لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


برای پاسخ به اینکه چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ باید بتوانیم یکسری ویژگی های مثبت و خوبی را در خودمان و حتی رابطه امان ایجاد کنیم و به آنها پایبند باشیم. باید توجه کنیم که ازدواج یک رابطه دوطرفه است هر دو شریک را ملزم می کند که تلاش های فردی خود را انجام دهند تا رابطه خوبی داشته باشند.

همانطور که شما می خواهید یک “شوهر خوب” داشته باشید، شوهر شما نیز همسر خوبی می خواهد. زنان مدرن و امروزی شاید ملاک ها و گزینه های سختی را برای انتخاب یک همسر خوب داشته باشند.  اما شاید در آخر به این نتیجه برسند که همسر خوب بودن یک شخصیت کلیشه ای از یک زن متاهل است. اما اینگونه نیست. اما اگر به دنبال این موضوع هستید که چگونه یک همسر خوبی باشیم، ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

ویژگی های یک همسر خوب

برای اینکه بتوانید یک همسر خوبی باشید، به طور حتم باید یکسری ویژگی های مثبتی را در خودتان داشته باشید، برخی از ویژگی های یک همسر خوب، عبارتند از:

ابراز عشق کنید.

شوهرت را دوست داری؟ آیا وقتی کنار او هستید احساس خوشبختی و امنیت می کنید؟

اگر متعهد شده اید که یک عمر را با یک مرد به عنوان همسر خودتان در یک سقف زندگی  کنید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن کافی نیست. یک رابطه، با ابراز کردن عشق و محبت، رشد می کند. بنابراین اگر شوهر خود را دوست دارید، به او نشان دهید که چقدر برای شما اهمیت دارد.

نیازی نیست که هر روز عشق خود را با دقت بیان کنید. ابزاز عشق می تواند حرکات کوچکی از قبیل بوسه  روی گونه های او در هر زمان، یا تهیه صبحانه مورد علاقه خود را هر چند وقت یک بار یا انتخاب فیلمی که دوست دارد با هم تماشا کنید، باشد. گفتن اینکه دوستش دارید مشکلی نیست، اما منتظر لحظه مناسب باشید تا آن را نشان دهید.

ارتباط برقرار کنید.

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

برقراری ارتباط در هر زمینه ای، حیاتی است. ازدواج نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تصورات غلط که همسر شما باید بداند شما چه چیزی می خواهید و چگونه فکر می کنید را دور بریزید.  شوهر شما نمی تواند ذهن شما را بخواند، همانطور که شما نمی توانید این کار را انجام دهید.

برقراری ارتباطات در معنای ازدواج این است که در مورد احساسات خودتان و انتظاراتی که از همسر خود دارید حتما با او صحبت کنید،  بپرسید، بگویید و بحث کنید. ساکت شدن و خاموش ماندن می تواند اوضاع را بدتر می کند . اجازه ندهید همسرتان در مورد آنچه که می خواهید حرف بزنید، حدس بزند.  سعی کنید در درجه اول با خودتان صادق باشید و خودتان بدانید که  واقعاً چه چیزی می خواهید و سپس این موضوع را با او در میان بگذارید.

حامی باشید.

شغل، سرگرمی یا هر چیز دیگری که همسرتان دنبال می کند، نیاز به حمایت شما دارد. حامی بودن در رابطه فقط مربوط به مواقع سخت نیست.  شما باید حتی در هنگام پیشرفت همسرتان و لحظه های خوشی، در کنار او باشید و از او حمایت کنید. قدردانی یا ستایش او هنگام دستیابی به یک مرحله، یا هنگامی که بر ترس خود غلبه می کند و چیز جدیدی را امتحان می کند، بسیار مهم است.

همیشه حمایت کردن، به معنی استفاده از حرف های مثبت نیست. بلکه در برخی شرایط باید برای تشویق فرد باید از او انتقاد کرد. به عنوان مثال، حمایت از ایده تجاری جدید همسرتان در هنگام راحتی اقتصادی، روش خوبی برای تقویت اعتماد به نفس وی و تقویت ارتباط موثر است.

 بهترین دوست او باشید.

اولین شرط ازدواج پایدار این است که زن و شوهر بهترین دوست یکدیگر باشند.  این عشقی عمیق، قوی و اصیل است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان برقرار شود و ببینید چه تفاوتی در زندگی شما ایجاد می کند.

به او احترام بگذارید.

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

بهترین ازدواج ها، ازدواج هایی است که شریک زندگی به یکدیگر احترام می گذارند. شوهر شما،  با نقص و همه خوبی ها و بدهی هایش، یک فرد منحصر به فردی است. به شخصیتی که او دارد احترام بگذارید، نه به خاطر کاری که برای شما یا خانواده انجام می دهد. احترام متقابل در ازدواج یک امر ضروری است. این نشان دهنده نحوه گفتار و رفتار شما با یکدیگر است. شوهر خود را چه در خلوت و چه در جمع تحقیر  نکنید. کمی اذیت کردن اشکالی ندارد، اما توهین نکنید. بنابراین قبل از صحبت کردن با همسر خود، حرف های خودتان را کاملا بسنجید و به آنها فکر کنید.

به علایق او علاقه نشان دهید.

به طور حتم شما نمی توانید به هر چیزی که همسرتان به آن علاقه دارد، علاقه داشته باشید . نیازی نیست که کارهایی را که او دوست دارد انجام دهید، اما به شوهر خود این فضا را بدهید تا علایق خود را دنبال کند و نسبت به کارهایی که انجام می دهد کنجکو باشید. از او درباره بازی، کتاب یا سرگرمی مورد علاقه خودش سوال  کنید.  با چیزهایی که به آنها علاقه دارد آشنا شوید تا بتوانید در مورد آن نیز گفتگو کنید. داشتن نقاط مشترکی که هر دوی شما از آن لذت می برید، فرصتی برای گفتگو یا فعالیتی فراهم می کند که هر دوی شما می توانید بیشتر در کنار هم باشید.

 به حریم شخصی او احترام بگذارید.

“فضا” مفهومی است که تعداد کمی از مردم آن را درک می کنند. هر شخصی به فضای خودش نیاز دارد. حتی مردان متاهل در بعضی مواقع به فضای خودشان احتیاج دارند و ممکن است بخواهند به تنهایی خودشان عقب نشینی کنند. به آن احترام بگذارید و به او فضایی اختصاص دهید و به او اجازه دهید سرگرمی ها و علایق خود را “فقط برای خودش” دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسرتان می تواند برای آنها خفقان آور باشد و تأثیر منفی بر روابط داشته باشد.

به حرف های او گوش کنید.

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

گوش دادن موثر برای برقراری ارتباط موثر بسیار مهم است و شاید مهمتر از صحبت کردن باشد. بنابراین برای  گوش دادن موثر به حرف های همسرتان تلاش کنید. در هنگام مکالمه به او توجه کنید. تلفن خود را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را که می تواند شما را منحرف کند، کم کنید. توجه کامل همسرتان هنگام صحبت کردن نشان می دهد که چقدر به او احترام می گذارید. گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافق باشید. اما حتی برای مخالفت، باید به صحبت های او گوش دهید.

قدرشناس باشید.

مردان نیز این نیاز را دارند که مورد محبت، قدردانی و تمجید قرار گیرند. به او بگویید که چقدر از کارهای کوچکی که برای شما، برای بچه ها یا در خانه انجام می دهد قدردانی می کنید. ستایش و قدردانی او را تشویق می کند که کارهای بیشتری برای شما انجام دهد، و همچنین پیام می دهد که شما تلاش های او را می بینید. برای نشان دادن قدردانی نیازی به ستایش او نیست. یک “تشکر” ساده و واقعی کافی است.

درگیری ها را حل کنید.

آیا شما هیچ زوج متاهلی را سراغ دارید که با هم دعوا نکنند؟

ازدواج در مورد دو فرد متفاوت و منحصر به فرد است که به طور حتم اختلافاتی را به همراه دارد.  اختلافات ممکن است گاه به درگیری منجر شود. این درگیری ها، اگر زیاد باشد، می تواند رابطه را متشنج کند. ما نمی گوییم در هر بار درگیری سازش کنید. بلکه شما باید فکر کنید و جنگهای خود را عاقلانه انتخاب کنید. از خود بپرسید – آیا ارزش جنگیدن دارد؟” چه عاملی مانع از سازش شما می شود و اجازه می دهید شوهرتان گاهی اوقات راه خود را داشته باشد؟ اگر یک مسئله پیش پا افتاده است، بگذارید برود. اجازه ندهید که نفسانیت شما در رابطه ای شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید، قرار گیرد.

خود واقعی تان باشید.

از همان ابتدا، در رابطه واقعی خود واقعی خود تان باشید. همانطور که هستید، باشید و از لبخندهای دروغین یا خنده های پرمدعا پرهیز کنید. تظاهر به آنچه که نیستیم می تواند طاقت فرسا باشد و منجر به یک رابطه بد شود.

خوش بگذرانید.

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

هر روز ازدواج هیجان انگیز نیست. جایی در طول راه، بی حوصلگی ایجاد می شود. شما وارد یک زندگی خسته کننده می شوید و کارهای روزمره خودتام را انجام می دهید.  بی حوصلگی می تواند منجر به ناراحتی شود. خوب شما چکار می کنید؟

لذت ببرید و اجازه ندهید که خستگی در روابط شما رخ دهد. به مسافرت، پیک نیک، سفرهای جاده ای و تور بروید. یا شب های فیلم را برنامه ریزی کنید، شام را با هم بپزید، یک سریال تلویزیونی تماشا کنید،  با هم یک زبان بیاموزید و کاری انجام دهید که به شما کمک کند از محیط تکراری خود خارج شوید.

صادق باشید.

صداقت پایه و اساس یک رابطه قابل اعتماد است. ازدواج هایی که دوام می آورند بر اساس صداقت و ارتباط آزاد هستند، جایی برای تقلب یا دروغ وجود ندارد. شوهر شما همانطور که با شما صادق است، سزاوار صداقت هم خواهد بود.

صادق بودن به این معنی نیست که همه چیز را باید بگویید. در حقیقت، حقایقی وجود دارد که لازم نیست گفته شود زیرا همه آنها آسیب رساندن هستند. شاید پیراهن مورد علاقه او را دوست نداشته باشید اما گفتن آن ارزش ندارد. شما لوسیون او را دوست ندارید، بنابراین یکی دیگر را بخرید و فقط بگویید که این یکی را بیشتر دوست دارید. تمرین با چیزهای کوچک به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید، این تمرین به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه چیزهای مهم مانند موارد مربوط به رابطه جنسی را بگویید.

راستگو بودن همیشه آسان نخواهد بود. گاهی اوقات صداقت شما ممکن است شوهرتان را ناراحت کند و حتی  به درگیری منجر شود. اما عدم صداقت می تواند  به رابطه آسیب برساند  یک دروغ یا خیانت  همیشه می تواند منجر به ایجاد شک و تردید شود.

روابط عاشقانه با هم داشته باشید.

چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ | پزشکت

ازدواج هایی که فاقد رابطه عاشقانه هستند دیر یا زود بهم می ریزند. بنابراین عاشقانه خود را با یک یا دو درجه افزایش دهید و به اصول اولیه برگردید. معاشقه کنید، او را اذیت کنید، با عشق او را لمس کنید، خود به خود او را ببوسید و او را در اتاق خواب سورپرایز کنید. برداشتن اولین قدم در رابطه عاشقانه یا عشق ورزیدن به معنای این نیست که به او نیاز دارید. چیزی را از مرد کم نخواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید احساس عاشقانه ای داشته باشید، پیش قدم شوید و آن را انجام دهید. او را غافلگیر کنید!

در رختخواب خلاق باشید.

چیزی که همه مردان به آن علاقه دارند خوب بودن در اتاق خواب است. این نیاز در مردان باید برطرف شود، تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنند. همانطور که گفته شد، ممکن است بیشتر مردان به راحتی به شما نگویند که چه چیزی را می خواهند. اما در یک ازدواج، شما باید بتوانید در مورد رابطه جنسی خود با همدیگر صحبت کنید . بنابراین، نگران خلاقیت و آزمایش چیز جدید با شوهر خود نباشید. اگر شوهر خود را می شناسید و می دانید که او دوست دارد چیزهای جدیدی را که شما پیشنهاد می دهید آزمایش کند، دریغ نکنید که در مورد آنچه می خواهید امتحان کنید به او بگویید.

همسر خوب بودن به این معنی نیست که یک همسر مطیع  که هر نیاز شوهرش را برآورده کند. بلکه کامل بودن در رابطه   است. شما به اندازه همسرتان در یک ابطه سهم دارید و این موضوع  شخصیت شوهرتان را تکمیل می کند. ازدواج ها دو طرفه است، بنابراین اگر همسر خوبی می خواهید، باید حاضر باشید همسر خوبی باشید.

حرف آخر

برای پاسخ به اینکه چگونه یک همسر خوبی باشیم؟ باید بتوانیم یکسری ویژگی های مثبت و خوبی را در خودمان و حتی رابطه امان ایجاد کنیم و به آنها پایبند باشیم. باید توجه کنیم که ازدواج یک رابطه دوطرفه است  هر دو شریک را ملزم می کند که تلاش های فردی خود را انجام دهند تا رابطه خوبی داشته باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز