لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بزرگ شدن آلت تناسلی (همچنین به عنوان بزرگ کردن آلت تناسلی شناخته می شود) ممکن است برای کسی که ضربه آلت تناسلی را تجربه کرده است یا شرایط پزشکی دارد که بر عملکرد آلت تناسلی تاثیر می گذارد، نشان داده شود. در مواردی که اندازه آلت تناسلی بر باروری یا کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد، بزرگ شدن آلت تناسلی ممکن است تحت نظر متخصص اورولوژی در نظر گرفته شود.

 اگرچه قرص‌ها، تزریق‌، پمپ های تناسلی و جراحی‌ها به طور منظم برای افرادی که به دنبال آلت تناسلی بزرگ‌تر هستند عرضه می‌شوند، اما برخی از آنها مؤثرتر از بقیه هستند. علاوه بر این، خطر برخی از روش‌ها، مانند جراحی، می‌تواند از مزایای احتمالی آن بیشتر باشد.

برای بیشتر افراد، رشد آلت تناسلی در اواخر سال های نوجوانی یا اوایل دهه 20 متوقف می شود. هنگامی که آلت تناسلی به اندازه بزرگسالان خود رسید که تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود نمی توان برای تغییر یا افزایش اندازه آلت تناسلی کار زیادی انجام داد. با این حال، برخی تغییرات در شیوه زندگی وجود دارد که می تواند در صورت اضطراب در مورد اندازه آلت تناسلی خود کمک کند.

دانشمندان ثابت کرده اند که 95 درصد افراد در یکی از دسته بندی های اندازه متوسط آلت تناسلی قرار می گیرند. متوسط طول یک آلت تناسلی شل بین 3.4 اینچ تا 3.7 اینچ است که در حالت نعوظ به 5.1 اینچ تا 5.7 اینچ افزایش می یابد. البته، تغییرات طبیعی در این محدوده وجود دارد، بنابراین اگر آلت تناسلی شما بزرگتر یا کوچکتر از این محدوده باشد، کاملاً طبیعی است. با این حال، اگر نگرانی دارید، می توانید با یک پزشک مشورت کنید.

جدول زمانی رشد آلت تناسلی چگونه است؟

اکثر افراد جوان رشد آهسته و پیوسته آلت تناسلی را از دوران کودکی و از بدو تولد تجربه می کنند. با این حال، سریع ترین رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ اتفاق می افتد و اوج رشد آن بین 12 تا 16 سالگی است. طول و دور آلت تناسلی معمولاً همزمان افزایش می یابد. برای بیشتر افراد، رشد آلت تناسلی در اواخر سالهای نوجوانی متوقف می شود.

بیضه ها منحنی رشد متفاوتی را دنبال می کنند. آنها در تمام دوران کودکی به همان اندازه باقی می مانند، حتی با افزایش طول آلت تناسلی تغییر چندانی ندارند. در حدود سن 8 تا 9 سالگی، آنها شروع به رشد می کنند و سریع ترین رشد آنها بین 11 تا 15 سالگی اتفاق می افتد.

برای پاسخ شخصی تر در مورد اینکه چه زمانی رشد آلت تناسلی شما متوقف می شود، جدول زمانی بلوغ خود را در نظر بگیرید. رشد آلت تناسلی معمولاً چهار تا شش سال پس از بزرگ شدن بیضه ها متوقف می شود. این بدان معناست که برای اکثر افراد آلت تناسلی در سنین 18 تا 21 سالگی به طور کامل رشد می کند . برای بسیاری از مردان، بلوغ از حدود 11 سالگی شروع می شود، با یک جهش رشد قابل توجه. در طول این مدت، ممکن است این تغییرات را نیز متوجه شوید:

  • نوسانات خلقی
  • افزایش آکنه و بوی بدن
  • تغییرات صوتی و عمیق شدن صدا
  • ایجاد موهای ناحیه تناسلی و سایر موهای بدن
  • نعوظ های مکرر و تشعشعات شبانه (رویاهای مرطوب)

همچنین برای پسران کاملاً طبیعی است که رشد سینه را تجربه کنند، که می تواند تا یک یا دو سال طول بکشد. این بخشی از فرآیند طبیعی هورمونی است که پسران در دوران بلوغ تحت آن قرار می‌گیرند و معمولاً خود به خود تنظیم می‌شود.

چرا برخی از مردان به دنبال بزرگ کردن آلت تناسلی خود هستند؟

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک فرد ممکن است به دنبال بزرگ کردن آلت تناسلی باشد. ممکن است دلایل پزشکی، مانند مشکلات باروری یا توانایی ادرار کردن، و یا دلایل روانی وجود داشته باشد که به طور مستقیم بر عزت نفس یا کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد.

مردان

دلایل فیزیکی

در برخی موارد، آلت تناسلی یک فرد ممکن است به دلیل یک اختلال ژنتیکی یا هورمونی که باعث میکروپنیس می شود، واقعا کوچکتر باشد. میکروپنیس به عنوان یک آلت تناسلی کشیده زیر 3 اینچ تعریف می شود. داشتن آلت تناسلی به این اندازه ممکن است در توانایی فرد برای هدایت جریان ادرار اختلال ایجاد کند. همچنین می تواند مقاربت جنسی را دشوار کرده و شانس باردار شدن را کاهش دهد.

شرایط دیگری نیز با کاهش اندازه آلت تناسلی همراه است:

میکروفالوس: میکروفالوس آلت تناسلی کوچک غیرطبیعی است که با هیپوسپادیاس همراه است.(یک نقص مادرزادی که در آن ادرار از قسمت زیرین آلت تناسلی خارج می شود).

بیماری پیرونی: بیماری پیرونی وضعیتی است که در آن آلت تناسلی به طور ناگهانی انحنای غیرطبیعی پیدا می‌کند. فیبروز (اسکار) در محل خم شدن می‌تواند باعث کوتاه شدن و باریک شدن آلت تناسلی، همراه با نعوظ دردناک یا اختلال نعوظ شود .

جراحی سرطان پروستات: مطالعات نشان می دهد که پروستاتکتومی رادیکال انجام می شود(که در آن کل پروستات و بافت های اطراف آن برداشته می شود) همچنین می تواند اندازه آلت تناسلی را به طور متوسط 16٪ کاهش دهد.

آلت تناسلی دفن شده: “آلت تناسلی مرده” اصطلاحی است که زمانی استفاده می شود که آلت تناسلی در داخل چربی اضافی لگن پنهان شود. این بیماری در پسران نابالغی که اضافه وزن دارند، رایج است، که بسیاری از آنها آلت تناسلی با اندازه طبیعی دارند و در نهایت از این بیماری بیشتر می شوند.

دلایل روانی

حتی برخی از افراد با آلت تناسلی بزرگتر از حد متوسط هستند که دغدغه‌های غیرطبیعی با اندازه آلت تناسلی خود دارند. هنگامی که این مشغله با کیفیت زندگی آنها تداخل داشته باشد، معمولاً به عنوان اختلال بدشکلی آلت تناسلی (PDD) تشخیص داده می شود. بزرگ کردن آلت تناسلی اغلب توسط افراد مبتلا به میکروپنیس و سایر نقایص مادرزادی، یا برای بازگرداندن طول آلت تناسلی پس از جراحی سرطان پروستات یا بیماری پیرونی انجام می شود. دلایل روانشناختی اغلب با مشاوره بهتر برطرف می شوند.

درمان های خانگی و سبک زندگی بزرگ شدن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

ورزش های متعددی وجود دارد که برای افزایش طول یا دور آلت توصیه می شود. منطق پشت این تمرینات این است که مالش مکرر آلت تناسلی باعث ایجاد “ریز پارگی” در بافت‌ها می‌شود که باعث می‌شود آلت در هنگام بهبودی بزرگ‌تر یا ضخیم‌تر به نظر برسد.

علیرغم ادعاهای مخالف، هرگز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ورزش از هر نوع، از جمله جیلکینگ، می تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد، وجود نداشته است. در واقع، دست زدن مداوم به آلت تناسلی می تواند باعث آسیب یا زخم شود که می تواند در عملکرد نعوظ آلت تداخل ایجاد کند.

اگر مردی می خواهد ظاهر آلت تناسلی خود را بهبود ببخشد زیرا باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، راه های ساده تری برای این کار وجود دارد:

کاهش وزن

برخی از انتخاب های سبک زندگی می تواند بر بزرگی آلت تناسلی شما تأثیر بگذارد. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ممکن است بخشی از ساقه آلت تناسلی آنها در زیر یک لایه چربی مدفون یا پنهان شده باشد. این می تواند منجر به ظاهر آلت کوتاه تر شود. با این حال، کاهش وزن که منجر به چربی کمتر در اطراف قاعده آلت تناسلی می‌شود، می‌تواند ظاهری طولانی‌تر به آن بدهد.

حفظ تناسب اندام

هیکل عضلانی ممکن است به این جلوه بصری اضافه کند و باعث شود که نسبت به اندازه آلت تناسلی خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

اصلاح ناحیه شرمگاهی

تراشیدن اطراف آلت تناسلی می تواند آلت تناسلی را بزرگتر نشان دهد زیرا دیگر در موها فرو نمی رود. داشتن موهای فراوان در ناحیه تناسلی همچنین می تواند پایه آلت تناسلی را مسدود کرده و آن را کوتاه تر نشان دهد. کوتاه کردن یا برداشتن موهای ناحیه تناسلی می تواند به بلندتر نشان دادن آلت تناسلی کمک کند.

ژلینگ و سایر “تمرینات آلت تناسلی” هرگز نشان داده نشده اند که سایز آلت تناسلی را افزایش می دهند و در واقع در صورت انجام بیش از حد خشن ممکن است به آلت تناسلی آسیب بزنند. از دست دادن وزن، تناسب اندام، و مقایسه سازی ممکن است بیشتر از هر ورزش آلت تناسلی باعث بزرگتر به نظر رسیدن آلت شود.

درمان های بدون نسخه (OTC)

گزینه های مختلفی برای افرادی که از اندازه آلت تناسلی خود ناراضی هستند تبلیغ می شود. اگرچه اینها ممکن است وسوسه انگیز باشند، با ادعاهای نادرست گمراه نشوید. با یک اورولوژیست مشورت کنید تا بینش هایی در مورد اینکه چه چیزی ممکن است برای شما مفید باشد و چه چیزی مفید نیست، را درک کنید.

مکمل

شرکت های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند مکمل های آنها می تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد. در بهترین حالت، آنها کاری جز هدر دادن پول شما انجام نخواهند داد. در بدترین حالت، ممکن است حاوی آثاری از ویاگرا (سیلدنافیل) یا سایر داروهای خطرناک برای افراد مبتلا به بیماری قلبی باشند.

گفته می شود مکمل هایی مانند ال سیترولین یا ال آرژنین باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون می شوند که ممکن است گردش خون آلت تناسلی را بهبود بخشد. اگرچه برخی افراد ادعا می کنند که این به بهبود نعوظ کمک می کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر افزایش اندازه آلت تناسلی وجود ندارد.

کشش آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

در حالی که هرگز دستگاه مورد تایید FDA برای اکستنشن آلت تناسلی وجود نداشته است، علاقه فزاینده ای به محصولاتی که ممکن است به افزایش طول آلت تناسلی با استفاده از کشش کمک کنند، وجود داشته است. با کشش آلت تناسلی، یک دستگاه وزن دار به شفت آلت تناسلی متصل می شود و هر روز برای مدت زمان مشخصی از آن استفاده می شود تا به تدریج آلت تناسلی کشیده شود.

یک مطالعه کوچک نشان داد که یک دستگاه پزشکی به نام “اکسترندر” ممکن است طول آلت تناسلی را در افراد مبتلا به بیماری پیرونی با کمک به شکستن فیبروز که باعث کوتاه شدن آلت تناسلی می‌شود، بهبود بخشد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه می تواند آلت تناسلی را در افراد بدون پیرونی بزرگ کند وجود ندارد.

گیره و حلقه آلت تناسلی

این دستگاه‌هایی که برای بزرگ‌ کردن آلت تناسلی به بازار عرضه می‌شوند، دور شفت می‌پیچند و فشار ملایمی را برای کشش آلت تناسلی ایجاد می‌کنند. برخی  برای استفاده در حین نعوظ پیشنهاد می شوند، در حالی که برخی دیگر در حالی که آلت تناسلی شل است استفاده می شوند.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پیچیدن چیزی به دور آلت تناسلی باعث طولانی شدن آن شود وجود ندارد. در واقع، این می تواند جریان خون را قطع کند و باعث کبودی، هماتوم و آسیب عصبی شود.

درمان های موضعی

لوسیون‌ها، کرم‌ها و روغن‌هایی که تبلیغ می‌شوند می‌توانند اندازه آلت تناسلی را با استفاده مستقیم روی اندام افزایش دهند، اغلب حاوی هورمون‌ها، داروهای گشادکننده عروق هستند که جریان خون را افزایش می‌دهند و روغن‌های ضروری که گفته می‌شود تکثیر سلولی را تقویت می‌کنند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که یکی از این آثار را نشان دهد. برخی حتی ممکن است باعث تحریک یا آلرژی پوست شوند.

پمپ

پمپ ها آلت تناسلی معمولاً به عنوان کمک جنسی برای تقویت نعوظ در مردان استفاده می شود. آنها همچنین توسط برخی با هدف افزایش اندازه آلت تناسلی استفاده می شوند. این دستگاه ها روی آلت تناسلی (و گاهی اوقات کیسه بیضه) قرار می گیرند و از مکش برای غرق شدن آلت تناسلی با خون استفاده می کنند.

اگر به طور مداوم در مدت زمان طولانی استفاده شوند، می توانند باعث “اسفنجی” شدن پوست آلت تناسلی و ظاهر ضخیم تر شوند. با وجود محبوبیت آنها، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پمپ می تواند طول آلت تناسلی را افزایش دهد وجود ندارد.

اگر مکش بیش از حد شدید باشد یا دستگاه برای مدت طولانی فرسوده شود، پمپ های وکیوم می توانند باعث آسیب شوند. با پاره شدن وریدهای سطحی آلت تناسلی، خونریزی و کبودی مجرای ادرار ممکن است رخ دهد. این می تواند حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد و نعوظ را مختل کند.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هر دستگاه بدون نسخه می تواند طول آلت تناسلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد وجود ندارد. برخی از دستگاه‌ها، مانند پمپ‌های آلت تناسلی، در صورت استفاده بیش از حد، ممکن است دور آلت تناسلی را افزایش دهند، اما همچنین می‌توانند به اعصاب و عروق خونی آسیب برسانند و نعوظ را مختل کنند.

جراحی ها و روش های متخصص محور برای بزرگی آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

برخی از افراد به دنبال تزریق فیلرهای طبیعی و مصنوعی برای افزایش دور آلت تناسلی هستند. اگر اندازه کوچکتر آلت تناسلی یا ناهنجاری آلت تناسلی در توانایی ادرار کردن اختلال ایجاد کند، برخی دیگر به دنبال جراحی هستند. اندازه کوچک آلت تناسلی معمولاً نشانه ای برای جراحی برای درمان نابارور نیست. در چنین مواردی، روش های کمک باروری ممکن است گزینه بهتری باشد.

تزریق چربی

تزریق آلت تناسلی از اوایل دهه 1900 وجود داشته است که اغلب توسط غیر متخصصان انجام می شود و نتایج فاجعه باری به همراه داشته است. در سال‌های اخیر، از سه نوع تزریقی توسط پزشکان زیبایی برای افزایش دور آلت تناسلی استفاده می شد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند:

تزریق چربی اتولوگ شامل استخراج چربی از طریق لیپوساکشن است که سپس در امتداد ساقه آلت تناسلی تزریق می شود. در حالی که بی خطر است، بیشتر چربی تزریقی دوباره جذب می شود. تزریق بیش از حد چربی می تواند باعث جذب نابرابر شود و به شکل غیر طبیعی آلت تناسلی منجر شود.

تزریق هیالورونیک شامل یک ترکیب طبیعی و غیر طبیعی به نام اسید هیالورونیک است(HA). در حالی که موثر است، برای تزریق یکنواخت HA به مهارت بالایی نیاز است. مانند چربی اتولوگ، HA می تواند توسط بدن بازجذب شود، البته با سرعت کمتر. از دست دادن حساسیت آلت تناسلی در بین افرادی که تحت این روش قرار می گیرند غیر معمول نیست.

میکروکره های پلی متیل متاکریلات محصول جدیدتری هستند که با کره های کوچک اکریلیک ساخته شده اند. پلی متیل متاکریلات در حالی که ماندگاری بیشتری نسبت به اسید هیالورونیک دارد (با برخی از نتایج تا هفت سال ماندگاری)تزریق میکروسفر (PMMA) دارای میزان بالایی از عوارض از جمله ایجاد فرورفتگی، برجستگی سخت و ندول است.

برخی از افراد به تزریق خود مواد مصنوعی مانند سیلیکون و پارافین در تلاش برای افزایش دور آلت تناسلی خود هستند. اقداماتی مانند این خطرناک هستند و می توانند منجر به عفونت، آبسه، سفتی (سخت شدن بافت)، نکروز بافت (مرگ) و حتی از دست دادن آلت تناسلی شوند.

عمل جراحی

هیچ درمان جراحی تاییدی توسط FDA برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد، اما این امر باعث نمی شود که برخی افراد به شدت به دنبال آن باشند. ساخت، بازسازی یا اصلاح آلت تناسلی به عنوان فالوپلاستی شناخته می شود. رایج ترین راهکارها شامل موارد زیر هستند:

پیوند چربی آزاد (FFT)

این روش با استخراج بافت چربی از ران مردان لاغر، پایین شکم مردان با وزن طبیعی یا ناحیه لگن مردان دارای اضافه وزن آغاز می شود. بافت ها برای تجزیه سلول ها سانتریفیوژ می شوند (با سرعت چرخانده می شوند) و با سرنگ یا لوله قابل انعطافی به نام کانولا به آلت تناسلی تزریق می شوند. این مرحله نهایی به پیشگیری از تجمع نامنظم سلول های چربی کمک می کند. از آنجایی که 20 تا 80 درصد سلول‌های چربی در سال اول توسط بدن بازجذب می‌شوند، ممکن است به چندین روش نیاز باشد.

پیوند چربی پوستی (DFG)

DFG شامل استخراج تکه ای از پوست از بدن خود بیمار (معمولاً کمر، پایین شکم یا باسن) به همراه یک لایه چربی است. پس از برداشت پوست از آلت تناسلی، بافت استخراجی در جای خود پیوند می خورد. از آنجایی که پوست استخراجی ضخیم تر است، دور آلت تناسلی را افزایش می دهد. با پیوند بافت از بدن خود بیمار، خطر رد آن کم است.

VY plasty

این روش یک تکنیک جراحی است که در آن رباطی که آلت تناسلی را به استخوان لگن متصل می‌کند، قطع می‌شود و شفت آلت تناسلی را آزاد می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به سمت جلو کشیده شود. این روش به این دلیل نامیده می شود که شامل یک برش مثلثی است که لبه های آن به شکل “Y” به هم دوخته می شود. در حالی که در بلند کردن آلت تناسلی موثر است، آلت تناسلی را در هنگام نعوظ پایدارتر می کند.

لیپکتومی سوپراپوبیک عمدتاً بر روی افراد دارای اضافه وزن انجام می شود که کاهش وزن، ظاهر آلت تناسلی مدفون را بهبود می بخشد. لیپکتومی سوپراپوبیک شامل برداشتن تکه ای از پوست به شکل مربع از بالای آلت تناسلی است. انتهای آن به هم بخیه می شود و پوست لگن را بلند می کند تا آلت زیرین ظاهر شود. این روش نسبتاً ایمن است. عوارض جانبی به درد، خونریزی یا عفونت پس از عمل محدود می شود.

کشش لغزشی

گاهی اوقات در کسانی که کوتاه شدن آلت تناسلی خود را به دلیل بیماری پیرونی تجربه کرده اند استفاده می شود. این روش شامل پاک کردن موقت پوست از ساقه آلت تناسلی است. سپس بافت زخم اطراف شفت بریده می شود و به آلت تناسلی اجازه می دهد تا صاف و بلند شود. اگرچه جراحی شامل هیچ پیوندی نمی شود، آسیب عصبی امکان پذیر است.

جداسازی آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی || پزشکت

یک شکل تهاجمی تر از جراحی کشیدگی لغزشی است که در آن شفت بدون دستکش دقیقاً در زیر سر آلت تناسلی جدا می شود. سپس این شکاف با قسمتی از غضروف دنده که از بیمار گرفته شده است پر می شود و با بخیه زدن بافت های بدون دستکش در جای خود دوباره جمع می شود. در حالی که این جراحی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای افراد مبتلا به میکروپنیس، نقص های مادرزادی یا بدشکلی های ناشی از سرطان آلت تناسلی موثر باشد.

کاشت آلت تناسلی

به طور کلی کاشت آلت تناسلی معمولاً برای افراد مبتلا به اختلال نعوظ در نظر گرفته می شود زیرا هیچ کاری برای بزرگتر کردن آلت تناسلی انجام نمی دهد. با توجه به آنچه گفته شد، آنها اغلب با VY پلاستی، کشش کشویی یا جداسازی آلت تناسلی برای کمک به تثبیت آلت تناسلی و افزایش دور استفاده می شوند.

دور آلت تناسلی را می توان با تزریق چربی، اسید هیالورونیک یا کریستال های میکروسکوپی به نام PMMA افزایش داد. از جراحی می توان برای افزایش دور آلت تناسلی (مانند پیوند چربی) یا افزایش طول آلت تناسلی (مانند VY plasty و جداسازی آلت تناسلی تهاجمی تر) استفاده کرد.

بزرگ کردن آلت تناسلی اغلب توسط افرادی انجام می‌شود که فکر می‌کنند آلت تناسلی‌شان خیلی کوچک است یا شرایط پزشکی دارند که بر اندازه آلت تناسلی تأثیر می‌گذارد. این شامل افراد مبتلا به اختلالات مادرزادی مانند میکروپنیس یا میکروفالوس می شود که به دلیل جراحی یا بیماری پیرونی دچار کاهش طول آلت تناسلی می شوند یا آلت تناسلی خود را پنهان می کنند. دلایل روانشناختی اغلب با مشاوره بهتر برطرف می شوند.

اگر تصمیم دارید اندازه آلت تناسلی را افزایش دهید با یک متخصص اورولوژی ملاقات کنید تا در مورد مزایا و خطرات این روش مشورت کنید. در مورد میزان پاسخگویی و عوارض احتمالی بپرسید. اگر در مورد ناباروری نگران هستید، ابتدا با یک متخصص باروری صحبت کنید تا تصویر دقیقی از تعداد اسپرم و تحرک اسپرم خود دریافت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بلوغ دوران پیچیده ای است، و تشخیص اینکه چه چیزی طبیعی است و چه چیزی ممکن است به توصیه های پزشکی نیاز داشته باشد، می تواند سخت باشد. هنگامی که شک دارید، همیشه ایده خوبی است که با یک پزشک مشورت کنید. در صورت اعمال هر یک از موارد زیر باید برای مشاوره پزشکی تماس بگیرید:

اگر علائم اولیه بلوغ تا سن 14 سالگی ظاهر نشده است. همچنین شما نگرانی واقعی در مورد طول آلت تناسلی خود دارید. اکثر آلت تناسلی در محدوده طبیعی قرار دارند، اما حدود 0.6٪ از جمعیت مردان دارای میکروآلت هستند. حتی اگر نگرانی شما در مورد اندازه آلت تناسلی با کیفیت زندگی یا عملکرد جنسی شما تداخل دارد باید به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

اندازه آلت تناسلی یک موضوع بسیار حساس است. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردان نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند یا آرزو می‌کنند آلت تناسلی‌شان بلندتر باشد. مردان همچنین طول متوسط آلت تناسلی را بیش از حد تخمین می زنند که می تواند باعث ناامنی شود.

برای افزایش طول آلت تناسلی، به خصوص در بزرگسالی، کار کمی می توانید انجام دهید. اگر در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستید، مشورت با پزشک، از جمله یک درمانگر جنسی، می تواند به شما کمک کند تا با این قسمت از بدن خود کنار بیایید.

هیچ داروی خانگی، ورزش، مکمل، کرم یا وسیله ای تا به حال در افزایش چشمگیر اندازه آلت تناسلی موثر نبوده است. برخی از دستگاه‌ها، مانند پمپ‌های خلاء، ممکن است با ایجاد بافت زخم، دور بدن را افزایش دهند. اما در صورت استفاده بیش از حد، می‌توانند برای همیشه آلت تناسلی را زخمی کنند.

درمان های تخصصی مورد استفاده برای افزایش دور آلت تناسلی شامل پرکننده های تزریقی و جراحی پیوند چربی است. طول آلت تناسلی ممکن است با جراحی‌های تهاجمی‌تر مانند VY Plasty و جدا کردن آلت تناسلی افزایش یابد، اگرچه این جراحی‌ها با خطرات قابل توجهی همراه هستند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز