لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

درمان خانگی برای جوش داخل ران

درمان خانگی برای جوش داخل ران | پزشکت

فهرست مطالب

درمان خانگی برای جوش داخل ران

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


جوش در قسمت داخلی ران در اثر التهاب فولیکول های مو در زیر پوست ایجاد می شود. این به دلیل عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس است. هر ناحیه آسیب دیده از پوست (به دلیل تراشیدن یا خاراندن) مستعد ایجاد جوش، به ویژه در نواحی حساس داخلی ران است. جوش ها فورونکل نامیده می شوند و می توانند خارش داشته و چرک آزاد کنند. تعدادی درمان خانگی برای جوش داخل ران وجود دارد.

انسان ها به طور کلی باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس را روی سطح پوست خود حمل می کنند. هنگامی که بریدگی یا خراش روی پوست وجود دارد، این باکتری ها به فولیکول های مو دسترسی پیدا می کنند. آنها در فولیکول مستقر و شروع به تکثیر کرده و باعث ایجاد عفونت می شوند. این امر باعث ایجاد جوش در مناطقی مانند داخل ران می شود. گاهی اوقات، ضعف سیستم ایمنی و شرایطی مانند دیابت، افراد را مستعد ابتلا به جوش می کند.

روغن درخت چای برای از بین بردن جوش داخل ران

فعالیت ضد میکروبی روغن درخت چای می تواند با باکتری هایی که باعث عفونت در فولیکول مو می شوند مبارزه کند. این اسانس همچنین به کاهش اسکار ناشی از جوش کمک می کند. چند قطره روغن درخت چای را به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه و خوب مخلوط کنید. پنبه را در مخلوط فرو کرده و روی جوش بمالید. اطمینان حاصل کنید که سواب پنبه ای استفاده شده به هیچ قسمت غیر عفونی بدن برخورد نکند و آن را دور بریزید. چند بار در طول روز، هر بار از یک سواب پنبه ای تازه استفاده کنید.

زردچوبه برای از بین بردن جوش داخل ران

بر اساس یک بررسی، کورکومین موجود در زردچوبه پتانسیل بالایی برای نقش آنتی بیوتیک در برابر گونه های مختلف باکتریایی نشان داد. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و می تواند در ترکیب با زردچوبه به بهبود جوش کمک کند. پودر زردچوبه و زنجبیل خرد شده را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. همچنین می توانید به جای آب از روغن نارگیل برای تهیه خمیر استفاده کنید. دستان خود را کاملاً بشویید و این خمیر را با انگشتان خود روی ناحیه آلوده بمالید. بگذارید تا خشک شود. بعد از حدود 15 دقیقه محل را بشویید. این کار را برای تسکین سریع 2-3 بار در روز انجام دهید.

نمک اپسوم برای از بین بردن جوش داخل ران

درمان خانگی برای جوش داخل ران | پزشکت

آب گرم آرامش بخش و برای درد ران بسیار مناسب است. همچنین به گردش خون و جوش زدن کمک می کند. نمک اپسوم (سولفات منیزیم) عمل اسمزی را نشان می دهد و از رشد باکتری های مسئول جوش پیشگیری می کند. نمک اپسوم را به آب داغ اضافه و آن را خوب مخلوط کنید. پارچه را در این مخلوط خیس کرده و آب اضافی را گرفته و پارچه را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. اجازه دهید تا پارچه به دمای اتاق برسد.

از طرف دیگر، می توانید وان را با آب گرم پر و یک فنجان نمک اپسوم را در آن مخلوط کنید و برای داشتن یک تجربه آرامش بخش، از آن استفاده کنید. این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

سرکه سیب برای از بین بردن جوش داخل ران

سرکه سیب یک عامل ضد میکروبی شناخته شده است. این می تواند باکتری هایی را که باعث عفونت در فولیکول های مو می شوند از بین ببرد و سطح pH پوست را ثابت نگه دارد. یک تکه پنبه را در ACV خیس کنید، مقدار اضافی آن را خارج کرده و روی جوش قرار دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. این کار را چند بار در طول روز تکرار و هر بار از یک پد پنبه ای تازه استفاده کنید.

سیر برای از بین بردن جوش داخل ران

آب سیر به دلیل وجود ترکیبات غنی از گوگرد دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این امر مدیریت علائم جوش داخلی ران را مناسب می کند. سیر را خرد کرده و فشار دهید تا آب آن گرفته شود و روی جوش در قسمت داخلی ران بمالید و بگذارید خشک شود. آن را آبکشی نکنید. بگذارید آب سیر روی جوش بماند. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

پیاز، برای درمان خانگی جوش داخل ران

پیاز مانند سیر حاوی ترکیبات غنی از گوگرد با خواص ضد میکروبی است. همچنین حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است که باعث التیام و محافظت از پوست می شود. برش پیاز را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و با نوار جراحی در جای خود محکم کنید. بگذارید چند ساعت بماند هر چند ساعت این تکه را با یک تکه تازه جایگزین کنید.

آلوئه ورا، برای درمان خانگی جوش داخل ران

درمان خانگی برای جوش داخل ران | دام و پت

آلوئه ورا یک درمان خانگی موثر برای جوش است زیرا می تواند درد را تسکین داده و روند بهبود را تسریع کند. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است که می تواند با هرگونه عفونت در منطقه آسیب دیده مبارزه کند.

یک برگ آلوئه ورا را نصف و شیره را جمع کنید. ژل آلوئه را روی آن برجستگی های دردناک بمالید و بگذارید بماند. همچنین می توانید از ژل آلوئه ورا آماده در داروخانه ها روی جوش استفاده کنید. این کار را 2-3 بار در روز تکرار کنید.

چریش

چریش دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. اینها می توانند التهاب و درد ناشی از جوش را کاهش دهند. برگهای چریش را در آب خرد کرده و آسیاب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. یک لایه از آن را روی جوش بمالید و با گاز بپوشانید. بعد از چند ساعت پانسمان را با استفاده از یک تکه گاز جدید عوض کنید. این کار را تا زمان بهبود جوش انجام دهید.

سیب زمینی

درمان خانگی برای جوش داخل ران | پزشکت

سیب زمینی دارای خواص ضد باکتریایی است. دانشمندان چندین ترکیب را در غده های سیب زمینی شناسایی کرده اند که به عنوان آنتی بیوتیک و عوامل ضد میکروبی عمل می کنند. این خواص می تواند سیب زمینی را به یک درمان مناسب برای جوش های داخلی ران تبدیل کند. سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده کنید. آب آن را گرفته و یک تکه پنبه را در آب سیب زمینی خیس کنید و آن را آزادانه روی جوش بمالید. اجازه دهید جوش چند دقیقه با آب سیب زمینی پوشانده شود. بعد با آب تمیز بشویید. این کار را 3-4 بار در روز تکرار کنید.

سرکه

سرکه به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند. آب لیمو و عسل نیز دارای خواص ضد میکروبی هستند. عسل همچنین به عنوان نرم کننده عمل کرده و پوست را آرام می کند. سرکه، لیمو و عسل را مخلوط کرده و آن را روی جوش ها بمالید.۴۰ تا ۳۰ دقیقه پس از استفاده صبر کنید و با آب گرم بشویید. این خمیر را 2 بار در روز استفاده کنید.

روغن دانه سیاه

روغن سیاه دانه از گیاه Nigella sativa گرفته شده و دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. بنابراین، روغن سیاه دانه می تواند در درمان جوش های داخلی ران مفید باشد. روغن را به نوشیدنی اضافه کرده و بنوشید. آب میوه یا چای سبز بهترین گزینه برای نوشیدنی است. این نوشیدنی را 2 بار در روز استفاده کنید.

اکیناسه

اکیناسه به دلیل خواص آن، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده، که واکنش بدن را در برابر عفونت های مختلف افزایش می دهد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند با از بین بردن باکتری های مضر از بدن در برابر عفونت که منجر به جوش می شود محافظت کند. اکیناسه را به یک فنجان آب اضافه کنید و بگذارید گیاه چند دقیقه دم بکشد. این چای گیاهی را صاف کرده و بنوشید.۲-۳ فنجان در روز از این مخلوط استفاده کنید.

نکات پیشگیری از بروز جوش در داخل ران

درمان خانگی برای جوش داخل ران | پزشکت

برخی راهکار ها برای پیشگیری از بروز جوش در داخل ران، عبارتند از:

  • چندین بار در روز دستان خود را کاملاً بشویید.
  • هنگام شستن وسایل شخصی مانند لباس، از صابون، آب داغ و خشک کن داغ استفاده کنید.
  • وسایل شخصی، مانند تیغ و سایر مواردی را که شاید با دیگران در تماس باشد، به اشتراک نگذارید.
  • اقلام و وسایل، مانند حوله، کمپرس و هر لباسی که احتمال تماس آن با ناحیه آسیب دیده وجود دارد، باید به درستی شسته شود.
  • زخم جوش تخلیه شده را با بانداژ خشک پوشانده تا بهبود یابد. همچنین می توانید از بانداژ پهن برای پیشگیری از سوزش استفاده کنید. با تغییر مکرر بانداژها، جوش را تمیز و خشک نگه دارید.

با کمک داروهای طبیعی خانگی می توان جوش های داخلی ران را کاهش داد. برای بهبود گردش خون و کاهش عفونت فولیکول های مو در روز حدود هشت لیوان آب بنوشید. اگر جوش ها فروکش نکرد، برای تعیین علت زمینه ای با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/home-remedies-on-how-to-get-rid-of-boils-on-the-inner-thighs/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز