لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

ماسک عسل و دارچین برای آکنه

ماسک عسل و دارچین | پزشکت

فهرست مطالب

ماسک عسل و دارچین برای آکنه

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


ماسک عسل و دارچین برای آکنه موثر شناخته شده است. این ماسک ساخته شده از عسل و دارچین می تواند علائم ناشی از آکنه را برای شما تسکین دهد. آکنه چیزی فراتر از یک نگرانی برای مراقبت از پوست است. همچنین می تواند برای فردی که به آن مبتلا است، دردناک، مداوم و ناخوشایند باشد.

آکنه فقط باعث ایجاد علائم روی پوست و ناراحتی نمی شود. این می تواند بر روحیه و اعتماد به نفس شما نیز تأثیر بگذارد.

در حالی که نسخه های پزشکی و سایر درمان های دارویی برای درمان آکنه تا حدودی موثر هستند، اما ممکن است حاوی مواد خشن باشند که می توانند پوست اطراف را خشک کنند. کسانی که به دنبال درمان های طبیعی تر و یا راهکارهایی هستند که پوست را عمیق تر تمیز کند ممکن است به استفاده از ماسک روی بیاورند.

یکی از این ماسک ها که راهکار خانگی برای درمان آکنه است از عسل و دارچین ساخته می شود. در حالی که نکاتی وجود دارد که باید هنگام ایجاد این ماسک آن را به خاطر بسپارید، این درمان می تواند بسیار آرامش بخش باشد و به عنوان پاک کننده عمل کند.

فواید ماسک عسل و دارچین برای آکنه

ماسک عسل و دارچین | پزشکت

عسل محلولی است که از قند، عمدتا فروکتوز و گلوکز ساخته می شود. این قندها حاوی پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها هستند.

درمان های تجویزی ممکن است پوست را خشک کند، بنابراین درمان های طبیعی می توانند مفید باشند. قرن هاست که مردم از عسل به عنوان یک درمان دارویی استفاده می کنند. این ترکیب برای درمان شوره سر، پسوریازیس، سوختگی و عفونت های قارچی استفاده شده است. عسل همچنین به بسیاری از محصولات مراقبت از پوست اضافه می شود.

دلیل اصلی استفاده از عسل و دارچین برای درمان آکنه این است که می تواند در از بین بردن باکتری های ایجاد کننده منافذ ملتهب موثر باشد.

عسل دارای چندین ویژگی شیمیایی است که باعث می شود بتواند باکتری ها را از بین ببرد، از جمله:

  • یک محیط اسیدی را ایجاد کرده تا باکتریها به راحتی نتوانند رشد کنند.
  • موم ترکیبی که زنبورها برای استحکام کندوی خود استفاده می کنند دارای خواص ضد میکروبی است.
  • غلظت زیاد قند، که به سلول های باکتری فشار وارد می کند و احتمال از تکثیر آنها پیشگیری خواهد کرد.

دارچین همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. طبق مقاله ای در مجله بین المللی اکتشافات علوم دارویی، دارچین می تواند میکروب های E. coli، Staphylococcus و Candida albican را از بین ببرد یا سرکوب کند.

دارچین همچنین دارای خواص قابض است. مواد قابض به کوچک شدن منافذ کمک می کند و باعث صاف و لطیف شدن پوست می شود.

بررسی ماسک عسل و دارچین برای آکنه

ماسک عسل و دارچین | پزشکت

در مورد مزایای استفاده از عسل و دارچین به عنوان ماسک صورت واقعاً بررسی های زیاد نشده است. این دو به طور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما تحقیقات در مورد موثر بودن یا نبودن آنها متفاوت است.

مطالعات هنوز در مورد اثربخشی عسل و دارچین به عنوان یک درمان آکنه نتیجه ای ندارند.

یک بررسی منتشر شده در BMJ Open کاربرد 90 درصد عسل کانوکا در درجه پزشکی و 10 درصد گلیسیرین (مشتق از عسل) درمان پس از شستن صورت با صابون ضد باکتری در مقایسه با شستن صورت با همان صابون، اما عدم استفاده از عسل، بررسی شده است.

محققان نتیجه گرفتند که افزودن ترکیب عسل به رژیم آکنه فقط 4 مورد از 53 مورد آکنه را بهبود می بخشد.

در یک بررسی دیگر 70 مقاله در مورد دارچین بررسی و مشخص شد که دارچین دارای خواص ضد میکروبی و همچنین خاصیت ترمیم زخم است. محققان همچنین اظهار داشتند که دارچین ممکن است دارای خاصیت ضد پیری در پوست باشد.

بررسی منتشر شده در مجله آسیایی اقیانوس آرام زیست پزشکی استوایی نشان داد که عسل حاوی آنزیم هایی است که پراکسید هیدروژن ایجاد می کند، که دارای خواص ضد میکروبی است.

با این حال، همه انواع عسل از این خاصیت برخوردار نیستند. نمونه آن عسل مانوکا است. با این حال، عسل مانوکا هنوز اثرات ضد میکروبی را نشان می دهد زیرا دارای سطح pH پایین و محتوای قند زیادی است.

مقاله منتشر شده در مجله میکروبیولوژی، ایمونولوژی و عفونت نشان داد که برخی از انواع عسل های ایران به اندازه برخی آنتی بیوتیک ها فعالیت ضد میکروبی دارند. با این حال، نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که عسل به دلیل توانایی در از بین بردن باکتری های P. acnes که تمایل به رشد در جوش ها دارند، به این اندازه مورد مطالعه قرار نگرفته است.

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین برای آکنه

ماسک عسل و دارچین | پزشکت

مانند بسیاری از درمان های طبیعی، عسل و دارچین به عنوان یک داروی مراقبت از پوست به طور گسترده تحقیق نشده است. افرادی که برای آکنه خود به یک متخصص پوست مراجعه می کنند باید همیشه قبل از استفاده از دارچین و ماسک آکنه با آنها مشورت کنند.

برخی از افرادی که ماسک صورت با دارچین و عسل درست می کنند، آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود می گذارند.

دیگران از ماسک به عنوان یک روش درمانی لک استفاده کرده و آن را به عنوان خمیر برای جوش ها و لکه های آکنه استفاده می کنند. به طور کلی نحوه مصرف ماسک به خود فرد، مشکلات پوستی و نوع پوست آنها وجود دارد.

افرادی که قصد تهیه ماسک صورت را دارند می توانند مراحل زیر را انجام دهند:
  • 2 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا ماده ای خمیر مانند شکل بگیرد.
  • یک تست پچ روی دست خود انجام دهید. بخشی از مخلوط به اندازه یک سکه را به پشت دست بمالید. باید مطمئن شوید که حداقل 10 دقیقه خارش، قرمزی و تورم ایجاد نمی کند.
  • آن را روی پوست، یا روی لکه های جداگانه با نوک انگشت یا پنبه تمیز یا روی کل صورت بمالید.
  • بعد از گذاشتن در طول شب با آب گرم بشویید یا 30 دقیقه بعد از استفاده بشویید. باید از استفاده بیش از حد آب گرم خودداری کنند زیرا باعث خشک شدن پوست می شود.

یک نکته این است که از چه نوع عسلی استفاده شود. عسل های دارویی در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم موجود است. این عسل ها تصفیه شده و به طور کلی عاری از مواد افزودنی هستند. آنها اغلب ترکیباتی هستند که در برنامه های مراقبت از پوست استفاده می شوند.

برخی افراد ترجیح می دهند از عسل محلی که عسلی است که توسط کشاورزان زنبور عسل در منطقه آنها تولید می شود استفاده کنند. ایده استفاده از عسل محلی این است که این ماده دارای ترکیباتی است که ممکن است هنگام بلع با بیماری مقابله کند. برخی از افراد قاشق عسل محلی را به عنوان وسیله ای برای مبارزه با آلرژی می خورند.

خطرات ماسک عسل و دارچین برای آکنه

ماسک عسل و دارچین | پزشکت

عسل وقتی روی پوست قرار می گیرد اغلب بی خطر است. با این حال، این احتمال وجود دارد که یک فرد به عسل واکنش آلرژیک داشته باشد. نمونه هایی از عوارض جانبی آلرژیک می تواند شامل کهیر، خارش، تورم و خس خس باشد.

دارچین همچنین می تواند برای پوست بسیار تحریک کننده باشد. به همین دلیل، مهم است که همیشه قبل از استفاده از ماسک صورت عسل و دارچین روی کل صورت، از یک تست آزمایشی روی دست استفاده کنید.

مصرف ماسک عسل و دارچین برای آکنه

اهداف درمان آکنه، تمیز نگه داشتن پوست، مرطوب بودن و عاری از روغن و باکتری های مسدود کننده منافذ بدون خشک شدن بیش از حد پوست است.

بسیاری از روش های درمانی طبیعی برای آکنه وجود دارد که می تواند علاوه بر ماسک های عسل و دارچین مورد استفاده قرار گیرد.

سایر داروهای طبیعی ممکن است به درمان آکنه کمک کند، از جمله:

  • روغن درخت چای: یک محلول روغن چای 5 درصد می تواند در از بین بردن باکتری های آکنه موثر باشد.
  • عصاره چای سبز: استفاده از محلول 2 درصد لوسیون عصاره چای سبز ممکن است به کاهش آکنه خفیف تا متوسط کمک کند.
  • آلفا هیدروکسی اسیدها: این اسیدهای طبیعی میوه می توانند در از بین بردن منافذ پوست و تشویق رشد سلول های پوستی موثر باشند اما ممکن است حساسیت پوست را افزایش دهند.
یک طرح درمانی آکنه می تواند شامل مراحل زیر باشد:
  • صبح کرم ضد آفتاب بدون روغن به پوست بزنید.
  • شستن پوست دو بار در روز با یک صابون تمیز کننده ملایم و آب گرم.
  • در صورت تمایل از یک مرطوب کننده بدون روغن به پوست استفاده کنید.
  • هفته ای یک یا دو بار ماسک درمانی پاک کننده پوست مانند ماسک عسل و دارچین بزنید.
  • استفاده از درمان یا محصول لکه های آکنه برای هر جوش. افرادی که مقدار زیادی لکه های آکنه دارند می توانند از لوسیون در کل صورت استفاده کنند.

بسیاری از افراد نمی توانند آکنه خود را با محصولات بدون نسخه کنترل کنند. در این حالت، ممکن است لازم باشد برای تجویز داروهای قوی تری که می توانند با لکه های آکنه مقابله کنند، به یک متخصص پوست مراجعه کنند.

  • اگر حساسیت به عسل یا دارچین دارید نباید این درمان خانگی را امتحان کنید.
  • اگر به عسل حساسیت دارید، ممکن است در بلع یا تنفس مشکل داشته باشید.
  • اگر به دارچین حساسیت دارید، ممکن است قرمزی یا تحریک نیز داشته باشید.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/315877

https://www.healthline.com/health/honey-and-cinnamon-for-acne#risks-and-warnings

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز