لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


کاندوم محصولی بهداشتی است که در پیشگیری از عفونت های آمیزشی و همچنین بارداری های ناخواسته کاربرد فراوانی دارد. استفاده از کاندوم خطر ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند هپاتیت، سوزاک و کلامیدیا را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. کاندوم ها اغلب از جنس لاتکس تولید می شوند و دارای سایزهای مختلفی هستند. بنابراین برای استفاده و نتیجه بخشی بهتر باید بدانید که چگونه سایز مناسب کاندوم را برای خرید انتخاب کنید. استفاده از کاندوم بزرگ باعث لیز خوردن آن از روی اندام می شود. کاندوم خیلی کوچک نیز آلت را تحت فشار قرار می دهد و ممکن است هنگام استفاده پاره شود. برای راحتی و محافظت بیشتر، کاندوم ها باید اندازه مناسبی داشته باشند. در این مقاله از پزشکت در مورد انتخاب سایز مناسب کاندوم و سایر موارد مربوط به آن بحث می شود.

اندازه گیری آلت تناسلی برای انتخاب کاندوم مناسب

اندازه کاندوم، بر اساس عرض و طول آلت تناسلی تعیین می شود. برای انجام این کار لازم است که با روش صحیح اندازه گیری آلت آشنا باشید. آلت تناسلی شما باید در هنگام اندازه گیری در حالت نعوظ باشد. برای یافتن طول و عرض آلت تناسلی خود به روش زیر عمل کنید:

اندازه گیری طول. یک طرف خط کش یا نوار را روی استخوان شرمگاهی خود بگیرید و آن را تا نوک آلت تناسلی خود بکشید. سپس این فاصله را از روی خط کش بخوانید.

اندازه گیری عرض. از یک تکه نخ یا یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کنید. نوار را به آرامی در اطراف ضخیم ترین قسمت آلت تناسلی خود بپیچید. سپس نوار را باز کنید و عدد مربوط به آن را بخوانید.

هنگامی که این دو اندازه گیری را انجام دادید، برندهای مختلف کاندوم را بررسی کنید. با این کار می توانید کاندومی را بخرید که بیشترین مطابقت را با اندازه آلت تناسلی شما دارد.

آیا اندازه کاندوم مهم است؟

اندازه کاندوم یکی از نکات مهم در خرید کاندوم است. پیدا کردن اندازه مناسب کاندوم در ابتدا می تواند برای شما بسیار مشکل باشد. اگر هنگام استفاده از کاندوم احساس راحتی نکنید، باعث می شود که پس از مدتی استفاده از آن را کنار بگذارید. عدم استفاده از کاندوم ممکن است، منجر به بروز مشکلاتی مانند بارداری ناخواسته یا ابتلا به بیماری های مقاربتی شود.

انتخاب سایز مناسب کاندوم

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟ || پزشکت

خرید کاندوم می تواند همراه با استرس باشد. برندهای زیادی در دسترس هستند، هر برند دارای سبک های مختلفی است و اندازه های مختلفی نیز وجود دارد.

کاندوم ها اغلب از لاتکس ساخته می شوند اما برخی تولید کنندگان از پلی اورتان یا مواد دیگر در تولید کاندوم ها استفاده می کنند. کاندوم ها به عنوان یک وسیله پزشکی طبقه بندی می شوند، بنابراین باید استانداردهای تنظیم شده توسط ارگان های مهمی مانند سازمان بین المللی استاندارد (ISO) را رعایت کنند.

برای مثال ISO، کاندوم‌ها را تحت آزمایش های مختلفی قرار می دهد تا مطمئن شود کاندوم‌ها فاقد سوراخ هستند و دچار پارگی نمی شوند. همچنین ISO  باید استاندارد بودن ضخامت کاندوم را را تایید کند. همچنین دستورالعمل های مهم دیگری نیز وجود دارند که  برای ماندگاری کاندوم باید رعایت شوند.

مردان

سایز و تناسب کاندوم

با این حال، بیشترین مشکل گزارش شده در مورد کاندوم سایز و تناسب آن است. بررسی ها نشان می دهد که حداقل 50 درصد از مردان از کاندوم هایی که استفاده می کنند راضی نیستند. مهمترین علت این نارضایتی نامناسب بودن سایز کاندوم است.

در یک نظرسنجی‌ از مردان خواسته شد که شکایات خود را در مورد تناسب کاندوم خود بیان کنند. نزدیک به یک سوم مردان گفتند کاندوم مورد استفاده آنها خیلی سفت است. برخی دیگر نیز گفتند که کاندوم آنها خیلی بلند، کوتاه و یا شل هستند.

پارگی و لغزش

علاوه بر اندازه موارد مهم دیگری مانند لغزش و پارگی جزء نگرانی های مردان در هنگام خرید کاندوم است. اما با این حال بررسی ها نشان می دهد که مشکلاتی مانند پارگی یا لغزندگی در کاندوم ها در کمتر از 10 درصد موارد رخ می دهد.

برخی دیگر از مردان نیز مشکلات دیگری را گزارش کرده اند. به عنوان مثال از نظر برخی از مردان رابطه جنسی با پوشیدن کاندوم احساس لذت کمتری را منتقل می کند. برخی دیگر از مردان از مشکل در حفظ نعوظ یا خشک شدن کاندوم در طول رابطه جنسی شکایت دارند.

حساسیت پوستی

همچنین استفاده از کاندوم در برخی افراد می تواند منجر به بروز حساسیت های پوستی شود. در اغلب موارد جنس مواد تشکیل دهنده کاندوم ها از لاتکس است. در نتیجه افرادی که به لاتکس حساسیت دارند ممکن است دچار واکنش های آلرژیک پوستی شوند.

برخی از کاندوم ها به خصوص برای پیشگیری از بارداری های ناخواسته طراحی شده اند. در داخل این کاندوم ها از اسپرم کش ها استفاده می شود. اسپرم کش ها نوعی ماده شیمیایی هستند که می توانند باعث حساسیت های پوستی در برخی افراد شوند.

اندازه های مختلف کاندوم

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟ || پزشکت

اندازه متوسط آلت تناسلی بین 15 تا 18 سانتی متر است. گاهی دور آلت تناسلی در مردان به 8 تا 9 سانتی متر می رسد، اگرچه اندازه آلت تناسلی در مردان متفاوت است.

در مورد اندازه کاندوم، حداقل طول این محصولات بهداشتی را در حدود 20 سانتی متر تعیین می کنند. بیشتر کاندوم ها حدود 20 سانتی متر طول دارند. بسیاری از کاندوم ها در قسمت انتهایی دارای یک مخزن اضافه هستند. این مخزن برای جای دادن مایع منی کاربرد دارد. مرکز پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) توصیه می کند که  اگر کاندوم شما دارای مخزن اضافه نیست، دو سانتی متر از نوک کاندوم را برای رسیدن به این هدف خالی نگه دارید.

برخی از تولید کنندگان کاندوم ها را در اندازه های مختلف ارائه می دهند. بنابراین برای اطمینان از داشتن تناسب و احساس مناسب، لازم است که اندازه صحیح آلت خود را بدانید. اکثر متخصصان پیشنهاد می کنند این کار را در حالی که آلت تناسلی شما در حالت نعوظ است، از سمت بالا انجام دهید.

بررسی ها نشان می دهد که اکثر کاندوم ها در مردان به خوبی عمل می کند.

تولید کنندگان کاندوم از اصطلاحات متفاوتی برای توصیف اندازه کاندوم استفاده می کنند. این مساله می تواند انتخاب اندازه مناسب کاندوم را برای شما به یک چالش تبدیل کند.

همانطور که اغلب در مورد لباس رخ می دهد، یک برند ممکن است سایز یک کاندوم را بزرگ بداند، در حالی که تولید کننده دیگر همان کاندوم را با عنوان سایز کوچک روانه بازار می کند.

هنگام خرید کاندوم، طول و عرض آلت خود را در نظر داشته باشید. همچنین برای انتخاب سایز مناسب کاندوم به برند محصول دقت کنید.

اندازه گیری عرض کاندوم

عرض کاندوم یکی از نکات مهمی است که باید حتما آن را در نظر بگیرید. اگر عرض کاندومی که انتخاب می کنید کم باشد ممکن است موقع استفاده به راحتی پاره شود. همچنین تنگ بودن کاندوم آلت تناسلی شما را تحت فشار قرار می دهد که این وضعیت نیز می تواند برای شما بسیار ناراحت کننده باشد.

برای انتخاب عرض مناسب کاندوم، از این راهنمای کلی استفاده کنید:

  • کاندوم های استاندارد دارای عرض 5 سانتی متر هستند.
  • یا کاندوم های راحت اغلب کمتر از 3 سانتی متر عرض دارند.
  • کاندوم های بزرگ دارای عرض بیش از 5 سانتی متر هستند.

اندازه گیری طول کاندوم

طول کاندوم نیز مهم است زیرا کاندوم باید تمام آلت تناسلی شما را بپوشاند و فضایی برای انزال شما باقی بگذارد.

برای انتخاب طول مناسب کاندوم، از این راهنمای کلی استفاده کنید:

  • کاندوم های استاندارد دارای طول 16 تا 18 سانتی متر هستند.
  • یا کاندوم های متوسط معمولا 15 تا 14 سانتی متر طول دارند.
  • کاندوم های بزرگ دارای طول بیشتر از 18 سانتی متر هستند.

انواع کاندوم ها

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟ || پزشکت

بعد از اینکه چند مارک کاندوم مناسب برای اندازه آلت تناسلی خود انتخاب کردید، ممکن است لازم باشد تعدادی از آنها را بخرید تا از مناسب بودن اندازه آنها مطمئن شوید. این به شما فرصتی می دهد تا بدانید کدام کاندوم بهترین ترکیب از تناسب، راحتی و عدم حساسیت را به شما می دهد.

در نهایت هرگز اجازه ندهید هر سایزی که انتخاب می کنید، بر احساس عزت نفس شما در مورد اندازه آلت تناسلی تان تاثیر بگذارد.

علاوه بر اندازه، چند ویژگی مهم دیگر در کاندوم ها وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را نیز در نظر بگیرید. این ویژگی ها عبارتند از:

طراحی. کاندوم ها در بافت ها و اشکال مختلف موجود هستند و ممکن است یکی از این کاندوم ها را بیشتر از سایرین ترجیح دهید. به عنوان مثال برخی از کاندوم ها فقط به جهت افزایش لذت جنسی طراحی شده اند.

روانکاری داخلی. بسیاری از برندهای کاندوم، مانند لایف استایل و توربو از روان کننده ها استفاده می کنند. این مواد ممکن است حساسیت و لذت را برای شما و یا شریک زندگیتان افزایش دهد. روان کننده ها انواع مختلفی دارند و معمولا مبتنی بر آب یا روغن هستند.

ترکیبات مورد استفاده. مواد تشکیل دهنده کاندوم شامل لاتکس، پلی اورتان، پلی ایزوپرن، و پوست بره است. گاهی لازم است که چندین کاندوم ساخته شده از مواد مختلف را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید از بین آنها راحت ترین کاندوم را برای آلت خود پیدا کنید.

استفاده از روان کننده مناسب

شما می توانید یک روان کننده به کاندوم خود اضافه کنید تا حس لذت و راحتی را برای همسرتان بهبود ببخشد. برای این کار پس از کشیدن کاندوم بر روی آلت تناسلی، روان کننده مورد نظر خود را روی قسمت بیرونی کاندوم بمالید. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون معمولاً برای مدت طولانی تری نسبت به سایر گزینه ها لغزنده می مانند. روان کننده علاوه بر خاصیت لغزندگی دارای ویژگی رطوبت رسانی و حتی تحریک کنندگی نیز هستند.

اگر از کاندوم لاتکس استفاده می کنید، بهترین کار این است که یک روان کننده بر پایه آب یا سیلیکون خریداری کنید. روان کننده های مبتنی بر روغن اغلب باعث از بین رفتن مواد لاتکس کاندوم می شوند.

مراقب باشید که از روان کننده زیاد استفاده نکنید، زیرا باعث می شود کاندوم از روی آلت لیز بخورد.

سخن آخر

به طور کلی کاندوم ها جزء محصولات بهداشتی بسیار مفیدی هستند که استفاده از آنها به تمام زوج ها توصیه می شود. کاندوم ها در پیشگیری از بارداری های ناخواسته و همچنین ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند ایدز و هپاتیت بسیار موثر هستند. یکی از اصول مهم استفاده از کاندوم ها احساس راحتی در حین استفاده از این محصولات است. در تولید کاندوم ها تمام استانداردهای لازم بهداشتی رعایت می شود. بنابراین استفاده از کاندوم ها هیچ گونه نگرانی برای مصرف کننده به همراه ندارد. برای خرید و استفاده از یک کاندوم مناسب باید طول و عرض آلت تناسلی خود را بدانید.

با انجام اندازه گیری های مورد نظر می توانید یک کاندوم با اندازه مناسب انتخاب کنید که هم راحت باشد و بتواند محافظت کامل را ارائه دهد. از آنجایی که اندازه کاندوم ها از برندی به برند دیگر متفاوت است، احتمالا باید چندین نوع کاندوم مختلف بخرید تا بتوانید میزان تناسب آنها را با هم مقایسه کنید.

اگر تمایلی به استفاده از کاندوم ندارید، این احتمال وجود دارد که قبلا از اندازه مناسب کاندوم استفاده نکرده اید. تعیین اندازه کاندوم یکی از نکات مهم استفاده راحت و موثر از انواع مختلف کاندوم ها است.

ممکن است مدتی طول بکشد تا شما و همسرتان بتوانید سایز مناسب کاندوم را انتخاب کنید. اگر نحوه صحیح استفاده از کاندوم را بلد نیستید، آن را قبل از موعد بر روی آلت تناسلی خود قرار دهید تا در صورت نیاز بدون احساس عجله یا لرزیدن دست از آن استفاده کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز