لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

صمیمیت زناشویی چگونه به دست می آید؟

صمیمیت زناشویی | پزشکت

فهرست مطالب

صمیمیت زناشویی چگونه به دست می آید؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


چرا زن و مرد به صمیمیت زناشویی نیاز دارند؟ اصلا چرا زن و مرد با هم دیگر ازدواج می کنند؟ چنین سوال ساده ای سزاوار یک پاسخ عمیق ساده است، زیرا آنها می خواهند زندگی خود را با روشی کاملاً صمیمی با شریک خودشان تقسیم کنند. ما به عنوان انسان آرزو داریم که به دیگری نزدیک باشیم، به طور کامل شناخته شویم، اما با وجود این، بدون هیچ قید و شرطی همدیگر را دوست داشته باشیم.

انواع صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی | پزشکت

صمیمیت زناشویی شامل نزدیکی جسمی است و به سرعت به معنی رابطه جنسی تبدیل می شود.

اشکال دیگر صمیمیت های زناشویی، عبارتند از:

  • فکری
  • صمیمیت قلبی
  • صمیمیت معنوی
  • گفتگوهای عاطفی
  • همکاری مشترک در اهداف مشترک

صمیمیت زناشویی واقعی معمولاً شامل صادقانه بودن با همسرتان است. از آنجا که همسرتان را به خوبی می شناسید و به او اعتماد دارید که شما را آزار نمی دهد، دوست دارید که به طور کامل خودتان را در اختیار او قرار دهید.

صمیمیت عاطفی

در صمیمیت عاطفی، زن و شوهر شادی، ترس، ناامیدی، غم و اندوه و حتی خشم خود را با یکدیگر تقسیم می کنند. منظور ما این نیست که زن و شوهر سر یکدیگر داد بزنند و یا بدتر از همه به یکدیگر بی احترامی کنند. بلکه زن و شوهر باید احساسات سخت خود را با هم تقسیم کنند. تنها راه رسیدن به این هدف و تقسیم احساسات، احترام گذاشتن به همدیگر است.

کنار آمدن با عواطف و احساسات خود و گاهی نادیده گرفتن آنها ممکن است کمی ترسناک باشد؛ اما می تواند منجر به افزایش اعتماد بین زن و شوهر شود. افزایش اعتماد باعث احساس امنیت در بین زوجین می شود صمیمیت عاطفی یکی از محکم ترین پیوندها در یک ازدواج است. وقتی یکی از زوجین افکار و احساسات صمیمانه و عاطفی خود را با شخص دیگری غیر از شریک زندگی خودش در میان می گذارد، در اصل خیانت کرده است. حتی اگر هم از نظر جنسی خیانتی در کار نباشد.

صمیمیت فکری

صمیمیت فکری زمانی که زن و شوهر از نظر فکری با همدیگر به توافق می رسند، به وجود می آید. صمیمیت فکری می تواند توافق بر سر خواندن یک کتاب، دیدن فیلم یا یک کار مشترک باشد. در صمیمیت فکری، زوجین با علاقه های فرد مقابل در مسائل اجتماعی، سیاسی یا مذهبی آشنایی کاملی دارد و آنها را می شناسد. صمیمیت فکری، روح مشترک زن و شوهر را تغذیه می کند.

مکالمات رو در رو و مشورت با همدیگر، ممکن است راهی برای ایجاد صمیمیت عاطفی یا فکری باشد، اما گاهی اوقات ممکن است مکالمات درباره چیزهای مهم نباشد. حتی صحبت کردن با یکدیگر در مورد مسائل روزمره می تواند تاثیر زیادی بر روی صمیمیت فکری یکدیگر داشته باشد.

  • چه نگرانی هایی درباره فرزندتان دارید؟
  • آیا تصمیمی برای تصمیم گیری در مورد شغل یا جابجایی دارید؟

گاهی اوقات صمیمیت عمیق می تواند بدون کلمات باشد. حتی نگاه کردن به یکدیگر و یا یک آغوش طولانی و تعریف از یک منظره قشنگ می تواند منجر به صمیمیت فکری شود.

صمیمیت معنوی

صمیمیت معنوی را نباید زیاد به افراد مقدس ربط داد. نماز، یک ارتباط گرفتن شخصی با خداست؛ اما دعا کردن؛ زن و شوهر با همدیگر و یا حتی شکر گذاری می تواند در صمیمیت معنوی بین زن و شوهر تاثیر زیادی داشته باشد.

صمیمیت جنسی

صمیمیت جسمی بسیار خاص و عمیق است؛ زیرا صمیمیت جسمی بدن ما را در زیبایی و نقص خود برای لذت همسرمان برهنه می کند. صمیمیت جسمی، افراد را از بی انگیزه بودن و بی تحرکی دور می کند.

بدون شک یک ازدواج موفق، دوست داشتن همراه با عشق و علاقه است. بدون عشق و علاقه، رابطه زوجین به یک رابطه دوستی تبدیل می شود. البته برای برخی افراد رابطه تا همین اندازه کافی است؛ اما اکثر افراد رابطه بهتر و موثرتری را از روابط زناشویی خود انتظار دارند. یکی از مهمترین اصول فراموش شده در صمیمیت زناشویی، صمیمیت جنسی است. به نظر می رسد یکی از مشکلاتی که زوجین بیشتر به خاطر آن به مشکل برمی خورند، مشکلات و صمیمیت جنسی است.

برای راه کارهای ایجاد روابط موثر بین زن و شوهر بخوانید.

تفاوت زن و مرد از نظر جنسیتی چیست؟

صمیمیت زناشویی | پزشکت

زن و مرد از بسیاری جهات با یکدیگر فرق دارند؛ اما وقتی صحبت از رابطه جنسی می شود، تفاوت آنها بیشتر و واضح تر است. متأسفانه بسیاری از زوجین در مورد اختلافات جنسی و تمایلات جنسی هم هیچ اطلاعاتی ندارند و مشکلات جنسی خود را به عدم درک همسر خود نسبت می دهند. همه زن و شوهر ها این را می دانند که رابطه جنسی خود را باید با الگوهای برانگیختگی شروع کنند.

الگوهای برانگیختگی مردان. مردان سریع تحریک می شوند و نسبتاً سریع به ارگاسم دست می یابند. «الت تناسلی» آنها به شدت بالا می رود و به همان شدت افت می کند. بررسی ها بر روی تغییرات مغز نشان می دهد که مردان به ویژه از نظر بصری تحریک می شوند؛ بنابراین نگاه کردن به سایر زنان، مجلات، فیلم ها و پورنوگرافی آنلاین نقش بسیار بیشتری در زندگی جنسی مردان دارد.

الگوهای برانگیختگی زنان. زنان با سرعت کمتری تحریک می شوند و پس از دستیابی به ارگاسم، دوست دارند مدتی در این شرایط بمانند. بر اساس همین اختلافات الگوهای فیزیولوژیکی زن و مرد، تعجبی ندارد که رضایت متقابل زوجین در برقراری رابطه جنسی به چالش کشیده شود. این اختلافات را هرگز نباید نادیده گرفت. در عوض باید آنها را در روند عشق ورزی گنجانید.

ساده ترین راه برقراری صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی | پزشکت

صرف نظر از اینکه چه کسی پیشنوازی را شروع می کند، ساده ترین راه برقراری صمیمیت زناشویی این است که مردان بر لذت بردن از همسران خود تمرکز کنند. مردان باید قبل از اینکه روی ارگاسم خود تمرکز کنند، اول زن را به ارگاسم برسانند. مردان باید این نکته را درک کنند که همسران آنها چگونه به ارگاسم بهتر دست پیدا می کند و راه رسیدن به ارگاسم همسر خود را تشخیص دهند. در حالی که تحریک کلیتروال معمولاً یک مولفه کلیدی برای رسیدن به ارگاسم است، اما بسیاری از زنان به تحریکات بیشتری نیاز دارند.

همچنین درک پیامدهای روانشناختی آناتومی های مختلف دستگاه تناسلی نیز مهم است. از نظر مردها، رابطه جنسی یک عمل خارجی است. همین موضوع در مردان باعث می شود تا رابطه جنسی را از عشق جدا کنند.

برای یک زن، مقاربت به معنای اجازه دادن به یک مرد برای ورود به بدن او است. این یک عمل کاملاً شخصی است و مردان باید به این موضوع توجه داشته باشند که زنان بیشتر به صمیمیت عاطفی نیاز دارند و قبل از اینکه از نظر جنسی فعال شوند، از نیاز به صمیمیت عاطفی شکایت دارند. زنان برای داشتن رابطه جنسی فعالانه بر ایمنی و نزدیکی عاطفی اصرار دارند.

راه های رسیدن به صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی | پزشکت

به طور کلی هیچ یک از ما، انسان های کاملی نیستیم. حتی در برخی مواقع ممکن است از آسیب رساندن به یکدیگر هم کوتاهی نکنیم. حتی امکان دارد اعتماد بین زوجین از بین برود. در چنین مواقعی، یک زن و شوهر باید عمیقا در رفتارهای خود تجدید نظر کنند و در صورت لزوم آنها را تغییر دهند و از هم معذرت بخواهند. این به تعبیری، نوعی صمیمیت محسوب می شود.

برخی از راهکارهای کلامی برای رسیدن به صمیمیت های زناشویی، عبارتند از:

  1. به طور مرتب از سه کلمه جادویی کوچک («لطفا»، «متشکرم» و «خوش آمدید») استفاده کنید.

این کلمات بیشتر حسن نیت بین افراد را نشان می دهند که روابط بین افراد خانواده را متمدن تر می کند. افرادی که دوستشان دارید، لیاقت این را دارند که در برخی شرایط اغلب این کلمات را از زبان شما بشنوند. پس در گفتن آنها کوتاهی نکنید.

  1. با هم مودبانه صحبت کنید.

دلیل مودب بودن شما در مراحل اولیه خواستگاری و ازدواج این است که رعایت ادب و احترام بین افراد و حتی زوجین بسیار مهم و موثر است. بالتبع مردم به افراد با ادب، بهتر و محترمانه تر پاسخ می دهند.

3. از کارهای روزمره یکدیگر تشکر و قدردانی کنید.

صرف این که همسرتان همیشه کارهای خانه را انجام می دهد و جزئی از وظایف او به حساب می آید؛ اما دلیلی ندارد که از او تشکر نکنید. ابراز قدردانی باعث ایجاد تعامل مثبت بین زن و شوهر می شود. شناخت داشتن و قدردان بودن باعث برو احساسات خوبی در افراد می شود.

  1. روی تن صدای خود تمرکز کنید.

به این نکته توجه کنید که نحوه گفتن کلمات بر روی میزان تاثیر گذاری آنها خیلی تاثیر دارد. تن صدا مهم است. کنایه و منفی نگری، دشمنان یک رابطه خوب هستند.

  1. فحاشی ها را از بین ببرید.

استفاده از فحش و ناسزا و کلمات نامناسب برای توصیف یکدیگر باعث از بین رفتن احترام و ایجاد فضای منفی در خانه می شود. قسم خوردن شاید به شما کمک کند تا در یک لحظه احساس خوبی نسبت به هم داشته باشید؛ اما هیچ مشکلی را حل نمی کند. در نهایت بین شما فاصله انداخته و صمیمیت را از بین می برد.

  1. به حرف های یکدیگر گوش کنید.

صمیمیت زناشویی | پزشکت

گوش دادن موثر را یاد بگیرید و آن را تشویق کنید. به حرف های او توجه کنید. به علایق آنها علاقه نشان دهید. حرف را قطع نکنید. از عقاید دیگران تقلید نکنید. احساسات و همچنین اطلاعات را با همسر خود در میان بگذارید و سعی کنید احساسات همسر خود را تشخیص دهید. وقتی به حرف های کسی گوش می دهید، به آنها این احساس دست می دهد که آنها را دوست دارید.

  1. شریک زندگی خود را علناً انتقاد یا اصلاح نکنید.

انتقاد های سازنده، ممکن است در برخی مواقع موثر باشند، اما انتقاد در ملاعام و بین جمع خانوادگی درست و صحیح نیست. در بین جمع بهتر است چیزی را که شریک زندگی شما می گوید اصلاح نکنید مگر اینکه از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

  1. رفتارهای مودبانه را نشان دهید.

در را برای همسر خود باز کنید. وقتی وسیله سنگین در دستان خود دارد، به او کمک کنید. صبح چای همسرتان را بیاورید. برای کمک به وظایف به او پیشنهاد دهید. انجام منظم این کارهای کوچک باعث خوشبختی بیشتر در کنار یکدیگر می شود.

  1. یادتان باشد که بگویید متاسفم.

انسان در بعضی مواقع مرتکب اشتباه می شود که این اشتباه ممکن است ناشی از بی فکری افراد باشد. در شرایطی که اشتباهی از شما سر زده است، بلافاصله عذرخواهی کنید. عذرخواهی صادقانه و بخشش صادقانه به همان اندازه برای دوام یک رابطه اساسی ضروری است.

10. برای موفقیت لباس مناسب بپوشید.

به یاد داشته باشید که «معتادان به کار در صبح دوش می گیرند؛ اما عاشقان شب دوش می گیرند». تمیز بودن و مرتب لباس پوشیدن نشان احترام به خود و همسرتان است. پوشیدن لباس های سکسی، همسر شما را به صمیمیت دعوت می کند. استفاده از لباس های مناسب حتی در خانه می تواند منجر به صمیمیت بیشتر بین زن و شوهر شود.

سخن آخر

به یاد داشته باشید، در دنیای که همه از نامهربانی و بدرفتاری همدیگر شکایت می کنند، خانه های ما باید یک پناهگاه امن و مکانی باشد که همه اعضاء خانواده آن را دوست داشته و رفتار خوبی داشته باشند. زوجین شایسته احترام و قدردانی هستند که این احترام و قدردانی را می توانند با رفتار های خودشان نشان دهند. خوش اخلاقی از بهترین روش ها برای گفتن «دوستت دارم» است.

منابع:

https://psychcentral.com/lib/sexuality-and-marital-intimacy/

https://psychcentral.com/lib/10-ways-to-increase-marital-intimacy/

https://www.foryourmarriage.org/sex-and-intimacy/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز