لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رابطه جنسی صبحگاهی

رابطه جنسی صبحگاهی|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

برخی افراد ممکن است در سبک زندگی پرمشغله امروزی فرصتی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. چون اکثر آنها به سختی از خواب بیدار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، کارهای خود را انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند و به محل کار خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شتابند. در این شرایط بدون شک وقت گذاشتن برای صمیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شدن با شریک زندگیتان دشوار است و حتی برقراری رابطه جنسی در صبح برای بسیاری از مردم تقریبا غیرممکن است. اما اگر به شما بگوییم که رابطه جنسی صبحگاهی در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارد، چه؟ با توجه به مزایایی سکس صبحگاهی بهتر است آن را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید تا از فواید آن در روحیه و سلامت خود در طول روز بهره مند شوید.

فواید رابطه جنسی صبحگاهی

سکس صبحگاهی یکی از بهترین راهکارهایی است که به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا روزتان را با انرژی زیاد شروع کنید. حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، انرژی و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا با کارایی بسیار بیشتری روز خود را به پایان برسانید. سکس در صبح نه تنها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در استحکام و تقویت رابطه زناشویی موثر باشد، بلکه برای عملکرد کلی فرد را در طول روز افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. بنابراین، بهتر است در مورد رابطه جنسی صبحگاهی و فواید آن اطلاعات بیشتری را کسب کنید. اما به طور کلی رابطه جنسی در این زمان از روز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با فواید زیر همراه باشد:

سکس و کاهش استرس|| پزشکت

کاهش استرس

استرس یکی از بزرگترین مواردی است که باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود زوج ها نتوانند از زندگی خود نهایت لذت را ببرند. بنابراین، انجام فعالیتی که استرس را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد و از طرفی هم بتواند رابطه را مستحکم تر کند، یک گزینه عالی است. اعمال لذت بخش مانند رابطه جنسی باعث کاهش سطح هورمون استرس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که فرد وارد رابطه جنسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، بدن بلافاصله با روال سکس صبحگاهی سازگار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سطح استروژن و تستوسترون نیز در این زمان در اوج خود است. بنابراین، هر چه سطوح هورمونی بالاتر باشد، فرد پرانرژی تر و شادتر خواهد بود.

طبق یک مطالعه، سطوح بالای تستوسترون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند میل جنسی شریک زندگی شما را افزایش داده و عملکرد جنسی را بهبود بخشد. از آنجایی که بدن شما در صبح آماده است، رابطه جنسی بهتری خواهید داشت.

ترشح اندورفین و اکسی توسین در حال حاضر خلق و خوی شما را در یک سطح عالی قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، اما یک مطالعه همچنین نشان داد که فعالیت های لذت بخش مانند رابطه جنسی در صبح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سطح هورمون استرس شما را کاهش دهد. به آن به عنوان نسخه فیزیکی مدیتیشن فکر کنید. محققان دانشگاه سینسیناتی دریافتند که رابطه جنسی صبحگاهی یک کاهش دهنده استرس طبیعی است و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند اثرات ماندگاری برای حداقل هفت روز را داشته باشد.

تقویت کننند سلامت مغز

در حالی که تزریق کافئین در طول روز ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید فعالیت های روزمره خود را بهتر انجام دهید، اما احتمالاً به هیچ وجه برای سلامتی شما مفید نیست. در حالی که داشتن یک رابطه جنسی در صبح نه تنها ضربان قلب شما را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد (که برای سلامت قلب عالی است)، بلکه ممکن است فشار خون را کاهش دهد، ماهیچه ها را تقویت کرده و مغز شما را بیدار کند.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که رابطه جنسی ترکیبی از انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌ها، از جمله دوپامین، یکی دیگر از هورمون‌های حس خوب را آزاد می‌کند که می‌تواند سلامت مغز و شناخت را بهبود بخشد.

سکس صبحگاهی معادل یک تمرین سبک است.

بله درست شنیدید. اگر همیشه از بیدار شدن در صبح برای رفتن به باشگاه متنفر بوده اید، و حتی بیشتر از آن، اگر به طور کامل از ورزش کردن متنفر هستید، سکس صبحگاهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند جایگزین خوبی برای شما باشد. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که سکس فواید یک تمرین سبک را به همراه دارد. مزایای انجام یک تمرین سبک در صبح مانند افزایش متابولیسم، کاهش استرس و غیره برای رابطه جنسی صبحگاهی نیز صادق است. مطالعات همچنین نشان داده است که رابطه جنسی در هر دقیقه حدود 5 کالری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سوزاند. بنابراین داشتن سکس صبحگاهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کالری زیادی بسوزاند.

سکس صبحگاهی تقریباً به عنوان یک تمرین محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ممکن است مانند ورزش کردن در باشگاه نباشد، اما عملی انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهید که برای بدن مفید است.

تقویت خلق و خو و سیستم ایمنی بدن

رابطه جنسی صبحگاهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سطح IgA را افزایش دهد. IgA آنتی بادی است که ایمنی شما را برای مبارزه با عفونت، باکتری، ویروس و سایر میکروب ها تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

رابطه جنسی باعث ترشح اندورفین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که به هورمون های شادی نیز معروف بوده و مسئول ایجاد احساس خوب در ما است. برهمین اساس برقراری رابطه جنسی در صبح باعث ترشح اندورفین در بدن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که نقش مهمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تقویت خلق و خوی ما در اوایل صبح دارد. بدون شک در هنگام برقراری رابطه جنسی احساس شادی بیشتری خواهید کرد. علاوه بر این، رابطه جنسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با فعال کردن سیستم دفاعی بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

رابطه جنسی صبحگاهی اغلب احساس بهتری را در افراد ایجاد می کند. این به این دلیل اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد که در صبح میل شما برای داشتن رابطه جنسی قوی تر است. زنان معمولاً صبح ها ارگاسم قوی تری را تجربه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. برای مردان، مشخص شده است که افزایش سطح تستوسترون در صبح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به نعوظ قوی تر و طولانی تر شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، بدن شما ممکن است به دلیل افزایش هورمون ها و همچنین به دلیل افزایش سطح انرژی، آمادگی بیشتری برای داشتن رابطه جنسی عالی در صبح داشته باشد. اما هر چه که باشد، سکس صبحگاهی باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود احساس بهتری داشته باشید، و این همان چیزی است که در واقع بعد از رابطه جنسی خوب انتظارش را دارید.

بهبود زیبایی ظاهری

کارشناسانی وجود دارند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند رابطه جنسی راز جوان تر به نظر رسیدن است زیرا اکسی توسین، بتا اندورفین و سایر مولکول های ضد التهابی را ترشح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. رابطه جنسی صبحگاهی قطعاً می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در جوانتر رسیدن شما موثر باشد. زیرا اکسی توسین، بتا اندورفین و سایر هورمون ها را آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. بر اساس یک نظرسنجی، مطالعات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که زوج هایی که سه بار در هفته رابطه جنسی دارند بسیار جوان تر از افرادی هستند که رابطه جنسی کمتری دارند. ارگاسم همچنین از بسیاری جهات برای بهبود عملکرد پوست مفید است.

رابطه جنسی || پزشکت

رفع خستگی

اگر چه برقراری رابطه جنسی در صبح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تاثیر و مزایای زیادی داشته باشد اما باید مراقب باشد. زیرا زیاده روی در آن ممکن است خواب شما را دچار مشکل کند و باعث احساس خواب آلودگی در صبح یا خستگی در اواخر روز شود. برهمین اساس شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از موقعیت های جنسی معمولی که به انرژی کمتری نیاز دارند استفاده کنید.

بهبود روابط زناشویی

قبل از هر چیز، هم برای شما و هم برای همسرتان مهم است که در رابطه خود یک ارتباط عمیق داشته باشید و رابطه جنسی صبحگاهی به شما در این امر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و تاثیر مثبتی روی رابطه شما دارد. در استرس های روزمره، واضح است که صمیمیت بین شما و شریک زندگی تان در جایگاه دوم قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. اما وقت گذاشتن برای سکس صبحگاهی ساده ترین روش برای زنده نگه داشتن علاقه است و راهی عالی برای متعادل کردن زندگی عاشقانه شما در کنار سایر موارد خواهد بود.

به غیر از اندورفین، رابطه جنسی اکسی توسین نیز تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که به آن “هورمون نوازش” نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند، که معمولاً با احساس عشق و پیوند مرتبط است. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که توسط بدن آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اثر آرام بخشی دارد، بنابراین در طول رابطه جنسی، احساس ارتباط بیشتری با شریک زندگی خود خواهید داشت. این هورمون در طول رابطه جنسی در زوج ها ترشح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و در زمانی که هر دو طرف به ارگاسم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسند به اوج خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد. هورمون عشق به قدری قدرتمند است که همانطور که در بسیاری از مطالعات مشخص شده است، قدرت افزایش پیوند در زوج ها را دارد. همچنین مشخص شده است که افزایش سطح اکسی توسین با سطوح بالاتر رضایت از زندگی و کاهش افسردگی مرتبط است.

این یک واقعیت است که بعد از رابطه جنسی، لذت و ارگاسم، هم ذهن و هم بدن شما به حالت اولیه باز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردد. رابطه جنسی خوب منجر به کاهش استرس و تنش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و به شما احساس مثبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. این به دلیل هورمون دیگری به نام “اندورفین” اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد که هورمونی است که درک شما از درد را نیز کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

افزایش احساس بهره وری در طول روز

یک نظرسنجی اخیر توسط یک شرکت نشان داد که در روزهایی که زوج‌ها احساس بهره‌وری بیشتری می‌کردند، برنامه‌های روزمره آنها شامل سکس صبحگاهی بود. جای تعجب نیست که مردان بیشتر علاقه دارند تا خواب را فدای رابطه جنسی کنند، اما هم شرکت‌کنندگان مرد و هم زن گفتند که رابطه جنسی صبحگاهی باعث می‌شود آنها احساس بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

سخن آخر

اگرچه داشتن رابطه جنسی در صبح‌ها می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشند، اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند فوق العاده موثر باشد. شما فقط باید شروع به دیدن نور خورشید به عنوان یک ماده تقویت کننده غرایز جنسی کنید. والدین گاهی اوقات سعی می‌کنند در اواخر شب که از کار، شیردهی، مراقبت از بچه‌ها و غیره خسته هستند، رابطه جنسی داشته باشند. اما با تغییر زمان برقرای سکس و عشق ورزیدن در صبح، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرحال تر، آرام تر و پرانرژی تر باشند. اینها مزایا و دلایل داشتن رابطه جنسی در صبح بود. همیشه بهتر است به بدن خود گوش دهید و کارهایی را انجام دهید که به طور طبیعی جریان دارند. بدن شما رابطه جنسی صبحگاهی را تایید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید برنامه روتین خود را تغییر دهید، اما بهتر است آن را امتحان کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز