لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

اندازه گیری آلت تناسلی مردان

اندازه گیری آلت تناسلی مردان | پزشکت

فهرست مطالب

اندازه گیری آلت تناسلی مردان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

حقیقت این است که داشتن آلت تناسلی بزرگ یا آلت تناسلی کوچک نادر است. فقط 5 درصد از مردان دارای آلت تناسلی بلندتر از 15/75 سانتی متر و تنها 5 درصد دارای آلت تناسلی کوتاهتر از 10 سانتی متر هستند. مطالعه اندازه گیری آلت تناسلی مردان روی بیش از ،500 مرد نشان داد که متوسط دور آلت تناسلی شل 9 سانتی متر است. اندازه متوسط آلت تناسلی راست یازده و نیم سانتی متر است.

بسیاری از افراد نگران مقایسه آلت تناسلی خود با آلت تناسلی دیگران هستند. تحقیقات نشان می دهد تقریبا نیمی از مردان آرزو می کنند که آلت تناسلی بزرگتری داشته باشند. اگر نگران اندازه آلت تناسلی خود هستید، درک اینکه اندازه آلت تناسلی رایج چیست و آلت تناسلی بزرگ چقدر نادر است مفید خواهد بود. این مقاله مراحل اندازه گیری طول، دور و عرض آلت تناسلی را توضیح می دهد. سپس، نحوه استفاده از این اندازه گیری ها را برای انتخاب اندازه مناسب کاندوم برای شما نشان می دهد.

مراحل اندازه گیری طول آلت تناسلی

خط کش یا نوار اندازه گیری را در قسمت بالای آلت تناسلی خود در جایی که به بدن شما متصل است، قرار دهید. تا جایی که می توانید به استخوان ناحیه تناسلی خود فشار دهید تا زمانی که یک استخوان احساس کنید. این امر به ویژه در صورت وجود چربی زیاد در شکم بسیار مهم است.  از پایه آلت تناسلی خود تا انتهای نوک آن را اندازه گیری کنید. طول آلت تناسلی به طور متوسط کمی بیش از 5 اینچ (13 سانتی متر) است. مطالعه ای که بر روی بیش از 15500 مرد از سراسر جهان انجام شد، نشان داد که در اندازه آلت تناسلی تفاوت چندانی وجود ندارد. اگرچه محققان از داده های سراسر جهان استفاده کردند، بیشتر مطالعات بر مردان قفقازی متمرکز بود و محققان خواستار کار بیشتر در مورد تغییرات احتمالی طول آلت تناسلی در نژادهای مختلف شده اند.

محققان دریافتند که طول متوسط آلت تناسلی شل 9 سانتی متر و طول آلت تناسلی در حالت ایستاده حدودا 13 سانتی متر است. اکثر مردان معتقدند که طول آلت تناسلی در حالت راست بیش از 15 سانتی متر است. این احتمالاً به این دلیل است که در پورنوگرافی که بسیاری از مردم از آن برای مقایسه آلت تناسلی خود با دیگران استفاده می کنند آلت تناسلی مردان بسیار بزرگ است.

سپس، دور آلت تناسلی یعنی دور یا ضخامت آن را اندازه بگیرید. برای این مرحله، از یک نوار اندازه گیری نرم یا یک تکه نخ استفاده کنید. اگر یک تکه نخ را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که کشش ندارد. برای مثال، استفاده از طول نخ می تواند منجر به خطاهای اندازه گیری شود.

نوار یا سیم را به آرامی یکبار در اطراف ضخیم ترین قسمت محور آلت تناسلی راست بپیچید. توجه داشته باشید که انتهای نوار به هم می رسند. این عددی است که شما به دنبال آن هستید اگر از نخ استفاده می کنید، نقطه ای را ببینید که انتهای نخ با بقیه نخ مطابقت دارد. سپس، نخ را صاف کرده و از خط کش برای اندازه گیری فاصله از علامت تا انتها استفاده کنید.  اندازه آلت تناسلی به طور متوسط حدود 11.5 سانتی متر است.

اندازه گیری قطر آلت تناسلی

اندازه گیری آلت تناسلی مردان | پزشکت

اندازه برخی از کاندوم ها بر اساس عرض یا قطر آلت است. شما می توانید این اندازه گیری را همانطور که قطر یک دایره را محاسبه می نمایید، پیدا کنید. ابتدا دور را با استفاده از روشی که در بالا توضیح داده شد پیدا کنید. سپس، به سادگی آن عدد را بر 3.14 تقسیم کنید. اندازه آلت تناسلی به دلیل استرس، خستگی، دفعات فعالیت جنسی و میزان برانگیختگی می تواند متفاوت باشد. بنابراین ممکن است بخواهید چندین اندازه گیری را در زمان های مختلف، طی چند روز انجام دهید.

استفاده از اندازه آلت تناسلی برای انتخاب کاندوم

وقتی مطمئن شدید که اندازه آلت تناسلی خود را تشخیص داده اید، می توانید اندازه کاندوم مورد نیاز خود را تعیین  کنید. اگر اندازه آلت تناسلی شما متوسط است، یک کاندوم اندازه استاندارد باید تناسب دقیقی را برای شما فراهم کند. آلت تناسلی بزرگتر از متوسط ممکن است به کاندومی با برچسب “بزرگ” نیاز داشته باشد، در حالی که آلت تناسلی کوچکتر ممکن است به کاندومی با برچسب “کوچک” نیاز داشته باشد. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از کاندوم می شود، اندازه مهم است: هرچه تناسب بدن بهتر باشد، از شما در برابر بارداری های ناخواسته و عفونت های مقاربتی محافظت می کند.

آلت تناسلی خمیده

اگرچه اکثر مردم تصور می کنند که آلت تناسلی باید راست بایستند، اما حقیقت این است که بسیار معمول است که آلت تناسلی کمی خم باشد. آلت تناسلی ممکن است به راست یا چپ، بالا یا پایین خم شود.

مردان

اگر آلت تناسلی شما ناگهان شروع به خم شدن کرد، باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر آلت تناسلی خمیده شما آسیب می بیند یا عملکرد جنسی را مختل می کند، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید. شرایط نادری وجود دارد که می تواند منجر به انحنای آلت تناسلی شود، از جمله:

  • بیماری پیرونی: این بیماری در اثر صدمات کوچک و التهاب در آلت تناسلی به مرور زمان ایجاد می شود. بیماری پیرونی می تواند باعث خم شدن آلت تناسلی و از دست دادن قدرت جنسی شود و نعوظ را دشوار کند.
  • هیپوسپادیاس: این یک نقص مادرزادی است که باعث می شود باز شدن مجرای ادراری بیشتر از آلت تناسلی باشد.

آلت تناسلی ختنه شده در مقابل ختنه نشده

اندازه گیری آلت تناسلی مردان | پزشکت

یکی از تفاوت های اصلی بین آلت تناسلی ختنه شده و ختنه نشده در ظاهر آلت تناسلی است. هنگام ختنه، پوست ختنه گاه برداشته می شود.  افرادی که آلت تناسلی ختنه نشده ای دارند، روی آلت تناسلی معمولا با پرده ای پوشانده شده است، مگر هنگام تحریک جنسی. از آنجا که روی آلت تناسلی به طور معمول پوشیده شده است، طبیعی است که قسمت جلویی آلت تناسلی ختنه نشده مقداری رطوبت داشته باشد.

اگر آلت تناسلی ختنه شود، پوست ختنه گاه برداشته می شود و قسمت جلویی معمولاً بافت و ظاهر خشکی دارد.  در بیشتر موارد، ختنه کاملاً یک روش انتخابی است. با این حال، برخی از شرایط پزشکی وجود دارد که نیاز به ختنه دارند، از جمله عفونت مکرر (بالانیت). میزان ختنه در ایالات متحده در حال کاهش است زیرا افراد بیشتری نسبت به انجام روشی که از نظر پزشکی ضروری نیست، اعتراض دارند. در ایالات متحده، 55 تا 65 درصد نوزادان پسر ختنه می شوند و مابقی ختنه نمی شوند.

آناتومی آلت تناسلی

قبل از شروع مقایسه آلت تناسلی، درک آناتومی آلت تناسلی مفید است. آلت تناسلی به همراه کیسه بیضه که حاوی بیضه ها است، اندام تولید مثل خارجی مرد را تشکیل می دهند. البته همه کسانی که آلت تناسلی دارند به عنوان یک مرد شناخته نمی شوند.  وقتی به آلت تناسلی فکر می کنید باید به چهار قسمت مهم توجه کنید که شامل موارد زیر هستند:

  • مجرای ادرار: این لوله کوچک از مرکز آلت تناسلی عبور کرده و در انتهای آن به پایان می رسد. ادرار و انزال، از طریق مجرای ادراری منتقل و آزاد می شود.
  • پهلو: گلنس، که بیشتر به عنوان سر آلت تناسلی شناخته می شود، در نوک آن قرار دارد. روی آلت تناسلی ختنه نشده، به جز در حین مقاربت، با پوست ختنه گاه پوشانده می شود. در افراد ختنه شده، همیشه در معرض دید است. در اکثر مردان، دهانه مجرای ادرار بر روی آن قرار دارد.
  • پوست ختنه گاه: پوست ختنه گاه یک غلاف بافتی است که در قسمت آلت تناسلی بدون پوشش تغییر می کند. همچنین چیزی است که هنگام ختنه برداشته می شود.
  • بافت نعوظ: بیشتر آلت تناسلی از بافت نعوظ ساخته شده است. دو نوع بافت نعوظ وجود دارد: corpus cavernosa و corpus spongiosum.بیشتر اوقات، این بافت دارای سوراخ های خالی است، اما هنگامی که فرد برانگیخته می شود، این سوراخ ها مملو از خون می شود تا نعوظ ایجاد شود.

اصطلاحات آلت تناسلی

اندازه گیری آلت تناسلی مردان | پزشکت

همچنین در نظر گرفتن اصطلاحاتی که افراد هنگام صحبت در مورد ظاهر آلت تناسلی استفاده می کنند مفید است. این شامل:

  • قطر: قطر یعنی اندازه گیری آلت تناسلی هنگام صاف شدن است.
  • منحنی: منحنی به جهتی که آلت تناسلی هنگام نعوظ دارد، اشاره می کند.
  • طول: طول آلت تناسلی عموماً از استخوان شرمگاهی تا نوک پهلو، در امتداد قسمت بالای آلت تناسلی اندازه گیری می شود. اگر چربی در اطراف استخوان ناحیه تناسلی خود دارید، ممکن است لازم باشد به آرامی فشار دهید تا اندازه گیری دقیق تری انجام شود.

درست مانند افراد در هر شکل و اندازه، اندام تناسلی آنها نیز ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد. این بدان معناست که انواع مختلفی از اشکال و اندازه آلت تناسلی وجود دارد که جز آلت تناسلی طبیعی قرار می گیرند. در حالی که برخی از افراد دارای آلت تناسلی بزرگ هستند، حقیقت این است که اندازه آلت تناسلی آنقدرها که فکر می کنید وجود ندارد و به طور متوسط آلت تناسلی کوچکتر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند.

از طول تا قطر، ختنه تا ختنه نشده، تنوع زیادی در انواع آلت تناسلی وجود دارد.  ظاهر آلت تناسلی شما یک چیز بسیار شخصی است. کاملاً طبیعی است که بدانید آلت تناسلی شما با آلت تناسلی دیگران چگونه مقایسه می شود. اگر خود را با تصویرهای غیرواقعی مانند تصاویر پورنوگرافی مقایسه کنید، می تواند بسیار خطرناک باشد.

اکثر مردان دارای آلت تناسلی با طول و دور یکسان هستند. بسیار نادر است که اندازه های آلت تناسلی بزرگتر داشته باشید. همچنین انحنای آلت تناسلی کاملاً طبیعی است. اگر آلت تناسلی شما به طور ناگهانی شروع به خم شدن کند، بهتر است با یک پزشک صحبت کنید. یکی از بزرگترین تفاوت در انواع آلت تناسلی، آلت تناسلی ختنه شده و ختنه نشده است. اگر متوجه شدید که با دوستان یا برادران خود از این لحاظ فرق دارید، احتمالاً دلیل مربوط به ختنه است.

مراجعه به پزشک در موارد غیرطبیعی

اندازه گیری آلت تناسلی مردان | پزشکت

اگر نگران نوع آلت تناسلی یا ظاهر آلت تناسلی خود هستید، با پزشک مورد اعتماد خود صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که درست مانند بقیه قسمت های بدن شما، تنوع در آلت تناسلی طبیعی است و بهتر است خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. کاندوم خیلی کوچک می تواند ناراحت کننده باشد و یک کاندوم خیلی شل می تواند از بین برود. بهترین راه برای اطمینان از مناسب بودن کاندوم، اندازه گیری دقیق آلت تناسلی است.

فرضیات مربوط به اندازه آلت تناسلی از طول انگشت، اندازه پا و ارتفاع توسط تحقیقات تأیید نمی شود. تنها راه برای به دست آوردن اعداد دقیق برای نصب کاندوم اندازه گیری آلت تناسلی در حالت نعوظ است.

سخن آخر

برای تعیین اندازه آلت تناسلی، باید طول، عرض و دور آن را اندازه گیری کنید. برخی از مردم از خط کش یا نوار اندازه گیری استفاده می کنند، برخی دیگر از سیم استفاده می کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که استفاده می کنید کش نمی آید، زیرا این می تواند باعث عدم دقت در اندازه گیری شود. هنگامی که اندازه آلت تناسلی خود را تعیین کردید، می توانید از این اطلاعات برای پیدا کردن کاندوم مناسب شما استفاده کنید.

هدف کاندوم محافظت از شما و همسرتان در برابر عفونت های منتقله از راه جنسی و حاملگی های ناخواسته است، اما در صورت پاره شدن یا افتادن نمی تواند این کار را انجام دهد. فقط تصور نکنید که هر کاندومی که انتخاب می کنید به خوبی کار می کند. با توجه به خطرات ناشی از رابطه جنسی محافظت نشده، ارزش اندازه گیری دقیق آلت تناسلی خود را نشان می دهد. به این ترتیب، می توانید کاندومی را انتخاب کنید که از شما محافظت می کند و احساس راحتی می کنید.

منابع:

https://www.verywellhealth.com/types-of-penis-5188478

https://www.verywellhealth.com/how-to-measure-your-penis-size-906786

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز