لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن | پزشکت

فهرست مطالب

استقلال سالمندان و راه هایی دستیابی به آن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


وقتی به استقلال سالمندان و زندگی مستقل در دوران سالمندی فکر می کنیم، ممکن است تصور کنیم که استقلال و زندگی در دوران سالمندی مانند استقلال در دوران بزرگ سالی است. اما واقعیت این است که انجام فعالیتهای روزمره زندگی، فعال و سالم ماندن از جمله مواردی است که ممکن است با افزایش سن آرزوی آن را داشته باشیم. این در حالی است که این موارد در واقع برای زندگی مستقل در دوران سالمندی ضروری هستند.

اما برنامه ریزی برای بازنشستگی در دوران سالمندی که با مراقبت های طولانی مدت احتمالی همراه است به شما کمک می کند که دوران سالمندی خوبی داشته باشید.

تهیه و حتی تجهیز خانه متناسب با وضعیت سالمندان و فعال بودن و برنامه ریزی برای زندگی مستقل به شما کمک می کند. تا بتوانید حتی در سنین بالا هم زندگی شاد و خوبی داشته باشید. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن را مورد بررسی قرار دهیم. تا راهنمایی برای شما باشد که بتوانید با برنامه ریزی بلندمدت یک دوره سالمندی خوبی را برای خودتان پیش بینی کنید.

امنیت مالی و استقلال سالمندان

داشتن یک بازنشستگی امن از نظر مالی و بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی  خود، کلید زندگی راحت و تا حد امکان مستقل است. در صورت تامین بودجه برای دوران سالمندی خود می توانید از خود و خانه خود مراقبت کنید. حتی کارهایی را که دوست دارید انجام دهید. برنامه ریزی مالی برای بازنشستگی شما می تواند راهی روشن برای تأمین پس اندازهای مورد نیاز برای پرداختن به موارد ضروری مانند پوشش درمانی، بیمه، نگهداری خانه و تغییرات و همچنین هرگونه مراقبت در آینده در خانه برای حفظ استانداردهای زندگی به شما ارائه دهد.

بر همین اساس بهتر است برای رفاه مالی خود در دوران سالمندی آموزش های لازم را کسب کنید. از مشاوره با یک کارشناس مالی در مورد انواع مناسب سرمایه گذاری کمک بگیرید.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید شامل انتخاب زمان مناسب برای بازنشستگی و زمان توزیع درآمد بازنشستگی است. هنگامی که این کار را به درستی سازماندهی و برنامه ریزی کردید. می توانید موقعیت بسیار قوی تری برای مدیریت شیوه زندگی خود برای حمایت از زندگی مستقل در خانه داشته باشید.

تعامل اجتماعی و ادغام

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن | پزشکت

ارتباط اجتماعی با بهبود سلامت روانی و عاطفی و همچنین نشاط جسمانی مرتبط است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که با بالا رفتن سن به طور فزاینده ای منزوی می شویم. به ویژه اگر در خانه تنها زندگی می کنیم. خطرات متعددی در ارتباط با انزوا از جمله بیماری های جسمی، تنهایی و حتی افسردگی در سالمندان وجود دارند.

حتی احتمال دارد شبکه دوستی ما نسبت به دوران بزرگسالی کوچکتر شود. شاید سلامتی و تحرک ما توانایی سفر و خروج ما را مختل کند. همه این عوامل ممکن است در نتیجه منجر به یک شیوه زندگی تنها می شود. برهمین اساس، مشارکت فعال در فعالیت های اجتماعی و ادغام با جامعه و شرکت در فعالیت های اجتماعی با افزایش سن بسیار مهم است.

ارتباط اجتماعی با بهبود سلامت روانی و عاطفی و همچنین نشاط جسمانی مرتبط است. سالمندان می توانند از طریق شرکت در کلاس ها و فعالیت های تفریحی که متناسب با وضعیت آنهاست از تنهایی بیش از حد خود جلوگیری کنند.

بزرگتر کردن شبکه اجتماعی و پیداکردن دوستان جدید که علائق مشابهی دارند می تواند ارزش قابل توجهی به زندگی افراد سالمند ببخشد.

به طور کلی، داشتن یک تقویم اجتماعی فعال می تواند به شما انرژی و انگیزه دهد که هر روز صبح از خواب بیدار شوید. حتی به شدت با احساس شادی و رضایت روز خودتان را ادامه دهید.

حمایت عاطفی و استقلال سالمندان

عزیزان، اعضای نزدیک خانواده و دوستان به ویژه با افزایش سن برای ما اهمیت دارند. بخشی از سالم ماندن عاطفی، داشتن و حفظ روابط نزدیک و معنی دار با افرادی است که به آنها اعتماد داریم و به آنها اهمیت می دهیم.

دوری از عزیزان به ویژه در دوران سالمندی می تواند خلاء عاطفی بزرگی در زندگی ما ایجاد کند. همراهی برای بهزیستی احساسی ما حیاتی است. بدون آن ممکن است احساس تنهایی و افسردگی کنیم.

همه ما به کسی نیاز داریم که بتوانیم در روزهای سخت به او تکیه کنیم. به او اعتماد کنیم و احساسات خود را با او در میان بگذاریم. خوشبختانه امروزه برقراری ارتباط راحت تر با بسیاری از وسایل ارتباطی ارزان قیمت مانند تلفن های همراه و چت های تصویری آسان شده است. سعی کنید این روابط مهم را حفظ کنید. حتی اگر ملاقات رو در رو دشوار باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، ازدواج مجدد سالمندان مجرد است. افراد بالای 60 سال بیشتر به دنبال همراه نیاز دارند. مجرد ماندن مجدد در سالهای آخر زندگی ممکن است پس از مرگ همسر یک واقعیت دشوار باشد. اکثر آنها بیشتر زندگی بزرگسالی خود را متاهل بوده اند، بنابراین یافتن شریکی که در طول سالهای طلایی خود بتوانند وقت خودشان را بگذرانند بسیار مهم است.

ایمنی خانه و استقلال سالمندان

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن | پزشکت

زندگی مستقل و افزایش سن در خانه مطمئناً مستلزم انجام برخی تغییرات در فضاهای زندگی در برهه ای از زمان است. در حالت ایده آل، شما بهتر است خانه خود را در محیطی امن و کاربردی قرار دهید که مناسب نیازهای شما باشد.

نیازهای ما تغییر خواهد کرد. ما باید آگاه باشیم که چگونه می توانیم خانه های خود را طوری تنظیم و اصلاح کنیم. تا نیازهای ما را در دوران سالمندی برآورده کند. حتی از خطرات سلامتی و امنیت نیز جلوگیری کند.

به عنوان مثال، در صورت نیاز به کمک راه رفتن یا استفاده از ویلچر در مواقعی، ممکن است لازم باشد موکت را برداریم. تا خطر زمین خوردن و آسیب دیدگی کاهش یابد یا تغییراتی ایجاد کنیم تا امکان تحرک و دسترسی بهتر فراهم شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که تنها ماندن در خانه با مجهز کردن خانه متناسب با وضعیت سالمندان می تواند از بروز خیلی از بیماری ها و مشکلات پیشگیری کند. تجهیز خانه متناسب با نیاز سالمندان جزء مهمی از زندگی مستقل در سن آنها است.

ارائه ایمنی و امنیت بیشتر با دستگاه های تکنولوژیکی مانند سیستم های هشدار دهنده خانه، سیستم های هشدار پزشکی، تلفن های همراه و رایانه های لوحی می تواند یک افزودنی عالی برای خانه افراد مسن باشد. برقراری ارتباط و تماس با افرادی که می توانند در مواقع اضطراری به شما کمک کنند. آرامش خاطر لازم را برای سالمندان تامین می کند.

زندگی سالم

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن | پزشکت

سایر کارهایی که ما می توانیم برای حفظ سلامت جسمی خود انجام دهیم این است که یک رژیم غذایی مناسب و مغذی داشته باشیم. این که آیا تحرک ما کاهش یافته یا مهارت آشپزی، سلامتی و محدودیت های غذایی محدود شده است، بسیاری از گزینه های آسان و سالم برای سالمندان وجود دارد.

با کمی برنامه ریزی و کمک می توانید به خوبی غذا بخورید. رژیمی را رعایت کنید که از سلامت شما حمایت کند. حتی به شما طول عمر و قدرت دهد. شما باید با افزایش سن خوب زندگی کنید.

با پزشک خود در مورد مشاوره تغذیه مشورت کنید. یک دوره آشپزی سالم بگذرانید، برای ایده های غذای سالم از یکی از عزیزان خود کمک بخواهید. در ایجاد عادات غذایی سالم تردید نکنید. شما احساس بهتری و قوی تری خواهید داشت. اگر سالم بمانید می توانید مدت بیشتری مستقل بمانید.

یکی دیگر از بخشهای مهم رژیم مناسب شما این است که از نظر جسمانی فعال باشید و به اندازه کافی ورزش کنید. تمرینات بدنی از سلامت قلب، ماهیچه ها و استحکام استخوان شما پشتیبانی می کند. حتی طول عمر شما را افزایش می دهد. پیاده روی، شنا و فعالیتهای گروهی تفریحی برای سالمندان تنها نمونه هایی از این است که چگونه می توانید فعالیت بدنی را به زندگی خود اضافه کنید. در این شرایط انرژی و نشاط بیشتری خواهید داشت تا بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید. حتی فعال بمانید. کیفیت خواب شما نیز با ورزش منظم بهبود می یابد.

دریافت کمک مناسب در زمان نیاز

استقلال سالمندان و راه های دستیابی به آن | پزشکت

استقلال در سالمندی به این معنا نیست که باید همه این کارها را خودتان انجام دهید. حتی اگر از سلامت کامل برخوردار هستید. خانه ای امن و مناسب با سازگاری های مناسب مورد نیاز خود داشته باشید، هنوز هم می توانید رانندگی کنید. از جدیدترین تجهیزات امنیتی و فناوری پزشکی و غیره استفاده کنید. با این وجود ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشید.

در برخی شرایط وظایف و مسئولیت های خاص ما بسیار زیاد می شوند. حتی زمان زیادی می گیرند و احساس سنگینی می کنند. در این شرایط بهتر است از دیگران کمک بگیریم.

به این ترتیب می توانید زمان خود را صرف انجام کارهای مهم تری کنید. حتی در مقطعی از زمان حتی ممکن است لازم باشد برای دریافت کمک به فکر پرستار باشید. آنها می توانند تنها در یک یا چند نوع فعالیت روزمره مانند آشپزی، کارهای خانه، انجام کارهای مختلف، همراهی و هدایت شما به قرارها یا رویدادها، نظافت شخصی و کمک های بهداشتی به شما کمک کنند.

حتی در موارد ابتلا به بیماری هایی که نیاز به مراقبت و نظارت ماهرانه دارد می توانید از یک پرستار در خانه کمک بگیرید.

در واقع، یک پرستار سلامت خانگی یک گزینه عالی برای دریافت کمک های پزشکی مورد نیاز است. این به شما در استقلال در سالمندی کمک می کند.

مشاوره با روان شناس و روان پزشک و حتی متخصصین پزشکی و مشاوره در زمینه بیماران ناتوان و کم تحرک بدون شک یکی دیگر از نیاز های افراد در دوران کهولت سن است. مشاوره آنلاین برای سالمندان خدمات دیگری است که می تواند در استقلال سالمندان نقش موثری داشته باشد. این خدمات را از پزشکت بخواهید.

منبع: https://aginginplace.org/everything-you-want-to-know-about-senior-independent-living/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز