لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

شنا در قاعدگی چه عوارضی دارد؟

شنا در قاعدگی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شنا در قاعدگی برای زنان غیرممکن به نظر می رسد. اما، آیا شنا در دوران قاعدگی توصیه می‌شود؟ باور های غلط و درست در مورد شنا در دوره پریود کدامند؟ زنان در سنین باروری معمولاً به طور متوسط 4 تا 8 روز در یک چرخه منظم تقریباً هر 28 روز قاعدگی دارند. قاعدگی بخشی از چرخه تولید مثل است، وقتی عادت ماهانه می شوید، بدن شما به طور ماهانه پوشش داخلی رحم را دفع می کند. خون و بافت قاعدگی از رحم شما از طریق سوراخ کوچک دهانه رحم شما جریان می یابد و از طریق واژن از بدن شما خارج می شود.

چرخه قاعدگی در زنان مختلف متفاوت است. برخی از زنان، هر 21 روز سه روز خونریزی دارند. اما برخی افراد، یک دوره هشت روزه که هر 38 روز اتفاق می افتد، طبیعی است. برخی دیگر ممکن است پریودهایی داشته باشند که در نوسان است.

برای اکثر زنان، این پریودی و زمان آن بخشی از زن بودن آنها و چیزی است که به مدیریت آن عادت می کنند. زنان باید انتظار داشته باشند که تقریباً هر ماه یا بیشتر به مدت حدود 40 سال پریود شوند. بیشتر دختران احتمال دارد دوره قاعدگی آنها در دوران بلوغ شروع شود، معمولاً بین 11 تا 16 سالگی، و تا یائسگی که معمولاً بین 45 تا 55 سالگی می رسد ادامه یابد.

زیرا در اینجا، نکات و اقداماتی را فهرست کرده ایم که شما می توانید انجام دهید و در طول دوره قاعدگی خود به شنا ادامه دهد.

باز هم، وابسته به ژنتیک، داروهای مورد استفاده، شرایط سلامتی و عوامل محیطی، تنوع زیادی در اینجا وجود دارد. اما نکته مهم این است که قاعدگی یک تجربه تقریباً جهانی و منظم برای نوجوانان و زنان برای چندین سال است.

باورهای غلط درباره قاعدگی و شنا

قاعدگی ممکن است گاهی اوقات یک درد واقعی باشد، اما لزومی ندارد که شما را از شنا کردن باز دارد. باورهای نادرست در مورد پریود و شنا زیاد است، بنابراین اجازه دهید به برخی از رایج ترین آنها نگاهی بیندازیم.

در دوران پریودی نمی توان شنا کرد! غلط

این یک باور اشتباهی بیش نیست. شما کاملاً می توانید در حین قاعدگی شنا کنید. نکته کلیدی برای شنا کردن در دوران قاعدگی این است که از تامپون یا نوع دیگری از محصولات قاعدگی داخلی، استفاده کنید که می تواند جریان قاعدگی را مدیریت کند.

قاعدگی شما در آب متوقف می شود! غلط

اگرچه صحیح است که فشار غوطه‌ور شدن در آب می‌تواند جریان خون ریزی شما را کاهش دهد، اما پریود شما تا حدودی ادامه می‌یابد، حتی اگر نتوانید شواهدی از آن را در لباس شنا ببینید. به همین دلیل مهم است که همیشه از تامپون برای جمع آوری خون و پیشگیری از ورود آن به استخر استفاده کنید.

حتی در هنگام شنا نیز باید از پد استفاده کنید! غلط

پدها ممکن است گزینه ترجیحی شما برای بهداشت زنانه در خشکی باشد، اما برای استفاده در آب مناسب نیستند و نباید در استخر استفاده شوند. این پدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مایعات را جذب می کنند، و استفاده از پد در استخر آن را برای سایر استخربازان بی‌اثر، کثیف و احتمالاً کاملاً آشکار می‌کند. در عوض، یک تامپون قاعدگی را انتخاب کنید که داخل واژن می رود تا خون را قبل از خروج از بدن بگیرد.

شنا در پریود باعث جذب کوسه ها می شود! غلط

شنا در قاعدگی || پزشکت

سلامت بانوان

هیچ پایه ای برای این تصور وجود ندارد که کوسه ها بوی پریود شدن شما را حس و به شما حمله می کنند. با توجه به اینکه می دانیم کوسه ها می توانند بوی خون را حس کنند، این یک نگرانی قابل درک است. اما شواهد مثبتی مبنی بر اینکه قاعدگی عاملی در حملات کوسه‌ها است وجود ندارد.

کوسه ها حس بویایی قدرتمندی دارند. فقط خون نیست که می توانند حس کنند. آنها می توانند ادرار و سایر مایعات بدن را نیز بو کنند. چندان مورد توجه شما نیستند، بنابراین نگران نباشید که دوره پریودتان چراغی برای کوسه ها باشد. اگر کوسه ها نگران کننده هستند، بهتر است از غذاهای مورد علاقه آنها مانند ماهی ها، فوک ها و سایر پستانداران دریایی دور بمانید تا قربانی تفکر اشتباه نباشید.

همه می فهمند که من پریود شده ام.

هیچ کس نمی داند مگر اینکه شما به آنها بگویید. تامپون های قاعدگی به هیچ وجه وقت به درستی قابل مشاهده نیستند. هیچ نشانه ظاهری آشکاری وجود ندارد که شما در دوره قاعدگی هستید، بنابراین مانند همیشه ادامه دهید و هیچ کسی متوجه این امر نمی شود.

پریود من استخر را آلوده می کند! غلط

یک سیستم فیلتراسیون عملکردی و کلر و سایر ضدعفونی‌کننده‌ها که برای شفاف نگه داشتن و شنا کردن آب استفاده می‌شوند، هر گونه آلودگی آلی را که ممکن است به استخر معرفی کنید، مانند خون پریود، خنثی می‌کند. با این حال، همیشه از تامپون یا دیسک قاعدگی استفاده کنید تا آنچه را که وارد آب می شود کاهش دهید.

شنا باعث تشدید گرفتگی عضلات من می شود!!

مطمئناً، دردهای قاعدگی می‌توانند آزاردهنده باشند، و اگر با آن‌ها سر و کار دارید، ممکن است تمایلی به شنا کردن نداشته باشید. اگر با گرفتگی های شدید دست و پنجه نرم می کنید، با پزشک خود مشورت کنید زیرا می تواند نشانه مشکلی مانند آندومتریوز باشد. اما برای بسیاری از زنان، ورزش به جای تشدید درد به کاهش درد ناشی از انواع دردهای قاعدگی کمک می کند. ورزش‌های هوازی ملایم، مانند پیاده‌روی یا شنا کردن آسان، می تواند تنها چیزی باشد که برای تسکین نیاز داشته باشید.

آیا در پریودی می توان شنا کرد؟

شنا در قاعدگی || پزشکت

شما می توانید در طول دوره قاعدگی خود شنا کنید. در واقع پریودهای شما نباید مانع از انجام کاری شود. چه شما بخواهید به کلاس های ورزشی یا شنا بپیوندد، باید بتواند از این فعالیت ها حتی در طول دوره های قاعدگی خود لذت ببرید.

نکاتی برای شنا کردن در دوره قائدگی

خواه شما بخواهید در استخر شنا کند یا در دریاچه، در اینجا چند راهکار مهم برای لذت بردن از شنا در دوران قاعدگی وجود دارد:

پوشیدن کاپ قاعدگی

اگرچه استفاده از تامپون برای شما بسیار راحت است، اما شما می توانید از فنجان های قاعدگی نیز استفاده کند. شما می توانید فنجان را وارد واژن خود کنید تا در پایه خود ثابت بماند و خون قاعدگی را جمع کند. می توان تقریباً ده ساعت به طور مداوم از فنجان استفاده کرد. ظرفیت جذب چنین فنجان هایی به حدی است که جریان قاعدگی هرگز با آب استخر مخلوط نمی شود.

حمل لوازم اضافی

اگر شما در حین شنا از تامپون استفاده می کنید، باید اقدامات پیشگیرانه خاصی را در طول روز رعایت کند. همیشه یک تامپون اضافی همراه با خود داشته باشید. پس از بیرون آمدن از استخر، شما باید لباس زیر های خود را عوض کنید و بپوشید. اگر شما در روزهای اولیه قاعدگی از تامپون استفاده می کنید، باید سعی کنید آن را هر سه تا چهار ساعت یکبار تغییر دهید.

نادیده گرفتن باور ها غلط

همانطور که ذکر شد تمدن های باستانی معتقد بودند که شنا در روزهای قاعدگی نسبتاً ناسالم است. اما چنین علمی با منطق وجود ندارد. بنابراین شما می توانید آزادانه در یک دریاچه یا استخر در طول روزهای پریود خود شنا کند.

استفاده از شلوارک همراه با تامپون

شنا در قاعدگی || پزشکت

اگر در مورد آشکار شدن نخ تامپون کمی مردد هستید، می‌توانید برای احساس راحتی شلوارک بپوشد. حتی اگر شما از تامپون یا فنجان قاعدگی استفاده می کنید، خون قاعدگی از قسمت پایین بیکینی نشت نمی کند. اما فقط به عنوان یک اقدام احتیاطی، توصیه می شود که یک مایو تیره رنگ بپوشید تا خون ریزی به سختی قابل مشاهده باشد. شما می توانید آبی تیره یا بنفش تیره را انتخاب کند و از یک روز سرگرم کننده شنا لذت ببرید. ترجیح دهید لباس شنایی را انتخاب کنید که آستر بیکینی ضخیم داشته باشد تا رشته تامپون دیده نشود.

محافظت در برابر گرفتگی و نفخ

برخی از دختران در طول دوره قاعدگی خود از گرفتگی شدید شکم رنج می برند. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که وقتی دچار دردهای قاعدگی می‌شوید، از خوردن غذاهای سرخ‌شده و شور خودداری کنید. هنگامی که شما پس از یک جلسه شنا درد شدیدی را تجربه می کنید، می توانید برای تسکین علائم ناراحت کننده، مقداری داروهای مسکن مصرف کنید.

سخن آخر

از پوشیدن جوراب شلواری یا نوار بهداشتی در هنگام شنا خودداری کنید. پد می تواند به راحتی خیس شود. در چنین شرایطی دیگر نمی تواند جریان قاعدگی را جذب کند. بنابراین، وقتی شما در حالی که نوار بهداشتی را پوشیده اید وارد استخر می شوید، ممکن است بوی بدی بدهد و احساس ناراحتی به شما دست دهد.

شما باید همیشه یک دامن بلند اضافی یا کتانی به همراه خود داشته باشید که بتواند به راحتی آن را بعد از شنا بپوشید. همچنین در مورد لکه قاعدگی، دامن بهتر می تواند به سرعت علامت را بپوشاند.

وقتی جریان خون قاعدگی نشت می کند و باعث لکه دار شدن لباس شنا می شود، شما هرگز نباید وحشت کنید و صحنه ای بسازید. در عوض، می توانید از یکی از دوستانتان کمک بخواهید و حتی می تواند یک حوله قرض بگیرد.

هرگز خود را از شنا کردن در دوران قاعدگی محدود نکنید، زیرا آب می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد.

در طول دوره قاعدگی، نوجوان خود را مجبور کنید به جای لباس زیر های رنگ روشن، از لباس های تیره استفاده کند. نوجوان شما هرگز نباید از نوار بهداشتی در آب استفاده کند، اما می تواند پس از دوش گرفتن و تعویض لباس خیس، از پد بهداشتی استفاده کند.

اگر شما در این دوره احساس ناراحتی می‌کنید، هرگز خود را مجبور نکنید که داخل آب شوید. زیرا استرس بیش از حد می تواند سلامت را مختل کند و درد شکم را افزایش دهد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز