لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

برکسانولون (Zulresso) و عوارض آن

برکسانولون (Zulresso) و عوارض آن || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

برکسانولون (Zulresso) داروی جدیدی است که به طور خاص برای افسردگی پس از زایمان تایید شده است. Zulresso که با نام عمومی آن، برکسانولون نیز شناخته می شود، اولین دارویی است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان افسردگی پس از زایمان (PPD) در زنان بالغ تایید شده است. اعتقاد بر این است که با سیستم GABA یا گاما آمینوبوتیریک اسید تعامل دارد که ممکن است به درمان افسردگی پس از زایمان کمک کند. در دو کارآزمایی بالینی، Zulresso به طور قابل توجهی و به سرعت علائم افسردگی پس از زایمان را بهبود می بخشد و اثرات آن حداقل 30 روز پس از درمان باقی می ماند.

Zulresso یک داروی تزریقی است که به صورت انفوزیون داخل وریدی (IV) توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در یک مرکز بهداشتی معتبر تجویز می شود. این دارو به صورت انفوزیون مداوم در مجموع 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود. پزشک شما باید Zulresso را برای شما از Sage Therapeutics، سازنده، تجویز و تهیه کند.

از آنجایی که زولرسو یک ماده کنترل شده است، دولت فدرال به دقت بر استفاده از آن نظارت دارد. هیچ فرم عمومی در حال حاضر در دسترس نیست، بنابراین فقط با نام تجاری، Zulresso در دسترس است. این دارو دارای هشدار جعبه ای است. هشدار جعبه ای جدی ترین هشدار سازمان غذا و دارو (FDA) است. به پزشکان و بیماران در مورد اثرات دارویی که ممکن است خطرناک باشد هشدار می دهد.

برکسانولون (Zulresso) چرا تجویز می شود؟

در مارس 2019، FDA استفاده از Zulresso را به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان تایید کرد. Zulresso یک استروئید عصبی فعال گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک تعدیل کننده گیرنده مثبت است که برای درمان افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان نشان داده شده است.

داروهای ضد افسردگی که برای افسردگی تجویز می شوند، ممکن است هفته ها طول بکشد تا موثر باشند. از آنجایی که زولرسو از طریق انفوزیون داخل وریدی بیش از 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود، می تواند در عرض چند روز موثر باشد. در کارآزمایی‌ها، زنان مبتلا به PPD متوسط ​​و آن‌هایی که PPD شدید داشتند، بهبود آماری قابل‌توجهی در علائمی نشان دادند که بر اساس HAM-D (آزمایی که برای اهداف تحقیقاتی برای تعیین شدت بیماری استفاده می‌شود) تقریباً رو به بهبود بودند. این بهبود در 60 ساعت مشاهده شد و در 30 روز پس از درمان قابل توجه بود.

Zulresso به عنوان یک درمان طولانی مدت استفاده نمی شود. پس از دریافت Zulresso، شما و پزشکتان می‌توانید در مورد درمان‌های ضدافسردگی ایمن و مؤثر که در صورت نیاز می‌توانید درازمدت استفاده کنید، صحبت کنید.

عوارض مصرف برکسانولون (Zulresso)

برکسانولون (Zulresso) و عوارض آن || پزشکت

زولرسو می‌تواند باعث آرام‌بخشی شدید، با علائمی مانند خواب‌آلودگی، مشکل در تفکر واضح و ناتوانی در رانندگی شود. همچنین می تواند باعث از دست دادن هوشیاری (عدم پاسخگویی به صدا یا لمس) شود. به دلیل این خطر، تا زمانی که تزریق زولرسو را دریافت می کنید، پزشک شما را تحت نظر خواهد داشت. آنها همچنین در صورت از دست دادن هوشیاری در کنار فرزند خود (یا فرزندان) حضور خواهند داشت. به دلیل خطر از دست دادن هوشیاری، زولرسو فقط در مراکز بهداشتی تایید شده تجویز و تجویز می شود.

Zulresso یک داروی تجویزی با نام تجاری است که برای افسردگی پس از زایمان (PPD) در بزرگسالان تجویز می شود. PPD افسردگی است که معمولاً در عرض چند هفته پس از زایمان شروع می شود. برای برخی، تا ماه ها پس از بچه دار شدن شروع نمی شود. Zulresso PPD را درمان نمی کند، اما می تواند به تسکین علائم PPD کمک کند. اینها می تواند شامل احساس غمگینی، اضطراب و غمگینی شدید باشد. PPD ممکن است شما را از مراقبت از کودکتان باز دارد و می تواند اثرات منفی جدی بر شما و خانواده شما داشته باشد.

زولرسو حاوی داروی برکسانولون است. این به صورت انفوزیون داخل وریدی (IV) داده می شود که به داخل رگ شما می رود. انفوزیون را در مدت 60 ساعت (2.5 روز) دریافت خواهید کرد. در حین دریافت Zulresso، در یک مرکز مراقبت های بهداشتی دارای گواهی ویژه اقامت خواهید داشت. (در حال حاضر، مشخص نیست که آیا بیش از یک درمان با Zulresso بی‌خطر یا مؤثر است.)

اثربخشی

در مطالعات بالینی، زولرسو علائم PPD را بیش از یک دارونما (درمان بدون داروی فعال) کاهش داد. در این مطالعات از مقیاس شدت افسردگی با حداکثر امتیاز 52 استفاده شد. بر اساس مطالعات انجام شده، PPD متوسط با امتیاز 20 تا 25 تشخیص داده می شود. PPD شدید با امتیاز 26 یا بالاتر تشخیص داده می شود.

یک مطالعه شامل زنان مبتلا به PPD شدید بود. پس از تزریق 60 ساعته زولرسو، نمرات افسردگی برای این زنان 3.7 تا 5.5 امتیاز بیشتر از نمرات زنانی که دارونما مصرف می کردند، بهبود یافت.

در مطالعه‌ای که شامل زنان مبتلا به PPD متوسط بود، Zulresso امتیاز افسردگی را 2.5 امتیاز بیشتر از دارونما پس از تزریق 60 ساعته بهبود داد. زولرسو می تواند عوارض جانبی خفیف یا جدی ایجاد کند. لیست های زیر حاوی برخی از عوارض جانبی کلیدی است که ممکن است در حین مصرف زولرسو رخ دهد. این لیست ها همه عوارض جانبی احتمالی را شامل نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی احتمالی زولرسو، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما نکاتی را در مورد نحوه مقابله با هر گونه عوارض جانبی که ممکن است آزاردهنده باشد به شما ارائه دهند.

عوارض جانبی رایج تر

شایع ترین عوارض جانبی Zulresso می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرگیجه
  • احساس غش
  • خشکی دهان
  • برافروختگی پوست (قرمزی و احساس گرما در پوست شما)
  • آرام بخش (خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح، ناتوانی در رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین)

بیشتر این عوارض جانبی ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر هستند یا از بین نمی روند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

عوارض جانبی جدی

عوارض جانبی جدی از Zulresso ممکن است رخ دهد. در صورت بروز عوارض جانبی جدی پس از خروج از مرکز درمانی که دوز خود را دریافت کرده اید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما  جدی است یا اگر فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با مراکز درمانی تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آنها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن هوشیاری علائم
  • افکار و رفتارهای خودکشی در بزرگسالان جوان (جوانتر از 25 سال)

جزئیات عوارض جانبی

ممکن است تعجب کنید که هر چند وقت یکبار عوارض جانبی خاصی با این دارو رخ می دهد. در اینجا جزئیاتی در مورد برخی از عوارض جانبی که ممکن است این دارو ایجاد کند آورده شده است.

واکنش آلرژیک

مانند بسیاری از داروها، برخی از افراد ممکن است پس از مصرف زولرسو واکنش آلرژیک داشته باشند. علائم یک واکنش آلرژیک خفیف می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • بثورات پوستی
  • گرگرفتگی (گرمی و قرمزی در پوست شما)

واکنش آلرژیک شدیدتر نادر است اما ممکن است. علائم یک واکنش آلرژیک شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آنژیوادم (تورم زیر پوست، به طور معمول در پلک ها، لب ها، دست ها یا پاها)
  • تورم زبان، دهان یا گلو
  • مشکل در تنفس

اگر پس از خروج از مرکز درمانی، واکنش آلرژیک شدید به زولرسو نشان دادید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما جدی است یا اگر فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با مراکز درمانی تماس بگیرید.

آرام بخش و از دست دادن هوشیاری

برکسانولون (Zulresso) و عوارض آن || پزشکت

از دست دادن هوشیاری یک عارضه جانبی رایج در مصرف زولرسو است. علائم شامل خواب آلودگی و مشکل در تفکر واضح است. در موارد خاص، آرام بخش ممکن است شدید باشد و منجر به خواب آلودگی شدید و حتی از دست دادن هوشیاری شود. حتی در مطالعات بالینی ، 5٪ از افراد آرامبخش شدید داشتند که نیاز به توقف موقت یا تغییر در درمان داشت. در افرادی که دارونما مصرف می‌کنند (درمان بدون داروی فعال)، هیچ کدام اثر مشابهی نداشت. از دست دادن هوشیاری به معنای غش کردن یا به نظر رسیدن خواب است. در این مدت، شما نمی توانید به صدا یا لمس پاسخ دهید. در مطالعات بالینی، 4 درصد از افرادی که زولرسو مصرف کردند، هوشیاری خود را از دست دادند. هیچ یک از افرادی که دارونما مصرف کردند این اثر را نداشتند.

برای هر فردی که در مطالعات هوشیاری خود را از دست داد، درمان متوقف شد. هر یک از این افراد حدود 15 تا 60 دقیقه پس از قطع درمان به هوش آمدند.

هنگامی که زولرسو را دریافت می کنید، پزشک شما را از نظر هوشیاری تحت نظر خواهد داشت. آنها این کار را هر دو ساعت یک بار در زمان های غیر خواب انجام می دهند. (در طول درمان از یک برنامه خواب معمولی پیروی خواهید کرد.)

هیپوکسی

هم آرام بخش شدید و هم از دست دادن هوشیاری می تواند منجر به کاهش سطح اکسیژن (هیپوکسی) شود. اگر آرام بخش شوید یا هوشیاری خود را از دست بدهید، ممکن است تنفس شما کندتر شود. وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما اکسیژن کمتری دریافت می کند. اکسیژن بسیار کم در سلول ها و بافت های شما می تواند باعث آسیب به مغز، کبد و سایر اندام ها شود.

به همین دلیل، پزشک سطح اکسیژن خون شما را در طول درمان کنترل می کند. اگر هوشیاری خود را از دست بدهید یا سطح اکسیژن خونتان پایین باشد، پزشک درمان زولرسو را به طور موقت متوقف می کند. اگر تصمیم به شروع مجدد درمان زولرسو بگیرند، ممکن است از دوز کمتری استفاده کنند.

به دلیل خطر اختلال در هوشیاری، Zulresso فقط توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی که دارای گواهی برای انجام این درمان هستند، تجویز می شود.

تداخلات دارویی

زولرسو می تواند با چندین داروی دیگر تداخل داشته باشد. فعل و انفعالات مختلف می تواند اثرات متفاوتی ایجاد کند. به عنوان مثال، برخی از تداخلات می تواند در عملکرد یک دارو اختلال ایجاد کند. سایر تداخلات می تواند عوارض جانبی را افزایش دهد یا آنها را شدیدتر کند.

قبل از مصرف زولرسو، با پزشک و داروساز خود صحبت کنید. در مورد تمام داروهای تجویزی، بدون نسخه و سایر داروهایی که مصرف می کنید به آنها بگویید. همچنین در مورد ویتامین ها، گیاهان و مکمل هایی که استفاده می کنید به آنها بگویید. به اشتراک گذاری این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا از تعاملات احتمالی جلوگیری کنید.

اگر سؤالی در مورد تداخلات دارویی دارید که ممکن است بر شما تأثیر بگذارد، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

Zulresso and alcohol

شما نباید بلافاصله قبل یا در طول درمان زولرسو الکل مصرف کنید. الکل می تواند خطر آرام بخشی شدید (خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح) را در صورت مصرف با زولرسو افزایش دهد. همچنین می تواند خطر از دست دادن هوشیاری (عدم پاسخگویی به صدا یا لمس) را افزایش دهد.

زولرسو و مواد افیونی

مصرف داروهای ضد درد مانند اپیوئیدها قبل یا در طول درمان زولرسو می تواند خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. مصرف زولرسو با مواد افیونی می تواند خطر آرام بخشی شدید (خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح و ناتوانی در رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین) را افزایش دهد. همچنین می تواند خطر اختلال در هوشیاری (عدم پاسخگویی به صدا یا لمس) را افزایش دهد.

نمونه هایی از مواد افیونی که در صورت مصرف با زولرسو می توانند خطر آرام بخشی و از دست دادن هوشیاری را افزایش دهند عبارتند از:

  • کدئین
  • متادون (دلوفین، متادوز)
  • مورفین (کادیان، ام اس کانتین)
  • هیدروکودون (Hysingla، Zohydro)
  • فنتانیل (Abstral، Actiq، Duragesic، و غیره)
  • اکسی کدون (Oxycontin، Roxicodone، Xtampza ER)

بسیاری از داروهای مسکن حاوی ترکیبی از مواد افیونی و سایر داروها هستند. حتماً در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر داروی ضد درد مصرف می کنید، ممکن است توصیه کنند که بلافاصله قبل و در طول درمان زولرسو آن را مصرف نکنید. این به کاهش خطر آرام بخشی شدید و اختلال در هوشیاری کمک می کند.

زولرسو و داروهای خاص اضطراب

مصرف زولرسو با بنزودیازپین ها (داروهای مورد استفاده برای درمان اضطراب) می تواند خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. مصرف زولرسو با بنزودیازپین می تواند خطر آرام بخشی شدید (خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح، ناتوانی در رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین) را افزایش دهد. همچنین می تواند خطر از دست دادن هوشیاری (عدم پاسخگویی به صدا یا لمس) را افزایش دهد.

نمونه هایی از بنزودیازپین ها که می توانند خطر آرام بخشی و اختلال در هوشیاری را در صورت مصرف با زولرسو افزایش دهند عبارتند از:

  • آلپرازولام (Xanax، Xanax XR)
  • دیازپام (والیوم)
  • لورازپام (آتیوان)
  • تمازپام (Restoril)
  • تریازولام (Halcion)

زولرسو و برخی داروهای خواب

مصرف زولرسو با داروهای خاص برای بی خوابی (اختلالات خواب) می تواند خطر آرام بخشی شدید را افزایش دهد. علائم آرامبخشی می تواند شامل خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح و ناتوانی در رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین باشد. آنها همچنین می توانند شامل از دست دادن هوشیاری (ناتوانی در پاسخ به صدا یا لمس) باشند.

نمونه هایی از داروهای بی خوابی که می توانند خطر آرام بخشی و اختلال در هوشیاری را در صورت مصرف با زولرسو افزایش دهند عبارتند از:

  • اسزوپیکلون (Lunesta)
  • زالپلون (سونات)
  • زولپیدم (Ambien، Ambien CR، Edluar، Intermezzo، Zolpimist)

زولرسو و داروهای ضد افسردگی

مصرف زولرسو با سایر داروهای ضد افسردگی می تواند خطر عوارض جانبی جدی مانند آرام بخشی شدید (خواب آلودگی، مشکل در تفکر واضح، ناتوانی در رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین) را افزایش دهد.

نمونه هایی از داروهای ضد افسردگی که می توانند خطر آرام بخشی و اختلال در هوشیاری را افزایش دهند، عبارتند از:

  • سرترالین (Zoloft)
  • سیتالوپرام (سلکسا)
  • اسیتالوپرام (Lexapro)
  • ونلافاکسین (Effexor XR)
  • دولوکستین (Cymbalta)
  • فلوکستین (پروزاک، سارافم، سلفمرا)
  • پاروکستین (Brisdelle، Paxil، Pexeva)

Alternatives to Zulresso

سایر داروهای مورد استفاده برای افسردگی می توانند به درمان افسردگی پس از زایمان (PPD) کمک کنند . هر یک از این داروهای جایگزین برای درمان PPD بدون برچسب استفاده می شود. استفاده خارج از برچسب زمانی است که دارویی که برای یک استفاده تایید شده است برای استفاده دیگری تجویز می شود.

برخی از این داروها ممکن است بهتر از سایرین برای شما مناسب باشند. اگر علاقه مند به یافتن جایگزینی برای Zulresso هستید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد داروهای دیگری که ممکن است برای شما خوب عمل کنند به شما بگویند.

نمونه هایی از داروهای دیگر که ممکن است بدون برچسب برای درمان PPD استفاده شوند عبارتند از:

  • آمی تریپتیلین
  • اسکتامین (اسپراواتو)
  • سرترالین (Zoloft)
  • نورتریپتیلین (Pamelor)
  • فلوکستین (پروزاک، سارافم، سلفمرا)
  • پاروکستین (Brisdelle، Paxil، Pexeva)
  • بوپروپیون (Wellbutrin SR، Wellbutrin XL، Zyban)

موارد استفاده خارج از برچسب برکسانولون (Zulresso)

برکسانولون (Zulresso) و عوارض آن || پزشکت

در حال حاضر هیچ مورد استفاده خارج از برچسب Zulresso گزارش نشده است.

دوز. Zulresso  فقط برای استفاده با بزرگسالان تایید شده است. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید در محل در دسترس باشد تا بیمار را به طور مداوم تحت نظر داشته باشد و در صورت لزوم در طول مدت انفوزیون مداخله کند. به گفته سازنده، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، زولرسو را به صورت انفوزیون داخل وریدی مداوم طی 60 ساعت (2.5 روز) تجویز می کند.

اصلاحات. هر گونه تغییر توسط ارائه دهنده دارو تعیین می شود. اگر آرام بخش بیش از حد در طول درمان رخ دهد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است انفوزیون را تا رفع علائم متوقف کند. علاوه بر این، ممکن است تصمیم بگیرند که درمان را با دوز کمتر از سر بگیرند. در صورتی که پالس اکسیمتری هیپوکسی را نشان دهد، ارائه دهنده باید بلافاصله انفوزیون را متوقف کند.

دوز فراموش شده. از آنجایی که Zulresso فقط در یک مرکز مراقبت های بهداشتی تایید شده در دسترس است، از دست دادن یک دوز نگران کننده نیست. پس از دریافت درمان 60 ساعته، نیازی به دوز بیشتر نیست.

فعل و انفعالات

برخی داروها و سایر موادی که همزمان با زولرسو مصرف می شوند ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شوند. داروهای مضعف CNS مانند اپیوئیدها و بنزودیازپین ها ممکن است احتمال یا شدت واکنش های نامطلوب به آرام بخش را افزایش دهند. این شامل الکل نیز می شود.

در طول مطالعات کنترل شده با دارونما، بیمارانی که از داروهای ضد افسردگی نیز استفاده می کردند، رویدادهای مربوط به آرامبخش را گزارش کردند.

این سند شامل تمام فعل و انفعالات یا پیامدهای سلامتی ممکن نیست. بنابراین، قبل از استفاده از این دارو، پزشک خود را از تمام داروهایی که استفاده می کنید مطلع کنید. فهرستی از تمام داروهای خود را همراه داشته باشید و فهرست را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر سؤال یا نگرانی در مورد سلامتی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

هشدارها و اقدامات احتیاطی

Zulresso همراه با جعبه سیاه هشدار می دهد که آرام بخش بیش از حد و از دست دادن ناگهانی هوشیاری ممکن است رخ دهد. به طور مشخص در این هشدار آمده است:

  • بیماران در معرض خطر آرامبخشی بیش از حد یا از دست دادن ناگهانی هوشیاری در طول تجویز زولرسو هستند.
  • به دلیل خطر آسیب جدی، بیماران باید از نظر آرامبخشی بیش از حد و از دست دادن ناگهانی هوشیاری تحت نظر باشند و تحت نظارت مداوم پالس اکسیمتری قرار گیرند. بیماران باید در هنگام تعامل با کودک (فرزندان) خود همراه باشند.
  • در حال حاضر، خطر خودکشی در بیمارانی که زولرسو مصرف می کنند ناشناخته است. مانند هر درمان دیگری، اگر بیمار در طول درمان با Zulresso شروع به تجربه افکار و رفتارهای خودکشی کند، درمان باید قطع شود.
  • تا زمانی که اثرات آرام بخش دارو از بین نرود، باید از رانندگی یا هر فعالیت بالقوه خطرناک دیگری که نیاز به هوشیاری ذهنی دارد خودداری کنید.

نحوه مصرف زولرسو

Zulresso فقط از طریق یک برنامه محدود به نام Zulresso REMS در دسترس است، که در آن یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به دقت شما را در یک مرکز مراقبت های بهداشتی تایید شده تحت نظر قرار می دهد. آنها دارو را به صورت انفوزیون داخل وریدی مداوم در مجموع 60 ساعت تجویز می کنند. شما در طول مدت مدیریت در این مرکز خواهید ماند.

موارد منع مصرف

بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله نهایی باید از زولرسو اجتناب کنند. زولرسو ممکن است در دوران بارداری به جنین آسیب برساند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از آن در زنان باردار وجود ندارد. سازنده بیان می کند که Zulresso وارد شیر مادر می شود. بنابراین، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد خطرات و فواید شیردهی و بهترین راه برای تغذیه نوزاد در حین دریافت زولرسو صحبت کنید.

مصرف بیش از حد

مرکز مدیریت درمانی مسئول هرگونه مشکل احتمالی مربوط به مصرف بیش از حد دارو خواهد بود. بیمار این دارو را کنترل یا تجویز نمی کند.

داروهای مشابه

قبل از Zulresso، افسردگی پس از زایمان اغلب با داروهای ضد افسردگی درمان می شد. برخی از داروهایی که بیشتر تجویز می شوند عبارتند از:

  • مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) که شامل سرترالین (Zoloft) و فلوکستین (پروزاک) می شود.
  • مهارکننده بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRI) مانند ونلافاکسین
Zulresso and pregnancy

استفاده از زولرسو در دوران بارداری ممنوع است. این دارو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده در دوره “پس از زایمان” که پس از زایمان اتفاق می افتد تأیید شده است.

هیچ مطالعه ای در مورد استفاده از زولرسو در انسان در دوران بارداری وجود ندارد. در مطالعات حیوانی ، زولرسو با دریافت دارو توسط مادر به جنین آسیب رساند. با این حال، مطالعات حیوانی همیشه پیش‌بینی نمی‌کند که در انسان چه اتفاقی خواهد افتاد.

قبل از مصرف زولرسو، اگر احتمال بارداری وجود دارد، به پزشک خود اطلاع دهید. آنها با شما در مورد خطرات و مزایای استفاده از زولرسو در دوران بارداری صحبت خواهند کرد.

اگر در دوران بارداری زولرسو دریافت می کنید، ثبت نام در دفتر ثبت بارداری را در نظر بگیرید. دفترهای ثبت بارداری اطلاعاتی را در مورد مصرف دارو در دوران بارداری جمع آوری می کنند تا به پزشکان کمک کنند تا در مورد ایمنی دارو بیشتر بدانند.

Zulresso and breastfeeding

شیردهی در طول درمان با زولرسو احتمالا بی خطر است. یک مطالعه کوچک روی انسان نشان داد که زولرسو به شیر مادر منتقل می شود. با این حال، در مقادیر بسیار کم در شیر مادر یافت می شود.

بعلاوه، اگر کودکی شیر مادر حاوی زولرسو را ببلعد، دارو تاثیر کمی بر او خواهد داشت. به این دلیل که زولرسو در معده کودک شکسته و غیرفعال می شود. بنابراین، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، فقط مقادیر بسیار کمی زولرسو فعال دریافت خواهند کرد. با پزشک خود در مورد اینکه آیا شیردهی در طول درمان زولرسو گزینه خوبی برای شما است یا خیر صحبت کنید.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا زولرسو می تواند سایر اشکال افسردگی را درمان کند یا خیر. Zulresso فقط برای ایمنی و اثربخشی در زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان (PPD) آزمایش شده است. اگر سؤالی در مورد اینکه آیا زولرسو برای شما مناسب است یا خیر، با پزشک خود صحبت کنید.

چگونه سالم بمانیم؟

دوره پس از زایمان زمان انتقال فیزیکی و عاطفی است که می تواند منجر به احساس اضطراب، افسردگی و نگرانی شود.

در حالی که این احساسات می تواند منعکس کننده نوسانات خلقی قابل انتظار در طول این زمان تلاش باشد، بسیاری از زنان علائم شدیدتری را تجربه می کنند که منجر به تشخیص افسردگی پس از زایمان می شود.

اگر این تشخیص را دریافت کرده اید، ممکن است به دنبال کارهایی باشید که می توانید برای مدیریت علائم انجام دهید. علاوه بر درمان حرفه ای که ممکن است شامل روان درمانی، زولرسو و سایر داروها باشد، راه های زیادی برای کمک به مدیریت علائم افسردگی در طول دوره پس از زایمان وجود دارد، از جمله:

  • استراحت کافی
  • روان درمانی و مشاوره
  • ورزش و فعالیت بدنی
  • پرهیز از مواد مخدر تفریحی و الکل
  • رژیم غذایی و تغذیه مناسب
  • پذیرش کمک از خانواده و دوستان

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. افسردگی پس از زایمان می تواند هر زنی را بدون در نظر گرفتن تعداد بارداری، سن یا قومیت تحت تاثیر قرار دهد. درخواست کمک اولین قدم برای یافتن راه هایی برای تسکین برخی از علائمی است که ممکن است تجربه کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز