لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

راهکاری های صاف کردن مو

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

فهرست مطالب

راهکاری های صاف کردن مو

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


راهکاری های صاف کردن مو و جایگزینی با موهای قبلی می توانند موثر باشند. راهکارهای دائمی صاف کردن مو بیشتر بر درمان های کراتین، صاف کردن حرارتی و فرایند صاف کردن با پرم اشاره دارد.

انواع راهکارهای صاف کردن مو

دو راه برای صاف کردن مو وجود دارد: صاف کردن شیمیایی و طبیعی

  • صاف کردن شیمیایی. در این روش از مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، قلیایی ها و غیره برای صاف کردن موهای شما استفاده می شود. این روش تا حدودی یک روند درمان دائمی است که حداقل برای 12-15 هفته ادامه دارد. برای نتیجه گیری بهتر باید هر چند ماه یکبار این روش را تکرار کنید.
  • صاف کردن طبیعی. شما در این روش می توانید با رعایت راهکاری های طبیعی برای صاف کردن مو قدم بردارید. صاف کردن طبیعی مو تا حدودی موقتی اما بسیار کارآمد است و به اندازه روش های شیمیایی ساختار مو را تغییر نمی دهد. در این روش شما به راحتی می توانید با مراقبت و مدیریت درست به موهای صاف و سالم دست پیدا کنید. در حالی که این روش ها موقتی هستند، ممکن است صاف کردن طبیعی در دراز مدت باعث بهبود سلامت موهای شما شده و آن را صاف و براق کند.

راه کارهای طبیعی صاف کردن مو

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

استفاده از ماسک موز

موز سرشار از کربوهیدرات ها، ویتامین ها، روغن های طبیعی و پتاسیم است و آنتی اکسیدانی دارد که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. استفاده از موز در ماسک مو باعث می شود موهای شما تغذیه و مرطوب شوند. استفاده منظم مو التهاب را کاهش می دهد و پوست سر را تحریک می کند. با اضافه کردن ماست به آن می توان فواید موز را نیز تقویت کرد که یک مرطوب کننده مو نیز هست.

  1. یک موز رسیده را رنده کرده و دو قاشق مرباخوری ماست را به آن اضافه کنید.
  2. آنرا مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود تا هیچ تکه موز باقی نماند.
  3. آن را به تمام موهای خود بمالید.
  4. بعد از 45 دقیقه با شامپو بشویید.
شستن با آب سرد
  • شستشوی موها با آب سرد هرگونه ناصافی مو را برطرف کرده و موها را صاف می کند.
  • بعد از شستن و حالت دادن به موهای خود، چند بار آنها را با آب سرد بشویید.

می توانید قبل از شست و شوی موهای خود از یک نرم کننده استفاده کنید. آب سرد خاصیت نرم کننده را حفظ کرده و موهای شما را صاف نگه می دارد.

 سرکه سیب

سرکه سیب مدت هاست که به عنوان یک شستشو دهنده طبیعی مو مورد استفاده قرار می گیرد. موهای 5/5 pH دارد، اما شامپوها و نرم کننده های که استفاده می کنیم به شدت قلیایی هستند. اگرچه هیچ مدرک علمی وجود ندارد، شواهد حکایتی حاکی از آن است که سرکه سیب در هنگام تمیز کردن به حفظ تعادل pH پوست سر کمک می کند. شستشوی موها با سرکه باعث می شود کوتیکول های موها بسته شود و آن را نرم تر و براق تر کند.

  1. 1/4 فنجان سرکه سیب را با 1 فنجان آب رقیق کنید.
  2. بعد از شستشوی موها به عنوان آخرین شستشو استفاده کنید.
ماساژ روغن های گیاهی

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

یک ماساژ روغن های گیاهی یک بار در هفته هم منجر به سلامت و صاف شدن موهای شما می شود بلکه به شما در استرس زدایی نیز کمک خواهد کرد. پوست سر خود را با روغن ماساژ داده و آن را روی تمام موهای خود بمالید. بعد از ماساژ پوست سر، سر خود را با یک حوله گرم بپیچانید. این کار محیطی را ایجاد می کند که امکان نفوذ حداکثر روغن را فراهم می آورد. به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید و بعد روغن را با شامپو بشویید.

از روغن هایی زیر برای صاف کردن و تقویت موها خود استفاده کنید:

  • نارگیل
  • زیتون
  • رزماری
  • آویشن
  • جوجوبا
  • کرچک
  • بادام شیرین
  • اسطوخودوس

برای نتیجه بهتر می توانید از ترکیب این روغن ها نیز استفاده کنید.

استفاده از شامپو مناسب

یک شامپو پوست سر را تمیز و موهای شما را صاف و نرم می کند. با این وجود، همیشه باید از شامپوی استفاده کنید که متناسب با موهای شما باشد. روغن آرگان یک عنصر جدید و بسیار مورد استفاده در مراقبت از مو است. شامپو روغن آرگان حاوی روغن طبیعی آرگان است که برای نرم شدن به ریشه های مو نفوذ می کند. همچنین رشته های آسیب دیده را ترمیم کرده و مو را تقویت می کند. این ماده حاوی مواد شیمیایی مانند سولفات ها و پارابن ها نیست و برای استفاده در موهای رنگی بی خطر است. به ویژه در جلوگیری از صدمه در برابر گرمای یک ظاهر طراحی شده و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش موثر است. با بازگرداندن رطوبت، مو را نرم، ابریشمی و براق می کند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان با تغذیه مو باعث بهبود بافت می شوند.

شانه زدن دقیق

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

به راحتی موهای خود را شانه بزنید. شانه زدن بیش از حد موهای باعث ایجاد اصطکاک زیاد و همین امر باعث ریزش مو می شود. شانه کردن موهای خود را به حداقل ممکن محدود کنید و هرگز موهای خود را خیس برس نزنید. موهای مرطوب بیشتر مستعد ریزش هستند. یک برنامه شستشوی خوب شامل شانه کردن موهای قبل از دوش گرفتن با یک شانه چوبی پر دندان و سپس شستن آن یک یا دو بار در روز برای منظم کردن و خلاص شدن از موهای زائد است.

 نرم کننده مناسب
  • درمان با نرم کننده های مناسب می تواند آنها را صاف و ابریشمی کند.
  • حداقل یک بار در هفته از نرم کننده استفاده کنید.

گذاشتن کمی نرم کننده بر روی موهای شما باعث صاف شدن آن می شود. این کار تا زمانی که تهویه مطبوع با پوست سر شما در تماس نباشد کاملاً بی ضرر است. تهویه مطبوع مخصوصاً برای افرادی که موهای مجعد دارند مفید است.

خودداری از حرارت دادن زیاد مو

اگر چه استفاده از صاف کننده ها و سشوار بهترین راه حل برای صاف کردن فوری موها به شمار می رود اما استفاده منظم از این ابزارهای با حرارت داغ برای موهای بسیار مضر است. گرمای حاصل از این ابزارها به موهای سر آسیب می رساند.

تکنیک های خشک کردن با ضربه

همیشه سعی کنید موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید. اما اگر عجله دارید می توانید موهای خود را خشک کنید. با این حال، از یک برس بزرگ دندانه دار با کیفیت خوب با پایه سرامیکی استفاده کنید. سشوار را در فاصله 15 سانتی متری از موهای خود نگه دارید و مرتباً آن را حرکت دهید تا بیش از حد در یک قسمت از موها قرار نگیرد.

ماسک مایونز

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

 مایونز منبع غنی از L- سیستئین است که یک اسید آمینه و یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده و در تخم مرغ نیز یافت می شود. استفاده از این ماسک مو به طور مرتب رشد موهای سالم را تحریک می کند. 1 فنجان سس مایونز و 2 قاشق چایخوری آووکادو پوره شده را مخلوط کنید. این مخلوط را از طول ریشه به موهای خود بزنید و سر خود را با کلاه حمام بپوشانید. یک ساعت آن را نگه دارید و با شامپو بشویید.

نه گفتن به مواد شیمیایی

از محصولاتی که حاوی لوریل سولفات سدیم یا سولفات آمونیوم لورث سولفات هستند استفاده نکنید، زیرا هر دو ماده پاک کننده صنعتی هستند و روی موهای شما بسیار خشن هستند. اینها مواد تشکیل دهنده بسیاری از شامپو ها هستند. تحقیقات نشان داده است که این مواد شیمیایی باعث شکنندگی و ریزش مو شدید می شوند به جای شامپوهای سولفات، از شامپوهایی با مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید که موهای شما را خشن نکنند. آنها رطوبت را بین موهای سر نگه می دارند، بنابراین خاصیت نرم کنندگی به موهای شما می دهند.

 پیرایش کردن موها

پیرایش مهمترین کاری است که با رعایت آن می توانید سلامت و خاصیت صاف بودن موهای خود را حفظ کنید. این کار به از بین بردن انتهای آسیب دیده موها کمک می کند. هر چهار تا شش هفته موهای خود را اصلاح کنید.

صاف کردن شیمیایی مو

راهکاری های صاف کردن مو | پزشکت

می توانید موهای خود را با مواد شیمیایی صاف کنید. با این حال، این روش گران است و می تواند عوارض جانبی مضر بر روی موهای شما بگذارد. اگر می خواهید موهایتان را با روش های شیمیایی صاف کنید، بهتر است مطمئن شوید که موهای سالم دارید. بهترین ایده این است که قبل از انجام معالجه با یک آرایشگر مشورت کنید. مراقبت های قبل و بعد از مو برای موهای صاف بسیار مهم است.

صاف کننده های قلیایی

صاف کننده های قلیایی مانند ژل برای نرم و صاف کردن بافت طبیعی استفاده می شود. آنها برای افرادی که موهای موج دار یا کمی فرفری دارند مناسب هستند. آنها بر روی موهای خیلی فرفری تاثیر نمی گذارند. اثر این مواد شیمیایی در چهار تا شش ماه از بین می رود.

صاف کننده شیمیایی

در این روش از مواد شیمیایی زیادی برای شکستن پیوندهای طبیعی موهای شما استفاده می شود. سپس موها با محلول صاف کننده شسته شده و صاف می شوند. این روش چهار تا پنج ساعت طول می کشد و اثرات آن حدود سه ماه ادامه می یابد. برای حفظ ظاهر صاف موهای شما نیاز به رسیدگی منظم دارند. این روش برای موهای رنگ شده موثر نیست.

صاف کننده های حرارتی

این تکنیک همچنین به عنوان صاف کننده ژاپنی شناخته می شود و برای موهای فرهای حجیم بیشتر کاربرد دارد اما برای فرهای خیلی ریز مناسب نیست. در این روش موها به طور مکرر با یک محلول شیمیایی شسته می شوند که به شکستن پیوندهای داخلی کمک می کند. سپس، موها تغییر شکل می یابند. سرانجام برای دستیابی به یک ظاهر صاف، از خنثی کننده استفاده می شود. این روش به طور دائمی ساختار موهای شما را تغییر می دهد و بسته به میزان رشد موهای شما، هر پنج تا شش ماه یکبار نیاز به تعمیر دارد. استفاده از تکنیک صاف کردن حرارتی برای موهای رنگی مناسب نیست.

درمان کراتین برزیل

این تکنیک به دلیل استفاده از کراتین که نسبت به موها سخت تر عمل می کند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سطح مو را صاف می کند اما بطور دائم پیوند را نمی شکند. این درمان با حفظ حجم و بافت موها، وضعیت موها را کنترل می کند. برای موهای رنگی بی خطر است و برای همه نوع مو مناسب می باشد.

عوارض جانبی صاف کردن مو

هنگام استفاده از روش های شیمیایی برای صاف کردن موهای خود، مطمئن شوید که آنها حاوی فرمالدئید نیستند چون آن ها می تواند پوست سر و چشم را بسوزاند. برخی محصولات ادعا می کنند فرمالدئید غیرفعال هستند که ممکن است توسط سایر مواد شیمیایی موجود در محصول فعال شود. فرمالدئید که تقریباً در تمام محلول های صاف کننده وجود دارد، یک ماده سرطان زا شناخته شده است.

استفاده از فرمالدئید بر روی موها می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شود، از جمله:

  • سوزش بینی
  • مشکلات تنفسی
  • سوزش چشم ها
  • تحریک پذیری پوست
  • قرمزی و التهاب پوست

هنگام استفاده از صاف کننده های معمولی، حتماً از کراتین استفاده کنید زیرا آسیب کمتری به مو وارد می کنند.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/18-super-effective-ways-to-how-to-get-smooth-hair/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز