لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

پیشگیری از گاز گرفتن عروس هلندی

گاز گرفتن عروس هلندی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


عروس هلندی (Cockatiel)، حیوانات خانگی بسیار اجتماعی و دوست داشتنی هستند. با این حال، بسیاری از افرادی که علاقه مند به نگهداری از آنها هستند با مسائل رفتاری مختلفی مانند گاز گرفتن عروس هلندی دست و پنجه نرم کنند. این در حالی است که پرنده خانگی شما ممکن است به دلایل مختلفی شما را گاز بگیرد. اگر می خواهید از گاز گرفتگی آنها پیشگیری کنید در درجه اول باید علت اصلی آن را بشناسید. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت شایع ترین علل گاز گرفتن عروس هلندی و راه های پیشگیری از آن را بررسی کنیم.

چگونه از گاز گرفتن عروس هلندی جلوگیری کنیم؟

گاز گرفتن کاکاتیل می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب در شما شود و مطمئناً شما را نگران می کند که چرا آنها گاز می گیرند. اما، خوشبخانه به راحتی می توانید از گاز گرفتن کاکاتیل خود جلوگیری کنید. پس بهتر است راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

عروس هلندی || پزشکتبا عروس هلندی خود ارتباط بهتر برقرار کنید.

اگر پرنده خانگی تان، شما را به خوبی بشناسد و به شما اعتماد داشته باشد، شما را به ندرت گاز می گیرد. اگرچه آنها پرندگانی اجتماعی و دوست داشتنی هستند، اما گاهی اوقات در صورت ناراحتی ممکن است واکنش تهاجمی نشان دهند و صاحبان خود را گاز بگیرند. اگر با کاکوتی خود پیوند محکمی ندارید و احساس می کنید که رفتار عجیبی با شما دارد، در این شرایط احتمال دارد شما را گاز بگیرد. به این ترتیب کاکاتیل فکر می کند که شما دارید به قلمرو آن حمله می کنید و می تواند برای دفاع از خودش، شما را گاز بگیرد.

بنابراین، زمانی که کاکاتیل را انتخاب می‌کنید، در طول روز زمانی را اختصاص دهید و پیوند محکمی بین خود و کوکاتیلتان ایجاد کنید. به این ترتیب کاکاتیل شما بیشتر به شما اعتماد می کند و کمتر شما را گاز می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با رفتارهای کوکاتیل مقاله عروس هلندی را مطالعه کنید.

بی توجه باشید.

اغلب، صاحبان به طور ناخواسته، رفتار گاز گرفتن در عروس هلندی را تقویت می کنند. اما در این شرایط هر گونه توجهی، حتی به صورت سرزنش، می تواند به کاکاتیل شما که به دنبال رهایی از کسالت یا ناامیدی است، مثبت به نظر برسد. وقتی عروس هلندی شما را گاز می گیرد، به جای سرزنش، به سادگی از این رفتار چشم پوشی کنید. بهتر است فتار کاکاتیل خود را نادیده بگیرید و وقتی شما را گاز می گیرد واکنشی نشان ندهید. به این ترتیب کاکاتیل شما متوجه می شود که گاز گرفتگی کار درستی نیست، بنابراین از این کار دست می کشد.

برنامه خواب و تغذیه منظمی برای پرنده داشته باشید.

کوکاتیل ممکن است وقتی که رژیم غذایی و چرخه خواب خود ناراضی باشد، شما را گاز بگیرد. این در حالی است که با رعایت یک برنامه منظم تغذیه و خواب مناسب می توانید از گاز گرفتگی آنها پیشگیری کنید. پس مطمئن شوید که کوکتل شما همیشه در رژیم غذایی خود تنوع دارد و غذای خودش را به طور منظم می خورد. همچنین، اجازه دهید کاکاتیل شما تقریباً در ساعت یکسانی هر روز بخوابد.

دانه ها و گلوله ها باید رژیم غذایی اولیه پرنده خانگی شما باشد. با این حال، اگر کاکاتیل شما هر روز یک غذای تکراری را بخورد، ممکن است خسته شود. با جایگزینی سبزیجات، میوه‌ها و غلات مختلف در رژیم غذایی معمولی کوکتیل‌ها، تنوع را به رژیم غذایی کوکاتی‌ها اضافه کنید.

دامپزشکی

مراقب زمان استراحت پرنده خانگی خود باشید. در این مواقع آگاهانه تلاش کنید تا به کوکتل خود فضا بدهید. کاکاتیل اغلب در مواقعی که خسته می شوند، احساس ناامیدی می کنند و ممکن است در این شرایط شما را گاز بگیرد.کاکاتیل برای داشتن احساس سلامتی و شادی نیاز به استراحت زیادی دارد.

جهت ویزیت غیرحضوری و فوری با دامپزشک همین الان کلیک کنید.

مراقب علائم اضطراب عروس هلندی باشید.

یکی از دلایل اصلی گاز گرفتگی در کاکاتیل، اضطراب است. اضطراب اغلب به طور تصادفی توسط صاحبانی ایجاد می شود که به طور نامناسب با کاکوتی خود برخورد می کنند. هنگام دست زدن به کاکاتیل بسیار مراقب باشید تا به آنها استرس وارد نکنید.

هرگز کاکوتی را با دست خود نگیرید، بلکه به آن این امکان را بدهید که روی دست یا انگشت شما بنشیند. هرگز کاکاتیل خود را از اتاقی به اتاق دیگر دنبال نکنید، زیرا به این ترتیب فکر می کند که دارید آن را تعقیب می کنید. در طبیعت، شکارچیان از این طریق کاکاتیلها را تعقیب می کنند. اگر نمی خواهید کاکاتیل شما را به عنوان یک شکارچی اشتباه بگیرد، فقط اجازه دهید از اتاقی به اتاق دیگر پرواز کند.

همیشه با کاکوتی خود به آرامی صحبت کنید و به آن خوراکی ها و اسباب بازی ها بدهید. این باعث می شود که آن را آرام نگه دارید و به شما این امکان را می دهد که بتوانید با پرنده خود پیوند برقرار کنید. اگر به تازگی کاکوتی خود را خریدید، قبل از تماس چند هفته به آن فرصت دهید با شما ارتباط برقرار کنند.

مطالعه بیشتر: علائم بیماری در طوطی ها

با صدایی محکم به کاکاتیل خود «نه» بگویید.

با انجام کارهای زیر می توانید به کاکاتیل خود بیاموزید که گاز گرفتن یک رفتار مضر و ناخواسته است که می تواند عواقبی را به همراه داشته باشد:

  • هر بار که عروس هلندی شما را گاز می گیرد، دست خود را بردارید و با صدایی خشن بگویید «نه».
  • اگر کاکوتی شما توانست شما را گاز بگیرد، با لحنی محکم فریاد بزنید و دست خود را بیرون بکشید.
  • دستور “نه” را بگویید و سپس کاکاتیل خود را نادیده بگیرید.
  • برای چند دقیقه از برقراری ارتباط با کاکاتیل خودداری کنید، حتی اگر کاکاتیل نیاز به توجه شما داشته باشد.

با گفتن کلمه “نه” هر زمان که کاکاتیل شما بخواهد شما را گاز بگیرد، می توانید از رفتار پرنده خود جلوگیری کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید نمی‌توانید این رفتار را در کاکاتیلها یک شبه تغییر دهید و به همین دلیل چند هفته طول می‌کشد تا کاکاتیل شما متوجه شود که این رفتار بد است و نباید گاز بگیرد.

مطالعه بیشتر: انواع صدای عروس هلندی

اسباب بازی های کافی برای پرنده خود تهیه کنید.

در طبیعت، کوکاتیل ها دائماً مشغول فعالیت هستند. تحریک ذهنی از طریق اسباب‌بازی‌های مناسب برای سلامتی کاکاتیل ضروری است. اگر پرنده خانگی شما شما خسته شود، ممکن است برای جلب توجه و تحریک بیشتر شما را گاز بگیرد. اسباب‌بازی‌هایی مانند رول‌های کاغذی قدیمی و تیکه کاغذهای باطله برای کوکاتیل‌ها سرگرم‌کننده هستند. در حالی که آنها در طبیعت برای ساختن لانه از علوفه استفاده می کنند، کاکاتیل از اینکه کاغذها را در اسارت پاره کند لذت می برد.

به فروشگاه حیوانات خانگی محلی خود بروید و ببینید چه چیزی در اسباب بازی های پرنده موجود است. بسیاری از کاکاتیلها از اسباب‌بازی‌های پازلی لذت می‌برند، این اسباب‌بازی‌ها ابزارهایی هستند که می‌توانید در آن‌ها غذا را پنهان کنند. عروس هلندی از تلاش برای از بین بردن پازل برای دریافت جایزه لذت خواهد برد. اگر در طول روز برای یک مدت طولانی از خانه دور هستید، استفاده از این روش یک انتخاب عالی برای سرگرم کردن آنها است.

جهت ویزیت آنلاین با دامپزشکت روی لینک کلیک کنید.

کاکوتی || پزشکتتوجه بیشتری به کوکتل خود داشته باشید.

عروس هلندی ممکن است به دلیل عدم توجه کافی، شما را گاز بگیرد. اگر به این رفتار آنها واکنش شدیدی نشان دهید، ممکن است آنها یاد بگیرند برای جلب توجه شما، گاز بگیرند. کاکاتیل شما همچنین می‌تواند از روی ناامیدی و تنهایی رفتاری مخرب داشته باشد. این رفتار شامل گاز گرفتن و کندن پر، از بین بردن اسباب بازی ها و جیغ زدن است. یک کاکاتیل تنها در هنگام ناراحتی و غمگین بودن ممکن است شما را گاز بگیرد.

بهترین راه برای جلوگیری از گاز گرفتگی عروس هلندی این است که به کوکتل خود توجه بیشتری کنید. کوکاتیل ها نیاز به توجه زیادی دارند. زمان مشخصی را برای گذراندن با کوکتل خود اختصاص دهید، به خصوص اگر فقط یک کوکتل دارید.

توجه شما ممکن است شامل بازی با کاکاتیل، صحبت کردن، آواز خوانی و رقص باشد. همچنین اغلب می توانید کاکوتی خود را از قفس خود خارج کنید تا بتواند خودش را با محیط اطراف سرگرم کند.

اگر تکنیک‌های بالا را امتحان کرده‌اید و کاکاتیل شما هنوز گاز می‌گیرد، ممکن است به دلیل کسل‌کننده بودن یا احساس تنهایی در قفس گاز بگیرد. یا حتی امکان دارد از تعداد اسباب بازی هایی که دارد راضی نباشد. در این صورت، یک کاکاتیل دوم را برای خود خریداری کنید. با نگهداری یک جفت در قفس، رفتارهای منفی از جمله گاز گرفتگی پرنده باید آرام شود.

مراقب تغییرات محیطی باشید.

آیا تغییراتی در خانواده خود دارید؟ اخیراً به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید؟ فرد یا حیوان خانگی جدیدی در خانه خود آورده اید؟ آیا چیزی در نزدیکی قفس عروس هلندی وجود دارد که صدا ایجاد کند؟ هر گونه تغییر در محیط می تواند باعث ایجاد اضطراب در کاکوتی و در نهایت گاز گرفتگی او شود. اگر تغییرات قابل توجهی وجود دارد، به کاکاتیل خود زمان بدهید تا به این انتقال عادت کند و در عین حال مطمئن شوید که همیشه غذا و آب کافی دارد. اما اگر فکر می کنید که صداهای خارجی باعث آزار کاکاتیل شما می شود، استفاده از دستگاه نویز گزینه خوبی است.

سر کاکوتی خود فریاد نزنید.

اعمال فریاد بر سر کاکاتیل می تواند به یکی از دو روش نتیجه معکوس بدهد. و پرنده را با تکرار این رفتار تحریک کند و واکنش نشان دهد. همچنین، می تواند باعث ایجاد استرس و منجر به گاز گرفتن از ترس و اضطراب شود. هرگز بعد از اینکه پرنده گاز گرفت، سر کاکاتیلتان فریاد نزنید. سعی کنید همیشه آرام باشید.

کاکوتی خود را هنگام گاز گرفتگی تنبیه نکنید.

تنبیه فقط می تواند حس اضطراب کاکاتیل را افزایش دهد. همچنین می تواند استرس را بیشتر کند و پیوند شما با کاکاتیل را کاهش دهد. اگر می‌خواهید گاز گرفتن را از بین ببرید، از تنبیه کاکاتیل خودداری کنید. هرگز برای رفع این عادت کوکاتی خود را با بطری آب، اسپری نکنید. به این ترتیب، عروس هلندی، شما را به عنوان یک تهدید شناسایی می کند. لطفا کاکوتی خود را به عنوان تنبیه در قفس او قرار ندهید. کاکاتیل ها قفس های خود را فضاهایی امن و شاد می بینند. اگر کاکوتی خود را بعد از گاز گرفتگی در قفس قرار دهید، فکر می کند که این رفتار پاداش دارد. این وضعیت می تواند باعث ایجاد مشکل شود و بازگشت کاکاتیل شما به قفس را سخت تر کند.

بسیاری از صاحبان در هنگام گاز گرفتن عروس هلندی، با پرت کردن حواس کاکاتیل با یک خوراکی یا اسباب بازی واکنش نشان می دهند. این شبیه به نگهداری کاکاتیل در قفس است و پرنده این را به عنوان پاداشی برای رفتار خود می داند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2.9 / 5. تعداد رای ها: 7

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

6

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

6 دیدگاه

  1. با سلام عروس هلندی نر را در حدود ۵۰ روزگی خریدم از همان روزهای اول گاها گاز می‌گرفت حتی زمانی که من در حال بازی کردن و مالش سرش انجام میدهم الان حدود ۴ ماهشهر و این گاز گرفتن را بیشتر کرده حقیقتا چون بحرف آمده حیفم میاد بفروشمش چون اکثرا میگن باید حداکثر باید تا ده روزگی بگیری تا بتونی خودت اهلیش کنی.حالا موندم چه کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سپاس

  2. من دوتا کوتوله برزیلی دارم که صاحب قبلیش مدعیه ازشون جوجه گرفته.
    ولی من ۳ ماهه دارمشون و حتی رابطه جنسی هم نداشتن😂 ینی چی

  3. سلام وقت بخیر من یک عروس هلندی نر دارم که اول خیلی دستی بود و رام حتی صحبت هم بهش یاد داده بودم و براش یک جفت گرفتم و تخم هم گذاشتن دو بار ولی نمی‌تونستن نگه دارن ولی به تازگی جفتش که ماده بود مُرد و الان اصن رام نیس و خیلی جیغ میزنه همین طور که شما در متن نوشته بودین . وقتی دستم رو جلوش میبرم گاز میگیره در حدی که دستم سوراخ میشه و خون میاد من خودم خیلی دوسش دارم و نمیخوام از خودم دور بشه ولی نمیدونم چطوری کاری کنم که دیگه گاز نگیره و دستی شه اگه میتونین لطفاً کمکم کنید تا بتونم کاری کنم که دیگه گاز نگیره

    1. باسلام و احترام. لطفا جهت دریافت مشاوره برای دامپزشکان انلاین درخواست ثبت نمایید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز