لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

تخم مرغ برای مو

تخم مرغ برای مو | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

تخم مرغ برای مو مفید است زیرا تخم مرغ سرشار از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین های B کمپلکس است. این مواد مغذی، به‌ویژه بیوتین و سایر ویتامین‌های B کمپلکس، می‌توانند با تقویت ریشه‌های مو به مهار ریزش مو کمک کنند. مواد مغذی همچنین به تحریک رشد موهای جدید و حجم دادن و ضخیم شدن موها کمک می کند. پروتئین ها به تقویت موها  در حالی که چربی ها به حالت دهی مو کمک می کنند و بافت مو را بهبود می بخشند.

در حالی که ریختن تخم‌مرغ خام روی موهایتان می تواند آزاردهنده به نظر برسد، فواید آن باعث می‌شود این فرآیند کاملاً ارزشش را داشته باشد. در اینجا چگونگی تأثیر تخم مرغ برای موها آورده شده است:

تقویت رشد مو. تخم مرغ منابع فراوان پروتئین و مواد مغذی است که به عنوان “غذای مو” عمل می کند. این مواد مغذی به افزایش سرعت رشد موها کمک و در عین حال باعث رشد سالم جدید می شوند.

مهار ریزش مو. مواد مغذی همچنین با تحریک پوست سر و تغذیه و تقویت ریشه مو به مهار ریزش مو کمک می کنند.

بهبود خاصیت ارتجاعی مو. زرده تخم مرغ سرشار از بیوتین است که به آبرسانی موها و بهبود خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

درخشش مو. پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ می تواند به تغذیه موها کمک کرده و به آنها درخشندگی سالمی بدهد.

التیام آسیب. از آنجایی که  70 درصد مو کراتین است، پروتئین موجود در تخم مرغ به بازسازی شکاف های کراتین آسیب دیده در ساختار موها و به التیام آسیب کمک می کند.

کدام قسمت از تخم مرغ برای موها مفید است؟

تخم مرغ برای مو | پزشکت

هنگام صحبت در مورد اینکه کدام قسمت از تخم مرغ برای موها مفیدتر است، باید نوع موهای خود را در نظر بگیرید. افراد دارای موهای چرب ترجیح می دهند از سفیده استفاده کنند، در حالی که افراد با موهای خشک زرده را ترجیح می دهند. در اینجا دلیل آن است:

سفیده. سفیده تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند نیاسین، ریبوفلاوین، منیزیم، پتاسیم و سدیم بوده که همگی به رشد مو کمک می کنند. افرادی که موهای چرب دارند ترجیح می دهند فقط از سفیده استفاده کنند زیرا به کنترل تولید روغن کمک  و در عین حال موها را تغذیه می کند. رنگ سفید به اندازه رنگ زرد موها را حالت نمی دهد.

زرده. زرده همچنین غنی از پروتئین (کمتر از سفیده) و منبع فراوانی از ویتامین های B کمپلکس و اسید فولیک است. محتوای چربی زرده آن را به یک ماده حالت دهنده عالی تبدیل می کند، به همین دلیل است که اغلب توسط افراد دارای موهای خشک استفاده می شود.

کامل. استفاده از تخم مرغ کامل به مو ها اجازه می دهد از فواید ترکیبی سفیده و زرده بهره مند شوند. این برای خانم هایی با موهای معمولی ترکیبی ایده آل است.

ماسک تخم مرغ برای موهای معمولی و مختلط

این ماسک مو می تواند به حالت دادن موها کمک و در عین حال تعادل چربی پوست سر را حفظ کند. این نوع ماسک می تواند به تغذیه ریشه و ساقه مو کمک، بافت مو را بهبود بخشد و رشد موی سالم را تقویت کند. روغن زیتون می تواند به نرم شدن موها کمک و حالت دهنده بیشتری به آن ها بدهد.

یک تخم مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی با همزن بزنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند. تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.

موها را با آب خنک شستشو دهید. آب داغ تخم مرغ را می پزد و از بین بردن بوی آن غیرممکن می شود. موهای خود را حالت دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

ماسک مو زرده تخم مرغ برای موهای خشک

مخلوط روغن زیتون و زرده تخم مرغ یکی از ساده ترین و کارآمدترین درمان های حالت دهنده مو است. این نه تنها می تواند موها را نرم و صاف کند، بلکه پوست سر را با مواد مغذی ضروری برای رشد مجدد مو تغذیه می کند.

دو زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. موها را با آب خنک شستشو دهید. موهای خود را حالت دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

ماسک مو سفیده تخم مرغ برای موهای چرب

تخم مرغ برای مو | پزشکت

این پک مو می تواند به کنترل چربی کمک و در عین حال بافت و حجم موها را نیز بهبود می بخشد. روغن زیتون موجود در ترکیب به حالت دادن موها بدون سنگین کردن آن کمک می کند. دو عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. موها را با آب خنک شستشو دهید.

آلوئه ورا و تخم مرغ برای رشد مو

ژل آلوئه ورا منبعی غنی از اسیدهای آمینه، گلوکومانان، استرول ها، لیپیدها و ویتامین ها است. این مواد مغذی مو و پوست سر را تغذیه می کنند در حالی که خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و مرطوب کننده آلوئه ورا سلامت پوست سر را افزایش می دهد. این باعث رشد موی سالم می شود.

مواد را در ظرفی هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست آید و آن را روی موهای خود بمالید تا کاملاً پوشانده شود.بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند. با آب خنک بشویید. موهای خود را حالت دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

حنا و تخم مرغ برای رشد مو

تخم مرغ برای مو | پزشکت

حنا دارای خواص خنک کنندگی است که می تواند به تسکین پوست سر کمک کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی بوده که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند. این بسته به کنترل تولید روغن کمک می کند و در عین حال به موها درخشندگی می بخشد. همچنین شوره سر و ریزش مو را مهار و رشد مو را تقویت می کند. مقداری آب به یک فنجان پودر حنا اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. (اگر می خواهید رنگ آن افزایش یابد، این را به مدت 2 ساعت بگذارید.)

عصاره شنبلیله نیز برای رشد موها مفید است .دانه های شنبلیله را چرخ کرده و همراه با زرده تخم مرغ به پودر حنا اضافه کنید.این مخلوط را به موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند.موهای خود را با یک شامپوی ملایم و آب خنک بشویید.

روغن نارگیل و تخم مرغ برای رشد مو

روغن نارگیل منبع فراوانی از اسیدهای چرب است که به حالت بخشیدن موها کمک و از آن در برابر خشکی و شکستگی محافظت می کند. همچنین به راحتی به ساقه مو نفوذ کرده و آن را تغذیه می کند.

یک تخم مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در ظرفی با همزن بزنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند. تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است.بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. موها را با آب خنک شستشو دهید.

موز و تخم مرغ برای رشد مو

اگر موهای خشکی دارید، این پک موی مناسب برای شماست. موز یک ماده مرطوب کننده عالی و منبع خوب پتاسیم و ویتامین های B است. پتاسیم موها را تقویت  در حالی که ویتامین های B موجود در این بسته مو به تغذیه پوست سر و افزایش حجم کمک می کند.

یک عدد موز را له کنید تا کاملاً بدون گلوله شود.حالا یک تخم مرغ کامل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به موز له شده اضافه و خوب مخلوط کنید.این بسته مو را روی موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. موهای خود را با آب خنک بشویید. موهای خود را حالت دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

آووکادو و تخم مرغ برای رشد مو

آووکادو منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، E، D، B6، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. این مواد مغذی پوست سر و موها را تغذیه  تا به رشد مو کمک کرده و ریزش مو را مهار کنند. پک مو همچنین یک درمان عالی برای درمان خشکی و آسیب است.

نصف آووکادوی رسیده را له کنید تا کاملاً عاری از گلوله شود. به آووکادوی له شده، یک عدد زرده تخم مرغ را اضافه  و خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. بعد از بیست دقیقه موهای خود را با آب خنک بشویید.

روغن کرچک و تخم مرغ برای رشد مو

تخم مرغ برای مو | پزشکت

روغن کرچک یکی از محبوب ترین مواد تقویت کننده رشد است. هیچ مدرک علمی برای اثبات خواص تقویت کننده رشد مو وجود ندارد. با این حال، شواهد نشان می دهد که افراد زیادی از این ماده بهره برده اند. یک بررسی نشان داد که به افزایش درخشندگی مو کمک می کند.

یک تا دو تخم مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را در ظرفی با همزن بزنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند.

تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است.بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.

پودر آملا و تخم مرغ برای رشد مو

آملا گردش خون را تقویت می کند، که منجر به تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود. این به تقویت ریشه موها کمک  و از ریزش مو پیشگیری می کند. همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان است که به پیشگیری و بهبود آسیب کمک می کند.

دو تخم مرغ کامل و نصف فنجان پودر آملا را در ظرفی با هم مخلوط کنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند. تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود یک ساعت بماند.

ماست و تخم مرغ برای رشد مو

ماست برای سلامت پوست سر و مو عالی است . در ترکیب با زرده تخم مرغ، یک درمان حالت دهنده ایجاد  که به ترمیم آسیب مو کمک  و در عین حال ریشه ها را تقویت می کند. یک عدد زرده تخم مرغ و یک فنجان کشک را در ظرفی با همزن بزنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند.

تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند. موها را با آب خنک شستشو دهید. موهای خود را حالت و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

شنبلیله و تخم مرغ برای رشد مو

عصاره شنبلیله برای تقویت رشد مو مفید است.دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. دانه ها را با هم مخلوط  تا خمیر یکدستی به دست آید. یک تخم مرغ کامل را به این خمیر شنبلیله اضافه و خوب مخلوط کنید.این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. به شستشوی موها با آب خنک ادامه دهید. موهای خود را حالت دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

آب پیاز و تخم مرغ برای رشد مو

آب پیاز می تواند به تحریک پوست سر کمک کند و باعث رشد مجدد مو شود. این خواص به محتوای گوگرد موجود در آب پیاز مربوط می شود. دو عدد تخم مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری آب پیاز را در ظرفی با همزن بزنید تا سفیده و زرده با هم ترکیب شوند. تخم مرغ زده شده را به موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً در مخلوط پوشانده شده است. بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1.8 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز