لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه هنگام خواب زیبا به نظر برسیم؟

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه هنگام خواب زیبا به نظر برسیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


برای زیبا به نظر رسیدن در هنگام خواب ، بهترین حالت را داشته باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن یک خواب خوب ضروری است. علاوه بر اطمینان از اینکه خواب کافی دارید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن مزایای زیبایی خود در هنگام خواب آنها را انجام دهید.

بدن شما هنگام خواب، دوباره خود را بازسازی می کند و می توانید با بهره گیری از فرایندهای طبیعی آن ظاهر زیبایی پوست، مو و سایر موارد را در هنگام به دست آورید! حتی چند روش ساده برای حالت دادن به موهای شما هنگام خواب وجود دارد.

خواب برای سلامت کلی شما ضروری است. داشتن یک خواب خوب در شب نیز  و بهترین ظاهر در هنگام خواب راحت است، زیرا افراد هنگام استراحت به طور طبیعی جذابیت بیشتری دارند. سعی کنید برخی تغییرات ساده را در برنامه روزمره خود ایجاد کنید تا به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. همچنین چند کار ساده وجود دارد که می توانید هنگام خواب زیبایی خودتان را افزایش دهید. برخی راهکارها برای رسیدن به اینکه چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ ،عبارتند از:

هشت ساعت خواب داشته باشید.

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

اگر بتوانید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید، بدون اینکه کار دیگری انجام دهید، بهره مندی از مزایای خواب زیبایی را شروع خواهید کرد ! خواب خوب از بروز چین و چروک و التهاب پیشگیری می کند، رشد عضلات را تحریک کرده و از تولید چربی جلوگیری خواهد کرد.

صورت خود را بشویید.

حتماً قبل از خواب صورت خودتان را بشویید. باقی مانده آلودگی و آرایش می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به بروز چین و چروک های پوستی شود.

روبالشی مناسب را انتخاب کنید.

خوابیدن روی یک بالش ساتن یا ابریشم می تواند از چین و چروک و آسیب موهای شما پیشگیری کند. تعویض رو بالشتی نیز توصیه می شود، زیرا باعث جمع شدن روغن و چربی می شود که منجر به مسدود شدن منافذ می شود. اگر می خواهید پیشگیری از چروک پوست خود را به حداکثر برسانید، به پشت بخوابید تا صورت شما عملاً با بالش تماس نداشته باشد. علاوه بر آن، بهتر است در هنگام خواب، پوست خود را مرطوب کنید. هنگام خواب، پوست شما در حال بازسازی است. با تأمین رطوبت زیاد قبل از خواب آن را تقویت کنید. برای رطوبت بیشتر سعی کنید به جای لوسیون یا کرم از ماسک استفاده کنید.

از ماسک مو استفاده کنید.

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید، می توانید با استفاده از ماسک مو، آن را هنگام خواب دوباره پرپشت کنید. بیشتر ماسک ها نیاز دارند که صبح روز بعد موهای خود را بشویید، بنابراین مطمئن شوید که وقت آن را دارید.

اگر نمی خواهید ماسک گران قیمت مو بخرید، می توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید. ماسک های موی خانگی حتی با کیفیت تر از ماسک های خریداری شده در فروشگاه ها هستند، بنابراین حتماً موهای خود را درست بپیچید و صبح روز بعد، زمان کافی برای شستن موها به خود بدهید. برخی از مواد مرطوب کننده رایج برای تهیه ماسک های مو، شامل موارد زیر است:

  • کره
  • موز
  • شیر
  • ماست
  • مایونز
  • آووکادو
  • آلوئه ورا
  • کدو تنبل
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • تخم مرغ خام

مو های خود را ببندید.

برای بیدار شدن از صبح با موج های زیبا، سعی کنید قبل از خواب موهای خود را به صورت های کوچک یا نوار بافته ببندید. همچنین می توانید موهای خود را به دور سربند بپیچید. صبح موهای خود را باز کنید، در صورت لزوم مقداری محصول حالت دهنده به آنها بزنید. بسته به نوع موی شما، ممکن است بخواهید اسپری موی سبک، محصول پیچش یا حتی روغن برنزه بزنید تا موج خود را حفظ کند. اگر نمی خواهید روسری را در رختخواب خود بپوشید، سعی کنید روی یک روبالشتی ابریشمی بخوابید. روبالشتی ابریشمی، اصطکاک بسیار کمتری نسبت به یک بالش نخی ایجاد خواهد کرد، که به معنای وز دادن کمتر است.

داشتن پوست زیبا هنگام خواب

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

صورت خود را تمیز نگه دارید.

مهمترین کاری که می توانید شب برای پوست خود انجام دهید، شستن آن است. از بین بردن تمام آلودگی ها و آرایش های پوستی باعث ترمیم پوست می شود و از شکستگی پوست پیشگیری می کند.

به پشت بخوابید.

اصطکاک بین صورت و روبالشت شما می تواند منجر به بروز چین و چروک در پوست صورت شود، بنابراین سعی کنید به پشت بخوابید. اگر راهی برای توقف خوابیدن به پهلو ندارید، سعی کنید یک بالش ساخته شده از ابریشم یا ساتن استفاده کنید. این مواد اصطکاک کمتری ایجاد می کنند، بنابراین خطر چین و چروک را کاهش می دهند. همچنین مهم است که هر چند روز یکبار روبالشت خود را عوض کنید. زیرا روغن های صورت شما می توانند به سرعت روی آن جمع شوند.

از کرم دور چشم استفاده کنید.

نگران پف کردن و یا سیاهی زیر چشم خود باشید. آنها را با استفاده از مقدار زیادی کرم دور چشم قبل از خواب برطرف کنید.

پوست خود را مرطوب کنید.

برای داشتن پوستی سالم با درخشش شبنم، حتما قبل از خواب مقدار زیادی کرم مرطوب کننده روی پوست خود بمالید. این امر به ویژه در زمستان بسیار مهم است.

برای مرطوب سازی صورت، حتما از محصولی استفاده کنید که منافذ پوست شما را مسدود نکند. اگر نگرانی های پوستی دیگری مانند لکه های تیره یا چین و چروک دارید، می توانید کرم های شبانه پیدا کنید که مخصوصاً برای مقابله با آن ها ساخته شده اند و در عین حال پوست شما را با رطوبت مورد نیاز تغذیه می کنند .برای رطوبت بخشیدن به پا، مقدار زیادی از لوسیون یا ژل نفتی را بزنید، سپس پای خود را با جوراب های مخمل بپوشانید.

هیدراته شدن رژیم غذایی خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب و استفاده از مرطوب کننده هوا در ماه های خشک زمستان تکمیل کنید.

ماسک صورت خانگی بزنید.

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

برای پوستی درخشان و مغذی سعی کنید با ماسک خانگی روی صورت بخوابید. برخی موادی که می توانید برای تهیه ماسک های صورت خانگی از آنها استفاده کنید، عبارتند از:

  • چای
  • عسل
  • آووکادو
  • آب لیمو
  • روغن زیتون
  • شکر قهوه ای
  • روغن ضروری
  • بلغور جو دوسر

با آکنه مبارزه کنید.

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، با استفاده شبانه از کرم آکنه حاوی اسید سالیسیلیک باکتری هایی که باعث ایجاد لکه می شوند، را درمان کنید. برای یک درمان طبیعی تر، سعی کنید قبل از خواب مخلوط دارچین و عسل را به صورت خود بمالید.

از مصرف کافئین خودداری شود.

یک فنجان قهوه یا چای بعد از ظهر می تواند در برخی از افراد منجر به بروز اختلالات خواب شود. سعی کنید بعد از ناهار هیچ نوشیدنی کافئین دار ننوشید. مراقب منابع پنهان کافئین مانند شکلات و نوشیدنی های انرژی زا باشید. برخی از داروهای بدون نسخه، به ویژه قرص های رژیم غذایی، حاوی کافئین نیز هستند. سعی کنید بیش از 400 میلی گرم کافئین که معادل حدود چهار فنجان قهوه است  رادر روز مصرف نکنید.

از مصرف الکل خودداری کنید.

چگونه هنگام خواب زیبا باشیم؟ | پزشکت

اگرچه الکل ممکن است باعث خواب آلودگی شما شود، اما این اثر کوتاه مدت است و افراد اغلب چندین ساعت بعد از خواب بیدار می شوند و دیگر نمی توانند دوباره بخوابند. الکل همچنین شما را از مراحل عمیق خواب باز می دارد. اضافه وزن می تواند خطر آپنه خواب را افزایش دهد، که از خواب آرام شب جلوگیری می کند. از مصرف غذاهایی که ممکن است به آنها حساس باشید خودداری کنید. این امر به ویژه در مورد محصولات لبنی و گندمی صدق می کند، زیرا ممکن است با  ناراحتی دستگاه گوارش و در سایر شرایط، بر خواب شما تأثیر بگذارد.

نرم کننده لب بزنید.

لب های شما برای صاف ماندن به رطوبت نیاز دارند، بنابراین با یک درمان عمیق به آن ها کمی عشق بدهید. گزینه های زیادی در فروشگاه های زیبایی موجود است. شما همچنین می توانید یک شب لب خود را با روغن زیتون و عسل مرطوب کنید. اگر می خواهید لایه برداری نیز انجام دهید، مقداری شکر قهوه ای به آن اضافه کنید و مخلوط را روی لب های خود ماساژ دهید.

ناخن های خود را تجدید کنید.

شما می توانید از روغن های ناخن یا مومیایی های خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید تا ظاهر کوتیکول های ناخوشایند و زشت را نرم و به حداقل برسانید. همچنین می توانید این کار را ساده انجام دهید و شب روی تخت ناخن های خود ژله بمالید. برای نتیجه بهتر، یک دستکش بپوشید. اگر می خواهید مژه های سالم و بلندی داشته باشید، هر شب قبل از خواب روی آن ها یک روغن کرچک بمالید.

دندان های خود را سفید کنید.

بعد از مسواک زدن مثل معمول، مسواک خود را به مقداری جوش شیرین آغشته کنید و دوباره مسواک بزنید. دهان خود را آبکشی نکنید. این کار را بیشتر از هفته ای یک بار انجام ندهید چون ممکن است به دندان های خود آسیب برسانید!

این کار را می توانید در هر زمان از روز انجام دهید، اما باید حداقل یک ساعت پس از استفاده از خوردن و نوشیدن هر چیزی خودداری کنید، این امر باعث می شود زمان خواب چهره شما ایده آل باشد.

منابع:

https://www.wikihow.com/Get-Beautiful-While-You-Sleep

https://www.wikihow.com/Improve-Your-Beauty-Sleep

[advisers limit=3 online =true skill=”11 21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز