لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مشکلات رفتاری سگ ها غالبا توسط صاحبان آن ها شناسایی می شوند و حتی در برخی موارد آن ها با بازیگوشی های سگ اشتباه گرفته می شوند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید به تازگی سگی را برای خود خریداری کرده اید و دنبال راهکاری برای برطرف کردن مشکلات رفتاری در سگ خود هستید. درک دقیق ترین مشکلات رفتاری سگ اولین قدم برای حل و جلوگیری از آنهاست. یک آموزش درست و صحیح به شما کمک می کند تا بهترین کنترل را بر روی رفتار های سگ خود داشته باشید؛ اما بهتر است بدانید که رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین و دریافت خدمات آنلاین از متخصصین و مشاورین با تجربه در این زمینه می تواند یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه و وقت شما باشد.

مطالعه بیشتر: نگهداری سگ خانگی

انواع مشکلات رفتاری سگ ها

برای رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین درک مسائل مربوط به رفتارهای احتمالی سگ خانگی می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه رفتار های سگ از کنترل خارج شوند، بتوانید مکشلات را تشخیص داده و به آنها رسیدگی کنید.

پارس کردن

بیشتر سگ ها به نوعی برای خودشان آواز می خوانند. آن ها ممکن است زوزه بکشند، ناله و یا پارس کنند؛ اما پارس کردن بیش از حد یک مشکل رفتاری محسوب می شود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید راهی را برای برطرف کردن این مشکل سگ خود پیدا کنید بهتر است در درجه اول علت پارس کردن را تشخیص دهید.

شایع ترین علت های پارس کردن سگ، عبارتند از:

  • هشدار
  • اضطراب
  • کسالت
  • جلب توجه
  • بازیگوشی و هیجان
  • پاسخ به سگ های دیگر

بعد از تشخیص علت یاد بگیرید که پارس بیش از حد را کنترل کنید. سازگار و صبور باشید. علل اصلی دلایل پارس کردن را برطرف کنید. صبر و حوصله و توجه به علت اصلی آن می تواند راه طولانی برای جلوگیری از پارس کردن سگ طی کند.

مطالعه بیشتر: علت پارس نکردن سگ

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

گاز گرفتن

دامپزشکی

جویدن یک عمل طبیعی برای همه سگ ها است. در حقیقت، جویدن برای اکثر سگ ها فعالیت مهمی محسوب می شود. با این حال، جویدن بیش از حد به سرعت می تواند به یک مشکل رفتاری تبدیل شود.

شایع ترین دلایل جویدن سگ ها، عبارتند از:

  • اضطراب
  • کسالت یا انرژی اضافی
  • کنجکاوی (مخصوصاً توله سگ)

با تهیه اسباب بازی های مناسب جویدنی، سگ خود را تشویق کنید که چیزهای مناسب را برای این کار انتخاب کند. وسایل شخصی را از سگ خود دور نگه دارید. هنگامی که خانه نیستید، سگ خود را در یک فضای بسته قرار دهید که کمتر بتواند خرابکاری کند. اگر سگ خود را در حال جویدن یک شی دیدید سریعا سعی کنید با سروصدای زیاد توجه او را به خود جلب کنید سپس شی را با اسباب بازی جویدنی جایگزین کنید. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای برطرف کردن این مشکل رفتاری سگ خود انجام دهید این است که مطمئن شوید سگ شما به اندازه کافی انرژی خودش را تخلیه می کند.

مطالعه بیشتر: آموزش های لازم برای سگ خانگی

جهت ویزیت تصویری و فوری با متخصص دامپزشکی همین الان کلیک کنید.

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

حفر گودال

 سگ ها به طور غریزه ای علاقه به حفر یا گودال دارند. برخی نژادهای سگ مانند تریرها بیشتر به این کار علاقه مند هستند.

به طور کلی، بیشتر سگها به این دلایل زیر اطراف خود را حفر می کنند:

  • غریزه شکار
  • اضطراب یا ترس
  • کسالت یا انرژی اضافی
  • برای فرار یا دستیابی به یک منطقه
  • به دست آوردن آسایش مانند درست کردن لانه برای خودش
  • تمایل به مخفی کردن اموال (مانند استخوان ها یا اسباب بازی ها)

در این موارد سعی کنید علت حفر را تشخیص دهید و سپس آن را برطرف کنید. برای تخلیه انرژی در آن ها سعی کنید با همدیگر ورزش کنید و تمرینات اضافی انجام دهید. اگر فکر می کنید نمی توانید این عادت را در آن ها از بین ببرید بهتر است مکانی را برای حفر کردن سگ خود انتخاب کنید و اجازه دهید سگ بتواند به راحتی به حفر کردن ادامه دهد. به سگ آموزش دهید که فقط اجازه دارد در این منطقه مشخص شده حفاری کند.

مطالعه بیشتر:چرا سگ من شب ها نمی خوابد؟

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

اضطراب جدایی

شاید تعجب کنید که اضطراب جدایی یکی از مشکلات رفتاری در بین سگ ها است. رفتار های مانند زوزه، جویدن، ادرار نامناسب و دفع ادرار و سایر رفتارهای تخریبی که یک سگ در هنگام جدا شدن از صاحب خود بروز می دهد می توان نشان دهنده اضطراب جدایی نیست.

شایع ترین علائم اضطراب جدایی واقعی در سگ، عبارتند از:

  • سوء رفتار در 15 تا 45 دقیقه اول پس از ترک مالک
  • سگ به طور مداوم صاحب خودش را دنبال می کند.
  • سگ دوست دارد تا حد ممکن صاحب خودش را لمس کند.

رفع اضطراب جدایی واقعی به آموزش اختصاصی، اصلاح رفتار و تمرینات حساس سازی نیاز دارد و حتی در موارد شدیدتر باید دارو تجویز شود.

پرخاشگری

اکثر سگ ها سعی می کنند با گاز گرفتن، دندان قروچه و چنگ زدن پرخاشگری خودشان را نشان دهند؛ اما همه سگ ها بدون توجه به نوع و نژاد آن ها توانایی و پتانسیل لازم برای پرخاشگری را دارند. با این حال سگ هایی که سابقه خشونت و پرخاشگری را دارند و یا آن هایی که با روحیه تهاجمی آموزش دیده اند بیشتر احتمال دارد پرخاشگری کنند. محیط سگ تأثیر عمده ای بر رفتار آنها دارد. همچنین، صرف نظر از نژاد، یک سگ ممکن است برخی از صفات پرخاشگر را به ارث ببرد. اگر سگ شما تمایلات تهاجمی دارد، ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است ناشی از یک مشکل بهداشتی باشد. سپس به دنبال یک مربی یا رفتارگر با تجربه سگ باشید. برای حفظ امنیت دیگران در مقابله با رفتارهای سگ های متجاوز باید اقدامات جدی صورت گیرد.

اگر فکر می کنید سگ خانگی شما مشکل خاصی دارد و یا حتی مریض است سریعا با یک دامپزشک تماس بگیرید. حتی بهتر است برای سوالات مربوط به وضعیت سلامتی سگ خود با یک دامپزشک در ارتباط باشید و زیرا آن ها می توانند سگ را از لحاظ بیماری و سلامتی مورد بررسی قرار داده و بهترین توصیه ها را برای نگهداری و رفع مشکلات رفتاری به شما ارائه دهند؛ اما یکی از مشکلات امروزی شاید کمبود وقت و صرف هزینه های زیاد و حتی در دسترس نبودن مشاورین و متخصصین با تجربه در زمینه دامپزشکی باشد چون مراکز آموزش و پزشکی برای حیوانات خانگی و پت درمانی محدود هستند که اعتماد کردن به آن ها ممکن است کمی سخت باشد.

جهت مشاوره فوری و آسان با متخصص دامپزشکی همین الان کلیک کنید.

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

دفع نامناسب مدفوع

ادرار کردن و دفع نامناسب از جمله ناامیدکننده ترین مشکلات رفتاری در سگ ها است. این مشکل سگ ها می تواند به مناطقی از خانه شما آسیب برساند و حتی سگ یاد بگیرد در مکان های عمومی یا خانه های دیگران ادرار کند. مهمترین موضوع برای برطرف کردن این مشکل رفتاری این است که در اولین فرصت با دامپزشک تماس بگیرید و مشکل را در میان بگذارید تا در درجه اول مشکلات بهداشتی را رد و یا تایید کند. اگر دلیل پزشکی برای این رفتار سگ تشخیص داده نشد علت را تشخیص دهید. شایع ترین علت های ادرار و دفع نامناسب سگ ها هیجان و اضطراب می باشد. از بین بردن این عادت نامناسب در توله سگ ها به ویژه قبل از سن 12 هفته امری اجتناب ناپذیر است؛ اما این مسئله در سگ های مسن تر فرق می کند؛ بسیاری از سگ ها نیاز به اصلاح رفتارهای جدی دارند.

گاز گرفتن

سگ ها به دلایل مختلف و حتی به طور غریزی عادت به گاز گرفتن دارند. توله سگ ها برای کشف محیط اطراف خود عادت به گاز زدن دارند. سگ های مادر به توله های خود یاد می دهند که در مواقع ضروری گاز بزنند و این رفتار خودشان را کنترل کنند. بر همین اساس صاحبان سگ ها هم باید به توله سگ های خود این آموزش را بدهند. جدا از رفتار توله سگ، سگ ها به دلایل مختلف ممکن است از این رفتار استفاده کنند؛ اما انگیزه اصلی گاز زدن لزوما به معنای پرخاشگری سگ نیست.

یک سگ به دلایل مختلف ممکن است ضربه محکم و ناگهانی، لگد و یا گاز بزند، از جمله:

  • ترس
  • دفاعی بودن
  • حمایت از اموال
  • درد یا بیماری
  • غریزه غارتگری

پرورش دهندگان می توانند از طریق آموزش های لازم و مناسب، اجتماعی شدن و شیوه های اصلاحی در برطرف کردن این مشکل رفتاری به شما کمک کنند.

اگر سگتان مدام گاز می گیرد، بهتر است از دامپزشک آنلاین در پزشکت کمک بگیرید.

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

التماس کردن

التماس کردن سگ ها یک عادت بد در آن ها است، اما متاسفانه بسیاری از صاحبان سگ این رفتار را تشویق می کنند در حالی که التماس کردن سگ ها می تواند منجر به مشکلات گوارشی و چاقی شود. سگ ها التماس می کنند، زیرا آنها عاشق غذا هستند؛ اما تسلیم شدن در برابر التماس آن ها حتی برای یک بار در دراز مدت می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی شود. شما با این کار به او یاد می دهید که اجازه دارد التماس کند. هنگام غذا خوردن سعی کنید سگ را از خودتان دور کنید و حتی اگر لازم باشد سگ را به اتاق دیگری ببرید. اگر از دستور شما پیروی کرد بعد از اینکه غذا خوردن شما تمام شد به سگ خود یک جایزه بدهید.

پرش به بالا

پرش به بالا یک رفتار معمول و طبیعی در سگ ها است. توله سگ ها ممکن است هنگام دیدن صاحبان خود برای سلام و خوش آمدگویی به سمت بالا پرش کنند. همچنین سگ ها هنگام هیجان یا به دنبال گرفتن یک شیء در دست افراد به بالا می پرند؛ اما پرش به بالا یک سگ می تواند آزار دهنده و حتی خطرناک باشد. روش های زیادی برای متوقف کردن پریدن سگ وجود دارد، اما همه آنها موفقیت آمیز نیستند. بلند کردن زانو، گرفتن پنجه سگ ها یا دور کردن سگ ممکن است راهکار های برای جلوگیری از پرش به سمت بالا سگ ها باشد، اما این ترفند ها برای بیشتر سگ ها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

پرش به بالا اغلب یک رفتار برای جلب توجه است، بنابراین اگر شما با یک واکنش نادرست به این رفتار سگ پاسخ دهید در اصل این رفتار را تایید و تقویت کرده اید. بهترین روش این است که سگ خود را به سادگی از خودتان دور کنید و رفتار او را نادیده بگیرید. در صورت لزوم راه بروید. ارتباط چشمی برقرار نکنید، یا سگ خود را لمس نکنید. هنگامی که او آرام شد، با آرامش به او پاداش دهید. طولی نمی کشد که سگ پیام شما را دریافت می کند.

رفع مشکلات رفتاری سگ ها با مشاوره آنلاین | پزشکت

تعقیب

تمایل یک سگ برای تعقیب وسایل در حال حرکت، صرفاً نشان دهنده غریزه درنده بودن سگ است. بسیاری از سگ ها به طور غریزی دوست دارند حیوانات، مردم و ماشین های دیگر را تعقیب کنند؛ اما تعقیب می تواند منجر به نتایج خطرناک و ویرانگر شود. بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه فاجعه سگ خود را از تعقیب کردن منصرف کنید.

برخی راهکارها برای رفع مشکل رفتاری تعقیب در سگ، عبارتند از:

  • سعی کنید سگ را در یک فضای بسته نگه دارید.
  • به سگ خود آموزش دهید وقتی او را صدا می زنید به سمت شما بیاید.
  • از یک سوت استفاده کنید تا توجه سگ را به سمت خود جلب کنید.
  • مراقب محرک های احتمالی که باعث تعقیب کردن سگ می شوند باشید.
  • بهترین شانس برای موفقیت این است که عامل محرک تعقیب را از دسترس سگ خارج کنید.
  • با آموزش اختصاصی می توانید به سگ خود یاد دهید قبل از تعقیب هر چیزی اول به شما توجه کند.

خدمات پزشکت برای پت درمانی 

نگران وضعیت سلامتی، بیماری های مربوط به سگ و مشکلات رفتاری سگ خود نباشید. ما خدمات دامپزشکی آنلاین و مشاوره تلفنی پزشکت را برای دریافت هر نوع کمک و راهنمایی برای برطرف کردن شایع ترین مشکلات رفتاری سگ به شما پیشنهاد می کنیم. شما با نصب این اپلیکیشن به راحتی می توانید با متخصص و مشاورین با تجربه در زمینه دامپزشکی و پت درمانی مرکز پزشکت در ارتباط باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی فقط با یک تماس از بهترین و جدیدترین خدمات در این زمینه بهره بگیرید. همین حالا برنامه پزشکت را نصب کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

4 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز