لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


لیپوساکشن ویزر، به نوعی از لیپوساکشن اطلاق می شود که سلول های چربی را از هم جدا می نماید و آن ها را از بافت های عمیق تر خارج می کند تا چربی ها به طور موثرتری در طول درمان برداشته شوند. لیپوساکشن، یک عمل زیبایی است که رسوبات چربی را از زیر پوست شما پاک می کند.

VASER مخفف تقویت ارتعاش انرژی صوتی در رزونانس است. این فناوری اولتراسوند، از امواج قدرتمند برای برهم زدن پیوند بین سلول های چربی استفاده می کند. لیپوساکشن ویزر نوعی عمل زیبایی کنترل‌ شده‌ و ملایم ‌تر در نظر گرفته می ‌شود و برای انجام صحیح آن به یک پزشک ماهر و با تجربه نیاز است.

اگر فرد سالمی هستید که سیگار نمی‌ کشید یا سابقه خونریزی دارید، ممکن است کاندیدای انجام عمل لیپوساکشن باشید. به طور کلی، لیپوساکشن یک ابزار کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. افرادی که بهترین نتایج را از لیپوساکشن VASER یا هر نوع لیپوساکشن کسب می کنند، 15 پوند وزن ایده آل خود را دارند.

این روش برای افرادی است که سعی می کنند رسوبات چربی را از بین برده و تون عضلانی زیر آن را آشکار کنند.

لیپوساکشن ویزر چگونه انجام می شود؟

لیپوساکشن، همچنان محبوبیت باورنکردنی در سراسر دنیا دارد. به عنوان مثال، بیش از 250000 مورد لیپوساکشن در آمریکا در سال 2018 انجام شده است. همه انواع لیپوساکشن بر اساس یک فرض اولیه عمل می کنند. رسوبات چربی از هم جدا می شوند و سپس با استفاده از بیهوشی، محلول نمکی و کانول از بدن شما خارج می شوند تا چربی از زیر پوست شما خارج شود.

فشار آب و لیزر، دو روشی هستند که می توان به کمک آن ها، رسوبات چربی را قبل از عمل ساکشن، از هم جدا کرد. استفاده از امواج اولتراسوند ضربانی، راه دیگری است. لیپوساکشن VASER یکی از انواع لیپوساکشن اولتراسونیک است. همه این منابع انرژی، تولید گرما می کنند که به جدا شدن سلول های چربی برای برداشتن راحت تر آن ها کمک می کند و پوست ناحیه تحت درمان را به حداقل می رساند.

لیپوساکشن VASER از این نظر منحصر به فرد است که به پزشک شما اجازه می دهد در نحوه برداشتن چربی، ملایم و بسیار دقیق عمل کند. این روش، ارتباط بین بافت چربی شما و ماهیچه های زیرین را بدون آسیب رساندن به بافت سالم زیرین شما، مختل می کند. این موضوع، به روش لیپوساکشن VASER شهرت خوبی داده است.

مطالعات نشان می دهد که لیپوساکشن روشی را که متابولیسم شما برای خلاص شدن از شر چربی ها استفاده می کند، تغییر می دهد. بسیاری از محققان هنوز در حال کار برای درک این موضوع هستند. در یک مطالعه کوچک 2017، مردانی که اضافه وزن داشتند و تحت لیپوساکشن VASER قرار گرفتند، طی چند ماه پس از عمل، حساسیت به انسولین در آن ها بهبود یافت.

مراحل انجام لیپوساکشن VASER

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟ | پزشکت

در طول انجام عمل لیپوساکشن VASER، احتمالاً تحت بیهوشی عمومی یا نوعی بیهوشی به نام آرامبخشی آگاهانه قرار خواهید گرفت. یک محلول نمکی یا مایع تومسنت مخلوط با یک ماده بی حس کننده به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. سپس، پروب های اولتراسوند از طریق یک برش کوچک وارد پوست می شوند تا بافت چربی تجزیه شود.

بافت چربی به آرامی شروع به از هم پاشیدن می کند و از یک کانول برای خارج کردن بافت چربی و بیشتر مایع، از طریق همان پورت، استفاده می شود. مقداری از مایع در بدن شما باقی می ماند تا درد پس از عمل را بی حس کند. بدن شما آن را در روزهای بعد جذب خواهد کرد.

مناطق مناسب برای لیپوساکشن

لیپوساکشن VASER می تواند در هر یک از مناطق زیر انجام شود:

  • بازوها
  • قفسه سینه
  • باسن و ران
  • چانه و گردن
  • دور کمر و شکم
  • قسمت بالایی پشت

خطرات یا عوارض جانبی لیپوساکشن VASER

لیپوساکشن VASER یک روش کم خطر است. اما این بدان معنا نیست که خطر بروز هیچ نوع عوارض جانبی وجود ندارد. عوارض جانبی شایع، عبارت اند از:

  • شل شدن پوست
  • احساس درد در محل لیپوساکشن
  • کبودی و خونریزی در روزهای بعد از عمل
  • ایجاد اسکار نهایی پس از بهبودی لیپوساکشن
  • وجود تورم مداوم، روزها یا هفته ها پس از عمل
  • هیپرپیگمانتاسیون، عدم تقارن، یا بی نظمی های پوستی

در روزهای بعد از عمل، مهم است که مراقب علائم عفونت خود باشید. اگر بعد از لیپوساکشن VASER شروع به تجربه یکی از موارد زیر کردید، به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید:

  • تب
  • خستگی
  • تنگی‌ نفس
  • ترشح سبز یا زرد
  • حالت تهوع، استفراغ یا سرگیجه

آماده شدن برای انجام لیپوساکشن ویزر

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟ | پزشکت

برای آماده شدن برای قرار ویزیت خود، مطمئن شوید که پزشک از داروهایی که مصرف می کنید مطلع است. 2 هفته قبل از عمل لیپوساکشن، از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند ایبوپروفن، خودداری کنید. همچنین از مصرف الکل در شب قبل از عمل خودداری کنید.

پزشک ممکن است دستورالعمل های بیشتری را برای آمادگی برای لیپوساکشن VASER به شما بدهد. مطمئن شوید که این دستورالعمل ها را به دقت دنبال می کنید.

بعد از لیپوساکشن VASER چه انتظاری می ‌توان داشت؟

پس از لیپوساکشن VASER، بدن شما ممکن است در نواحی مورد نظر، کمی کبود و متورم به نظر برسد. احتمالاً نمی ‌توانید فوراً نتایج مورد نظر را ببینید. زیرا بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. به شما پدهای پنبه ای استریل داده می شود تا ناحیه آسیب دیده را پانسمان کنید، زیرا در 24 تا 48 ساعت پس از عمل، ترشحاتی تولید خواهند‌ شد.

شما ممکن است نیاز به نوشیدن مایعات اضافی داشته باشید تا داروی بیهوشی را از بدن خود دفع کنید. همچنین برای کمک به کاهش تورم، باید چند هفته لباس فشرده بپوشید. پس از حدود 3 تا 6 ماه، زمانی که بدن شما به شکل اصلاح شده خود می رسد، نتایج را واضح تر خواهید دید. برای برخی افراد، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج مورد انتظار را ببینند.

نتایج حاصل از لیپوساکشن VASER می تواند دائمی باشد. اما ظاهر بدن شما پس از بهبودی، تا حدی به شما بستگی دارد. پس از انجام لیپوساکشن، باید رژیم غذایی و ورزش خود را ادامه دهید تا بدن شما رسوبات چربی را که برداشته شده است، دوباره به دست نیاورد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای از بین بردن تمام علائم قابل مشاهده پیری وجود ندارد. نوسانات وزن و التهاب، همگی می توانند ظاهر شما را در طول زمان تغییر دهند.

تفاوت لیپوساکشن VASER با لیپوساکشن سنتی

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟ | پزشکت

لیپوساکشن VASER، روشی مشابه لیپوساکشن سنتی است، هرچند تفاوت‌ های مهمی نیز وجود دارد. بزرگترین تفاوت این است که لیپوساکشن VASER امکان دقت بیشتر در فرآیند حذف چربی را فراهم می کند. این روش، ابزاری برای حذف رسوبات چربی بزرگ نیست.

بهترین نتایج لیپوساکشن VASER شامل یک رویکرد کانتورینگ است که شامل برداشتن رسوبات کوچک چربی برای آشکار شدن تون عضلانی زیر آن است. لیپوساکشن VASER کل بدن شما را دوباره از نو تغییر نمی دهد، اما می تواند اندام شما را به روش های ظریف و تاثیرگذار، اصلاح کند.

برخی افراد همچنین ادعا می ‌کنند که فناوری VASER باعث می ‌شود بهبودی پس از لیپوساکشن کمتر دردناک باشد و بهبود سریع‌ تر اتفاق ‌افتد. لیپوساکشن، روشی است که سلول های چربی ناخواسته را از بدن شما حذف می کند. این روش معمولاً در مناطقی از بدن، مانند باسن، ران‌ ها، شکم و زیر بازوها، که رسوبات سخت در آن ها جمع می شوند، انجام می ‌شود.

چه کسانی می توانند لیپوساکشن ویزر انجام دهند؟

هر کسی می تواند برای اهداف زیبایی، لیپوساکشن VASER انجام دهد. مخصوصاً اگر می‌ خواهید با کاهش قسمت‌ هایی از چربی که با رژیم غذایی و ورزش به سختی از بین می ‌روند، بدن خود را تقویت کنید، این روش، مفید است. با این حال، نمی توان از این نوع لیپوساکشن به عنوان یک درمان برای چاقی استفاده کرد.

مزایای لیپوساکشن VASER چیست؟

لیپوساکشن VASER یک روش کم تهاجمی است، زیرا فقط نیاز به برش های جزئی دارد و حداقل جای زخم را بدون نیاز به بخیه، بر جای می گذارد. در نتیجه لیپوساکشن VASER آسیب کمتری نسبت به لیپوساکشن سنتی دارد و باعث خونریزی و کبودی کمتری می شود. مزایای دیگر این روش، عبارت اند از:

  • حذف سلولیت. برخلاف لیپوساکشن سنتی، VASER می ‌تواند نواحی سلولیت را از بین ببرد.
  • زمان بهبودی سریع‌. بسته به وسعت درمان، ممکن است بتوانید در کمتر از 2 تا 3 روز بهبود یابید.
  • هدف گیری انتخابی چربی. امواج اولتراسوند فقط سلول های چربی را از بین می برند، به این معنی که ساختارهای مجاور، مانند رگ های خونی و اعصاب، کمتر آسیب می بینند.

آیا لیپوساکشن VASER بی خطر است؟

ویزر لیپوساکشن چه کاربردی دارد؟ | پزشکت

لیپوساکشن یک عمل زیبایی است که معمولا انجام می شود و تکنیک VASER بیش از 15 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. لیپوساکشن VASER بی خطر است. کمترین عوارض را به همراه دارد. همچنین به نظر می رسد که نسبت به لیپوساکشن سنتی باعث از خونریزی کمتری می شود، به خصوص زمانی که مناطق بزرگتری تحت درمان هستند.

دوره نقاهت لیپوساکشن VASER

شما باید بتوانید در همان روزی که لیپوساکشن VASER را انجام دادید، به خانه برگردید. از آن جایی که این روش کم تهاجمی است، ممکن است 2-3 روز طول بکشد تا دوباره به حالت عادی برگردید. زمان بهبودی، با توجه به نواحی تحت درمان و میزان چربی که حذف می شود، متفاوت خواهد بود.

جراح شما به شما کمک می کند تا ایده ای را در مورد آنچه از انجام این عمل زیبایی انتظار دارید، به دست آورید. در چند روز اول، ممکن است متوجه ترشح مایع صورتی یا نارنجی از محل زخم شوید، اما این کاملا طبیعی است و باید خود به خود برطرف شود.

درد پس از لیپوساکشن VASER معمولاً کم است و بعید است که به مسکن های قوی نیاز داشته باشید. معمولاً مقداری تورم در اطراف ناحیه عمل، به مدت 5 تا 6 هفته باقی می ماند و همچنین ممکن است در این مدت مقداری کبودی یا بی حسی وجود داشته باشد.

بهتر است به مدت 2 تا 3 هفته پس از انجام عمل، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید تا بدن شما به طور کامل بهبود یابد. برای کمک به تغییر شکل بدن به مدت 6 تا 8 هفته پس از لیپوساکشن VASER، جراح قادر به ارائه اطلاعات بیشتر در این مورد خواهد بود.

سخن آخر

لیپوساکشن VASER نوع جدیدی از درمان است که به ویژه در رفع نواحی سرسخت چربی، که به راحتی با تغییر سبک زندگی تغییر نمی کنند، موثر است. این روش نسبت به لیپوساکشن سنتی آسیب کمتری دارد و دارای چندین مزیت، از جمله زمان بهبودی سریعتر و ایجاد جای زخم کمتر است.

نتایج این عمل زیبایی را می توان خیلی زود، پس از عمل، مشاهده کرد، اما برای اطمینان از باقی ماندن این نتایج، باید یک سبک زندگی مناسب داشته باشید. در صورتی که سوالات بیشتری درباره لیپوساکشن VASER یا سایر روش های جراحی زیبایی دارید، می تواند با یک پزشک تماس بگیرید و با متخصصین، در این زمینه مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز