لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

فهرست مطالب

کشیدن دندان شیری

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شما هم اگر بخواهید می توانید دندان شیری را با استفاده از گاز استریل بکشید و به سست شدن دندان کمک کنید. حتی اگر دندان به طور خود به خود نمی افتد، می توانید با این کار به افتادن آن کمک کنید. با استفاده از مقداری گاز استریل و انگشتان دست دندان را بکشید و آن را به آرامی حرکت دهید. اگر قصد شما کشیدن دندان شیری است می توانید در حین تکان دادن دندان به آن پیچ و تاب دهید.  تا دندان سریع تر کنده شود. گاز نیز می تواند کمک کند تا جلوی خون ریزی گرفته شود. در صورت نگرانی از آسیب دیدن، می توانید مقدار کمی از بی حس کننده های دهان را در قسمت دندان و لثه استفاده کنید.

هنگامی که دندان کاملاً آماده است، اقدام به کشیدن آن کنید.

بنابراین صبور باشید. اگر دندان لق، اذیت نمی‌کند، دلیلی برای نگرانی نسبت به آن نداشته باشید. معمولاً دندان‌های شیری، به همان روشی که در می آیند به همان روش هم خارج می شوند و از حدود ۶ یا ۷ سالگی این عمل شروع می شود. این دندان ها می‌توانند به ترتیب و در زمان های مختلف بیفتند.

کشیدن دندان شیری | پزشکت

دندان پزشک دندان ها را معاینه می کند و به هر سوالی که ممکن است درباره ی از دست دادن دندان داشته باشید پاسخ می دهد. دندانی را که بیرون نمی آید به زور خارج نکنید. به طور کلی این فکر مناسب نیست که بخواهید دندانی را که کمی شل است و آماده افتادن نیست جدا کنید. جدا کردن دندان با زور از لثه می‌تواند باعث صدمه دیدن و خون ریزی زیاد و همچنین عفونت شود. اگر قبل از درآمدن دندان بزرگسالی مجبور شدید دندان شیری را بکشید ممکن است در آینده مشکلاتی از قبیل اینکه دندان دائمی شما کج در بیاید و یا با مشکل کمبود فضای لازم برای بیرون آمدن دندان های جدید، رو به رو شوید.

کشیدن دندان شیری

ترفند های لازم برای بیرون کشیدن دندان از قبیل وصل کردن یک نخ بر دور دندان و وصل کردن سمت دیگر رشته به در، برای کندن آن کار مناسب نیست. این ها می‌توانند باعث شکسته شدن دندان یا صدمات دیگر شوند. اگر به طور تصادفی دندان‌های خود را قبل از آماده شدن برای افتادن به صورت طبیعی کشیده اید با دندان پزشک تماس بگیرید چون او می تواند در مراقبت پس از کشیده شدن، به شما کمک کنداگر هر کاری که تا به حال انجام دادید مثمر ثمر نبود، دندان پزشک را ملاقات کنید. اگر دندان شیری درد به همراه دارد و کنده نمی شود، مهم نیست که تا آن لحظه چه کرده اید، از این که کمک بگیرید نترسید. به دندان پزشک مراجعه کنید. او می تواند به شما بگوید که چرا دندان به طور طبیعی نیفتاده است.

کشیدن دندان شیری | پزشکت

حتی می تواند کمک کند که دندان را بدون احساس درد بکشید.

بعد از اینکه دندان افتاد آب نمک قرقره کنید. این عمل می تواند کمک کند تا خون ریزی لثه بسیار کم شود.

بعد از این که دندان را کشیدید، باید به دفعات آب نمک غرغره کنید و سپس آن را از دهان خود خارج سازید. این کار را تا زمانی که آب نمک رنگ روشن و تمیز باشد و هیچ خونی در آن دیده نشود، ادامه دهید.اگر مقدار بسیار زیادی خون دیدید، نترسید و نگران نباشید. زیرا ناحیه ای که خون ریزی می کند، خون آن با آب دهان ترکیب شده و باعث می شود، مقدار آن بیشتر از حد واقعی به نظر برسد. شما می توانید آب نمک را قرقره کنید. به این صورت که یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک دوم لیوان آب را با هم مخلوط کنید و بعد استفاده کنید. آب نمک کمک می کند تا جلوی عفونت نیز گرفته شود.

اگر دندان شیری با یک بافت بسیار نرم و باریک به لثه متصل باشد، باز هم خون ریزی وجود دارد.
  • نگران نباشید، چون این مسئله طبیعی است.
  • می توانید یک گاز استریل بردارید. آن را روی محل خون ریزی قرار دهید و کودک گاز بزند.
  • گاز استریل خون را به خود جذب می کند.
افتادن دندان شیری برای کودکان یک دوره گذراست.

این در حالی است که اغلب اوقات دندان های شیری به خودی خود می افتد. حتی گاهی اوقات احتیاج به مقداری کمک دارند. اگر دندان شیری لق و آماده افتادن است چند راه کار وجود دارد تا مطمئن شوید که عمل کشیدن دندان بدون درد و بدون ریسک آلودگی یا عفونت است. اما با این حال اگر دندان درد می کند، در اثر جراحت لق شده است، یک قطعه از دندان در لثه باقی مانده است و یا اینکه محل افتادن دندان در لثه بیشتر از ۱۵ دقیقه بعد از کشیده شدن خون ریزی می‌کند و یا شما متوجه علائم عفونت شده اید، به نزد دندان پزشک بروید.

کشیدن دندان شیری | پزشکت

دندان را به آرامی به اطراف بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید که به آسانی حرکت می کند.

کشیدن یک دندان قبل از اینکه آماده افتادن باشد می تواند باعث ایجاد درد و خون ریزی غیرضروری و حتی عفونت شود. قبل از اینکه نیت به کشیدن دندان بکنید، آن را از لحاظ اینکه به راحتی تکان می خورد یا خیر، تست کنید. تکان خوردن آسان نشان دهنده این است، که دندان آماده است تا از دهان خارج شود.

در درجه اول کودک با استفاده از زبان دندان را حرکت دهد و مطمئن شود که می تواند با زبان خود دندان را به عقب و جلو و چپ و راست حرکت دهد. کودک می توانید دندان را با استفاده از دست تکان دهید. اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید، باید اطمینان حاصل کنید که دست شما کاملاً تمیز است. اگر دندان به سادگی حرکت نکرد پس زمان کنده شدن آن فرا نرسیده و خیلی زود است که آن را از دهان خارج کنید.

بیشتر کودکان در ۶ سالگی دندان شیری خود را از دست می دهند.

اگر کودک یک دندان لق دارد که هفته هاست شما را آشفته کرده و می ترسید که آن را بکشید، ترس به خود راه ندهید. یک دندان آزار دهنده را می توانید بدون دردسر از دهان کودک خارج کنید. فقط چند شیوه آسان نیاز است.

سعی کنید از زبان خود برای شل کردن دندان استفاده کنید.

نکته مهم در مورد این مسئله این است، که شما در هر جایی می توانید این روش را استفاده کنید. سعی کنید با زبان خود دندان تان را به عقب و جلو برانید. کودک می تواند این کار را با زبانش انجام دهد. این می تواند نکته مثبتی باشد، زیرا زبان خود کودک باعث آزار دندان نمی شود.

ممکن است کودک در پایه های دندان، تا نزدیک به ریشه، احساس خارش کند.

احساس خارش از نشانه های آماده شدن دندان برای افتادن است.

کودک می تواند با میل کردن مواد غذایی ترد مثل سیب یا گلابی که پوست سخت دارند و گزینه های عالی محسوب می شوند، هم از یک میان وعده طبیعی و سالم لذت ببرید و هم کمک کنید تا دندان شل خارج شود. اگر دندان بسیار شل است کودک با گاز زدن میوه های سخت می توانید باعث خارج شدن آن شود. با این حال گاز زدن با دندان های دیگر و سپس جویدن مواد غذایی هم به شل شدن دندان کمک می‌کند. اگر دندان خیلی شل نشود و به سختی چیزی را گاز بگیرید ممکن است باعث ایجاد درد شود. به این نکته توجه کنید که گاز زدن مواد غذایی سفت چه حسی در شما ایجاد می کند. اگر با درد همراه بود، دندان هنوز آماده ی کشیده شدن نیست و اگر شل بود و درد کمتر بود دندان آماده کشیده شدن است.

کودک مسواک بزند.

دندان شیری | پزشکت

  • هنگامی که یک دندان واقعا سست است حتی فشار دادن مقدار بسیار کم می تواند باعث جدا شدن آن شود.
  • گاهی مسواک زدن به دندان ها می تواند باعث شود تا دندان کنده شود یا آن را شل تر کند.
  • دندان کودک را به طور طبیعی حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.
  • با مسواک کردن روی دندان شل آن را تمیز کرده تا دندان شل شده و راحت از لثه جدا شود.

منبع: https://www.wikihow.com/Make-a-Loose-Tooth-Fall-Out-Without-Pulling-It

 

[advisers limit=3 online =true skill=”14″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز