لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

درمان های طبیعی گوش شناگر

درمان های طبیعی برای گوش شناگر || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


گوش شناگر اگر زود تشخیص داده شود، درمان آن آسان است. با تمیز کردن دقیق و درمان های طبیعی برای گوش شناگر برای کمک به کاهش باکتری ها و التهاب می توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید. اما باید دقت کنید که همیشه قبل از استفاده از داروهای خانگی با پزشک مشورت کنید. برای خلاص شدن از شر گوش شناگر در خانه، موارد زیر را امتحان کنید:

آب پیاز، یکی از درمان های طبیعی گوش شناگر

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آب پیاز از دهه 1800 برای درمان عفونت گوش استفاده می شده است. اگرچه شواهد حکایتی فراوانی وجود دارد، شواهد علمی محدود است. تحقیقات نشان می‌دهد که کورستین (فلاوانوئیدی که در پیاز بسیار متمرکز است) دارای خواص ضد التهابی است، اما نتایج متناقض است. مطالعه دیگری نشان می دهد پیاز دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و از رشد باکتری وبا در ظروف پتری جلوگیری می کند.

نحوه درمان گوش شناگر با آب پیاز به دو روش:

  • یک پیاز را از وسط نصف و آن را گرم کنید، آن را در یک حوله بپیچید و حدود 20 دقیقه آن را در برابر دهانه گوش نگه دارید تا خنک شود.
  • یک پیاز را رنده کنید، آن را در یک الک توری ریز بریزید و بگذارید آب آن در ظرفی بریزد. با استفاده از یک قاشق چای خوری یا قطره چکان، چند قطره را در مجرای گوش بریزید.

سیر، یکی دیگر از درمان های طبیعی گوش شناگر

سیر دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد سرطانی است که برای درمان انواع بیماری ها از جمله پای ورزشکاران، سرماخوردگی و گوش شناگران مفید است. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ارگانوسولفور آن ممکن است پاسخ های ایمنی ضد التهابی را ایجاد کند.

نحوه درمان گوش شناگر با سیر:

چند قطره روغن سیر (یا موللین) را در گوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بدون مزاحمت بنشیند. دو بار در روز تکرار کنید. (می توانید با رنده کردن سیر در روغن زیتون، روغن سیر خود را در خانه درست کنید. بگذارید یک شب بماند، سپس روغن را صاف کنید تا تکه های سیر جدا شود.)

سیر دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است و می توان از آن برای درمان گوش شناگران به شکل روغن سیر استفاده کرد. روغن گوش سیر را می توان از یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی یا داروهای طبیعی خریداری کرد، اما تهیه آن نیز با رنده کردن چندین حبه سیر تازه در یک شیشه با روغن زیتون فوق بکر آسان است. بگذارید این مخلوط یک شب بماند و سپس تکه های سیر را صاف کنید.

اگر روغن سیر خانگی در دمای اتاق بماند، پتانسیل رشد باکتری هایی را دارد که باعث بوتولیسم می شوند. تا چند ماه در فریزر یا تا چهار روز در یخچال نگهداری شود.

آب اکسیژنه، یکی دیگر از درمان های طبیعی گوش شناگر

اگرچه این سوال وجود دارد که آیا پراکسید هیدروژن (3٪) می تواند به طور موثر باکتری ها را از بین ببرد، ثابت شده است که گسترش باکتری ها را محدود می کند و قارچ ها را از بین می برد، و آن را راهی موثر برای مدیریت یک مورد کوچک گوش شناگر می کند.

1 قسمت پراکسید هیدروژن (در دمای اتاق) را با 1 قسمت آب مخلوط کنید تا ناراحتی را به حداقل برسانید. چند قطره را روی یک سواب پنبه بریزید و مجرای گوش را تمیز کنید، مراقب باشید که خیلی عمیق به گوش نفوذ نکنید یا چند قطره را مستقیماً در گوش قرار دهید. در صورت استفاده از قطره، حدود 30 ثانیه بگذارید.

بیماری های گوش و حلق و بینی

پراکسید هیدروژن دارای خواص ضد عفونی کننده است که ممکن است به کشتن باکتری های گوش کمک کند. از آنجا که می تواند باکتری های سالم را نیز از بین ببرد، توصیه می شود آن را با مخلوط کردن یک قسمت پراکسید هیدروژن با یک قسمت آب رقیق کنید.

گرما درمانی، یکی دیگر از درمان های طبیعی گوش شناگر

درمان های طبیعی برای گوش شناگر || پزشکت

گرما می تواند به تسکین درد و التهاب ناشی از گوش شناگر کمک کند. به آرامی یک بطری آب گرم پیچیده شده در پارچه، یک پد گرم کننده، پوشش حرارتی درمانی یا یک پارچه شستشوی مرطوب گرم را در برابر گوش آلوده به مدت پنج تا ده دقیقه نگه دارید. مراقب باشید که گوشتان نسوزد. چند بار در روز از حرارت استفاده کنید تا زمانی که عفونت از بین برود.

گرما نه تنها به تسکین ناراحتی کمک می کند، بلکه می تواند به تبخیر آب موجود در گوش نیز کمک کند. برای دمیدن هوای گرم در گوش، از یک سشوار تنظیم شده برای دمیدن هوای گرم در گوش استفاده کنید، یا یک بطری آب گرم را در یک حوله بپیچید و به مدت 20 دقیقه روی گوش نگه دارید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل خوشمزه است، اما خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی نیز برای بدن انسان دارد. نحوه درمان گوش شناگر با روغن نارگیل:

  • 3 تا 5 قطره را روی یک سواب پنبه بریزید و روی قسمت بیرونی گوش و مجرای گوش بکشید، مراقب باشید به عمق گوش نروید و به پرده گوش دست نزنید.
  • یا یک گلوله پنبه ای (5 تا 10 قطره) را با روغن نارگیل خیس کنید و آن را به قسمت بیرونی گوش بچسبانید که کانال را می پوشاند. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و اجازه دهید بخار وارد گوش شود.

سرکه سیب

کاربردهای زیادی برای سرکه سیب وجود دارد، جای تعجب نیست که این ماده شگفت انگیز می تواند به گوش شناگران نیز کمک کند. اسیدیته سرکه قرار است باکتری‌ها را در گوش از بین ببرد و از گسترش آن جلوگیری کند.

نحوه درمان گوش شناگر با سرکه سیب:

چند قطره سرکه سیب رقیق نشده (سرکه سفید نیز موثر خواهد بود) در گوش بریزید. بگذارید 15 دقیقه بماند. در صورت نیاز در طول روز تکرار کنید.

مالیدن محلول الکل/سرکه

این مخلوط به تسکین گوش شناگر کمک می کند، زیرا الکل آب را در گوش ترکیب می کند و سپس تبخیر می شود. اسیدیته سرکه به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند. 1 قسمت الکل مالشی را با 1 قسمت سرکه سیب مخلوط کنید. چند قطره از محلول را در هر گوش بچکانید. دو بار در روز تکرار کنید.

قطره گوش شناگر

درمان های طبیعی برای گوش شناگر || پزشکت

برخی از موارد گوش شناگر سرسخت است و نیاز به آنتی بیوتیک دارد. اگر گوش درد شدید شد یا علائم بیش از 5 تا 7 روز ادامه داشت با پزشک خود تماس بگیرید.

پزشک ممکن است قطره های آنتی بیوتیک گوش را برای کمک به خلاص شدن از شر عفونت تجویز کند. اغلب قبل از اتمام دوره کامل آنتی بیوتیک، گوش شروع به احساس بهتر می کند، اما مهم است که از قطره گوش در طول دوره تجویز استفاده کنید. توقف خیلی زود ممکن است باعث بازگشت عفونت شود.

در موارد شدیدتر، پزشکان ممکن است یک فتیله دارویی یا یک اسفنج کوچک را در گوش قرار دهند تا قطرات به مجرای گوش برسند. در این موارد، قرار ملاقات های بعدی برای نظارت بر پیشرفت، تمیز کردن گوش و تعویض فیتیله در صورت نیاز ضروری است.

اگر عفونتی ایجاد شود که بیش از مجرای گوش را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی تجویز شود. می توانید با مصرف پروبیوتیک های باکیفیت پس از درمان یا این پروبیوتیک های مبتنی بر هاگ در طول درمان از روده کودک خود حمایت کنید .

نحوه استفاده صحیح از قطره گوش

مهم نیست که از یک داروی خانگی یا قطره های گوش تجویز شده استفاده می کنید، در اینجا نحوه استفاده از قطره های گوش برای حداکثر اثربخشی آورده شده است:

دراز بکشید و گوش آسیب دیده رو به بالا باشد. قطره را در گوش قرار دهید تا زمانی که گوش پر شود. برای چند دقیقه (یا تا 15 دقیقه طبق دستور) دراز بکشید تا قطره ها جذب شوند.

دوام گوش شناگر چقدر است؟

به محض اینکه درد شروع به فروکش کرد، تنها چیزی که بیمار احتمالاً می خواهد بداند این است که چه زمانی می توانم دوباره به استخر برگردم؟ پاسخ به شدت بستگی دارد، اما با درمان مناسب، بیشتر علائم در عرض 3 روز کاهش می‌یابد و بیشتر موارد طی 7 تا 10 روز کاملاً از بین می‌روند.

آیا گوش شناگر منجر به ناشنوایی می شود؟

در موارد شدید، پوست کانال گوش ممکن است آنقدر متورم شود که شروع به بسته شدن روی پرده گوش کند. این می تواند منجر به خفه شدن یا کاهش شنوایی شود. ترسناک به نظر می رسد، درست است؟! خوشبختانه، هر کم شنوایی موقتی است، به محض کاهش تورم، شنوایی شما به حالت عادی باز می گردد.

چگونه از گوش شناگر جلوگیری کنیم؟

درمان های طبیعی برای گوش شناگر || پزشکت

اگرچه اقدامات احتیاطی مناسب مطمئناً می‌تواند احتمال ابتلا به گوش شناگر را به حداقل برساند، هیچ راهی برای جلوگیری کامل از آن وجود ندارد – علاوه بر بیرون ماندن از استخر، اما همانطور که در بالا توضیح داده شد، حتی این نیز بی‌خطر نیست. بهترین راه برای جلوگیری از گوش شناگر، تمیز و خشک نگه داشتن گوش است که از تشکیل و رشد باکتری ها جلوگیری می کند. این مراحل می تواند کمک کند:

گوش‌ها را بعد از شنا، دوش گرفتن یا حمام تخلیه کنید: پس از مدتی در آب، سر خود را به هر طرف بچرخانید یا تکان دهید تا تخلیه راحت شود. به عنوان جایگزین، می توانید به مدت 5 دقیقه به هر طرف دراز بکشید یا از سشوار استفاده کنید تا آب تبخیر شود.

از استفاده از سواب پنبه ای بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن خودداری کنید: اگر آب در گوش وجود داشته باشد، تعویض پنبه می تواند تجمع موم را بیشتر به داخل گوش فشار دهد و آب را پشت گوش گیر کند.

کانال های گوش را بعد از شنا بشویید: اگر گوش شناگر ماندگار است، چند قطره از الکل و محلول سرکه که در بالا ذکر شد (یا سرکه سیب یا پراکسید هیدروژن) را بعد از شنا یا حمام در گوش بریزید.

هنگام شنا از گوش شمع ها استفاده کنید: نصب مناسب گوش شمع ها می تواند در وهله اول از ورود آب به کانال گوش جلوگیری کند.

سخن آخر

گوش شناگر که به عنوان اوتیت حاد خارجی نیز شناخته می شود، یک عفونت شایع کانال گوش است که زمانی رخ می دهد که آب در گوش گیر کند. این باعث التهاب، تورم، خارش و تخلیه مایع از گوش می شود و می تواند بسیار دردناک باشد. اگرچه گوش شناگر معمولاً با قطره های تجویزی گوش بهتر کنترل می شود. برخی از داروهای طبیعی و اقدامات پیشگیری وجود دارد که ممکن است ارزش امتحان کردن با نظارت پزشک را داشته باشد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز