لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

همه افراد هر روز درجاتی از ریزش مو را تجربه می کنند که معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد. این یک بخش طبیعی از چرخه مو است که در آن تارهای موی جدید به طور مداوم تشکیل می شوند و تارهای موی قدیمی روزانه ریخته می شوند. آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو سالیان سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

ریزش مو زمانی مشکل ساز می شود که بیش از آن چیزی باشد که چرخه موی شما می تواند جبران کند. با گذشت زمان، ریزش بیش از حد مو ممکن است به ایجاد لکه های طاس یا آلوپسی در افراد در هر گروه سنی و جنسیت منجر شود.

ریزش مو تاثیر بدی بر سلامتی شما دارد و جدای از اینکه یک نگرانی آرایشی است، می‌تواند با تأثیر نامطلوب بر تصویر شما منجر به استرس روانی گردد.

عسل و پیاز تقریباً در آشپزخانه همه یافت می شود و به طور مرتب از آنها استفاده می شود. با این حال، گاهی اوقات، استفاده از پوست آنها ممکن است باعث ایجاد واکنش های نامطلوب در برخی افراد شود. اگر پوست حساسی دارید، تماس مستقیم با پیاز ممکن است منجر به بروز آلرژی یا حتی اگزما شود.

بریدن پیاز قرمز بخارهای تند و تند را آزاد می کند که باعث ریزش و قرمزی چشم می شود. این تحریک معمولا در عرض چند دقیقه فروکش می کند، اما اگر مشکل برای مدت طولانی ادامه داشت، باید از قرار گرفتن بیشتر در معرض پیاز خودداری کنید.

اگرچه گفته می شود عسل برای پوست بسیار ملایم است، اما عسل خام می تواند در برخی افراد آلرژی ایجاد کند زیرا حاوی گرده است. اگر بعد از مصرف عسل با مشکلاتی مواجه شدید، از مصرف آن در آینده خودداری کنید.

آیا آب پیاز برای ریزش مو موثر است؟

بررسی ها نشان می دهد که راه های زیادی وجود دارد که آب پیاز می تواند به رفع ریزش مو کمک کند. برای مثال، پیاز سرشار از گوگرد در رژیم غذایی است، عنصری که بدن ما به آن نیاز دارد. گوگرد در اسیدهای آمینه، که اجزای پروتئین هستند، یافت می شود. پروتئین ها – و به ویژه کراتین که غنی از گوگرد است – برای رشد مو مورد نیاز است.

هنگامی که آب پیاز به مو و پوست سر اضافه می شود، می تواند گوگرد اضافی برای حمایت از موهای قوی و ضخیم فراهم کند، بنابراین از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تقویت می کند. گوگرد پیاز نیز ممکن است به تولید کلاژن کمک کند. کلاژن به نوبه خود به تولید سلول های پوستی سالم و رشد مو کمک می کند.

همچنین اعتقاد بر این است که پیاز ممکن است گردش خون را تقویت کند. استفاده از آب پیاز به مو و پوست سر می تواند خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش دهد که به نوبه خود رشد مو را بهبود می بخشد.

مطالعاتی در مورد اینکه چگونه آب پیاز از ریزش مو جلوگیری می کند، انجام شده است، اما در مورد سایر فواید آن نه.

تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی عملکرد آب پیاز و اینکه آیا فواید آن قابل توجه است، مورد نیاز است. با این وجود، بسیاری از مطالعات و بررسی‌های جدیدتر در مورد درمان‌های طبیعی ریزش مو، این مطالعه را به عنوان شواهد قابل اعتمادی نشان می‌دهند که آب پیاز می‌تواند مفید باشد.

از سوی دیگر، آب پیاز را نباید درمانی برای بیماری های ریزش مو مانند آلوپسی یا طاسی مردانه در نظر گرفت. این می تواند به تحریک و محافظت از رشد موهای فعلی کمک کند، اما برای معکوس کردن بیماری های مرتبط با ریزش مو تایید نشده است.

چگونه از آب پیاز برای مو استفاده می کنید؟

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو | پزشکت

بسیاری از افراد برای استفاده از آب پیاز روی موهای خود، درمان های خانگی ساده ای را توسعه داده اند. برخی از افراد ممکن است به دلیل بوی قوی از استفاده از آب پیاز برای موهای خود اجتناب کنند. به همین دلیل، برخی دستور العمل های ساده را برای کمک به کاهش بوی پیاز پیشنهاد کرده اند.

استفاده از آب پیاز برای مو بیشتر بی خطر است. اگر به پیاز حساسیت دارید، نباید از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنید.

حتی در میان کسانی که حساسیت ندارند، پیاز می تواند برای پوست کاملا سوزاننده باشد. عوارض جانبی ممکن است شامل قرمزی و خارش باشد، بسته به اینکه معجون شما چقدر قوی است. مخلوط کردن آب پیاز با یک نرم کننده مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل ممکن است از این امر جلوگیری کند.

از آب پیاز به عنوان درمانی برای آلوپسی یا سایر مشکلات ریزش مو استفاده نکنید. برای برخی از بیماری ها – مانند آلوپسی – تنها درمان موفق کاشت مو است. همین امر در مورد طاسی نیز صدق می کند.

همچنین برخی داروها مانند آسپرین می توانند حساسیت فرد را به آب پیاز روی پوست افزایش دهند. اگر در مورد تداخلات نگران هستید، ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهید یا با پزشک خود صحبت کنید.

پیاز برای ریزش مو

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو | پزشکت

در اینجا چند راه آسان برای استفاده موضعی از آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو آورده شده است.

استفاده مستقیم از آب پیاز برای ریزش مو

آب پیاز را می‌توان مستقیماً به پوست سر و موی سر مالید، زیرا نسبتاً ملایم است و به ندرت باعث تحریک می شود. این مایع به راحتی جذب می شود تا تغذیه عمیق تا ریشه موهای شما فراهم شود.

پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. این تکه ها را به آبمیوه گیری اضافه کنید یا از پرس سیر برای استخراج آب آنها استفاده کنید. آب میوه را با انگشتان خود به موهای خود بمالید و با حرکات دایره ای به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست سر باعث بهبود گردش خون و تحریک فولیکول های مو می شود. آب پیاز را به مدت حداقل 15 دقیقه یا یک شب در موهایتان بگذارید و صبح آن را بشویید.

موهای خود را با شامپوی دلخواه بشویید. اگر می‌خواهید در نیروی کار صرفه‌جویی کنید، می‌توانید آب پیاز را مستقیماً به شامپو خود اضافه کنید و آن را به بخشی از برنامه شستشوی موی خود تبدیل کنید.

توجه: آب پیاز قوام آبکی دارد و اگر مستقیماً روی خط مو بمالید می تواند به چشم شما نفوذ کند. برای جلوگیری از تحریک چشم‌هایتان، آب آن را به تاج سر خود بمالید و آن را به سمت بیرون در ناحیه اطراف پوست سر که خط موی شما را پوشانده است، ماساژ دهید.

همچنین می‌توانید آب پیاز را با روغن نارگیل مخلوط کنید، زیرا یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رشد سریع و طبیعی موهایتان به حساب می‌آید. برخی از کاربران اینترنت حتی ادعا کرده اند که به آنها در رشد مجدد موهایشان کمک کرده است.

ماسک آب پیاز و عسل

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو | پزشکت

این دستور العمل آسان را دنبال کنید تا خودتان ماسک طبیعی ریزش مو را در خانه درست کنید.

بعد از اینکه پوست پیاز را جدا کردید، پیاز را به قطعات کوچک برش دهید و آن ها را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست آید. تفاله پیاز را صاف کرده یا به سادگی با قاشق فشار دهید و آب آن را در ظرفی جمع کنید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را به آب پیاز اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید هر اسانس دلخواه خود را به این مخلوط اضافه کنید. مختلف اسانس فواید اضافی را به موهای خود را سلامت در روش های مختلف. مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

نحوه استفاده:

  • ماسک را روی تمام پوست سر خود بمالید و توجه ویژه ای به نواحی طاس و خط رویش مو داشته باشید.
  • از کلاه دوش برای پوشش سر خود استفاده کنید و اجازه دهید درمان موثر باشد.
  • بگذارید این ماسک به مدت 30 دقیقه تا یک شب روی موهایتان بماند.
  • آن را با شامپوی معمولی خود بشویید.

توجه: این درمان ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود محسوسی را ایجاد کند. ممکن است چندین برنامه برای چند ماه مورد نیاز باشد.

نتایج را بعد از چند ماه یا بیشتر بررسی کنید و ببینید آیا علائمی از رشد موهای جدید وجود دارد یا مشکل ریزش مو کاهش یافته است. همچنین، بررسی کنید فراموش نکنید که عوارض جانبی مانند شوره سر یا خارش را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی فورا مصرف آن را متوقف کنید.

بسیاری از مردم آب پیاز را همراه با عسل می نوشند، زیرا برای کاهش وزن مفید است. با این حال، هیچ مدرک علمی پشت این درمان وجود ندارد.

خرد کردن پیاز یک دردسر است.

پیاز بخارهای تند ترشح می کند که چشم را می سوزد و غدد اشکی را تحریک می کند. برای جلوگیری از ریزش چشم، پیاز را قبل از خرد کردن، ۱۵ دقیقه در فریزر نگه دارید.

می توانید پیاز را به جای مخلوط کردن یا فشار دادن، رنده کنید. پیاز رنده شده را می توان از پارچه پنبه ای یا پنبه ای رد کرد تا آب آن جدا شود. برای این کار می توانید از آبمیوه گیری برقی نیز استفاده کنید.

پیاز قرمز خام به دلیل بوی تند و قوی خود شناخته شده است که می تواند حتی پس از شامپو کردن در موهای شما باقی بماند. با افزودن چند قطره روغن معطر مانند رزماری، اسطوخودوس یا روغن نعناع به ماسک می توان از این امر جلوگیری کرد. انجام این کار نه تنها باعث رشد بهتر مو می شود، بلکه بوی قوی پیاز را نیز کاهش می دهد.

اضافه کردن آب لیمو و گلاب به ماسک مو نیز می تواند بوی پیاز را تا حدودی کاهش دهد. همچنین می توانید روغن کرچک را با آب پیاز مخلوط کنید زیرا به رشد موهای شما و حفظ سلامت مو کمک می کند.

پیاز و عسل برای رشد مو

آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو | پزشکت

تارهای مو از کراتین تشکیل شده است که یک پروتئین فیبری است که از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد تشکیل شده است. گوگرد برای تولید و نگهداری پروتئین های ضروری مو مانند کلاژن و کراتین مهم است. کراتین به تار مو قدرت ساختاری می بخشد و کلاژن باعث می شود موها حالت ارتجاعی بیشتری داشته باشند و کمتر مستعد شکستگی شوند. پیاز حاوی مقادیر خوبی از مواد مغذی از جمله گوگرد، ویتامین C و B6، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این مواد مغذی ممکن است در مجموع سلامت مو را با موارد زیر بهبود بخشند:

  • کاهش التهاب پوست سر
  • تقویت گردش خون در پوست سر
  • تقویت کننده فولیکول های مو
  • بازسازی کننده رشد مو

با این حال، اثربخشی دارویی پیاز در درمان آلوپسی اثبات علمی کافی ندارد. مطالعات جامع تری که شامل جمعیت بیشتری از افراد انسانی باشد مورد نیاز است.

عسل خام یکی از مواد رایج در درمان‌های خانگی مختلف است و استفاده از آن با آب پیاز می‌تواند مشکل خشکی، شکننده و کدر مو را با تغذیه عمیق آن برطرف کند. نتیجه از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

سخن آخر

در میان تمام داروهای خانگی توصیه شده برای ریزش مو، آب پیاز به عنوان یکی از محبوب ترین ها ظاهر شده است. محتوای بالای سولفور، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های آن از نظر بالینی برای معکوس کردن ریزش مو با احیای رشد موها پیشنهاد شده است. اما این شواهد علمی برای اثبات اثربخشی آن بسیار ضعیف است. با این وجود، پیاز به راحتی در دسترس است و آب آن را می توان به روشی نسبتاً ساده استفاده کرد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز