لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


آشنایی با سوالات قبل از ازدواج برای افرادی که قصد ازدواج داشته اما هنوز در تصمیم گیری خود مردد هستند، می تواند در شناخت بیشتر آنها از طرف مقابل، موثر باشد. به طور کلی، همه ما می دانیم که ازدواج همیشه آسان نیست. درگیری ها و اختلافات قطعاً بین زوجین اتفاق میفتند و در بعضی مواقع، برخلاف تلاش شما، اختلافات می تواند پیچیده تر هم شوند. در چنین مواقعی، یک مشاور می تواند از طریق مشاوره ازدواج یا زوج درمانی به شما کمک کند تا اختلافات خود را حل کنید.

مشاور معمولاً در طول جلسات مشاوره ازدواج، از شما و همسرتان می خواهد که احساسات خود را بروز داده و با هم صحبت کرده تا ریشه مشکل و راه های حل اختلافات خود را پیدا کنید.

جلسات مشاوره ازدواج می تواند سخت باشد. بنابراین، بهتر است مجموعه ای از سوالات را تهیه کنید که بتوانید از همسرتان بخواهید تا مکالمه را ادامه دهد. در این مقاله، ما سوالات مفید مشاوره ازدواج را که می توانید در حضور مشاور از همسرتان بپرسید، را مطرح کرده ایم. برای یاد گیری آنها تا انتها مقاله را با دقت بخوانید.

سوالاتی که باید از شریک خود بپرسید

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

برخی از رایج ترین سوالات مربوط به ازدواج در مشاوره ازدواج، عبارتند از:

مهمترین مسئله در ازدواج ما چیست؟

از شریک زندگی خود بپرسید چه مواردی را در روابط شما مهم می داند و اولویت های خود را نیز بیان کنید. این واقعیت را بپذیرید که ممکن است چیزی که از نظر آنها مشکل ساز است برای شما بی اهمیت به نظر برسد و بالعکس. به عنوان مثال، شاید یک عادتی برای شما سخت باشد، در حالی که ممکن است جزء عادت های شخصی و خانوادگی طرف مقابلتان باشد.

مهمترین مشکلات ازدواج ما چیست؟

بعد از این که متوجه شدید اولویت های اصلی شما کدامند، سعی کنید مشکلاتی را که فکر می کنید نیاز به توجه فوری دارند را شناسایی کنید. نکات و پیشنهادات یکدیگر را رد نکنید بلکه بهتر است در مورد یافتن راه حل برای این مشکلات بحث و کار کنید. مشاور شما می تواند در شناسایی راه حل ها به شما کمک کند.

همه روابط دارای فراز و نشیب زیادی هستند. مشکلاتی که با آن روبرو هستید را بسنجید. اگر فکر می کنید مشکل به وجود آمده یک مرحله سخت و مشکل بزرگی است یا اگر مشکل از دست شما خارج شده است دلیل آن را شناسایی کنید. قبل از اینکه اوضاع از کنترل شما خارج شود، با مشکلات پیش آمده کنار بیایید. افزایش تنش در مورد یک مسئله خاص ممکن است باعث تشدید مشکل و بروز مشکلات بیشتری شود.

چه عاملی باعث شده به مشاور مراجعه کنید؟

از طرف مقابل خود بپرسید چرا به دنبال مشاوره رفته است؟ چگونه انتظار دارند که مسئله حل و فصل یا مدیریت شود؟ اگر هر دو شما فقط به هدف که هنوز هم می خواهید با هم باشید و دوست دارید رابطه و ازدواج خود را نجات دهید، به مشاور مراجعه کرده اید، ممکن است در مسیر درستی باشید.

چرا عاشق من شده اید؟

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

جلسات مشاوره ازدواج فقط در مورد نقطه ضعف ها و موارد منفی برگزار نمی شود. به همسرتان اطلاع دهید که چرا عاشق او شده اید و ویژگی های مثبتش را بیان کنید. همچنین، از آنها بپرسید چه چیزی را در مورد شما دوست دارند. این می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و شما می توانید خوش بینانه به جلسات مشاوره ادامه دهید.

مواردی که نمی توانید در مورد من تحمل کنید چیست؟

پرسیدن این سوال از یکدیگر می تواند به درک بهتر شما کمک کند. اگر آماده هستید که آن چیزها را درست تنظیم کنید و راه هایی برای جبران آن پیدا کنید و شریک زندگی شما از آن استقبال می کنند، ممکن است به دنبال یک روابط مثبت باشید.

آیا مشکلی از گذشته وجود دارد که باید آنها را حل کنیم؟

آیا درگیری گذشته که به نتیجه نرسیده باعث شده که شما در مورد ازدواج مردد باشید؟ این تعارضات را شناسایی و حل کنید زیرا در بحث های آینده شما نیز تاثیر خواهند داشت. بدون قضاوت با همدیگر حرف بزنید و به یکدیگر یادآوری کنید که فقط در صورت عدم کینه می توانید پیش بروید.

آیا من نیازهای جنسی شما را برآورده می کنم؟

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا در میل جنسی بین شما اختلاف وجود دارد یا خیر. عدم صمیمیت جنسی می تواند یکی از مشکلات اصلی در روابط شما باشد. از شریک زندگی خود بپرسید آیا آنها از نظر جنسی از شما راضی هستند یا خیر. صمیمیت شامل بوسه مکرر، گرفتن دست، نوازش و … است و فقط رابطه جنسی نیست.

آیا با شخص دیگری رابطه دارید؟

شاید شما جرأت این را نداشته باشید که از شریک زندگی خود بپرسید که آیا با شخص دیگری رابطه دارد یا خیر. بنابراین، بهترین زمان برای پرسیدن این سوال از آنها در یک جلسه مشاوره است. بدون اینکه اجازه دهید از شنیدن پاسخ طرف مقابل عصبانی شوید، آماده شنیدن سخنان آنها باشید.

آیا به من اعتماد دارید؟

اعتماد، سنگ بنای هر رابطه ای است. از همسرتان سوال کنید که آیا در کنار شما بودن، احساس امنیت اعتماد به شما و برقراری ارتباط آزادانه با شما را دارند و از خودتان بپرسید که آیا شما هم چنین احساسی دارید؟ اگر جواب منفی است، ممکن است مجبور شوید با کمک مشاور خود اختلافات خود را حل کنید.

برای جلب اعتماد شما چه کاری باید انجام دهم؟

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

از همسرتان سوال کنید که چه کارهایی می توانید انجام دهید تا اعتماد او را جلب کنید. سعی کنید روی آن پیشنهادها کار کنید. اگر اعتماد آنها را خدشه دار کرده اید، به اشتباه خود اعتراف کرده و معذرت خواهی کنید و از همه مهمتر، یاد بگیرید که خود را ببخشید. همچنین مطمئن شوید که به یکدیگر زمان می دهید تا احساسات خود را بیان کنید.

آیا با من صادق و رو راست هستید؟

از همسرتان بپرسید آیا قادر به برقراری ارتباط صادقانه و صریح با شما است. آیا قادر هستید در مورد نیازها، خواسته ها و انتظارات خود با هم صادق باشید؟ آیا می توانید با آرامش در مورد مسائل خود بحث کنید؟ و آیا به حرف های یکدیگر گوش می دهید؟ در غیر این صورت، باید روی بهبود ارتباطات خود کار کنید.

آیا من به شما استرس وارد می کنم؟

از شریک زندگی خود بپرسید آیا برخی از عادت های شما باعث استرس او می شود یا اینکه کنار آمدن با آنها مشکل است. دلایل اساسی را که منجر به استرس آنها می شود شناسایی کنید. سعی کنید صریح ارتباط برقرار کنید، از آنها بپرسید چه کاری می توانید برای کاهش استرس آنها انجام دهید. همچنین به آنها بگویید که چه چیزی به شما استرس می دهد.

آیا فکر می کنید صمیمیتی بین ما وجود دارد؟

از آنها بپرسید آیا می توانند از نظر عاطفی و جسمی با شما ارتباط برقرار کنند و افکار و احساسات خود را بدون مهار با شما بیان کنند. دریابید که برای به دست آوردن مجدد صمیمیتی که در مراحل اولیه رابطه مشترک خود داشتید، می توانید چه کاری انجام دهید.

چه احساسی نسبت به من دارید؟

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

پرسیدن این سوال از شریک زندگی می تواند به شما کمک کند تا بدانید آیا آنها از همراهی شما لذت می برند یا از شما هیجان زده اند. همچنین از آنها بپرسید که آیا فکر شما لبخند را بر لبشان می آورد؟ اگر پاسخ منفی است، ممکن است مجبور شوید چند سوال از خود بپرسید و راه هایی برای بازگرداندن این حس پیدا کنید.

آیا احساس می کنید من شما را دوست دارم؟

از شریک زندگی خود بپرسید آیا احساس می کند به او توجه می کنید و دوستشان دارید و آیا شما به اندازه کافی برای رفع نیازهای آنها تلاش می کنید. همچنین، از آنها بپرسید که چه انتظاری از شما دارند تا احساس محبوبیت بیشتری داشته باشید. شما و همسرتان حتی می توانید لیستی از مواردی را تهیه کنید که باعث می شود احساس خاصی داشته باشید.

آیا ازدواج بر عزت نفس شما تأثیر دارد؟

از شریک زندگی خود سوال کنید آیا اقدامات شما بر ارزش و عزت نفس آنها چه در خانه و چه در اجتماع تأثیر دارد. همچنین، ارزیابی کنید که آیا اقدامات آنها بر ارزشمندی شما تأثیر می گذارد. از مشاور خود کمک بگیرید و ببینید آیا می توانید به راه حل هایی برای کمک به یکدیگر برسید تا احساس لیاقت و دوست داشتن کنید.

آیا حاضر به سازش هستیم؟

به ازدواج خود نگاه کنید و ببینید آیا مواردی پیش آمده است که یکی از شما برای خوشبخت کردن طرف مقابل مجبور به انجام همه فداکاری ها باشید. اگر بله، ممکن است مجبور شوید درباره مرزهای خود بحث کنید و اهداف مشترکی تعیین کنید. به عنوان یک زن و شوهر، باید در زمینه های مختلف حد وسط را پیدا کنید تا ازدواج به نتیجه برسد.

آیا مانع پیشرفت شما می شوم؟

آیا هنگام تصمیم گیری مهم، علاقه یکدیگر را در ذهن خود نگه می دارید؟ آیا به یکدیگر اجازه می دهید سرگرمی و رویاهای خود را دنبال کنید؟ آیا به یکدیگر فضا می دهید تا کارهای خود را انجام دهند؟ آیا شما مکمل یکدیگر هستید و به رشد یکدیگر کمک می کنید؟ اینها چند سوال است که باید از یکدیگر بپرسید تا مشخص شود آیا شما مانع پیشرفت طرف مقابل خود می شوید یا همسرتان چنین طرز فکری نسبت به شما دارد؟

آیا شما مایل به تغییر هستید؟

اگر تمایل به تغییر برای زنده نگه داشتن رابطه نداشته باشید، هیچ مشورتی به شما کمک نمی کند تا رابطه شما را نجات دهد. از شریک زندگی خود بپرسید که با توجه به ایجاد تعدیل و حل هر مسئله ای که باعث ایجاد اختلاف در روابط شما می شود، در کجا ایستاده است و در صورت لزوم، حاضر به تغییر دادن رفتار ها و افکار خودش است یا نه؟

یکی از سوالات قبل از ازدواج : برای بهتر شدن رابطه، چه کاری می توانم انجام دهم؟

سوالات قبل از ازدواج | پزشکت

ازدواج یک خیابان دو طرفه است که در آن هر یک از شرکا باید تلاش مستمر برای زنده نگه داشتن آن داشته باشند. طرح این سوال به همسرتان نشان می دهد که شما آماده اید برای نجات ازدواج خود گام بردارید. همچنین نشان می دهد که شما همه تقصیرات را به گردن شریک زندگی خود نمی اندازید.

یکی از سوالات قبل از ازدواج: آیا آرزوی ازدواج با فردی مثل من را داشته اید؟

از شریک زندگی خود بپرسید از تصمیم خودشان برای ازدواج راضی هستند؟ از آنها بپرسید آیا می توانید او را خوشبخت کنید و آنها را به شخص بهتری تبدیل کرده اید؟ بپرسید آیا این رابطه همان چیزی است که آنها برای اولین بار تصور کرده بودند یا آرزوی آن را داشته اند؟

یکی از سوالات قبل از ازدواج: چه چیزی شما را از ازدواج با من خوشحال می کند؟

از شریک زندگی خود در مورد مواردی که باعث خوشبختی واقعی آنها می شود سوال کنید. این می تواند به شما کمک کند تعریف شریک زندگی خود را از خوشبختی شناسایی کنید. حتی این موارد می تواند رضایت، وفاداری، صمیمیت و غیره باشد.

آیا هنوز به من احساسی دارید؟

هر چقدر که مضطرب به نظر برسد، پرسیدن این سوال از شریک زندگی خود می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا این رابطه ارزش جنگیدن دارد یا ندارد. پاسخ صادقانه بخواهید، و اگر هنوز به او احساسی دارید، به همسرتان احساس خودتان را بگویید. پاسخ آنها می تواند به شما اطلاع دهد که آیا آنها آماده مبارزه با مشکلات هستند یا نه؟

رابطه ما را در 5-10 سال کجا می بینید؟

در مورد آینده خود بحث کنید. از آنها بپرسید که چگونه آینده شما را به عنوان یک زوج نگاه می کنند اگر احساس می کنید در برنامه های آنها هستید، این نشان می دهد که آنها هنوز هم نسبت به شما احساساتی دارند. بحث درباره آینده خود می تواند به شما کمک کند تا اهدافی را تعیین کنید و برای تحقق آنها تلاش کنید.

هر کدام از سوالات این مقاله را که فکر می کنید می تواند برای شما مفید باشد انتخاب کنید. با این حال، تمام سوالات مشاوره ازدواج در این لیست ممکن است در مورد شرایط خاص شما قابل استفاده نباشد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز