لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


علت مایع منی غلیظ و یا آبکی می تواند به برخی بیماری های پروستات و وزیکول های منی مربوط شود. به طور کلی، قوام منی در افراد مختلف، متفاوت است. همچنین می تواند با گذشت زمان یا حتی از یک انزال به دیگری تغییر یابد.

مني غليظ هميشه نگران کننده نيست، خصوصاً اگر اين این وضعیت به ندرت رخ دهد با این حال، اگر مایع منی در اکثر مواقع غلیظ باشد، می تواند نشان دهنده مشکلی در پروستات یا وزیکول های منی باشد.

به مایع منی بسیار غلیظ هایپروسکوزیته منی گفته می شود. در این وضعیت اسپرم نمی تواند به راحتی حرکت کند و ممکن است اسپرم کمتری وجود داشته باشد.

مایع منی چه زمان غلیظ محسوب می شود؟

تشخیص مایع منی غلیظ و غیر طبیعی در مردان سخت و مشکل است؛ اما به طور کلی مایع منی سالم دقیقاً پس از انزال غلیظ و سفت می شود. فقط یک آزمایش تجزیه و تحلیل منی که شامل تست ویسکوزیته است می تواند به طور قطعی غیر طبیعی بودن مایع منی را مشخص و تایید کند.

مردان بهتر است در صورت بروز علائم زیر برای تشخیص علت غلظت مایع منی به پزشک مراجعه کنند:

  • مایع منی بسیار غلیظ تر از حد معمول
  • مایع منی بسیار جامد یا تکه تکه بیرون می آید.
  • مایع منی به جای قطره ای به صورت رشته های غلیظ ترشح می شود.

علت مایع منی غلیظ چیست؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

طبق بررسی های صورت گرفته حدود 12-29٪ مردان دارای مایع منی هستند که از نظر بالینی ممکن است غلیظ در نظر گرفته شود. برخی از شایع ترین علت مایع منی غلیظ عبارتند از:

انزال دیر به دیر. انزال بعد از مدت زمان طولانی ممکن است منجر به افزایش غلظت و مقدار کل منی شود. مردانی که در مورد غلیظ بودن مایع منی خود نگران هستند باید هر چند روز یکبار انزال داشته باشند.

کمبود آب بدن. کمبود آب در بدن می تواند باعث غلیظ تر شدن مایع منی در مردان شود. مردانی که نگران غلیظ بودن مایع منی خود هستند برای پیشگیری و کنترل وضعیت خود بهتر است آب بیشتری بنوشند.

عفونت. لكوسيتوسپرمي بيماري است كه با انزال همراه با تعداد زيادي گلبول سفيد مشخص مي شود. لكوسيتوسپرمي می تواند قدرت باروری یک مرد را کاهش دهد. این بیماری می تواند بدون هیچ دلیل مشخصی رخ دهد و یا در صورت ابتلای فرد به عفونت، مانند عفونت در دستگاه ادراری یا عفونت منتقله از راه مقاربتی (STI) ایجاد شود.

مردان

استرس اکسیداتیو همچنین ممکن است باعث لکوسیتوسپرمیا شود. با گذشت زمان، به ویژه با افزایش سن، رادیکال های آزاد و گونه های واکنش اکسیژن ممکن است در دستگاه تناسلی جمع شوند. در این شرایط سلول های سفید خون در دستگاه تولید مثل تجمع کرده و منجر به بروز التهاب در بدن می شوند. معمولاً پزشک با استفاده از آنتی بیوتیک، لکوسیتوسپرمیا را درمان می کند.

 مشکلات در پروستات یا وزیکولهای منی

منی از اسپرم های بیضه، مایع منی و مقدار کمی مایعات پروستات تشکیل می شود. سپس از طریق مجاری انزال عبور کرده و به مجرای ادرار منتقل و در آنجا انزال می شود. مشکلات مربوط به عملکرد پروستات یا وزیکولهای منی ممکن است باعث غلیظ شدن غیرطبیعی مایع منی شود.

در برخی شرایط خاص، غلیظ شدن مایع منی می تواند نشان دهنده یک مشکل در وزیکول های منی باشد. برخی از افراد ممکن است در این شرایط علائم دیگری از مشکلات پروستات مانند انزال دردناک، درد هنگام ادرار یا تکرر ادرار را تجربه کنند.

علت مایع منی آبکی چیست؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

 منی آبکی می تواند به دلیل کم بودن تعداد اسپرم، عوامل سبک زندگی و کمبودهای غذایی رخ دهد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعریف تعداد کم اسپرم و یا اولیگواسپرم، به عنوان تولید کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی توصیف می کند. داشتن تعداد کم اسپرم می تواند بارداری را برای فرد دشوارتر کند اما لزوماً به معنای ناباروری فرد نیست. همیشه داشتن تعداد کم اسپرم دلیل مشخصی ندارد. با این حال، برخی از شرایط ژنتیکی مانند سندرم کلاینفلتر می تواند بر تعداد اسپرم افراد تأثیر بگذارد.

دلایل دیگر کاهش تعداد اسپرم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت ها
  • داروهای خاص
  • مصرف دخانیات
  • اضافه وزن بدن
  • استفاده مواد مخدر
  • مصرف بیش از حد الکل
  • اختلالات هورمونی، مانند پرکاری تیروئید و هیپوگنادیسم
  • قرار گرفتن در معرض اشعه یا سموم، مانند مواد شیمیایی صنعتی، علف کش ها و سرب
واریکوسل و مایع منی آبکی

واریکوسل به التهاب رگهایی گفته می شود که از بیضه ها به کیسه بیضه منتقل می شوند. واریکوسل ممکن است علائمی ایجاد نکند، اما می تواند باعث کاهش تولید اسپرم و کاهش کیفیت اسپرم در برخی از افراد شود. واریکوسل ها می توانند در یک یا هر دو طرف ایجاد شوند. واریکوسل بسیار رایج است. براساس بنیاد مراقبت از ارولوژی، واریکوسل حدود 15٪ از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد و حدود 40٪ از مردان آزمایش شده برای مشکلات باروری، این بیماری را دارند. گفته می شود، در حدود 80٪ از افراد مبتلا به واریکوسل هیچ مشکلی در باروری ندارند.

انزال مکرر و مایع منی آبکی

انزال مکرر ممکن است منجر به آبکی شدن مایع منی شود. اگر فردی روزانه چندین بار خودارضایی کند یا فعالیت جنسی انجام دهد، ممکن است بدن او زمان کافی برای تولید همان حجم یا کیفیت مایع منی نداشته باشد.

 انزال عقب مانده و مایع منی آبکی

در طی انزال، منی از مجرای ادرار عبور می کند و از آلت تناسلی خارج می شود. با این حال، اختلال در عملکرد اسفنکتر مثانه ها می تواند باعث شرایطی به نام انزال رتروگراد شود که در این شرایط مایع منی به عقب به داخل مثانه برمی گردد. افرادی که دچار انزال برگشتی هستند ممکن است منی کمتری تولید کنند که آبکی به نظر می رسد.

کمبود روی و مایع منی آبکی

روی یک ماده مغذی مهم است که از بسیاری از عملکردهای ضروری بدن مانند سنتز DNA، مقابله با عفونت ها، ترمیم زخم و تولید مثل پشتیبانی می کند.

روی همچنین در تولید اسپرم سالم نقش دارد. کمبود روی ممکن است به کیفیت پایین اسپرم و ناباروری منجر شود؛ اما از طرفی هم مقدار زیاد روی نیز می تواند کیفیت اسپرم را کاهش دهد. بدن نمی تواند روی تولید یا ذخیره کند، به این معنی که افراد فقط می توانند روی را از غذاهایی که می خورند دریافت کنند. برخی از منابع غذایی روی، عبارتند از:

  • لوبیا
  • صدف خوراکی
  • گوشت قرمز، مرغ و صدف
  • آجیل، دانه ها و غلات کامل
  • ماست و سایر محصولات لبنی

آیا منی آبکی می تواند روی باروری تأثیر بگذارد؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

منی آبکی اغلب موقتی است و احتمالا به خودی خود برطرف می شود. منی مایع آبکی گاهی اوقات می تواند تعداد اسپرم کم یا بیماری دیگری را نشان دهد که ممکن است روی باروری تأثیر بگذارد. داشتن تعداد کم اسپرم لزوما به معنای ناباروری فرد نیست، اما می تواند باروری را دشوارتر کند. مایع منی آبکی همچنین می تواند به دلیل عوامل سبک زندگی، کمبود مواد مغذی یا بیماری پزشکی زمینه ای باشد.

طبق گفته انستیتوی ملی سلامت کودک و رشد انسانی، بیشتر مشکلات باروری مردان به دلیل مسائل موثر بر نحوه کار بیضه ها رخ می دهد.

تغییر رنگ مایع منی نشان دهنده چیست؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

تغییر رنگ منی گاهی می تواند نشان دهنده یک بیماری باشد. منی صورتی، قرمز یا قهوه ای ممکن است حاوی خون ناشی از التهاب پروستات یا وزیکول های منی باشد.

سایر دلایل خون در منی، عبارتند از:

  • فشار خون بالا
  • عفونتهای مقاربتی
  • عفونت پروستات
  • سرطان پروستات، بیضه ها یا مجرای ادرار

منی زرد ممکن است حاوی ادرار یا مقدار بیش از حد گلبول سفید باشد. مورد دوم در شرایطی به نام لکوسیتوسپرمیا رخ می دهد. منی سبز می تواند نشان دهنده عفونت پروستات یا سایر اندام های تولید مثل باشد.

برای تشخیص علت آبکی بودن یا تغییر رنگ منی، پزشک از فرد در مورد علائم، سابقه پزشکی و عادت های زندگی او سوالاتی می پرسد. در صورت لزوم، ممکن است معاینه بدنی نیز انجام دهند. حتی ممکن است آزمایش تجزیه و تحلیل مایع منی را تجویز کند.

 مایع منی آبکی چگونه درمان می شود؟

علت مایع منی غلیظ و یا آبکی چیست؟ | پزشکت

گزینه های درمان برای منی آبکی یا رنگی به علت اصلی آن بستگی دارد. در صورت وجود عفونت باکتریایی، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند. برای افرادی که عدم تعادل هورمونی دارند، پزشک می تواند هورمون درمانی را توصیه کند.

گزینه های درمان واریکوسل شامل جراحی لاپاراسکوپی و آمبولیزاسیون از راه پوست است.

تغییر در سبک زندگی می تواند به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند، از جمله:

  • خواب کافی
  • کاهش استرس
  • کاهش مصرف الکل
  • حفظ وزن بدن سالم
  • ترک محصولات دخانیات

مایع منی سالم چه ویژگی هایی دارد؟

معمولاً نمی توان سلامت مایع منی را با توجه به شکل و ظاهر آن ارزیابی کرد.

مایع منی بسیار غلیظ می تواند منجر به کاهش تحرک یا تعداد اسپرم شود، اما بسیاری از افراد با تعداد اسپرم کم، مایع منی طبیعی دارند. تنها روش ارزیابی برای طبیعی بودن مایع منی، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی آن است.

تجزیه و تحلیل مایع منی می تواند، وضعیت طبیعی بودن آن را طبق ویژگی های زیر مشخص کند:

  • تحرک: تحرک اسپرم در مردان باید 40-50٪ باشد.
  • مورفولوژی: مورفولوژی نشان دهنده شکل و ظاهر اسپرم است.
  • حجم مایع منی: حجم مایع منی میزان مایع منی در فرد را اندازه گیری می کند که باید 1.5 تا 5 میلی لیتر باشد.
  • غلظت: غلظت مایع منی که اوقات تعداد اسپرم نامیده می شود، میزان اسپرم متمرکز در نمونه مایع را اندازه گیری می کند. تعداد طبیعی اسپرم 15-20 میلیون یا بیشتر است.
حرف آخر

قوام، حجم، کیفیت و حتی رنگ مایع منی می تواند روز به روز تغییر کند و از فردی به فرد دیگر به طور طبیعی متفاوت است.

هر کسی که متوجه تغییر مداوم و غیرقابل توجیهی در مایع منی خود می شود، به خصوص اگر علائم دیگری را تجربه می کند و نگران وضعیت باروری خود است باید به پزشک مراجعه کند.

منی آبکی اغلب موقت است و می تواند به خودی خود برطرف شود. اگر شخصی هر روز چندین بار خودارضایی کند یا به فعالیت جنسی بپردازد، ممکن است مایع منی از حد معمول آبکی یا لاغرتر شود. در این حالت، پرهیز از فعالیت جنسی برای چند روز ممکن است به درمان مسئله کمک کند.

مایع منی آبکی می تواند گاهی اوقات نشان دهد که تعداد اسپرم در فرد کاهش یافته یا کیفیت مایع منی کاهش یافته است. این می تواند از برخی شرایط پزشکی و عوامل سبک زندگی ناشی شود.

داشتن مایع منی لزوما به معنای ناباروری فرد نیست. با این حال، افرادی که مایع منی مایع دارند ممکن است مایل به مشورت با پزشک باشند.

همچنین، وقتی که مایع منی تغییر رنگ داده است، به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

62

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

62 دیدگاه

  1. سلام
    من مدتی با پسری آشنا شدم ،
    به من نگفته بود که بیضه اش توی کاراته ضربه خورده
    بعد از مدتی آشنایی با هم خلوت کردیم
    متوجه شدم که یدونه بیضه داره ،و موقع ارضا ، اولا زود ارضایی داره و ثانیا آبی که ازش میاد کلا بیرنگ و بسیار روان و بی قوام هست و بسیار سریع پخش میشه و همه جارو کثیف میکنه ، و مثل سایر آقایان رنگ سفید مانند و قوام نداره، متاسفانه قبل از اون به من نگفته بود که توی کاراته بیضش ضربه خورده و بیضه چپشو از دست داده ، این آقا بچه دار میشه به نظرتون ؟

    1. سلام علائم این آقا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلشان حل شود در غیر این صورت به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

      1. سلام اقای دکتر من پسری ۲۴ ساله هستم
        دانشجو هستم چند وقتی هست احساس میکنم مایع منیم اون قدرت قبلی رو نداره و بسیار آبکی هست و سفید غلیظ نیست البته قبلش خودارضایی میکردم ولی به لطف خدا ترکش کردم

  2. سلام ببخشید آقای دکتر من ۱۶ سال سن دارم من معمولا ماهی ی بار انزال شبانه داشتم این آخرین بار مایه میکنیم ابکی و بوشمن فرق کرده بود میشه بگید بخاطر چی هستش

    1. سلام اگر مشکل دیگری نداشته باشین نرماله.

    2. آقای دکتر من امروز خودارزیابی کردم بازم مایه مینیم ابکی بود رنگش دیگه سفید نبود ایا این همین شکلی هستش یا نه آقای دکتر من ۴ روز پیش یه ضربه کوچیک به بیضم خورد حدود ۱۰ ثانیه درد داشت بعد خوب شد امکان داره بخاطر همون باشه

    3. و آقای دکتر احساس میکنم انگار بیضه چپم کوچکتر از بیضه راستم هستش ایا نرماله

      1. اگر تفاوت انازه بیضه ها بیش از ده درصد بوده و یا تغییری در بیضه ها احساس می کنید از ارولوژیست مشاوره بگیرید.

  3. سلام اقای دکتر
    مایه منی من خیلی غلیظ و سفیده
    و از همه جالب تر اینکه بسیار سرده
    یعنی سردیش واضح حس میشه
    اصولا باید گرم باشه ولی مال من خیلی سرده
    علتش چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم

    1. با سلام نرمال هست ولی اگر نگرانیداز متخصص ارولوژی مشاوره بگیرید.

  4. سلام، اقاي دكتر من خيلي وقته اسپرمم سفت است وهم كم و بعصي موقه بوي بدش مياه

    1. سلام شما باید جهت اطمینان خاطر آزمایش اسپرموگرام انجام دهید.

      1. سلام آقا دکتر من چند وقت بود خود ارضایی نداشتم بعد چند روز کردم ولی سفید بود خیلی خیلی غلیظ تیک تیک میومد بیرون انزال هم درست بلند نمیشه چیکار کنم

        1. سلام با توجه به عوامل متعدد شکل، قوام و رنگ مایع منی می تواند متفاوت باشد در افراد پس از چند ساعت تا چند روز نعوظ آلت دچار مشکل می شود.

        2. سلام اقا دکتر من مشکل زود ارضایی دارم و اب منی هم غلیظ نیست میشه راهنمای کنید

          1. سلام استرس می تواند باعث این حالت گردد.

          2. سلام اقای دکتر درمان قطعی زود انزالی چی هست

          3. سلام زود انزالی درمان قطعی ندارد برخی از راه های درمان آن در مقالات پزشکت آمده است.

          4. سلام اقا داکتر
            من نامزد استم وقتی با نامزدم رابطه میگیرم راند اول مایع منی اش بی رنگ رقیق و ابکی میباشه، ولی راند دو و سه غلیظ میشه ، قبلا من فکر میکردم وقتی دیر به دیر باهاش رابطه میگیرم اینجوری میشه ولی الان که خوندم از انزال مکرر میشه
            اما اون راند اول ابکی میباشه وبی راند های بعدی غلیظ و نرمال است

            میشه بگین علت چی است ؟؟؟

          5. سلام غلظت مایع منی رو چشمی نمیشه تعیین کرد و آزمایش آنالیز اسپرم به جهت ناباروری انجام میشه بنابراین نگران نباشید مشکلی ایشان را تهدید نمیکند

  5. سلام 17 سالمه وقتی که به طور معمولی بارفیکس میزنم مشکلی ندارم اما وقتی که حین بارفیکس زدن پاهامو به صورت 90 درجه میارم بالا سریعا تحریک میشم و اب منی از من خارج میشه اما منی خارج شده از نظر رنگ و غلظت و … طبیعی به نظر میاد علتش را میخواستم بدونم و ایا بارفیکس زدن برای من مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. سلام بعید هست که ارتباطی با بارفیکس زدن داشته باشد احتمالا بخاطر تحریک لمسی می باشد.

  6. سلام جناب دکتر وقتتون بخیربنده ۱۰ساله ازدواج کردم یه پسر دارم،شوهرم کم خونی داره و الان ۵سال متوالی هست برای بچه دوم داریم اقدام میکنیم ولی موفق نشدیم،مایع منی شوهر بسیار آبکی و رقیق و بی رنگ هست،میتونم بگم شبیه آب معمولی هستش،یه چند ماهی یه خورده سفت شده بود دوباره همونجوری شده،توروخدا بگید باید چیکارکنیم؟احتمالش هست ناباروری من بخاطر این باشه؟ناگفته نماند خودمم تنبلی تخمدان دارم،درصورت امکان ممنون میشم زودتر پاسخ بدید تشکر از شما

    1. سلام تنها روش قطعی اختلال ناباروری در مردان اسپرموگرافی است.

      1. سلام آقای دکتر من ۲۵سالمه من زیاد خود ارضایی نمیکنم اگر هم این کارو بکنم برای تست سلامتیه من خود ارضایی که میکنم آب بی رنگ میاد سفید نیست می‌تونه مثلا بارور بکنه ضربه هم زیاد خورده بیضه هام اصلا راه درمان داره این مشکل هر کس رو پرسیدم اینطور نبوده

  7. سلام..من ۲۶ سالمه..۵ سالهه متاهل شدم..تازه اقدام ب باروری کردم اما مایع منی من غلظت زیاده فکر میکنم….یه مایع ژله ای داخلش هست؟ این میتونه مشکلی برام ایجاد کنه؟بعضی وقتا هم که زیاد سر پا می ایستم درد بیضه دارم

    1. سلام لازمه به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه نمایید.

  8. سلام اقای دکتر همسر من موقع ارضا شدن مایه منی بی‌رنگی دارن و ابکی هستش و هرچندوقت یک بار بیضه درد شدیدی میگیرن ک چندباری راهی دکتر شدن. خواستم بدونم دلیلش چیه؟ ایا مشکلی هست؟ در باروری تاثیر دارد؟

    1. سلام باید آزمایش اسپرم انجام شود اگر آزمایش نرمال بود امکان باروری هست

      1. سلام آقای دکتر من پسر ۱۹ ساله هستم و کم خودارضایی میکنم وقتی خودارضایی میکنم منی در کمتر از ۱ دقیقه از من خارج میشه آیا این به معنی زود انزالی نیست منی که از من خارج میشه خیلی آبکی و کمرنگ هست و خیلی زیاد برای درمان زود انزالی چیکار کنم؟؟

        1. سلام برای درمان زودانزالی لازمه به روانپزشک مراجعه نمایید.

    1. سلام برای تشخیص قطعی مشکلات منی نیاز به آزمایش مایع منی می باشد.

  9. سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه و حدود ۴ یا ۵ روز از آخرین خودارضایی خودم میگذره
    اما وقتی بعد از این مدت خودارضایی میکنم آب منی حالت ژله‌ای و سفت و همچنین به رنگ زرد پر رنگ هست، اما هیچ علائم دیگه‌ای ندارم، بوی خاصی هم نمیده
    اما اگه مدت زمان بین هر خودارضایی رو کم کنم مثلا ۲ روز ، رنگش به سفید و طبیعی بر میگرده
    میخواستم بدونم آیا نگرانی داره؟

      1. سلام آقای دوکتر من ۲۲ ساله هشتم قبل این که ازدواج کنم آب منی من خیلی زیاد الان بعد دو ما رابط نمیدونم آب منی آبکی شد نصف ابکی هست نصف بشتر رنگ سفید دلیلش چه هست ممنون

        1. سلام رنگ و میزان آب منی به تعداد روابط جنسی نیز ارتباط دارد.

  10. سلام دکتر من ۲۷سال دارم و میل جنسی ام کاهش پیدا کرده همانطور منی رقیق و شل هست. قبلا اینطور نبود.
    نگرانم. مجردم. اما همش نگران. نعوظ موقت نمیدونم
    استرسی هستم.

    1. سلام با توجه به استرس داشتن احتمال دارد مشکاتتان مربوط به استرستان باشد بهتر است از روانپزشک یا روانشناس مشاوره بگیرید.

  11. سلام دکتر خسته نباشید من چند روز بود وقتی به بیضه ام دست میزدم درد احساس میکردم رفتم پیش دکتر عمومی گفتن تو این ناحیه وارکوسل و اپدیمیت اتفاق میوفته و سونوگرافی نوشت من دلم آروم نگرفت رفتم پیش دکتر ارولوژی و کلیوی ایشون معاینه کردن و گفتن مشکلی نداری و نیاز به سونو گرافی نیس من منی هم یکم حجمش کمه البته دو یا سه روز پیش هم انزال داشتم و روز قبل اونم هم انزال داشتم انگار هفته ای 4 بار یکممنی رقیق تر هست مشکلی وجود نداره چون خیلی استرس دارم

    1. سلام با توجه به عوامل متعدد شکل، قوام و رنگ مایع منی می تواند متفاوت باشد در افراد پس از چند ساعت تا چند روز نعوظ آلت دچار مشکل می شود.

  12. سلام آقای دکتر شاد و پر انرژی باشید
    آقای دکتر خیلی وقته وقتی که ارضا میشم
    اسپرمم زرد و تکه تکه ای بیرون میاد
    این خیلی خطرناکه یا عادی هست
    سنمم 18 ساله

    1. سلام در صورت تکرار از متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری مشاوره بگیرید.

  13. سلام.
    عذرمیخوام ، چند سالی هست که احساس میکنم سه تا بیضه دارم . آیا ممکنه غده ی اضافی باشه؟

  14. سلام و عرض ادب.موقع خروج مایع منی پاشش ندارد و لخته لخته وبارنگی مایل به زرد رنگ هست .مشکل چی هست

    1. سلام اگر این حالت همراه تب و درد و یا ورم می باشد به پزشک مراجعه نمایید.

  15. سلام وقتتون بخیر
    من ۲۸ سالمه نزدیک ۱ ساله بعد از هربار رابطه مایع منی که خارج میشه کاملا بی رنگ و غلظت کم و مقدارش کمه
    در صورتی که قبلا اصلا اینطوری نبود
    میخواستم بدونم مشکلی هست به نظر شما یا خیر؟

  16. سلام آقای دکتر من ۱۲ سالم و با فیلم های پورن خودمو ارضا میکنم و دیشب داشتم خود ارضایی میکردم که مایع منی من آمد بیرون ولی خیلی آبکی بود مثل ادرار بود و بی رنگ بود و فقط یک زره غلیظ بود و من هر روز خود ارضایی میکنم ولی من خیلی زود انزال هستم و تا تحریک میشوم به ۱ دقیقه هم نمیرسه و من از مایع منی خود میترسم و تا تحریک میشوم ولی از آلتم نمیگذارم که بریزه بیرون غیر ارادی و تا میرم دستشویی میبینم یک مایع غلیظ مثل منی میاد بیرون و زرد هست انگار که با ادرار مخلوط شده باشه و من فقط ۳ بار ارضا کامل شدم و غیر ارادی از آلتم اومد بیرون و ممکنه به خاطر آبکی بودن مایع منی خود در آینده نابارور شوم لطفا جواب بدید متشکرم

    1. سلام بله قطعا با اینکار ناباروری پیدا میکنید چون جلوی تخلیه منی به بیرون را میگیرید و به داخل مثانه منی پس زده میشه بنابراین هیچوقت جلوی تخلیه منی خود را نگیرید

  17. سلام اقای دکتر وقت بخیر‌
    من و نامزدم رابطه داشتیم دیشب
    بعد آب منی من خیلی غلظتش زیاد بود و خیلی سفید بود
    امشب متوجه شدم که سر الت تناسلیشون زخم شده
    علتش چیه؟
    و اینکه من الان نزدیک پریودمه
    به اون ربطی داره؟؟

    1. سلام بررسی شریک جنسی از نظر عفونت تناسلی سیفلیس یا سوزاک با آزمایش لازم هست

  18. سلام آقای دکتر
    دو ماهی هست که دردی در بیضه سمت راستم وجود دارد و همزمان متوجه شدم که منی بسیار رقیق و متمایل به نارنجی است. سونوگرافی انجام دادم و گفتند که هیدروسل و یک کیست دارم و جای نگرانی ندارد و قرص های آفلاکسیر و دیکلوتان سه هفته مصرف کردم ولی شرایط تغییری نکرده یعنی درد و منی رقیق و نارنجی که قبلا هیچوقت اینجوری نبود.

    1. سلام بررسی از نظر عفونت پروستات و مثانه توصیه میشه

  19. با سلام
    من ۲۹سال سن دارم و تقریبا دو ساله که ازدواج کردم.
    بعد از ۱سال و تقریبا ۶ماه برای بچه دار شدن اقدام کردیم ولی متاسفانه با گذشت دو سه ماه هنوز موفق نشدیم.
    تقریبا یک ساله وقتی مایع منی خارج میشه و روی دستمال کاغذی میریزه بعد از چند دقیقه یک قسمتی از منی در دستمال کاغذی جذب میشه و قسمتی از منی بصورت ژله مانند روی دستمال میمونه!
    این حالت منی در باروری تاثیر میزاره؟
    ممنون میشم جواب بدین❤️

  20. سلام
    من ازازد‌اج اولم سه تابچه دارم
    همسردوم بنده الان بچه میخادولی متاسفانه بچه دارنمیشیم ایشون ازمایش دادن سالم هستن وامادگی دارندامانمیدونم مشکل چیه
    من خیلی زودلنزال هستم
    لطفاراهنمایی کنیدممنون

  21. درود
    بنده با تجویز پزشک 3 دوره فیناستراید مصرف کردم و کیفیت مایع منی بسیار پایین اومده و ابکی شده ک قبل از مصرف اصلا اینطور نبود . الان 5 ماهه مصرف رو قطع کردم ،اما اصلا کیفیت برنگشته .
    ایا دارو adhaاین عارضه رو درمان میکنه و بعد از مصرف همچنان باقی میمونه .
    در کل برای برگشت کیفیت منی باید چیکار کنم ، چون تفاوت رو تشخیص میدم

    1. باسلام و احترام. لطفا برای پزشکان متخصص کلیه و مجاری ادراری درخواست ثبت نمایید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز