لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

روانشناسی و روانپزشکی

نامزدی چیست و چگونه با نامزد خودمان کنار بیاییم؟

نامزدی چیست و چه مدت باید ادامه پیدا کند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

برای اینکه بدانید نامزدی چیست؟ باید گفت که نامزدی در فرهنگ لغت توافق نامه رسمی ازدواج است. وقتی از نامزد شدن دو نفر با هم صحبت می کنیم منظور ما تعهد این دو نفر به ازدواج با هم است. نامزدی هنگامی شروع می شود که زن و مرد تصمیم به ازدواج گرفته باشند. معمولا قبل از شروع نامزدی، هر دو طرف برای مدتی در یک رابطه دوستانه بوده اند. دوران نامزدی همراه با رد و بدل شدن حلقه بین زوجین است. این حلقه باعث ایجاد یک تعهد اخلاقی بین زوجین می شود. در واقع حلقه سمبل وفاداری و پیوند زوجین است.

چرا نامزد می شویم؟

افراد به این علت نامزد می شوند زیرا در نهایت می خواهند ازدواج کنند. دوران نامزدی یکی از دوران های هیجان انگیز زندگی است. مطمئنا وقتی می خواهید با شخصی ازدواج کنید، برای برنامه ریزی ازدواج به زمان نیاز دارید. این همان اتفاقی است که هنگام نامزدی رخ می دهد. نامزدی فرصتی را در اختیار افراد می گذارد تا محلی را برای برگزاری جشن انتخاب کرده و دوستان و خانواده خود را به مراسم آینده دعوت کنند.

زن و شوهر در طی دوران نامزدی ممکن است در مورد تزیینات سالن ازدواج تصمیم گرفته و لباس عروسی را انتخاب کنند. هر دو زوج با هم تصمیم می گیرند که مراسم ازدواج با چه جزییاتی برگزار شود. در مراسم خواستگاری نیز همین امر وجود دارد. دوران نامزدی ممکن است برای بعضی ها همراه با اسراف باشد، اما برخی دیگر روش ساده تری را ترجیح می دهند. اگر امیدوارید که با شریک زندگی خود نامزد شوید، رویکردی را انتخاب کنید که از نظر هزینه برای او مناسب باشد.

دوران نامزدی زمانی است که هر دوی شما برای همیشه به خاطر خواهید سپرد و این داستانی است که تا آخر عمر درباره آن صحبت خواهید کرد.

نامزدی چقدر طول می کشد؟

نامزدی چیست و چگونه با نامزد خودمان کنار بیاییم؟ | پزشکت

مدت زمانی که دو نفر قبل از ازدواج نامزد می کنند به زوجین بستگی دارد. برخی از افراد برای چند ماه نامزد می شوند، در حالی که نامزدی برخی دیگر چند سال طول می کشد. همه چیز به خواسته های زن و شوهر و نیازهای آنها بستگی دارد. عوامل زیادی هستند که می تواند در طول مدت نامزدی یا مدت زمان انتظار افراد برای ازدواج تاثیر بگذارند.

نامزدی دوران خاص و شیرینی است، به همین علت معمولا هیچکدام از زوجین عجله ای برای ازدواج ندارند. اجازه ندهید فشارهای اجتماعی در دوران نامزدی نظر شما را تغییر داده یا باعث شود که کارهای خود را با سرعت بیشتری از آنچه می خواهید پیش ببرید.

مدت زمان نامزدی به شما و همسرتان بستگی دارد. برای آماده کردن زندگی زناشویی وقت بگذارید و تاریخ ازدواج خود را در هر زمانی که می خواهید، تنظیم کنید. حتی می توانید در این مدت با یک درمانگر مراجعه کرده و درباره آینده خود به عنوان یک زوج متاهل صحبت کنید.

من به نامزد دوستم علاقه ای ندارم. چه کار باید بکنم؟

اگر دوست شما اخیراً نامزدی خود را اعلام کرده و شریک زندگی او را دوست ندارید، ممکن است از نظر احساسی در یک مخمصه قرار بگیرید. شما حق دخالت در زندگی هیچ شخصی را ندارید. به هر حال این دوست شما است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وقتی صحبت از نامزد دوستتان می شود شما باید جلوی احساسات خود را بگیرید. زیرا شما نمی توانید نظر افراد را نسبت به یکدیگر تغییر دهید. با این حال، اگر به هر دلیل احساس می کنید که دوست شما در معرض خطر قرار دارد، حتما باید مداخله کنید. زیرا حفظ امنیت دوست شما از همه چیز مهمتر است. در واقع این احتمال وجود دارد که هر دو نفر در معرض آسیب های بعدی قرار بگیرند.

اگر در نامزدی مشکلی داشته باشیم چه کنیم؟

نامزدی چیست و چگونه با نامزد خودمان کنار بیاییم؟ | پزشکت

اگر در روابط خود، با نامزد یا همسرتان مشکل دارید، حتما باید با یک مشاور روابط زناشویی مشورت کنید. مشاور روابط، شما را برای ازدواج آماده کرده و به شما یاد می دهد که چگونه مشکلات زناشویی خود را با کمک یکدیگر حل کنید. همچنین می توانید مشکلات و مسائل عاشقانه یا مسائل خانوادگی خود را نیز با مشاور در میان بگذارید. شبکه مشاوران و درمانگران آنلاین نیز وجود دارند که می توانید از کمک و راهنمایی آنها استفاده کنید. صحبت با یک مشاور در مورد نامزدی جای شرمندگی ندارد. در حقیقت، این یک روش مسئولانه برای اطمینان از آینده ای سالم از نظر احساسی است.

زمان مناسب برای نامزدی چقدر است؟

در مورد زمان مناسب برای نامزدی هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. حقیقت این است که یک دوره طولانی دوست بودن تضمین کننده ازدواج موفق نیست. این حقیقت در مورد دوره کوتاه دوست بودن هم صدق می کند. در واقع طول مدت دوستی تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج نیست.

با این حال، قبل از تصمیم گیری برای نامزد شدن یا پذیرش حلقه نامزدی، هر دو زوج باید در مورد شرایط زندگی مشترک با هم صحبت کنند، به این ترتیب مطمئن می شوید که عقاید شما با هم مطابقت دارد. قبل از تصمیم به نامزدی سن، آینده و شغل خود را در نظر بگیرید. ثبات مالی نیز یکی از مسائل مهمی است که پیش از شروع زندگی مشترک باید در مورد آن صحبت کنید.

نامزدی در چند ماه اول پس از شروع خواستگاری، خیلی زود است زیرا ممکن است احساساتی که هر دو نسبت به یکدیگر دارید یک شهوت بوده و عشق نباشد گذشت زمان یک راه عالی برای آزمایش احساسات و نیت واقعی زوجین است. به عنوان یک خانم، نباید عجله داشته و یا تحت فشار قرار بگیرید تا حلقه نامزدی را از طرف مرد بپذیرید. به عنوان یک مرد نیز باید قبل از قدم برداشتن برای خواستگاری، بررسی های لازم را انجام داده و مظمئن شوید که واقعاً می خواهید بقیه عمر خود را با این خانم سپری کنید.

مدت زمان مناسب دوران نامزدی چه مدت است؟

نامزدی چیست و چگونه با نامزد خودمان کنار بیاییم؟ | پزشکت

کارشناسان پیشنهاد می کنند بهتر است حدود 3 الی 6 ماه صبر کنید تا مطمئن شوید احساساتی که دارید واقعی هستند یا فقط جرقه های شهوتی هستند که به زودی کم رنگ خواهند شد.

مهم است که شما هر دو احساسات منطقی و عاطفی نسبت به یکدیگر داشته و هر دو متعهد به حفظ رابطه باشید. با این حال، هیچ قانون مشخصی برای زمان نامزدی وجود ندارد. فقط شما باید بدانید که چه زمانی آمادگی دارید که وارد زندگی مشترک شوید. اگر احساسات شما نسبت به یکدیگر واقعی بوده و بدون تردید می خواهید زندگی خود را در کنار هم سپری کنید، می توانید حتی یک جشن نامزدی را نیز از قبل از ازدواج برگزار کنید!

هدف از نامزدی چیست؟

نامزدی توافق دو طرف برای ازدواج است. نامزدی به زوجین فرصت می دهد که در این دوران بیشتر با هم آشنا شوند. به ویژه در دنیای غرب، نامزدی یک موقعیت عاشقانه و احساسی هم هست. زوجین با نامزد شدن قصد خود را برای ازدواج به همه اطرافیان خود اعلام می کنند. چگونگی مراسم خواستگاری بسته به افراد متفاوت است. در بیشتر موارد، مرد با دادن حلقه نامزدی پیشنهاد ازدواج با خانم را مطرح می کند.  برخی دیگر از افراد ممکن است با حضور دوستان و خانواده یک جشن نامزدی و یا یک شام خصوصی برگزار کنند.

به طور کلی نامزدی یک اعلام رسمی است که زوجین به دوستان و اقوام خود نشان می دهند که قصد ازدواج با هم را دارند. دوره نامزدی چیزی بیش از دادن حلقه نامزدی است. در دوران نامزدی برنامه ریزی های مختلفی مانند انتخاب تاریخ عروسی، رزرو مکان، ارسال کارت دعوت، انتخاب منوی غذا و غیره برای جشن ازدواج شروع می شود. دوران نامزدی همچنین نامزدی زمان خوبی برای انجام مشاوره قبل از ازدواج است.

چه مدت باید نامزد بمانیم؟

برای شروع زندگی مشترک فاکتورهایی وجود دارد که باید در نظر گرفت. با این حال، داشتن یک دوره نامزدی طولانی می تواند یک شانس بزرگ باشد. زیرا باعث می شود با آرامش خاطر، آهسته، آرام و با استرس کمتر تدارکات عروسی را فراهم کنید. تهیه کردن مقدمات ازدواج استرس های خاص خود را دارد. برای شروع برنامه ریزی عجله نکنید. به جای این کار تا می توانید از دوران نامزدی با هم لذت ببرید.

به طور متوسط، برخی از زوجین از زمان اعلام نامزدی تا زمان ازدواج حدود 13 ماه صبر می کنند. این بازه زمانی بد نیست. زیرا این امکان را به شما می دهد که از دوران نامزدی خود لذت ببرید. اما با این حال اجازه ندهید دوران نامزدی شما خیلی طولانی شود. وقتی احساس کردید برای شروع برنامه های ازدواج آمادگی لازم را دارید، جشن خود را برگزار کنید. جلسه ای ترتیب داده و برنامه های ازدواج و استراتژی خود را مطرح کنید، اما خود را تحت فشار بیهوده قرار ندهید.

آیا 3 سال نامزدی مشکلی ندارد؟

این مساله هم، دوباره، به شما و شریک زندگی شما بستگی دارد. نامزدی با استرس های خاص خود همراه است و برنامه ریزی برای ازدواج حتی می تواند فشارهای بیشتری را به شما تحمیل کند. به همین علت بسیاری از افراد ممکن است وسوسه شوند که دوره نامزدی را کوتاه تر کرده و هر چه سریع تر مراسم ازدواج را برگزار کنند. در واقع داشتن نامزدی طولانی یا کوتاه مدت هیچ مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. آنچه ارزش دارد، تعهد همیشگی شما نسبت به یکدیگر است. شما فقط در یک دوره بسیار کوتاه در کل زندگی خود نامزد هستید، پس هیچ دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.

چگونه نامزد می شویم؟

نامزدی چیست و چگونه با نامزد خودمان کنار بیاییم؟ | پزشکت

در واقع شما بعد از پذیرش حلقه نامزدی رسما با یکدیگر نامزد می شوید. نامزدی روشی است که به وسیله آن علناً قصد خود را برای ازدواج اعلام می کنید. نامزدی فراتر از برنامه ریزی برای صرف یک شام رمانتیک یا خواستگاری است. شما باید قبل از نامزدی، اطمینان حاصل کنید که هر دو برای ازدواج و مسئولیت های ناشی از آن آماده بوده و اهداف زندگی مشترکی دارید.

آیا نامزد شما هنوز دوست پسر شما است؟

نامزد شما مردی است که برای ازدواج با شما پیشقدم شده است. بنابراین، نامزد شما فقط کسی نیست که به طور عادی با او قرار می گذارید بلکه اکنون بین شما تعهدی برای ازدواج وجود دارد. در حالت ایده آل، به محض وقوع نامزدی، باید از کلمات نامزد جای دوست پسر و دوست دختر استفاده کنید. به این ترتیب، به همه نشان می دهید که اکنون تعهد عمیق تری بین شما وجود دارد.

هنگام نامزدی چه کاری نباید انجام داد؟

با وجودی که نامزدی با هیجان زیادی همراه است، اما با این حال برخی کارهای که نباید بعد از نامزدی انجام دهید، عبارتند از:

  • رزرو سالن ازدواج یا خرید لباس عروس را شروع کنید. خونسردی خود را از دست ندهید. عجله در کار شما را خسته کرده و حتی ممکن است در نهایت انتخاب های خوبی نداشته باشید.
  • بلافاصله برنامه ریزی برای ازدواج را شروع کنید. درست است که شما هیجان زده هستید، ولی باید برای لذت بردن از نامزدی و جمع کردن افکار خود وقت بگذارید. برنامه های عروسی با استرس زیادی همراه هستند، بنابراین هربار یک قدم آن را بردارید.
  • هرگز قبل از این که نامزدی خود را به اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود اطلاع بدهید، این خبر را در شبکه های اجتماعی ارسال نکنید. بهترین کار این است که نزدیکان شما قبل از همه در جریان خبرهای مهم قرار بگیرند، نه اینکه خبر نامزدی شما را در شبکه های اجتماعی بخوانند.

منبع:

https://www.regain.us/advice/engagement/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز