لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

انواع صدای عروس هلندی

عروس هلندی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


عروس‌های هلندی، صداهای عجیب و غریب مختلفی تولید می‌کنند و هر صدا معنای متفاوتی دارد. برخی از این صداها ممکن است که نامطلوب به نظر برسند، در حالی که برخی دیگر جزو صداهای دوست داشتنی و شاد هستند. شما می‌توانید با درک معنای صداهای مختلف، عروس هلندی خود را بهتر درک و با آن ارتباط برقرار کنید.

در این مقاله از پزشکت به تفصیل در مورد رایج ترین صدای شایع عروس‌های هلندی و معانی آنها صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که عروس‌های هلندی احساس شادی می‌کنند، صداهای دلپذیر و مطلوبی مانند صدای جیک، سوت، صدای ریتم‌دار و موسیقی مانند، به هم زدن منقار، غرغر کردن و تقلید انواع صداها را از خود تولید می‌کنند. از سوی دیگر، صداهای ناخوشایند عروس‌های هلندی، بلندتر و در موارد شدید، تکراری هستند. این صدا‌ها عبارت‌اند از:

  • خش خش
  • جیغ زدن
  • جیک جیک شدید

برخی از صاحبان این حیوانات خانگی، فکر می‌کنند که عروس هلندی آنها بسیار پر سر و صدا است. اما یک عروس هلندی پر سر و صدا و پرحرف، پرنده‌ای شاد به حساب می‌آید. اگر عروس هلندی شما دائماً صداهای کوچکی تولید می‌کند، به احتمال زیاد احساس رضایت دارد.

علاوه براین، عروس هلندی به اندازه سایر گونه‌های طوطی، صدا ندارند. زیرا آنها فقط پرندگان کوچکی هستند.

مقاله بیشتر: فواید حیوان خانگی برای سالمندان

معانی انواع صداهای عروس‌ هلندی

به طور کلی، عروس‌های هلندی صداهای مختلفی برای برقراری ارتباط با یکدیگر تولید می‌کنند‌‌. علاوه براین، به واسطه این صداها، آنها احساسات خود را بیان می‌کنند و به اعضای گله خود در مورد خطر هشدار می‌دهند. همچنین، عروس‌های هلندی به طور طبیعی پرندگان پر سر و صدایی هستند، بنابراین باید انتظار داشته باشید که دائماً صداهای متفاوتی تولید کنند.

سکوت یا کاهش ناگهانی صدا معمولاً به این معنی است که عروس هلندی شما ناراحت، ترسیده یا بیمار است. طبیعی است که هر صاحبی تلاش کند معانی همه صداهای عروس‌های هلندی را بفهمد. بنابراین در ادامه 13 صدای شایع عروس‌های هلندی و معانی آنها را توضیح خواهیم داد.

جهت ویزیت آنلاین با دامپزشکت روی لینک کلیک کنید.

صدای عروس هلندی || پزشکت

دامپزشکی

سوت زدن

شایع ترین صدایی است که عروس‌های هلندی آن را تولید می‌کنند. بیشتر آنها این صدا را به طور مستقل یاد می‌گیرند، در حالی که بقیه نیاز به آموزش دارند. وقتی عروس‌های هلندی بدانند چگونه این کار را انجام دهند، زمانی که راضی و خوشحال باشند، سوت خواهند زد.

اغلب اوقات پرنده خانگی خود را در حالی خواهید دید که با شنیدن آهنگ‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز سوت می‌زند. به همین ترتیب، عروس‌های هلندی اغلب برای سرگرمی خود سوت می‌زنند یا زمانی که احساس بی‌حوصلگی می‌کنند، وقت خود را با این کار پر می‌کنند.

اگر متوجه شدید که عروس هلندی شما در حال سوت زدن است، سعی کنید همراه با آنها سوت بزنید. عروس‌های هلندی چیزی بیشتر از اینکه صاحبانشان در تولید صدایی که از آن لذت می‌برند به آنها بپیوندند، دوست ندارند.

مطالعه بیشتر: علل مرگ ناگهانی عروس هلندی

سایش منقار

عروس های هلندی هنگام مالش منقارشان به همدیگر آن را ایجاد می‌کنند. علیرغم صدای خشنی که در هنگام منقار ساییدن ایجاد می شود، این صدا، نشانه این است که عروس هلندی شما راضی، شاد و آرام است.

احتمالاً قبل از خواب، از عروس هلندی خود صدای سایش منقار را خواهید شنید. این کار، یک رفتار تسکین دهنده است که برای آرام کردن خود در شب استفاده می‌شود. یک عروس هلندی خوشحال منقار خود را به عنوان روشی برای به خواب رفتن به همدیگر می‌ساید.

متأسفانه، منقار ساییدن می‌تواند صدایی آزاردهنده برای صاحب پرنده باشد. اگر این صدا شما را آزار می‌دهد، باید یک ساعت قبل از خواب قفس عروس هلندی خانگی‌تان را بپوشانید.

برای آشنایی بیشتر با رفتارهای کوکاتیل مقاله عروس هلندی را مطالعه کنید.

پچ پچ کردن

عروس‌های هلندی شاد و سالم معمولاً صدای پچ پچ خفیفی ایجاد می‌کنند. این صدای پچ پچ مداوم ممکن است برخی از صاحبان جدید این پرندگان را نگران کند، اما این رفتار طبیعی است. در واقع، عروس‌های هلندی وقتی خوشحال هستند، پچ پچ می‌کنند. به طور کلی، عروس‌های هلندی با عروس‌های هلندی دیگر، شما یا خودشان حرف می‌زنند.

آواز خواندن

موسیقی‌ها می‌توانند با زیر و بم، لحن‌ها و نت‌های مختلف باشند. با این حال، آواز خواندن به راحتی از سایر صداها تشخیص داده می‌شود، زیرا طولانی‌تر و پیچیده‌تر است. اگر عروس‌های هلندی چیزی را بشنوند که از آن لذت می‌برند، اغلب آواز می‌خوانند. این آواز می‌تواند آواز پرنده‌ای دیگر، موسیقی رادیو یا صدای مکالمه شما باشد.

در صورتی که آواز عروس هلندی خانگی خود را می‌شنوید، این نکته را در نظر بگیرید که آیا چیزی باعث بروز این رفتار می‌شود یا خیر. ممکن است که پرنده خانگی‌تان موسیقی را می‌شنود که آن را دوست دارد یا شما برای آن سوت می‌زنید. سپس، از عروس هلندی خود بخواهید بیشتر آواز بخواند. این کار، یک راه عالی برای ایجاد صمیمیت با حیوان خانگی خود است.

تریلینگ

به یک صدای بلند و کشیده تریل گفته می‌شود. تریل‌ها نسخه‌ای شاداب از پچ پچ کردن هستند و به این ترتیب، به کمک این روش، عروس‌های هلندی شادی خود را نشان می‌دهند. هنگامی که یک عروس هلندی در مورد بازی کردن، گوش دادن به موسیقی یا غذا خوردن هیجان زده است، اغلب تریل‌ها را از حیوان خانگی خود خواهید شنید.

واربلینگ

واربلینگ نوعی آهنگ است. این صداها مانند آواز خواندن هستند، اما با صداهای مختلف مخلوط شده‌اند. عروس‌های هلندی نری که با ماده‌ها تعامل می‌کنند، به احتمال زیاد صدای واربلینگ را تولید کنند. با این حال، این صداها می‌توانند تولید تخم را در عروس‌های هلندی ماده تحریک کنند.

به غیر از خواستگاری از جفت، از این صدا برای معاشرت با سایر عروس‌های هلندی استفاده می‌شود. بر خلاف اکثر آهنگ‌ها و صداها، واربلینگ بلند نیست. با این حال، این صدا، مانند آواز خواندن، نماد شادی و خوشحالی است.

مطالعه بیشتر: پیشگیری از گاز گرفتن عروس هلندی

غر زدن

صداهای نرم، تک هجائی و مکرر، غر زدن یک عروس هلندی را تشکیل می‌دهند. غرغر کردن عروس هلندی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که حیوان آرام یا خیلی خواب‌آلود است. برای مثال، کودکی خواب‌آلود را در نظر بگیرید که می‌خواهد تمام شب را بیدار بماند تا به گپ زدن ادامه دهد، اما خیلی خسته است.

غر زدن مانند آواز خواندن نشانه شادی نیست، بلکه به این معنی است که پرنده خانگی شما آرام، شاد و راضی است. اگر مزاحم پرنده‌تان نشوید، حیوان خانگی‌تان به زودی خواهد خوابید.

جهت ویزیت غیرحضوری و فوری با دامپزشک همین الان کلیک کنید.

پرنده خانگی || پزشکت

صحبت کردن (تقلید)

عروس‌های هلندی می‌توانند صداهای اطراف خود از جمله صدای صاحبشان را تقلید کنند. به طور کلی، صحبت کردن صدایی شادی آور برای شنیدن از عروس‌های هلندی است. زیرا به این معنی است که حیوان خانگی‌تان شاد و سالم است. یک عروس هلندی باید به اندازه کافی راضی باشد تا در مورد جهان اطراف یاد بگیرد و به آنچه می‌گویید، توجه کند.

همه عروس‌های هلندی حرف نمی‌زنند، با این حال برخی بیشتر از سایرین صحبت می‌کنند. برخی از عروس‌های هلندی، خجالتی‌تر و ساکت‌تر هستند و هرگز صحبت کردن را یاد نخواهند گرفت. همچنین عروس‌های هلندی نر بیشتر و راحت‌تر از عروس‌های هلندی ماده صحبت می‌کنند. در صورتی که عروس هلندی شما صحبت نمی‌کند، به این معنی نیست که مشکلی در سلامتی حیوان خانگی‌تان وجود دارد.

تقلید صدا

عروس‌های هلندی ممکن است صدا یا بوق قهوه ساز، مایکروویو، زنگ در یا سرفه را تقلید کنند. بروز رفتار تقلید نشان می‌دهد که عروس هلندی شما احساس خوشبختی می‌کند. به طور کلی بسیاری از عروس‌های هلندی ترجیح می‌دهند که صداهای مختلف را تقلید کنند تا صحبت کردن سایر افراد. این مسئله به خصوص اگر زودتر آموزش نبینند، صادق است.

مطالعه بیشتر: تب طوطی یا پسیتاکوز

برقراری ارتباط

در طبیعت، عروس‌های هلندی وحشی در گله‌های بزرگ (تا 100 پرنده) زندگی می‌کنند. بزرگ بودن گله عروس‌های هلندی باعث می‌شود که در صورت سفر به جای دیگری از جنگل، پیدا کردن باقی اعضای گله دشوار شود. به همین علت است که عروس‌های هلندی برای ایجاد ارتباط با یکدیگر تکامل یافته‌اند.

این صداهای ارتباطی، صداهایی هستند که عروس‌های هلندی برای تشخیص اینکه دوستانشان کجا هستند، از آنها استفاده می‌کنند. حتی زمانی که یک عروس هلندی، دیگر در طبیعت زندگی نمی‌کند، این غریزه را با خود به همراه خواهد داشت. اگر هر بار که اتاق را ترک می‌کنید، متوجه شدید که عروس هلندی شما صدایی در می‌آورد، احتمالاً این صوت، یک روش برای تماس با سایر عروس‌های هلندی است.

صدای این تماس می‌تواند مکرر و تند باشد. با این حال می‌تواند نشان دهنده خوب بودن حال عروس هلندی باشد. به طور کلی صداهای ارتباطی، طبیعی هستند و تولید آنها جای نگرانی ندارد. با این حال، اگر پرنده خانگی‌تان این صداها را به طور مکرر تولید می‌کند، این نکته را در نظر بگیرید که آیا عروس هلندی شما تنها است یا خیر.

در صورتی که عروس هلندی شما تنها است، پرنده دیگری را تهیه کنید یا زمان بیشتری را با حیوان خانگی‌تان بگذرانید.

پرنده عروس هلندی || پزشکت

جیغ زدن

صدای جیغ‌ عروس‌های هلندی تند، ناگهانی و بلند است. با این صدا، عروس هلندی توجه شما را جلب خواهد کرد و تولید این صدا، علت خوبی دارد. این نوع صدا، روش اصلی عروس هلندی برای مطالبه چیزی، معمولا غذا است. علاوه براین، در صورتی که یک عروس هلندی از چیزی غافلگیر شود، ممکن است که جیغ بزند.

برای مثال، شاید پرنده صدای بلندی شنیده است یا تغییری در محیط زندگی اش ایجاد شده است. در بدترین حالت، عروس هلندی شما ممکن است به این علت که در خطر قرار دارد و ترسیده است، جیغ بزند.

جیر جیر

صدای جیر جیر، صدای هشدار دهنده‌ای است که گاهی اوقات عروس‌های هلندی آن را تولید می‌کنند. این صدا به سایر عروس‌های هلندی هشدار می‌دهد که از موقعیت دور بمانند. این صدا روش اصلی عروس هلندی برای کاهش تنش در یک موقعیت خطرناک است تا مجبور به پرواز نشوند. همچنین روشی برای ایجاد مرزهای سرزمینی و فضای شخصی است.

اگر بیش از یک عروس هلندی دارید، ممکن است این صدا را بشنوید. این صدا اغلب منجر به عقب نشینی عروس هلندی دیگر می‌شود، اما وضعیت می‌تواند تشدید شود. اگر این صدا را از پرنده خانگی خود می‌شنوید، وضعیت را از نزدیک زیر نظر بگیرید. زیرا ممکن است لازم باشد عروس‌های هلندی خود را جدا کنید.

این صدا می‌تواند به سمت صاحبان این پرندگان تولید شود. به عنوان مثال، عروس‌های هلندی از این صدا استفاده می‌کنند تا به شما اطلاع دهند که با آنها اشتباه رفتار می‌شود یا می‌خواهند برای مدتی تنها بمانند.

فریادهای عروس‌های هلندی

فریادهای این پرندگان می‌تواند صداهای خشن و بلندی باشد که به راحتی از صداهای نشان دهنده شادی در این پرندگان قابل تشخیص است. گاهی اوقات، فریاد یک عروس هلندی هیچ معنایی ندارد و فقط بخشی از سروصدای عروس هلندی شما است. اما معمولاً فریاد زدن راهی برای عروس هلندی است تا به شما بفهماند که احساس ناراحتی یا ترس دارد.

فهمیدن علت فریاد زدن عروس هلندی معمولاً ساده است. گاهی اوقات، این صدا می‌تواند به این علت باشد که پرنده خانگی شما احساس درد دارد یا از چیزی می‌ترسد. شاید پایش به دام افتاده است یا با عروس هلندی دیگر می‌جنگد. با این حال، ممکن است به نظر برسد که پرنده شما بدون علت فریاد می‌زند. اگر فریادها کوتاه هستند و فقط گاهی اتفاق می‌افتند، جای نگرانی نیست.

اما، اگر پرنده شما دائماً و برای مدت طولانی فریاد می‌زند و زبان بدن آن نشان دهنده ناراحتی است، علائم بیماری، از جمله علائم زیر را بررسی کنید:

  • تنفس کم عمق
  • سریع بال زدن
  • قوس دار کردن پشت
  • تنفس سریع و پی در پی

صداهای یک‌ عروس هلندی معانی مختلفی دارند، از شادی گرفته تا استرس شدید. بنابراین، به نحوه بیان عروس هلندی خود دقت کنید و در صورت لزوم به آن پاسخ دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.5 / 5. تعداد رای ها: 12

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

1 دیدگاه

  1. سلام ،
    وقتی که عروس هلندی دهان خود را خیلی واز میکند در هنگام سر وصدا کردن این نشانه چیه و چرا این کار را میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز