لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

تاول های خونی چیست؟

تاول های خونی چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


وجود تاول قطعا آزاردهنده است و در مورد تاول های خونی نیز می تواند دردناک باشد. چنین تاول هایی معمولاً خود به خود بهبود می یابند، اما ممکن است چند روز طول بکشد. برای تسریع بهبودی، می توانید از موادی که معمولا در خانه یافت می شوند استفاده کنید. این مقاله به طور مفصل در مورد این درمان ها صحبت خواهد کرد. برای دانستن بیشتر به خواندن مقاله تا انتها ادامه دهید. تاول‌های خونی برآمدگی‌های قرمز و گوشتی هستند که به دلیل آسیبی ایجاد می‌شوند که پایین‌ترین لایه درمای پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک تاول در پوست ایجاد می شود و حاوی مایع شفاف همراه با خون است.

در مورد تاول های اصطکاکی، محفظه داخل تاول فقط با مایع شفاف پر می شود. در ابتدا، ممکن است یک تاول خون قرمز به نظر برسد، اما این رنگ با گذشت زمان عمیق‌تر یا حتی ارغوانی می‌شود. این تاول‌ها معمولاً در دهان، روی دست‌ها، روی پاها یا پاشنه‌ها، نزدیک مفاصل یا هر ناحیه استخوانی بدن یافت می‌شوند.

دلایل تاول های خونی چیست؟

در حالی که تاول‌های اصطکاکی، همانطور که از نام آن پیداست، به دلیل اصطکاک ایجاد می‌شوند، تاول‌های خونی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که چیزی پوست را نیشگون بگیرد. این وضعیت ممکن است به دليل زير رخ دهد:

  • سوختگی
  • عفونت ها
  • آفتاب سوختگی
  • گیرکردن پوست در درب یا درب ماشین
  • واکنش به مواد محرک مانند مواد شیمیایی
  • پوشیدن کفش های نامناسب که روی پوست ساییده می شوند.
  • انجام یک فعالیت بدنی مانند دویدن یا رقصیدن برای مدت طولانی
  • استفاده از ابزارهایی (مانند چکش یا بیل) که به طور مکرر به پوست می مالند.

چگونه از شر یک تاول خون خلاص شویم؟

تاول های خونی | پزشکت

در زیر روش‌های آسان برای درمان تاول‌های خونی برای کمک به بهبود پوست و کمک به ترکیدن تاول ارائه شده است.

نمک اپسوم برای تاول خون

نمک اپسوم در اصل سولفات منیزیم همراه با چند ماده معدنی است. پوست را سم زدایی می کند، التهاب را کاهش می دهد و همچنین درد را کاهش می دهد. يك قاشق چایخوری نمک اپسوم را در يك فنجان آب گرم حل کنید. تاول و پوست اطراف آن را با این آب بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

روغن اسطوخودوس برای تاول خون

اسانس اسطوخودوس درد همراه با تاول را آرام می کند. همچنین اسانس اسطوخودوس برای تسریع روند بهبودی چنین بیماری های پوستی شناخته شده است. 1-2 قطره اسانس اسطوخودوس با 1-2با قطره روغن بادام مخلوط کرده و مخلوط را روی گاز بریزید. این گاز را روی تاول خون قرار دهید و آن را محکم کنید. بعد از یک ساعت یا بیشتر آن را بردارید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. هر بار از یک تکه گاز تازه استفاده کنید.

آب نمک برای تاول خون

خیساندن ناحیه ای که تاول خونی دارد در آب نمک گرم به ترکیدن تاول کمک می کند. پس از ترکیدن، تاول خود به خود بهبود می یابد. 1/2 فنجان نمک به یک وان آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پای آسیب دیده را به مدت 10-15 دقیقه در وان خیس کنید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب برای تاول خون

ACV  با اثر اسیدی ملایم و ترکیبات سم زدایی خود، روند بهبود تاول خون را تسریع می کند. عمل ضد میکروبی آن از عفونی شدن تاول جلوگیری می کند. سرکه سیب را روی تاول باز قرار ندهید. پد پنبه ای را در مخلوط رقيق شده سركه سيب و آب بخيسانيد. آن را روی تاول قرار دهید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

کمپرس گرم/سرد برای تاول خون

تاول های خونی | پزشکت

بلافاصله پس از وقوع ضربه و شروع تاول خونی، قرار دادن یک كيسه سرد یا گرم از التهاب و تشکیل تاول پر از خون و مایع جلوگیری می کند. اختلاف دما نیز به کاهش درد کمک می کند. اگر کیسه یخ ندارید و می خواهید از تکه های یخ استفاده کنید، به یاد داشته باشید که ابتدا یخ را روی پارچه قرار دهید. در غیر این صورت، می تواند منجر به یک مقدار جزئی از سرمازدگی شود. از کمپرسی که در خانه در دسترس است استفاده کنید و به مدت 15 دقیقه روی تاول قرار دهید. در صورت لزوم یک حوله تمیز در این بین نگه دارید. کمپرس را دو بار در روز روی تاول قرار دهید تا روند بهبودی تسریع شود.

فندق جادوگر برای تاول های خونی

فندق جادوگر، یک قابض موضعی است که معمولاً برای درمان مشکلات پوستی مانند بریدگی ها، ساییدگی ها، عفونت ها و حتی تاول ها استفاده می شود. خاصیت قابض آن تاول را خشک کرده و به سرعت التیام می بخشد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند التهاب را کاهش دهد. با استفاده از یک توپ پنبه ای، مقداری محلول فندق را روی تاول بزنید. بگذارید به طور طبیعی خشک شود. این را 3-4 بار در روز استفاده کنید تا زمانی که تاول بهبود یابد.

خمیر یا روغن سیر

سیر حاوی آلیسین است، یک ترکیب درمانی که می تواند تاول را درمان کند و همچنین از عفونت جلوگیری کند. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. 5-6 حبه سیر را له کنید و با يك فنجان روغن زيتون به مدت 10-12 دقیقه روی حرارت ملایم حرارت دهید. اجازه دهید روغن خنک شود. یک یا دو قطره را روی تاول بمالید. خیلی آرام ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند. روغن باقی مانده را در یک شیشه دربسته نگهداری کنید. این روغن سیر تازه تهیه شده را 3-4 بار در روز بمالید. سیر را همچنین می توان له کرد و به صورت خمیر درآورد و روی تاول خون قرار داد. این خمیر را می توان به مدت 10 تا 12 دقیقه روی پوست قرار داد.

چای کیسه ای روی تاول خونی

اسید تانیک موجود در چای از عفونت جلوگیری می کند و التهاب را کاهش می دهد. چای کیسه ای را خیس کنید و در یخچال نگهداری کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار را چند بار در روز تا بهبودی تاول تکرار کنید. همین چای کیسه ای را می توان برای یک روز کامل استفاده کرد.

چوب صندل برای تاول های خونی

خمیر چوب صندل گرمای تاول را جذب می کند. خواص ضد التهابی و ضد درد آن التهاب را کاهش می دهد و درد ناشی از تاول را کاهش می دهد. همچنین برای تسریع روند بهبود زخم شناخته شده است. چند قطره آب به پودر چوب صندل اضافه کنید تا خمیر صافی به دست آید. این خمیر را به طور یکنواخت روی تاول پخش کنید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از 10-15 دقیقه با یک پارچه خنک و مرطوب پاک کنید. این خمیر را ۲ تا ۳ بار در روز بمالید.

زردچوبه برای تاول های خونی

تاول های خونی | پزشکت

زردچوبه به طور گسترده ای به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده موضعی استفاده می شود. همچنین با فعال کردن مکانیسم های مورد نیاز در پوست برای ترمیم زخم، روند بهبودی را افزایش می دهد. با مخلوط کردن 2/1 قاشق چایخوری زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری عسل خمیر غلیظی درست کنید. این خمیر را روی تاول بمالید و نیم ساعت نگه دارید. آن را با آب خنک بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

قبل از مصرف اين داروها احتیاط کنید. این تاول ها را به زور نترکانید. تركاندن تاول ها می تواند منجر به عفونت های جدی و ناراحتی شود. همچنین تاول‌های کوچک‌تر را می‌توان در خانه درمان کرد، اما برای تاول‌های بزرگ‌تر بهتر است برای تخلیه حرفه‌ای به پزشک مراجعه کنید.

نکاتی برای تاول های خونی

ناحیه آسیب دیده را در طول روز کمی بالا نگه دارید تا مطمئن شوید که تاول خون خیلی بزرگ نمی شود و باعث ترکیدن پوست نمی شود، در نتیجه ناحیه بزرگتری را مستعد عفونت می کند. به یاد داشته باشید که تاول های خونی به راحتی مستعد عفونت هستند. بنابراین، دستانتان همیشه تمیز باشند. همچنین مطمئن شوید که اگر باند پوشاننده تاول خون مرطوب یا کثیف شده است، بلافاصله آن را تعویض کنید.

اگر تاول خونی سالم است، آن را نپوشانید. با این حال، اگر تاول در جایی است که به طور مداوم با سطوح دیگر مانند پا یا کف دست لمس می شود، یک باند شل دور آن ناحیه ببندید. اگر در ناحیه ای از بدن خود که مکرراً تا می شود، مانند داخل آرنج یا پشت زانو، تاول خونی دارید، بهترین کار این است که برای جلوگیری از خم و پارگی ناخواسته تاول، یک آتل ببندید.

اگر حتي پس از انجام اقدامات احتياطي، تاول خوني پاره شد، به آرامي تمام مايع موجود در داخل را با دستان تميز فشار دهيد. برای جلوگیری از عفونت در محل تاول خون باز شده، محل را با آب ساده و صابون آنتی باکتریال بشویید. یک پماد ضد عفونی کننده بمالید و روی آن را با باند استریل بپوشانید. الکل یا ید را مستقیماً روی یک تاول خون باز شده قرار ندهید. هیچ پوستی را از محل تاول باز شده جدا نکنید. به سادگی آن را تميز کرده و پماد ضد عفونی کننده را روی آن بمالید.

چه مدت طول می کشد تا یک تاول خونی از بین برود؟

به طور متوسط، تاول های خونی در عرض 3-7 روز به خودی خود از بین می روند. اکنون که می دانید چگونه از شر تاول خون خلاص شوید، منتظر چه چیزی هستید؟ تاول‌های خونی می‌توانند ناخوشایند و همچنین دردناک به نظر برسند. آنها به خودی خود بهبود می یابند، اما این روند را می توان با استفاده از داروهای ذکر شده در بالا تسریع کرد. این درمان‌ها همچنین تضمین می‌کنند که هیچ عفونتی وجود ندارد و حداقل جای زخم وجود ندارد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز