لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بیشتر والدین با این چالش روبرو هستند که چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟صحبت کردن والدین درباره مسائل جنسی و پورنوگرافی با کودکان می تواند تاثیر مثبتی در پیشگیری از بروز رفتارهای مخرب در آنها داشته باشد. به عنوان والدین، ​​این ایده که فرزندان ما فیلم های پورنو می بینند و ما باید در مورد آن با آن ها صحبت کنیم، احتمالاً آخرین چیزی است که می خواهیم به آن فکر کنیم.

متأسفانه، جهان امروز متفاوت از زمانی است که والدین در آن بزرگ شده اند. در آن زمان، دسترسی به پورنوگرافی بسیار متفاوت از زمان کنونی بود. فیلم پورنو، چیزی بود که شما باید به طور جدی برای دست یابی به آن، باید زیاد تلاش می کردید. اما متاسفانه امروزه، می توان به طور تصادفی در iPad شخصی با کلیک اشتباه روی یک لینک، یک فیلم مستهجن ظاهر شود. تصور اینکه کودک ناخواسته یا عمداً پورنو را مشاهده می کند بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

امروزه، صحبت کردن با کودکان “درباره پورنو” کاری است که همه ما باید در مقطعی از زندگی انجام دهیم. البته هرچه زودتر بهتر. اگرچه همه ما باید اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن احتمال برخورد تصادفی فرزندانمان با پورنوگرافی انجام دهیم. اما واقعیت این است که آنها بدون توجه به کاری که ما انجام می دهیم ممکن است با آن روبرو شوند.

این خطر با افزایش سن کودکانمان، افزایش می یابد. مخصوصا در زمانی که آن ها خودشان به طور فعال به دنبال فیلم های پورنو هستند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم در مورد اینکه با کودکان خود چگونه در مورد پورنوگرافی صحبت کنیم، راهکارهایی را ارائه دهیم. پس برای یادگیری بهتر ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

آیا بچه های من واقعاً قصد دارند پورنوگرافی مشاهده کنند؟

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟ | پزشکت

قبل از این که بحث را ادامه بدهیم، ممکن است هنوز برایتان این سال پیش آمده باشد که آیا واقعاً چنین چیزی ضروری است یا خیر. آیا مطمئن هستید که هیچ راهی وجود ندارد که فرزند شما با پورنوگرافی روبرو شود یا نه؟ ممکن است شما فرزندانتان را مانند یک شاهین زیر نظر بگیرید. حتی کنترل های والدین را روی دستگاه های دیجیتالی آنها تنظیم کنید.

واقعیت این است که فرزند شما احتمالاً در دوران کودکی با پورنوگرافی (که ممکن است شامل ویدئو یا عکس باشد) روبرو می شود و این امر با ورود به نوجوانی افزایش می یابد.

پورنوگرافی آنقدر در اینترنت وجود دارد که حتی بهترین کنترل های دیجیتالی والدین هم نمی توانند آن را فیلتر کنند. به عنوان مثال، فرزند شما ممکن است وب سایت اشتباهی را در مرورگر تایپ کند و یک سایت پورنوگرافی ظاهر شود. آنها ممکن است یک پیام کوتاه یا پیوند ویدیویی ناخواسته دریافت کنند.

واقعیت این است که وقتی فرزند شما بزرگتر شده و به رابطه جنسی علاقه مند می شود. ممکن است به طور فعال به دنبال پورنوگرافی باشد یا آن را از طریق شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

آمارها این حقایق را تایید می کنند. بر اساس گزارش آکادمی اطفال آمریکا 42 درصد از نوجوانان 10 تا 17 ساله پورنوگرافی را آنلاین مشاهده کرده اند. 27 درصد آنها گفته اند که عمداً چنین مطالبی را مشاهده کرده اند.”

علاوه بر این، AAP توضیح می دهد که در بررسی نوجوانان 15 تا 18 ساله، 54٪ از پسران و 17٪ از دختران، پورنوگرافی را به صورت عمدی مشاهده کرده اند.

مشاهده پورنوگرافی در کودکان عمدی است یا سهوی؟

توجه داشته باشید که این‌ آمار، نشان دهنده تعداد نوجوانانی است که اعتراف کرده اند عمداً به تماشای پورنوگرافی پرداخته اند. تعداد کسانی که در واقع آن را مشاهده کرده اند، ممکن است بیشتر باشد. دسترسی کودکان به پورنوگرافی می تواند تصادفی و عمدی باشد و فرزندان، می توانند از برخی از فیلترهایی که والدین برای جلوگیری از پورنوگرافی ایجاد کرده اند، فرار کنند.

به عنوان مثال، ممکن است فرزند شما به روش های زیر، با پورنوگرافی روبرو شود:

  • کلیک بر روی تبلیغات
  • باز کردن یک ایمیل یا متن اسپم
  • اشتباه وارد کردن آدرس وب در مرورگر
  • جستجوی وب برای یک عبارت غیرجنسی که در واقع ممکن است معنای جنسی داشته باش

باید به این نکته توجه داشته باشید که فرزند شما، همیشه زیر نظر شما نیست. آن ها ممکن است در خانه نوجوان دیگری با پورن روبرو شوند. با بزرگتر شدن فرزند شما، ممکن است با پورنوگرافی که از طریق همسالان، خواهر و برادر بزرگتر به اشتراک گذاشته شده است، یا از طریق جستجو و علاقه خود به رابطه جنسی، با پورنوگرافی رو با رو شوند.

در حالی که اکتشافات و کنجکاوی های جنسی، رفتاری طبیعی و سالم است، مهم است که کودکان بدانند شرایطی که در پورنوگرافی به تصویر کشیده می شود، واقع بینانه نیست و اغلب اشکال ناسالم رفتارها و اعمال جنسی را به تصویر می کشد.

چرا “بحث پورن” مهم است؟

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟ | پزشکت

سرزمین رسانه های آنلاین و همچنین معاشرت آنلاین بین کودکان، نوجوانان و جوانان، برای بسیاری از ما قلمرو ناشناخته ای است.

در حالی که موضوع پورنوگرافی ممکن است چیزی باشد که برخی از معلمان، با کودکان به راحتی درباره آن بحث می کنند (به عنوان مثال، یک معلم بهداشت)، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق توسط والدین بیفتد. همانطور که مسئولیت ما این است که با فرزندانمان “درباره مسائل جنسی صحبتی” داشته باشیم، در عصر حاضر، صحبت “پورنوگرافی” باید برای والدین جزو اولویت ها باشد.

نکته اصلی این است: ما نمی توانیم از این واقعیت دور شویم که فرزندان ما به خوبی می توانند با پورنوگرافی روبرو شوند. بنابراین، داشتن یک فرد “ایمن و مورد اعتماد” که کودک بتواند درباره احساسات، ترس ها و سردرگمی های خود با او صحبت کند، بسیار حیاتی است.

ما همچنین باید به فرزندانمان آموزش دهیم که چگونه رابطه جنسی در پورنوگرافی به تصویر کشیده می شود تا آن ها بتوانند یاد بگیرند که چگونه این تصاویر را از یک رابطه جنسی واقعی، در زندگی آینده شان، تشخیص دهند. ما باید به آن ها، در مورد نحوه داشتن رابطه جنسی ایمن و مسئولانه آموزش دهیم.

سرانجام، فرزندان ما باید بدانند که در صورت مشاهده هرگونه تصویر و فیلم از رابطه جنسی در پورنوگرافی، می توانند با شما صحبت کنند.

چگونه در مورد رابطه جنسی با فرزندان خود صحبت کنیم؟

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟ | پزشکت

دانستن این که باید با فرزندان خود در مورد پورنوگرافی صحبت کنید، می تواند استرس زا باشد، بنابراین در نظر داشتن برخی از “نکات گفتاری” می تواند واقعاً به شما کمک کند! به خاطر داشته باشید که هیچ راه “درست و صحیح مطلقی” برای این کار وجود ندارد. شما فرزند خود را بهتر می شناسید و نحوه برخورد شما با موضوع باید به گونه ای باشد که هر دو شما با آن راحت باشید.

کودکان زیر 10 سال و پورنوگرافی

در مورد کودکان زیر ۱۰ سال، معمولاً نیازی به بحث دقیق در مورد پورنوگرافی نیست. با این حال، صحبت در مورد رابطه جنسی به معنای کلی و مطرح کردن ایده پورنوگرافی به عنوان چیزی که ممکن است با آن مواجه شوند، کاری است که باید انجام دهید. با این حال، این بحث ها نباید حاوی جزئیات پیچیده باشند.

ایده اصلی این است که شما می خواهید فرزندان خردسال شما بتوانند در صورت برخورد تصادفی با پورنوگرافی به شما نزدیک شده و با شما صحبت کنند، بنابراین می توانید به آن ها کمک کنید آنچه را که تجربه کرده اند، به خوبی نقد کنند.

در این قسمت، به نکاتی که باید در بحث در مورد سکس و پورنوگرافی با کودکان زیر ۱۰ سال، روی آن ها تأکید شود، اشاره شده است:

رفتاری های سالم را آموزش دهید.

همه کودکان می توانند این مفهوم را درک کنند که بغل کردن و نزدیکی جسمانی لذت بخش است. می توانید توضیح دهید که رابطه جنسی، به ویژه بین دو بزرگسال، به سادگی، این مفهوم را یک گام فراتر می برد. این امر باعث می شود که ایده رابطه جنسی برای کودک شما کمتر ترسناک یا نامفهوم باشد.

درباره رابطه جنسی به روشی ساده و مستقیم صحبت کنید.

وقتی در مورد رابطه جنسی با فرزند کوچکتر خود صحبت می کنید، از اصطلاحات صحیح برای اعضای بدن (“آلت تناسلی” و “واژن”) استفاده کنید و مستقیماً توضیح دهید که رابطه جنسی و برخوردهای جنسی شامل چه مواردی می شود. آنها احتمالاً سوالاتی خواهند داشت و ممکن است شوکه شدن یا انزجار خود را ابراز کنند. به آنها کمک کنید تا بفهمند احساساتشان عادی است. به سوالات آنها صادقانه پاسخ دهید.

در مورد محتویاتی ممکن است با آن ها به صورت آنلاین برخورد کنند، صحبت کنید.

برای کودکان زیر ۱۰ سال، نیازی به بحث مفصل درباره پورنوگرافی نیست. با این حال، فرزندان شما باید بدانند که بزرگسالان گاهی اوقات تصاویری از رابطه جنسی را در اینترنت به اشتراک می گذارند و گاهی اوقات به طور تصادفی ممکن است توسط کودکان مشاهده شوند. بسیاری از این تصاویر برای کودکان ترسناک یا ناراحت کننده هستند.

فرزندان شما باید بدانند که اگر با تصاویری از پورنوگرافی روبرو شوند، می توانند به سراغ شما بیایند و در صورت مواجه شدن با آن ها دچار مشکل نمی شوند.

مطالبی متناسب با سن کودک درباره رابطه جنسی به اشتراک بگذارید.

نیازی نیست که به تنهایی در این بحث ها شرکت کنید. کتاب های بسیار خوبی در مورد رابطه جنسی برای بچه های کوچک وجود دارند: یک یا دو کتاب که فکر می کنید فرزند شما می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و لحنی دارند که به نظر آنها آموزنده و مطمئن است، انتخاب کنید.

کودکان و بزرگسالان دوره راهنمایی

هرچه فرزند شما به سن بلوغ نزدیک می شود، به احتمال زیاد، بیشتر از گذشته، با پورنوگرافی روبرو می شود. اگر قبلاً درباره پورنوگرافی با نوجوان خود بحث نکرده اید، برای شروع دیر نشده است. در این قسمت، نحوه صحبت کردن در این مورد، آمده است:

صحبت صمیمی با نوجوان

نشستن پیش یک نوجوان برای صحبت جدی، بعد از شام، احتمالاً بهترین راه برای شروع این بحث نیست. هرچه صحبت “معمولی” تر باشد، بهتر است. ممکن است بخواهید در ماشین با فرزند تان گپ بزنید. (این بدان معناست که فرزند شما نیازی به نگاه مستقیم به چشمان شما ندارد، که این موضوع، می تواند خجالت را به حداقل برساند).

صحبت “بدون قضاوت”

فرزند شما باید بداند که شما کودکان تان را قضاوت نخواهید کرد. شما آن ها را متهم نمی کنید که به پورنوگرافی نگاه می کنند و همچنین در صورت کشف این کار به آن ها در مورد مجازات شان هشدار نمی دهید. اگر همه چیز را به صورت تنبیهی یا قضاوت کننده مطرح کنید، بسیار بعید است که نوجوان شما اصلاً در بحث با شما مشارکت داشته باشد.

سوالات “باز” بپرسید.

نوجوانان دوست دارند فکر کنند “همه چیز را می دانند”، و شما می توانید تا حدی به این اندیشه آن ها کمک کنید. لیستی از اطلاعات را در اختیار آنها قرار ندهید و لزوماً از آنها سوالات مشكل زیادی نپرسید. اجازه دهید در صورت امکان مکالمه را آن ها هدایت کنند.

این بحث را به یک مکالمه مداوم تبدیل کنید

مانند هر مکالمه ای در مورد رابطه جنسی، “گفتگو درباره پورنوگرافی” باید یک مکالمه مداوم باشد. علاوه بر این واقعیت که فرزند شما ممکن است در طول سال ها همچنان سوالات و تجربیاتی در زمینه پورنوگرافی داشته باشد. اختصاص دادن مکالمه به جلسات کوچکتر و نه یک مکالمه سنگین، می تواند مفید باشد.

در بحث شما با نوجوان خود در مورد پورنوگرافی، مهم است که به آنها کمک کنید تا ویژگی های متفاوت پورنوگرافی با رابطه جنسی واقعی را درک کنند. در غیر این صورت، آن ها ممکن است انتظار داشته باشند که اولین رابطه جنسی آن ها باید شبیه پورنوگرافی باشد. این موضوع مشکل ساز خواهد بود. مطمئن شوید که آن ها می دانند که پورنوگرافی یک محصول فانتزی است.

درباره رضایت و مرزهای شخصی صحبت کنید.

چگونه درباره پورنوگرافی با کودکان صحبت کنیم؟ | پزشکت

گاهی اوقات، پورنوگرافی روابط جنسی بدون رضایت را به تصویر می کشد. برخی از این فیلم ها ممکن است شامل خشونت یا تجاوز باشد. بسیار مهم است که فرزند شما بفهمد که این نوع برخوردها هرگز در زندگی واقعی مناسب نیستند. در این مورد بحث کنید که رضایت  طرفین در طول رابطه جنسی باید واضح و جدی باشد و به خواسته ها و بهزیستی شریک جنسی شما همیشه باید احترام گذاشته شود.

سخن آخر

در بحث شما در مورد پورنوگرافی، مهم است که فرزند شما بداند واکنش های مثبت بالقوه او نسبت به پورنوگرافی طبیعی است.  اگر فرزندان خود را به خاطر این احساسات شرمنده می کنید. به احتمال زیاد فرزندتان مایل به بحث در مورد سایر مسائل پیرامون پورنوگرافی با شما نخواهد بود.

بیشتر فیلم های پورنوگرافی شامل روش های ایمن رابطه جنسی و سایر روش های جلوگیری از بارداری نیست. این را به فرزند خود بگویید و از آن به عنوان یک سکوی پرش برای بحث در مورد راههای ایمن سازی رابطه جنسی، از جمله روشهای جلوگیری از بیماریهای مقاربتی و حاملگی های ناخواسته استفاده کنید.

منبع:

https://www.verywellfamily.com/how-to-talk-to-kids-about-pornography-5104965

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز