لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

حجامت صورت چیست؟

حجامت صورت | پزشکت

فهرست مطالب

حجامت صورت چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


حجامت صورت هزاران سال است که به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی برای ایجاد برجستگی در خطوط صورت و صاف شدن و درخشندگی پوست استفاده می شود. این روش زیبایی در چند مرحله می تواند به عنوان یک درمان مستقل یا به عنوان یک درمان جانبی در کنار طب سوزنی صورت بگیرد. حجامت صورت شامل استفاده از فنجان های نسبتاً کوچکتر و نرمتر نسبت به فنجان های حجامت بدن است. این لیوان ها در اندازه های مختلف، هر کدام برای مناطق خاصی از صورت طراحی و با حباب سیلیکون در لبه متصل می شوند.

  1. با فشار دادن فنجان به داخل پوست، فنجان به آن متصل می شود. پس از آن می توانید دست خود را شل کنید. فقط باید خلاء ای روی لیوان ایجاد شود تا مقداری از پوست را به داخل لیوان بکشد و فنجان را به پوست بچسباند.
  2. در نتیجه این کشش رو به بالا، پوست سطح از لایه های عمیق تر بافت پیوندی که در زیر آن قرار دارد جدا می شود.
  3. برای جلوگیری از ایجاد کاپ یا کبودی در صورت، بهتر است که فنجان ها از جهت صورت به سمت گوش به سمت بیرون و بالا حرکت کنند. حرکت فنجان ها به عضلات صورت باعث می شود تا هر گونه تنش را آزاد کند.

حجامت صورت چگونه عمل می کند؟

حجامت صورت | پزشکت

  • بلند کردن ملایم بافت صورت با مکش حجامت یک روش بدون درد برای بهبود جریان خون است. این وضعیت می تواند مواد مغذی را به سطح پوست هدایت کند.
  • این مکانیسم هدایت مواد مغذی به سطح پوست، به عنوان التهاب استریل شناخته می شود. این نوعی استرس بافتی یا ضربه ای است که توسط طیف وسیعی از محرک های فیزیکی، شیمیایی یا متابولیکی ایجاد می شود.
  • مکش خلا، لایه های مختلف بافت صورت را جدا می کند و در نتیجه این بافت ها پاره می شود. سیستم دفاعی طبیعی بدن در پاسخ به این وضعیت، منجر به التهاب می شود.
  • ورزش دستی و صورت و گردن با استفاده از این مکنده ها به تحریک غدد لنفاوی نیز کمک می کند. در نتیجه تورم و پف صورت را کاهش می دهد.
  • حرکت لیوان های مکش در امتداد پیشانی، بینی و سینوس ها، ممکن است سردرد خفیف و احتقان تنفسی را تسکین دهد.

فرق بین حجامت صورت با حجامت بدن چیست؟

حجامت بدن و حجامت صورت اصولاً یکی است. آنها ماساژهای عمیق پوستی هستند که از نظر تکنیک با هم فرق دارند.

تجهیزات

وسایلی که برای حجامت صورت استفاده می شود متناسب با پوست لطیف صورت ساخته می شود. در حالی که حجامت بدن را می توان با فنجان های محکم تر ساخته شده از شیشه، بامبو یا ظروف سفالی انجام داد.

کبودی

در حالی که در حجامت بدن از درجه مکش نسبتاً شدیدی استفاده می شود که در نقاط خاص بدن متمرکز است. حجامت صورت خفیف تر صورت می گیرد. در حجامت بدن، کشش متمرکز و طولانی مدت به طور معمول کبودی های ناخوشایندی را ایجاد می کند. علاوه بر این، این علائم در حجامت بدن بیشتر دیده می شوند. زیرا حجامت بدن اغلب شامل استفاده از هوای گرم یا فنجان های گرم شده برای ایجاد خلا است.

بر خلاف حجامت بدن، اثر ملایم ماساژ حجامت صورت شامل حرکت مداوم فنجان های سیلیکون در سراسر صورت و گردن است. به این معنی که خطر کبودی بسیار کمتر است.

آیین قبل از درمان

در حالی که حجامت بدن هیچ گونه وضعیت روی پوست را تضمین نمی کند، حجامت صورت فقط روی پوستی که قبلاً تمیز و روان شده است، صورت می گیرد. در صورت استفاده صحیح، لیوان های مخصوص طراحی شده باید با حرکت مداوم در سطح صورت بلغزانند و باعث بهبود جربان خون شود. در نتیجه، پوست بدون هیچ نشانه ای از کبودی یا هماتوم، رنگ رژگونه پیدا می کند.

مهارت های مورد نیاز

شما می توانید به مرور زمان تمرینات کافی برای حجامت صورت را خودتان انجام دهید تا با خیال راحت حجامت صورت را یاد بگیرید، اما حجامت در بدن چنین نیست. علاوه بر این، حجامت بدن یک روش پزشکی شناخته شده است که می تواند در نهایت اثرات سوئی داشته باشد و بنابراین برای انجام صحیح آن نیاز به تخصص دارد.

هدف

حجامت بدن می تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کرده و باعث ترمیم سلول شود، در نتیجه التهاب و درد را تسکین می دهد. حجامت صورت، در درجه اول با جوان سازی بافت صورت با تسهیل جریان خون اکسیژنه به سطح پوست و تخلیه ضایعات لنفاوی صورت می گیرد.

فواید حجامت صورت چیست؟

حجامت صورت | پزشکت

حجامت صورت ممکن است به روش های زیر سلامت و ظاهر پوست را بهبود بخشد.

تحریک تولید کلاژن

کلاژن یک پروتئین ضروری سازنده بافت است که به ایجاد قابلیت ارتجاعی به پوست کمک می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد، و پوست را به طور فزاینده ای مستعد چین و چروک و خطوط ریز می کند. حجامت صورت به تقویت سنتز کلاژن در مناطق هدف کمک می کند. کلاژن با تسهیل بازسازی بافت تازه باعث می شود تا پوست کشیده، لطیف و براق به نظر برسد.

از بین بردن پف صورت

اختلال در سیستم لنفاوی منجر به تجمع مایعات اضافی در زیر پوست می شود. نوازش آرام نقاط اصلی صورت با فنجان های وکیوم شده باعث تحریک غدد لنفاوی شده و از تجمع مایعات جلوگیری می کند. این عامل به نوبه خود در کاهش پف صورت تاثیر می گذارد. بنابراین، اگر می خواهید استخوان های گونه خود را برجسته کنید یا گودی زیر چشم خود را از بین ببرید، حجامت صورت می تواند گزینه مناسبی باشد.

درخشندگی پوست صورت

اثر مکش حاصل از استفاده از فنجان های صورت بر روی پوست، به آرامی بخش هایی از بافت صورت را می کشد و خون اکسیژنه تازه را به لایه سطحی پوست منتقل می کند. افزایش جریان خون همچنین باعث انتقال مواد مغذی به سطح پوست می شود. احیای ظاهر می شود. در نتیجه طغیان خون به سطح پوست، ممکن است رنگ پوست به طور موقت صورتی مایل به قرمز یا مایل به قرمز تغییر پیدا کند که در عرض 10 دقیقه از بین می رود.

رطوبت سازی پوست صورت

حجامت صورت همچنین گفته می شود که با باز کردن منافذ پوستی، جذب لوسیون ها یا سرم ها را افزایش می دهد تا محصولات به راحتی و عمیق تر در پوست نفوذ کنند.

کاهش خطوط ریز

حجامت صورت | پزشکت

با افزایش سن ایجاد چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست تأثیر می گذارد. اگرچه راهی برای جلوگیری از گذشت سن وجود ندارد. اما روش هایی وجود دارد که می توانید شروع پیری پوست را به تأخیر بیندازید.

بسیاری از افراد برای لیفت صورت به تزریقات شیمیایی مانند بوتاکس و سایر مواد پرکننده و همچنین جراحی های nip-tuck متوسل می شوند. با این حال می توانید برای کاهش خطوط ریز، حجامت صورت را درنظر بگیرید. زیرا رویکردی آرام تر، ایمن تر و طبیعی برای کاهش خطوط ریز است.

درمان کمبودهای پوست

حجامت صورت به کاهش زخم های پوستی کمک کرده و به نظر می رسد که رنگ پوست را صاف و روشن می کند.  اما افرادی که آکنه، ملاسما یا مشکلات مشابه با مشکل تغییر رنگ پوستی دارند، نباید حجامت صورت را انجام دهند.

کاهش اندازه منافذ پوستی

دلایل کافی برای تعیین حجامت صورت به عنوان یک عمل قانونی مراقبت از پوست وجود دارد. یکی از این دلایل توانایی لیوان های مکش برای کوچک تر کردن و به حداقل رساندن منافذ پوست است.

آیا می توانم حجامت صورت را در خانه انجام دهم؟

حجامت صورت | پزشکت

برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، به ویژه اگر پوستی حساس دارید، همیشه مشاوره قبل از درمان با یک متخصص صورت یا متخصص پوست توصیه می شود. در حقیقت، اکیداً پیشنهاد می شود قبل از اینکه خودتان دست به کار شوید، حجامت صورت را توسط یک متخصص انجام دهید. این به شما کمک می کند تا نحوه واکنش پوست شما به این روش مشخص شود.

اگر از نتایج راضی هستید و می خواهید این عمل بیشتر را برای خود انجام دهید، می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص آموزش دیده، مراحل را بهتر بشناسید.

هنگامی که با اصول حجامت صورت آشنا شدید و مطمئن شدید که می توانید آن را در خانه امتحان کنید، مرحله بعدی خرید کیت حجامت صورت است.

این کیت شامل مجموعه ای از دو فنجان کوچکی که برای پوست ظریف اطراف چشم و بینی در نظر گرفته شده است، دو فنجان نسبتاً بزرگتر برای گونه ها، پیشانی و گردن و یک برس مخصوص لایه برداری برای آماده سازی پوست برای حجامت است.

اگر هنوز در مرحله تمرین هستید و به تنهایی حجامت صورت را شروع کرده اید، بهتر است آن را به آرامی انجام دهید. برای تسلط بر این روش با جلسات تمرینی کوتاه 5-10 دقیقه ای شروع کنید. برای اینکه این روش درمانی نتیجه مثبتی داشته باشد، باید با مهارت انجام بگیرد یا اصلاً انجام نشود.

چگونه حجامت صورت را در خانه انجام دهیم؟

حجامت صورت | پزشکت

انواع مختلفی از بسته های حجامت وجود دارد که می توانید استفاده کنید. بعضی از فنجان ها از پلاستیک های سخت ساخته شده اند. در حالی که برخی دیگر فنجان ها نرم و ژل مانند هستند. هر دو می توانند به همان اندازه موثر باشند، بنابراین در نهایت به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

 همیشه باید دستورالعمل های موجود در بسته حجامت خود را دنبال کنید.

دستورالعمل های عمومی این مراحل را پیشنهاد می کنند:
  • اول صورت خود را با آب ولرم و پاک کننده آلی کاملاً بشویید. پس از آن به آرامی آن را خشک کنید.
  • لایه برداری ملایم با یک اسکرابر ملایم نیز می تواند کمک کند که دسترسی به منافذ پوست عمیق تر شود.
  • هنگامی که پوست صورت خشک شد، از یک تونر استفاده کنید تا منافذ پوست را ببندد.
  • پس از تمیز کردن مناسب، لازم است که صورت خود را با دست ماساژ دهید تا تنش اولیه کاهش یابد.
  • در مرحله بعد، با استفاده از چند قطره از هر روغن تسکین دهنده صورت، پوست را چرب کنید، که باعث می شود فنجان ها به راحتی و بدون جدا شدن از پوست بلغزند..
  • از روغن کافی استفاده کنید که بدون لغزنده شدن پوست، به راحتی جذب بدن شود و پس از آن دستان خود را بشویید.
  • یکی از فنجان های کوچکتر را بین انگشت شست و اشاره بگیرید و آن را محکم فشار دهید.
  • در حالی که هنوز آن را نزدیک می کنید، آن را با فشار ملایم به چانه و اطراف دهان خود بمالید. قبل از اینکه آن را به سمت بالا به منطقه جدید بکشید. بگذارید چند ثانیه در آن قسمت بماند.
  • بسته به ناحیه صورت تحت درمان، اندازه های فنجان را تغییر دهید. از فنجان های کوچکتر برای کار در امتداد چانه، سوراخ چشم و بینی و از فنجان های بزرگتر برای گونه ها، پیشانی و گردن استفاده کنید.
  • حرکت کاپ های مکش را ادامه دهید تا تمام مناطق مورد نظر صورت را بپوشاند. استفاده از حرکت های کوتاه برای جابجایی فنجان ها برای جلوگیری از کشش بیش از حد پوست صورت توصیه می شود. اجازه ندهید که فنجان بیش از چند ثانیه در مکانی بماند.
  • پس از اتمام حجامت، صورت خود را سریع تمیز کنید تا منافذ پوست دوباره باز شود.

 موارد منع کاربرد حجامت صورت چیست؟

اگر به طور اتفاقی زخم های باز، بریدگی، جوش یا خال های ناصافی روی صورت خود ایجاد کرده اید. لیوان های مکنده را از روی این نقاط عبور ندهید. استفاده از فنجان های صورت برای مکش پوست بالای شکم یک زن باردار کاملاً ممنوع است. بعد از آن ممکن است قرمزی و تحریک جزئی مشاهده کنید. این طبیعی است و باید طی چند ساعت فروکش کند.

به مبتدیان حجامت صورت توصیه می شود که جلسات اولیه خود را مختصر و غالباً برگزار نکنند. مهارت های خود را با تمرین حرکات حجامت روی صورت خود به مدت پنج تا ده دقیقه، هفته ای دو یا سه بار، تقویت کنید. حجامت بیش از حد یا نادرست باعث تحریک بیش از حد پوست یا رگ های خونی پاره شده می شود.

روش صحیح انجام حجامت چگونه هست؟

روش صحیح انجام حجامت مستلزم موارد زیر است:

  • حرکت فنجان از مرکز چانه به بالاترین نقطه استخوان گونه
  • کشیدن جام از مرکز پیشانی به سمت شقیقه های خود
  • کشیدن فنجان از کنار بینی به گوشه خارجی چشم (زیر چشم)
  • حجامت زیر چانه از مرکز به سمت گوشه خارجی فک (زیر فک)
  • حرکت دادن مکنده ها از استخوان یقه به خط فک، در امتداد گردن
  • حرکت فنجان ها از بالای شانه تا نقطه زیر گوش

اقدامات احتیاطی قبل و بعد از حجامت صورت چیست؟

حجامت صورت | پزشکت

حجامت صورت با وجود همه مزایای زیبایی، تنها در مواردی مفید است که به درستی و در حد مجاز انجام شود.

  • جلسات حجامت نباید از 2-3 بار در هفته بیشتر شود. مکش دقیق و تکراری می تواند منجر به پاره شدن الیاف کلاژن و مویرگ های پوست و کبودی شود، دقیقاً به همین دلیل است که معمولاً افراد با پوست روشن یا حساس توصیه نمی شوند که این عمل را انجام دهند.
  • قبل از اقدام به عمل حجامت، بهتر است که پوست خود را با دنبال کردن 3 مرحله اصلی مراقبت از پوست، یعنی تمیز کردن، تقویت و مرطوب کردن، آماده کنید.
  • مراقبت های بعد از درمان برای طولانی شدن اثرات مفید حجامت صورت، شامل نوشیدن مقدار زیادی آب برای مرطوب نگه داشتن پوست است.
  • یکی دیگر از مقوی های پوست ساز که می توانید راحت از آن استفاده کنید، چای سبز است. چای سبز برای تقویت اثر این روش موثر است.
  • بعد از انجام حجامت از مصرف الکل و همچنین وعده های غذایی سرخ شده، چرب و سنگین خودداری کنید.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/facial-cupping-benefits.html

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز