لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه بگوییم که طلاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهیم؟

خبر طلاق || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پس از مشورت زیاد، ممکن است به این نتیجه برسید که دیگر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به زندگی مشترک خود با همسرتان ادامه دهید. طلاق یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی برای هر زوجی است و از سویی دیگر  انتقال این پیام به همسر کار آسانی نیست، به خصوص اگر همسرتان بخواهد رابطه شما را حفظ کند.

معمولا طلاق، به دلیل پیوندهای عاطفی و وابستگی های ایجاد شده در طول چندین سال زندگی، یکی از تلخ ترین اتفاقات در زندگی زناشویی هر انسانی است. اما انجام آن به طور معقول و آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از آسیب های عظیم روانی پیشگیری کند. تصمیم خود را به طور واضح و محکم به همسرتان اطلاع دهید و در عین حال عواطف و احساسات او را نیز تصدیق کنید. اگر تصمیم شما برای طلاق قطعی است ما در این مقاله از پزشکت به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم که چگونه به همسرتان بگویید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید طلاق بگیرید. در آخر به یاد داشته باشید که درخواست طلاق به روش صحیح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آسیب و دردهای روانی را در هر دو طرف کاهش دهد.

10 راه برای اینکه به همسر خود بگویید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید طلاق بگیرید!

طلاق پایان شرعی و قانونی رابطه یک زندگی مشترک است. در نتیجه هر یک از زوج ها تصمیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند که به تنهایی به زندگی خود ادامه دهند. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که کاملاً مطمئن شدید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید از شریک زندگی خود طلاق بگیرید، این نکات را در نظر داشته باشید و قصد خود را با همسرتان در میان بگذارید.

طلاق گرفتن|| پزشکت

برای گفتن حرفهایتان برنامه ریزی کنید.

وقتی تصمیم گرفتید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید طلاق بگیرید، باید پیش از هر چیز برنامه ریزی کنید که چه چیزی به همسرتان بگویید. موقع صحبت کردن، مطمئن شوید که در تصمیم خود محکم به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسید. با شک و تردید صحبت نکنید. این کار باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود همسرتان به این نتیجه برسد که هنوز راهی برای آشتی وجود دارد در حالی که شما به هیچ وجه قصد ادامه زندگی را ندارید. همچنین خود را آماده کنید تا بتوانید به سوالات همسرتان جواب های منطقی و مناسبی بدهید.

همسر خود را شوک زده نکنید!

اوضاع بین شما و شریک زندگیتان ممکن است خوب نباشد، اما انتظار نداشته باشید که این وضعیت همسرتان را برای خبر جدایی آماده کند. بنابراین با گفتن ناگهانی تصمیم خود در یک روز خوب، همسرتان را شوکه نکنید. در عوض، بهتر است ابتدا به تدریج و به مرور زمان موضوع را مطرح کنید و به او بگویید که باید در مورد چیز مهمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صحبت کنید. اجازه دهید همسرتان قبل از شنیدن صحبت های شما، از نظر ذهنی برای پذیرش این موضوع آماده شود.

زمان مناسب را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید صحبت خود را شروع کنید باید خود و همسرتان در وضعیت ذهنی مناسبی باشید. اگر فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید که استرس دارید، صحبت خود را شروع نکنید. زیرا نگرانی شما باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که نتوانید به سؤالات همسرتان پاسخ دهید یا حتی در جواب سوالات همسرتان واکنش شدیدی نشان دهید. در عوض، زمانی را انتخاب کنید که شما و شریک زندگیتان آرامش داشته باشید تا برای مدیریت این موقعیت دشوار آمادگی لازم را داشته باشید.

با ملاحظه ولی صریح صحبت کنید.

وقتی خبر طلاق را به همسرتان می‌دهید، مراقب حرف‌هایی که به او می‌زنید باشید. زیاد حاشیه روی نکنید، اما با این حال حرف خود را رک و صریح بزنید. ممکن است همسرتان از شنیدن صحبت های شما ناراحت شود. بنابراین دلسوز باشید و به همسرتان بگویید درک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید که این تصمیم جدید در رابطه شما چقدر برای هر دوی شما دشوار خواهد بود. با آرامش به همسرتان توضیح بدهید که ادامه این زندگی برای هیچ یک از شما مفید نیست. همسرتان باید به این نتیجه برسد که در حال حاضر، طلاق بهترین راه حل برای پیشرفت زندگی هر دوی شما است.

از حالت تدافعی بپرهیزید.

وقتی به شریک زندگی خود در مورد قصد طلاق و جدایی خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویید، باید دلایل معتبری برای آن ارائه دهید. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به فرصت های کوتاه اشاره کنید یا توضیح دهید که چگونه هر تلاشی برای با هم بودن بیهوده است و به نتیجه نرسیده اید. به جای حالت تدافعی، با حوصله به صحبت های همسرتان گوش دهید. به همسرتان فرصت دهید تا خشم و اندوه خود را تخلیه کند. تا جایی که ممکن است خونسرد باشید و با همسرتان بحث نکنید، زیرا این کار فقط  اوضاع را بدتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. با این حال، اگر فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید که کنترل احساسات برای شما کار سختی است، قبل از شروع صحبت کمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌استراحت کنید و با تنفس های عمیق آرامش خود را حفظ کنید. حفظ آرامش و خونسردی شما باعث پیشگیری از حالت تدافعی در طول صحبت با همسرتان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

دست از سرزنش بردارید.

ممکن است هنگام ازدواج با همسرتان انتظارات خاصی از او داشته باشید. اما متأسفانه هر دوی شما در طول زندگی از یکدیگر ناامید شده اید. طبیعی است که این موضوع باعث ناراحتی شما از هم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اما هنگام صحبت از جدایی از سرزنش کردن همسرتان پرهیز کنید. این انتقاد شما در حال حاضر نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث بدتر شدن اوضاع و از طرفی دور شدن شما از موضوع اصلی طلاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین بهتر است از رفتارهای همسرتان در زندگی انتقاد نکنید و به جای این کار بیشتر بر روی مساله طلاق تاکید کنید. می‌توانید به او بگویید که رفتارش چه تأثیری بر شما داشته است، اما تقصیر را کاملاً به گردن او نیندازید. همچنین، برای کمک به کاهش حالت تدافعی همسرتان بهتر است کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از اشتباهات خودتان در زندگی مشترک صحبت کنید.

جدایی و طلاق || پزشکت

ایده جدایی آزمایشی را رد کنید.

در جدایی آزمایشی، یک زن و شوهر تصمیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند که برای یک مدت مشخص دور از یکدیگر زندگی کنند. این جدایی به زن و شوهر فرصت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد تا زمانی را صرف فکر کردن در مورد رابطه خود کنند. بنابراین در جدایی آزمایشی گزینه آشتی همچنان باز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماند. با این حال، اگر تصمیم شما برای طلاق کاملا جدی است و فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید که هرگز از تصمیم خود منصرف نمی شوید، برای شریک زندگی خود روشن کنید که جدایی آزمایشی گزینه مناسبی برای شما نیست. اگر همسرتان ایده جدایی آزمایشی را پیشنهاد کرد، آن را رد کنید زیرا این کار نه تنها نتیجه ای ندارد بلکه باعث به تاخیر افتادن طلاق شما نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

ایمنی خود را تضمین کنید.

زندگی با یک همسر عصبی بسیار دشوار است و از همان ابتدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان پیش بینی کرد که بالاخره یک روز این زندگی به طلاق ختم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر همسر شما فرد بسیار خشنی است، طاقت شنیدن خبر طلاق را نخواهد داشت. بنابراین این احتمال وجود دارد که همسر شما به محض اطلاع از تصمیم شما برای طلاق شروع به خشونت کلامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و یا حتی درگیری فیزیکی کند. در چنین شرایطی خیلی مراقب باشید. بهتر است سعی کنید خبر طلاق خود را در جمع دوستان یا اقوام به همسر خود بدهید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید در یک فضای عمومی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با همسر خود صحبت کنید. این کار باعث حفظ امنیت شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. زیرا همسر شما مجبور است که در جمع دیگران واکنش خود را کنترل کند. حتی اگر همسر شما به هر دلیل در جمع شروع به خشونت کند دیگران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با مداخله خود امنیت شما را حفظ کنند.

به تصمیم خود پایبند باشید.

بعد از اینکه در نهایت خبر طلاق را به شریک زندگی خود دادید، به احتمال زیاد همسر شما ناراحت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در این شرایط ممکن است شما به خاطر ناراحت کردن همسرتان در خود احساس گناه کنید. حتی ممکن است مشاهده ناراحتی همسرتان، عزم شما را برای جدایی و طلاق ضعیف کند. با این حال، لحظه‌ای که متوجه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوید در حال ضعیف شدن هستید، دلیل درخواست طلاق خود را در وهله اول به خودتان یادآوری کنید. از همسرتان فاصله بگیرید تا او هم متوجه شود که شما چقدر در مورد تصمیم طلاق خود جدی هستید. حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای این کار از یک مشاور یا روان شناس با تجربه کمک بگیرید. روان شناس به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا احساس گناه خود را کنترل کنید.

به دنبال یک وکیل خوب باشید.

هنگامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که با همسرتان در مورد طلاق صحبت کردید، به دنبال یک وکیل خوب باشید. یک وکیل خوب کسی است که بتواند مشکلات شما و نکات مربوط در پرونده شما را به خوبی درک کند. ارتباط خوب با وکیل بسیار مهم است بنابراین شما باید بتوانید با وکیل خود احساس راحتی کنید. تمام مدارک قانونی خود را آماده نگه دارید، زیرا هنگام بحث و گفتگو به کارتان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. در صورت امکان، سعی کنید با شریک زندگی خود صحبت کنید تا بتوانید به صورت دوستانه و توافقی از هم جدا شوید. اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید خیلی  آسان تر و سریعتر از همسر خود طلاق بگیرید بهتر است در مورد مسائلی مانند مشخص کردن تکلیف اموال یا حضانت فرزندان زیاد سخت گیری نکنید.

طلاق|| پزشکت

سوالات متداول

طلاق گرفتن بهتر است یا ناراضی ماندن در ازدواج؟

زمانی که راهی برای نجات زندگی زناشویی وجود ندارد، طلاق بهترین گزینه مشروع و قانونی به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد. یک رابطه سمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به سلامت روان شما آسیب جدی وارد کند. والدین ممکن است تصمیم بگیرند به خاطر فرزندان خود در یک رابطه ناخشنود باقی بمانند. اگرچه برخی از زنان به دلیل مشکلات مالی بعد از طلاق ترجیح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند علی رغم نارضایی های فراوان همچنان در زندگی زناشویی خود باقی بمانند. اما با این حال مشاوران خانواده همیشه توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که طلاق گزینه بهتری نسبت به باقی ماندن در یک ازدواج ناخوشایند است. ادامه یک زندگی زناشویی بدون رضایت به جز آسیب های روانی هیچ فایده ای دیگری برای همسر و فرزندان نخواهد داشت.

چرا من از درخواست طلاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترسم؟

هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آینده را پیش بینی کند. در واقع فکر کردن به آینده مبهم دلیل ترس در هنگام تصمیم گیری برای درخواست طلاق است. برای افرادی که از نظر مالی وابسته همسر خود هستند، تصمیم طلاق بسیار دشوارتر است. والدین همچنین نگران آینده فرزندان، حضانت آنها، تأثیر طلاق و بی ثباتی بر فرزندان خود هستند.

طلاق تصمیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است که زندگی را تغییر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، پس عجله نکنید. اما وقتی تصمیم گرفتید، سعی کنید بر این تصمیم پایبند بمانید. خبر طلاق برای همسرتان ناراحت کننده است، اما هیچ راهی هم وجود ندارد که از همسرتان بدون ایجاد درد و رنج طلاق بخواهید. بنابراین، سعی کنید واقع بین باشید. به احساسات همسرتان توجه داشته باشید و هنگام گفتن تصمیم خود با آرامش با او صحبت کنید. این کار باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا همسرتان به تدریج با واقعیت کنار بیاید.

به تصمیم خود پایبند باشید و پس از بحث در مورد موضوع از یک وکیل خوب و با تجربه کمک بگیرید.

از گرفتن حالت تدافعی و سرزنش همسرتان اجتناب کنید. بهترین کار این است که در کمال آرامش و خونسردی با همسرتان صحبت کنید. اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید به همسرتان بگویید که قصد طلاق و جدایی دارید، ابتدا باید برنامه ریزی کنید که چه چیزی را بگویید. همچنین باید برای این کار زمان مناسبی را انتخاب کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز