لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

شایع ترین عوارض صاف کردن مو

شایع ترین عوارض صاف کردن مو | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

عوارض صاف کردن مو و صاف کردنی که در خانه انجام می دهید بسیار زیاد است. صاف کردن مو می تواند موهای ابریشمی زیبایی به شما بدهد. با این حال، ممکن است برای سلامت موهای شما مفید نباشد. بنابراین، قبل از اینکه تحت درمان صاف کردن مو قرار بگیرید، از عوارض جانبی آن آگاه باشید. نگاهی گذرا به شایع ترین عارضه جانبی اصلی صاف کردن مو بیندازید.

این روزها صاف کردن مو بخشی از مد و شیک کردن مو است. با این حال، صاف کردن موها بیشتر از اینکه به موهای شما منفعت داشته باشد آسیب می رساند. بنابراین، باید از آسیب احتمالی که صاف کردن مو به شما وارد می کند آگاه باشید. موها را می توان در خانه یا سالن صاف کرد. در هر صورت صاف کردن به طور موقت و مکرر انجام می شود. از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو در سالن ها به همراه سشوار و اتوی مو استفاده می شود. هر چه مو فرتر باشد، از این محصولات بیشتر استفاده می شود و آسیب وارده نسبتاً بیشتر است.

عوارض صاف کردن مو: خشکی

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی موهایتان را صاف می کنید دود از آن بلند می شود؟ خوب، این دود نیست. در واقع بخار است اتو صاف کننده به این صورت عمل می کند که تمام رطوبت را از موهای شما خارج می کند تا آنها را صاف کند و حالت را در جای خود محکم کند. و تنها راهی که می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد تبخیر شدن و تبدیل شدن به بخار است. به همین دلیل است که موهای شما پس از شستن به حالت طبیعی خود باز می گردد زیرا رطوبت به آن باز می گردد. به گفته دکتر K. Harish Kumar، MD، DVL، استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی و درمان های شیمیایی به طور منظم در مدت طولانی می تواند چربی طبیعی موهای شما را از بین ببرد و آن را به شدت موها خشک و شکننده کند.

خارش پوست سر

شایع ترین عوارض صاف کردن مو | پزشکت

مرگ فولیکول های مو نیز منجر به کاهش تولید روغن های طبیعی می شود که پوست سر شما را مرطوب نگه می دارد. این به نوبه خود منجر به خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش در پوست سر شما می شود. این شرایط حتی می تواند به پیشانی و گردن شما نیز سرایت کند.

موخوره

برخی از افراد این باور را دارند که صاف کردن موها بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. اما واقعیت این است که متأسفانه، صاف کردن مو، در این مورد، کاملاً قطعی نیست.  این به این دلیل است که خشکی ناشی از صاف کردن مکرر موها در نهایت منجر به افزایش میزان موخوره می شود، نه کاهش آن

شکستگی

اکنون که می دانید صاف کردن موقت و دائمی مو می تواند منجر به خشکی بیش از حد شود، می توان گفت که آنها ساختار تارهای موی شما را ضعیف می کنند. بنابراین، تک تک تارهای موی شما بیشتر مستعد شکستن درست از وسط می شوند.

دوشاخه شدن انتهای موها

انتهای دوشاخه معمولاً زمانی ایجاد می شود که موهای ضعیف شده شما از وسط شروع به شکستن می کنند. آنها علاوه بر اینکه نشانه واضحی از وضعیت شکننده موهای شما هستند، موهای شما را نیز ناخوشایند نشان می دهند.

بی حالتی

روغن های طبیعی پوست سر و رطوبت موجود در موهای شما مسئول درخشش زیبا و سلامن موهای شما هستند. هنگامی که از طریق صاف کردن این دو شرایط موهای خود را به خطر می اندازید، تنها چیزی که برای شما باقی می ماند مو های کسل کننده و بی روح هستند.

ریزش مو

شایع ترین عوارض صاف کردن مو | پزشکت

استفاده منظم از گرما نه تنها به موهای شما بلکه به فولیکول های مو نیز آسیب می رساند. مواد شیمیایی که در صاف کردن دائمی موها استفاده می‌شوند، آسیب‌های ناگفته‌ای را به ریشه‌های شما وارد می‌کنند. و وقتی ریشه های ضعیفی دارید چه اتفاقی می افتد؟ به طور حتم موهای شما شروع به ریزش می کند!

ریزش دائمی مو

اگر فکر می کنید که می توانید سال ها موهای خود را صاف کنید و سلامت آن را بازیابی کنید، سخت در اشتباهید. استفاده مکرر از صاف کننده های شیمیایی و ابزارهای حالت دهنده حرارتی می تواند فولیکول های موی شما را از بین ببرد و باعث ریزش دائمی مو شود.

تغییر دائمی بافت مو

عوامل شیمیایی مورد استفاده در صاف کردن دائمی موها می توانند بافت موهای شما را برای همیشه تغییر دهند. هیچ مقداری از داروهای مراقبت از مو و ماسک مو نمی تواند به شما کمک کند تا رشته های موی طبیعی سالم خود را به دست آورید. تنها گزینه شما در این مرحله رشد کامل موهای طبیعی است.

کندتر رشد مو

صاف کردن مکرر موها بدون استفاده از محافظ حرارتی مناسب می تواند به طور دائم به کوتیکول های مو آسیب برساند و منجر به رشد کندتر مو شود.

خارش در بدن شما

برخی از محصولات صاف کننده که قبل از صاف کردن موهای خود استفاده می کنید، در تماس با گرما، گاز فرمالدئید آزاد می کنند. قرار گرفتن مکرر در معرض این گاز قوی می تواند باعث تحریک پوست، بینی، چشم ها و ریه های شما شود. همچنین ممکن است باعث آسم شود.

واکنش آلرژیک

ممکن است ناآگاهانه به مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان های دائمی صاف کردن مو حساسیت داشته باشید. واکنش آلرژیک به این مواد شیمیایی می تواند بلافاصله پس از درمان یا چند روز بعد رخ دهد و می تواند باعث تحریک پوست سر و پوست، بثورات و قرمزی و سوزش چشم شود.

عوارض جانبی صاف کردن مو وحشتناک به نظر می رسد. اما اگر نمی خواهید از صاف کردن موهای خود به طور کامل چشم پوشی کنید، قابل درک است. در اینجا چند اقدام احتیاطی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از عوارض جانبی صاف کردن مو انجام دهید.

چگونه از عوارض صاف کردن مو جلوگیری کنیم؟

شایع ترین عوارض صاف کردن مو | پزشکت

همیشه قبل از صاف کردن موهای خود از یک محافظ حرارتی روی موهای خود استفاده کنید تا از سرخ شدن کامل آن توسط اتوی خود جلوگیری کنید. سعی کنید صاف کردن موهای خود را فقط به دو بار در هفته محدود کنید. از انجام روزانه آن به هر قیمتی اجتناب کنید. از اتو صاف کننده خود در دمای کم یا متوسط ​​استفاده کنید.

هرگز موهای خود را هنگامی که خیس هستند صاف نکنید، زیرا در این حالت است که ضعیف ترین و مستعد شکستن آن است. موهایتان را چرب کنید و هر بار که موهایتان را می شویید از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت به آن برگردد. همچنین می توانید هر دو هفته یکبار موهای خود را حالت دهی عمیق کنید تا مقداری آبرسانی شدید به آن ارائه دهید. یک هفته در میان از ماسک های طبیعی موی ساخته شده از ماست، شیر نارگیل، عسل و روغن زیتون استفاده کنید تا به طور طبیعی موهای خود را مرطوب کنید.

موهای خود را با سرکه سیب (دو قاشق غذاخوری ACV مخلوط در یک فنجان آب) بشویید تا درخشش از دست رفته آن را بازیابی کنید. در حین انجام هر گونه درمان صاف کردن مو – دائمی یا غیر معمول – می توانید این اقدامات احتیاطی ساده را برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخوشایند انجام دهید.

صاف کردن مو در منزل

هنگامی که موهای خود را در خانه صاف می کنید، نتایج شبیه به آنچه در سالن می گیرید نیست. به ندرت براق و صاف است. اتو بیش از حد ممکن است باعث آسیب به مو شود و تحت عمل آوری نتیجه مناسبی به شما نخواهد داد. باید ترکیب مناسب را به خوبی انتخاب کنید. نازک شدن موها باعث شکستگی می شود و هنگام دوش گرفتن از یک نرم کننده عمیق استفاده می کند. این کار تا حدودی از آسیب مو جلوگیری می کند.

اگر کمتر از مواد شیمیایی استفاده کنید و آن را اتو کنید، می توانید موهای صاف ابریشمی داشته باشید و آسیب را به حداقل برسانید. برای دادن موهای خود را استراحت، سعی کنید حداقل یک بار در ماه از کرم ترمیم کننده مو همراه با نرم کننده مو استفاده کنید.

سوالات متداول در عوارض صاف کردن مو

شایع ترین عوارض صاف کردن مو | پزشکت

صاف کردن شیمیایی با موهای شما چه می کند؟ صاف کردن شیمیایی پیوندهای دی سولفیدی موهای شما را می شکند و آنها را در یک تراز مستقیم تنظیم می کند تا موهای شما صاف شود.

آیا می توانم موهایم را بعد از صاف کردن دائمی رنگ کنم؟ بله، می توانید بعد از صاف کردن موها را رنگ کنید، اما بهتر است چند هفته صبر کنید تا به موهایتان فرصت دهید تا پس از فرآیند صاف کردن شیمیایی، بهبود پیدا کنند.

صاف کردن دائمی مو چقدر طول می کشد؟ صاف کردن دائمی مو از نظر فنی برای همیشه ماندگار است. با این حال، زمانی که ریشه‌های شما به وضوح رشد کردند، باید دوباره آن را صاف کنید، که ممکن است حدود 6 تا 9 ماه طول بکشد.

سخن آخر

از سشوار و صاف کننده گهگاه و کم استفاده کنید. قبل از آن مطمئن شوید که موهایتان حالت دار، خشک است و همچنین باید قبل از استفاده از اتو صاف کننده، آن را با محصول محافظ حرارت بپوشانید. دقت کنید که اتو خیلی داغ نباشد و آن را در قسمت های کوچک روی موها بمالید. بهتر است اتو را به آرامی روی موها حرکت دهید و سپس به آرامی رها کنید. اگر نتیجه کمتر از سطح رضایت شما باشد، می‌توانید روند را دوباره دنبال کنید. اما هرگز اتو را روی هیچ قسمتی از مو متوقف نکنید و نگه ندارید.

به یاد داشته باشید، اگر آسیب روی کوتیکول ایجاد می شود، برگشت ناپذیر است. بعد از آن دیگر نمی توانید کاری انجام دهید. بنابراین، همیشه بهتر است هنگام استفاده از محصولات حالت دهنده یا درمان موهای خود به روشی متفاوت، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. وقتی موهایتان خیس است از اتو استفاده نکنید. قبل از استفاده از اتوی صاف کننده مو، مطمئن شوید که حرارت را تست کرده اید تا مطمئن شوید که برای موهای شما عالی است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز