لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

کد تخفیف روز روانشناس - پزشکت

گلاب برای پوست خشک چه کاربردی دارد؟

گلاب برای پوست خشک || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


گلاب برای پوست خشک فواید زیادی دارد و افراد با پوست خشک هم  می توانند با این 5 راهکار از فواید گلاب برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنند. این یک عنصر اصلی در روتین مراقبت از پوست ما است. گلاب از قدیم الایام برای داشتن پوستی سالم و زیبا استفاده می شود. بسیاری از ما معتقدیم که گلاب برای پوست های چرب بهتر اثر می کند. تا حدودی درست است، اما این بدان معنا نیست که برای پوست خشک اثری ندارد. در واقع گلاب برای پوست خشک بسیار خوب عمل می کند و در اینجا در این مقاله در مورد استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست خشک اطلاعات و نحوه مصرف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

گلاب حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که به تغذیه سلول های پوست و ترمیم آسیب ها کمک می کند و پوست ما را نرم، انعطاف پذیر و درخشان می کند. ویتامین A و E موجود در گلاب آن را به یک ماده قوی برای مبارزه با خشکی پوست تبدیل کرده است. برای آگاهی از نحوه استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست خشک به خواندن این مقاله از پزشکت تا انتها ادامه دهید.

فواید گلاب برای مراقبت از پوست خشک

گلاب حاوی مواد شیمیایی فعال زیستی طبیعی است که فواید شگفت انگیزی برای پوست ما دارد. همچنین حاوی روغن گل رز است که به ما کمک می کند تا پوستی درخشان و یکدست داشته باشیم.

علاوه بر این، گلاب دارای مواد مغذی مختلف برای پوست از جمله ویتامین A، B3، C، E و همچنین آنتی اکسیدان ها می باشد. ویتامین A باعث افزایش ترشح سبوم در پوست می شود. سبوم طبیعی به مرطوب کردن پوست و رفع خشکی کمک می کند. همچنین جریان خون را در پوست بهبود می بخشد، که به تغذیه بهتر سلول های پوست کمک می کند و پوست ما را نرم، انعطاف پذیر و همچنین درخشان می کند.

رادیکال های آزاد نیز به پوست ما آسیب می رسانند و آن را خشک و کدر می کنند. ویتامین B3 موجود در گلاب دارای خواص آنتی اکسیدانی است. از پوست ما در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و همچنین عناصر محیطی محافظت می کند تا پوستی سالم و نرم داشته باشد. همچنین ویتامین B3 باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود تا به ما کمک کند پوستی صاف، نرم و لطیف داشته باشیم.

گلاب همچنین حاوی ویتامین C است. ویتامین C که یک آنتی اکسیدان است به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند و در نتیجه پوستی نرم، لطیف و درخشان ایجاد می کند. ویتامین C همچنین دارای فواید آبرسانی است که بیشتر به آبرسانی پوست خشک کمک می کند.

علاوه بر این، گلاب منبع خوبی از ویتامین E است. ویتامین E دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. همچنین می تواند پوست را با رطوبت از دست رفته پر کند و پوست را نرم و لطیف کند.

نحوه استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست خشک

گلاب برای پوست خشک || پزشکت

در یک کاسه، یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک و گلاب بریزید. با هم مخلوط کنید و مخلوط حاصل را به مدت چند دقیقه روی تمام صورت و گردن به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. بگذارید 15-20 دقیقه دیگر روی پوست بماند. با آب تازه بشویید و این درمان را با گلاب برای مراقبت از پوست خشک هر روز تکرار کنید.

عسل فواید مرطوب کنندگی فوق العاده ای برای پوست ما دارد. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت را از هوا می گیرد و آن را به پوست می بندد. به این ترتیب به پوست خشک رطوبت می بخشد. علاوه بر این با ایجاد یک سد محافظ روی پوست از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. بنابراین، عسل به بازیابی پوست نرم و لطیف کمک می کند.

گلیسیرین و گلاب برای مراقبت از پوست خشک

چند قطره گلیسیرین را به یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. این مخلوط حاصل را هر بار پس از شستن صورت با پاک کننده صورت، روی تمام صورت و گردن بمالید. آن را با استفاده از نوک انگشتان روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می توانید از یک توپ پنبه ای برای استفاده استفاده کنید. صبر کنید تا کاملا جذب شود. این یک روش فوق العاده برای استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست خشک است.

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست ما عمل می کند. برای کسانی که پوست خشک و کم آب دارند یک سعادت است. استفاده منظم از گلیسیرین به درمان خشکی کمک می کند و پوست نرم و درخشان را بازیابی می کند. گلیسیرین دارای خواص مرطوب کننده طبیعی است. این می تواند رطوبت هوا را جذب کند و آن را در پوست قفل کند، بنابراین رطوبت را به پوست ما افزایش می دهد.

اساساً مانند یک اسفنج عمل می کند و آب را به لایه بیرونی پوست می کشد. علاوه بر این، گلیسیرین می تواند به کند کردن فرآیند تبخیر آب از سطح پوست ما کمک کند. بنابراین، می تواند توانایی حفظ آب پوست ما را افزایش دهد و به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند.

آلوئه ورا و گلاب برای مراقبت از پوست خشک

گلاب برای پوست خشک || پزشکت

این ماسک صورت را با ترکیب یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص و گلاب برای مراقبت از پوست خشک آماده کنید. مخلوط را روی تمام صورت و گردن بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر روی پوست بماند و سپس با آب تازه و خنک بشویید. از این درمان با گلاب برای مراقبت از پوست خشک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا حاوی 96 درصد آب به همراه بیش از 200 ماده مغذی گیاهی شفابخش و 18 اسید آمینه است. تقریباً به حل همه مشکلات پوستی ما کمک می کند. آلوئه ورا با داشتن آب زیاد، توانایی مرطوب کنندگی بالایی دارد. برای انواع پوست از جمله پوست های حساس کار می کند.

آلوئه ورا غیر کودوژنیک است. این بدان معنی است که آلوئه ورا منافذ را مسدود نمی کند و به همین دلیل است که می توان آن را با خیال راحت برای انواع پوست استفاده کرد. با استفاده منظم، آلوئه ورا بدون هیچ عارضه ای پوست را نرم می کند.

آلوئه ورا حاوی چندین ویتامین مغذی پوست از جمله ویتامین های A، B، C و همچنین E است. آنها به تغذیه سلول های پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده کمک می کنند. همچنین این ویتامین ها برای تقویت بافت های پوست برای بهبود بیشتر بافت پوست ما مفید هستند.

روغن نارگیل و گلاب برای مراقبت از پوست خشک

گلاب برای پوست خشک || پزشکت

چند قطره گلاب را به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. آن را با نوک انگشتان خود به مدت چند دقیقه روی صورت و گردن ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر روی پوست بماند، سپس با یک حوله مرطوب پاک کنید. هر روز تکرار کنید. اگر پوست بسیار خشکی دارید، آن را به عنوان یک مرطوب کننده شب روی پوست بگذارید. این یک درمان عالی با گلاب برای مراقبت از پوست خشک است.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده برای پوست ما است. سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و همچنین تری گلیسیرید است. این ترکیبات می توانند رطوبت را در پوست حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری کنند. همچنین روغن نارگیل یک لایه محافظ بر روی سطح پوست ایجاد می کند و در نتیجه از از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند و پوست نرم و لطیف را باز می گرداند. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، به ویژه اسید کاپریک و اسید کاپریلیک، به تغذیه و محافظت از پوست کمک می کند.

پوست خشک بیشتر مستعد عفونت است. خواص ضد قارچی و همچنین ضد التهابی روغن نارگیل به درمان عفونت های پوستی و کاهش التهابات پوستی کمک می کند. در کنار اسیدهای چرب، میزان بالای پروتئین موجود در روغن نارگیل نیز به بهبود سلامت سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست کمک می کند.

دلیل موثر بودن روغن نارگیل برای پوست ما این است که سریع جذب می شود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل از نظر ساختاری شبیه به اسیدهای چرب موجود در سلول های پوست در لایه بالایی پوست ما هستند. این به روغن نارگیل کمک می کند تا به عمیق ترین لایه های پوست برسد و رطوبت و تغذیه برای تقویت سلامت پوست از درون فراهم کند.

جو، ماست و گلاب برای مراقبت از پوست خشک

گلاب برای پوست خشک || پزشکت

نصف فنجان جو دو سر خام را بردارید و در آسیاب بریزید. آن را آسیاب کنید تا پودر شود. در یک کاسه، دو قاشق غذاخوری پودر جو را بریزید و مقداری ماست تازه و بدون طعم به آن اضافه کنید. همچنین یک قاشق چایخوری گلاب خالص اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا این پک صورت را با جو، ماست و گلاب برای مراقبت از پوست خشک آماده کنید.

آن را به طور یکنواخت در تمام صورت و گردن، با استفاده از نوک انگشتان خود بمالید. پوست را به آرامی با حرکات دایره ای به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. قبل از اینکه با آب ساده بشویید، اجازه دهید 10-15 دقیقه دیگر روی پوست بماند. 2-3 بار در هفته مجددا استفاده کنید.

اگر پوست خشکی دارید، باید جو را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. فواید شگفت انگیزی برای پوست خشک دارد. اول اینکه به زیبایی پوست را لایه برداری می کند. جو دو سر حاوی ساپونین است که به پاکسازی عمیق پوست کمک می کند. جو از طریق لایه برداری، سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها را از سطح پوست پاک می کند و در نتیجه پوستی نرم، صاف و درخشان ایجاد می کند

روغن ویتامین E و گلاب برای مراقبت از پوست خشک

2-3 کپسول ویتامین E را بردارید و آنها را با یک سوزن تمیز و خشک سوراخ کنید. روغن را استخراج کرده و در یک کاسه جمع کنید. به آن، یک قاشق چایخوری گلاب اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و با نوک انگشتان روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند. با آب تازه بشویید یا به سادگی با یک حوله مرطوب پاک کنید. این درمان را با گلاب برای مراقبت از پوست خشک هر روز تکرار کنید.

ویتامین E به دلایل مناسب به عنوان ویتامین زیبایی شناخته می شود. این ویتامین برای تقویت سلامت پوست ما بسیار مفید است. ویتامین E تغذیه عمیقی را به پوست ما می افزاید و به جوانسازی پوست کدر و آسیب دیده کمک می کند.

این 5 دستور العمل مورد علاقه ما برای استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست خشک بود. در زیر در نظرات به ما بگویید، روش مورد علاقه شما برای استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست چیست؟

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز