلاق خوب و کوشا بودن، همیشه جواب های خوبی برای سوالات مصاحبه گر هستند. تقریباً هر کارفرمایی می خواهد کسی را که سخت کار می کند و کارآمد است، استخدام کند.

اخلاق کاری، بهره وری و انرژی خود را، به عنوان نقاط قوتی که می توانید در صورت استخدام شرکت، در عمل به کار بگیرید، مطرح کنید. به عنوان مثال، می توانید چیزی مانند این را بگویید: “وقتی کاری را شروع می کنم، باید مطمئن باشم که کار به درستی تمام می شود.”

در مورد مهارت های رهبری خود صحبت کنید. صحبت در مورد توانایی خود برای کنار آمدن و کار خوب با دیگران همیشه ایده خوبی در یک مصاحبه شغلی است. اگر به طور طبیعی در هدایت یا سرپرستی وظایف دیگران مهارت دارید، این یک مهارت عالی و نقطه قوت فوق العاده است که باید ذکر کنید.

آگهی استخدام را بخوانید تا ببینید شرکت به دنبال چه چیزی است. سپس، 3-5 گزینه متناسب با شخصیت و مهارت های خود را عنوان کنید.

 به این ترتیب، پاسخ های شما متناسب با آنچه مصاحبه کننده در واقع بدنبال آن است، خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در آگهی استخدام گفته شده است که آنها به دنبال یک نامزد واجد شرایط برای شغلی با شرایط کاری فشرده هستند، شما می توانید نقاط قوت مانند تحصیلات، تجربه، دقت در زمان و توانایی کار در زیر فشار را انتخاب کنید. مهارت های فنی مانند نوشتن یا استفاده از برنامه های خاص رایانه ای نیز گزینه مناسبی برای عنوان کردن هستند.

نقاط ضعف در مصاحبه شغلی کدامند؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 2 | پزشکت

به ویژگی های شخصیتی خودتان که بر عملکرد شغلی شما تأثیر نمی گذارد، اشاره نکنید.

خشن بودن بیش از حد نسبت به خود یا همیشه تلاش برای جلب رضایت همه، ضعفی است که در واقع بر توانایی شما در انجام کار تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، گفتن جمله ای که برای شغل بالقوه چندان اهمیتی ندارد، مانند: “گاهی اوقات، واقعاً می توانم نسبت به خودم سخت گیر باشم. برای من سخت است که اشتباهاتی را که مرتکب می شوم کنار بگذارم. ” لازم نیست.

در مورد نقاط ضعفی که قبلا داشته اید، اما توانسته اید آن را کنار بگذارید، صحبت کنید. این یک استراتژی مفید برای جلوگیری از تمرکز بر روی نقاط ضعف فعلی شما است و در عین حال نشان می دهد که شما پیشرفت هایی انجام داده اید و روی نقاط ضعف خود کار کرده اید.

درباره چگونگی تأثیر نقاط ضعف تان بر عملکرد شما و کارهایی که برای غلبه بر آنها انجام داده اید، صحبت کنید. به عنوان مثال، می توانید جمله ای از این قبیل بگویید: “من قبلاً در سازماندهی همه چیز با مشکلاتی روبرو می شدم. اما سپس شروع به استفاده از تقویم های دیجیتال و ابزارهای سازمانی کردم تا بتوانم این مشکل را حل کنم.”

از انتخاب تنبلی یا عدم صداقت به عنوان نقطه ضعف خودداری کنید. نمونه هایی از جمله غیر قابل اعتماد بودن یا عدم توانایی کارتیمی می تواند کار را برای شما دشوار کند. این ویژگی ها می توانند واقعاً بر دیدگاه مصاحبه گر شما تأثیر بگذارند. تمام تلاش خود را بکنید تا از مثال های فوق العاده منفی دوری کنید.

چگونه در مورد نقاط ضعفم صحبت کنم؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 3 | پزشکت

پاسخ های خود را زودتر از موعد تمرین کنید تا بدانید چه باید بگویید. لیستی از نکات گفتاری و سوالات احتمالی خود تهیه کنید که می تواند برای آماده سازی به شما کمک کنند.

ابتدا در مورد نقاط ضعف خود صحبت کنید. اگر ابتدا از نقاط ضعف شما سوال بپرسند، همیشه ابتدا در مورد موارد منفی صحبت کنید. به این ترتیب، می توانید بر روی مهارت ها و استعدادهایی که دارید، تمرکز کنید.

ممکن است از شما در مورد نقاط قوت و ضعف جداگانه سوال شود. در صورت عدم آشنایی با روند کار و یا نرم افزار های مورد نیاز برای شغل مورد نظر، حتما ذکر کنید.

اگر متقاضی شغلی هستید که در آن از نرم افزار و فناوری جدیدی استفاده خواهید کرد که قبلاً واقعاً با آنها کار نکرده اید، در این زمینه پیش قدم باشید. از آن به عنوان نمونه ضعفی استفاده کنید که می توانید با یادگیری نحوه استفاده از آن برطرف کنید.

می توانید چیزی مانند این بگویید: “من از برنامه های خاصی که شما استفاده می کنید استفاده نکرده ام. اما اگر چیزی شبیه به برنامه هایی باشد که من قبلاً با آنها کار کرده ام. مطمئن هستم که می توانم سریعاً آن را یاد بگیرم .”

از بیان جملات کلی خودداری کنید تا اصیل تر به نظر برسید. مصاحبه گر می خواهد بداند آیا شما به اندازه کافی آگاه و صادق هستید که واقعاً می توانید نقاط ضعف خود را بیان کنید یا خیر؟

جمله های عمومی مانند: “من خیلی سخت کار می کنم”. یا “من یک فرد کمال گرا هستم” می توانند مبالغه آمیز و غیر واقعی به نظر آیند.

چگونه مصاحبه گر را تحت تاثیر قرار دهم؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 3 | پزشکت

با مصاحبه کننده خود صمیمی شوید و پاسخ صادقانه به آنها بدهید. برای نشان دادن نقاط قوت و ضعف خود از مثال های خاص استفاده کنید. برای هر یک از نقاط قوت و ضعف که ذکر کردید، سعی کنید به آنها دیگر توجه نکنید و پاسخ های ساده و یک کلمه ای ندهید. این می تواند سیگنال بدی را برای مصاحبه کننده ارسال کند.

 در عوض، نقاط ضعف خود را ذکر کنید و سپس با دادن سناریوهایی پاسخ های خود را گسترش دهید. به این ترتیب می توانید نقاط ضعف خود را بهتر نشان داده و نقاط قوت خود را حتی قوی تر نشان دهید. به عنوان مثال، برای ضعفی مانند مدیریت زمان، می توانید جمله ای از این قبیل بگویید: من گاهی اوقات ممکن است زمان را از دست بدهم. مثلا اگر روی اتمام پروژه ای بیش از حد تمرکز کنم، حتی نمی فهمم که یک ساعت گذشته است.

 برای بیان نقطه ضعف در کار تیمی، می توانید مثالی اضافه کنید، “بنابراین، برای یک پروژه با چند نفر، من می دانم که پیدا کردن بهترین نقش برای هر شخص می تواند آن پروژه را آسان تر کند. من مایلم که بخشی از شغلی که افراد دیگر نمی خواهند انجام دهند را عهده دار شوم. “

با اطمینان به سوال پاسخ دهید تا مصاحبه گر خود را تحت تأثیر قرار دهید. مصاحبه گر شما می خواهد بداند که شما بیش از هر چیز چگونه به سوالات او پاسخ می دهید.

مراقب پاسخ های خود باشید.

مطمئناً، پاسخ های شما می تواند بینشی مفید نسبت به شما ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر بگویید که در یک مصاحبه برای شغل حسابداری مهارت کافی با اعداد ندارید، ممکن است خیلی خوب پیش نرود. اما واقعیت این است، مصاحبه کننده می خواهد بداند آیا نقاط قوت و ضعف خود را می دانید. همچنین نحوه برخورد با پاسخ دادن به یک سوال چالش برانگیز در شما را ببیند.

نقاط قوت و ضعف کارمندان کدامند؟

چگونه نقاط ضعف و قوتم را بگویم؟ 7 | پزشکت

باید پاسخ های واقعی در مورد نقاط ضعف شخصی خود را به مصاحبه کننده بدهید. ویژگی هایی از قبیل انتقاد بیش از حد یا اشتیاق به رضایت دیگران، واقعاً به شانس شما در بدست آوردن شغل صدمه نمی زند. اما نشان می دهد که شما قادر به تجزیه و تحلیل خود هستید.

بعلاوه، معمولاً از شما انتظار نمی رود که در روز اول همه کارها را انجام دهید. بنابراین اعتراف به اینکه با برخی از وظایف خود آشنا نیستید پاسخی صادقانه و مناسب است.

این بسیار خوب است که جمله ای مانند این را بگویید: “من قبلاً هرگز از برنامه هایی که شما استفاده می کنید استفاده نکرده ام. اما مطمئن هستم که می توانم آن را یاد بگیرم.”

نقاط قوت مربوط به شغل خاص را انتخاب کنید. مواردی مانند قدرت تحلیل، وقت شناس بودن، مهارت در برقراری ارتباط، مهارت های همکاری و توانایی رهبری معمولاً گزینه های مطمئنی هستند.

مثلا، اگر می خواهید به عنوان مدیر دفتر کار کنید، می توانید در مورد مهارت های رهبری و توانایی خود در حل تعارض صحبت کنید زیرا این ویژگی ها برای مدیر بودن ضروری است.

منبع:

 https://www.wikihow.com/Talk-About-Your-Strengths-and-Weaknesses

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز