لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


احترام به شوهر توسط زن و همزمان با آن بیان نظر مخالف، نیاز به مهارت و راهکارهای خاص دارد. تصور کنید در حال برگزاری یک مهمانی هستید. شوهر شما با عشق کیکی را پخته و برای مهمانان آورده است. اما طرح روی کیک آشفته شده است و شما عصبانی هستید. شما منتظر نمی شوید تا مهمانان بروند، بلکه جلو می روید و در حضور همه از او انتقاد کنید.

آیا آن وضعیت بی ادبانه به نظر نمی رسد؟ اگر در یک رابطه به یکدیگر احترام نگذاریم، چنین حوادثی اتفاق میفتد. زن نیازی به ارزش گذاری برای عزت نفس همسرش نمی بیند. شما نمی خواهید چنین شرایطی در زندگیتان اتفاق بیفتد. اگر به شوهر خود احترام بگذارید می توانید مطمئن شوید که این اتفاقات نمیفتند.

ما در این مقاله به شما می گوییم که چگونه می توانید به شوهر خود احترام بگذارید و او را تحسین کنید.

چرا باید به شوهر خود احترام بگذارید؟

پاسخ بسیار ساده است: زن و شوهر باید به یکدیگر به هم احترام بگذارند. این دو در ازدواج برابر هستند. مردان در رابطه به دنبال احترام و افتخار هستند. زنان به دنبال عشق، روابط عاشقانه و اعتماد در رابطه هستند.

احترام شما نسبت به شوهرتان او را به انجام وظایف خود به عنوان سرپرست خانواده ترغیب می کند. او اعتماد به نفس پیدا می کند که می تواند انتظارات شما را برآورده کند. همچنین شما همیشه مورد حمایت او قرار می گیرید.

مرد خانه در تصمیم گیری های اساسی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد زیرا می داند که اگر کارها آنطور که باید پیش نرود شما او را تحقیر نخواهید کرد. از طرف دیگر، اگر تمایل دارید که شوهر خود را به خاطر هر حرکتی که انجام می دهد، مورد انتقاد قرار دهید، او از مسئولیت های خود چشم پوشی می کند.

برخی از دلایلی که باید به شوهر خود احترام بگذارید، عبارتند از:

  • شوهر شما الگوی فرزندان شماست.
  • او از نظر عاطفی و مالی از خانواده حمایت می کند.
  • او شما را بی قید و شرط دوست دارد و در مواقع سخت کنار شما می ماند.
  • احترام شما به او انگیزه می دهد و او تمایل دارد حتی بیشتر شما را دوست داشته باشد.
  • احترام شما، ویژگی های او را به عنوان همسر و پدر برای فرزندان خود تأیید می کند.
  • او به فردی سخت کوش تبدیل می شود، که دائماً در تلاش است تا خانواده را راضی نگه دارد.
  • او به شما اعتماد می کند و با هر مشکلی که از نظر حرفه ای یا شخصی روبرو است به شما مراجعه می کند.

بنابراین، احترام می تواند معجزه ای در رابطه شما با او ایجاد کند. بهتر است یادبگیرید چگونه به شریک زندگی خود احترام بگذارید.

در اینجا چند روش ساده وجود دارد که می توانید به شوهر خود احترام بگذارید. این روش ها عبارتند از:

در تصمیم گیری ها با همسر خود مشورت کنید.

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟ | پزشکت

شوهر خود را در روند تصمیم گیری خود مشارکت دهید. او با این کار احساس ارزشمندی می کند. به او نشان دهید که برای پیشنهادات و نظرات او ارزش قائل هستید اما او را مجبور به تصمیم گیری به جای خود نکنید. به عنوان مثال، او لازم نیست هر روز در مورد منوی ناهار یا شام تصمیم بگیرد، یا لباس و کفش را برای شما انتخاب کند. بگذارید بحث در مورد موضوعات مهم تری مانند امور مالی خانواده، تحصیلات فرزندان و مواردی از این دست باشد.

سلیقه و علایق شوهرتان را بشناسید.

وقتی در مورد علائق  خودش با شما صحبت می کند  ، انتخاب های او را به خاطر بسپارید تا دفعه بعد بدانید که او چه می خواهد. همچنین سلیقه های او را درک کنید. به عنوان مثال، اگر او به کار های خانه علاقه دارد، می دانید که دوست دارد لوازم خانگی بخرید.

از شوهر تعریف و تمجید کنید.

هنگام گفتگو با گروهی از دوستان و اعضای خانواده، در مورد خصوصیات خوب همسرتان صحبت کنید. این بدان معنا نیست که شما باید با نارضایتی او را سرزنش کنید. یک تعریف صمیمانه به تقویت پیوند زناشویی شما کمک خواهد کرد و شوهرتان احساس ارزشمندی و قدردانی می کند. همچنین شوهر خود را در مقابل فرزندان خود تحسین کنید، زیرا او الگوی آنها است و آنها برای راهنمایی از همسر شما پیروی می کنند.

کار و شغل او را درک کنید.

به شغل و وظایف شغلی همسرتان علاقه مند شوید. مردان اگر همسرانشان به مهارت ها، استعدادها و توانایی های آنها احترام نگذارند، احساس ناامیدی می کنند. پر انگیزه باشید تا او در روزهای سخت برای تسکین به شما مراجعه کند.

انتقاد مداوم و اظهارنظرهای منفی   درباره زندگی حرفه ای و شغلی وی می تواند عزت نفس وی را با مشکل روبرو کند. اگر می بینید که بعد از کار آشفته است، یک گفتگوی دوستانه داشته باشید تا درباره شغل او بیشتر بدانید اما او را با سوالات خود بمباران نکنید.

ذهن روشن و باز داشته باشید.

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟ | پزشکت

در برابر عقاید همسرتان روشن باشید. پیشنهادات او را رد نکنید، زیرا این امر باعث دلسرد شدن او و درگیری ها در زندگی شما می شود.

شوهر را تایید کنید.

هرگز تحسین خود را نسبت به او پنهان نکنید. شاید او را تحسین کنید اما اگر به او اجازه ندهید از این موضوع مطلع شود فایده ای ندارد. شوهر شما   قدردانی شما را دوست خواهد داشت و تمام زحمات خود را موجه می داند. شوهر شما برای ایجاد انگیزه در خودش به دنبال تأیید و قدردانی شماست.

از اهداف همسر حمایت کنید.

تشویق یا عدم تشویق می تواند در اهداف وی تاثیر بگذارد. حمایت شما تأثیر مثبتی در عزم او برای دستیابی به اهدافش است. همچنین، رشد او به معنای رشد شما است زیرا این به نفع شما و بچه های شما نیز است. در صورت عدم حمایت شما، شوهر تان ممکن است موفقیتی در زندگی خود نداشته باشد.

از شوهر معذرت خواهی کنید.

ممکن است گاهی اوقات در تصمیمات یا اعمال خود اشتباه کنید. ممکن است با انتخاب کلمات خود ناخواسته شوهر تان را آزار دهید. به جای چشم پوشی از وضعیت، متفکر باشید و از شوهر خود عذرخواهی کنید. بهترین راه برای پایان دادن به درگیری های زناشویی بخشیدن و گذشت یکی از شماست. عذرخواهی شما نشان می دهد که تقصیر و اشتباه خود را پذیرفته اید. همچنین مطمئن شوید که دیگر آن را تکرار نمی کنید.

به سخنان همسر گوش دهید.

وقتی شوهرتان می خواهد با شما حرف بزند، توجه کامل خود را به او جلب کنید. اگر مشغول تماشای تلویزیون، انجام کارهای منزل یا مراقبت از کودکان هستید، مقداری از کارتان دست بکشید تا او با شما گفتگو داشته باشد. حرف او را قطع نکنید. قبل از نتیجه گیری و مشاوره دادن به او اجازه دهید او حرفش را کامل بزند.

از شوهر خود در مقابل دیگران انتقاد نکنید.

این بدترین کاری است که می توانید برای بی احترامی به شوهرتان انجام دهید. مهم نیست که شوهر شما چه کاری انجام داده باشد، شما حق ندارید در ملاء عام به او توهین کنید. با او خصوصی صحبت کنید تا توضیح دهید کجا اشتباه کرده و چه کاری می تواند انجام دهد. اما، فریاد زدن بر او در مقابل فرزندان، خانواده یا دوستان راه صحیحی برای مقابله با شرایط نیست.

انتظار نداشته باشید که شوهر کامل باشد.

هیچ یک از ما کامل نیستیم. شما کامل نیستید، و شوهرتان نیز چنین است. اگر انتظار داشته باشید که او همیشه کارهای خود را کاملاً عالی انجام دهد، منطقی نخواهید بود. نقاط ضعف او را درک کرده و بپذیرید. مثلا اگر او فراموش کرده که چراغ ها را خاموش کند، غر نزنید. شما می دانید که این عادت اوست که خاموش کردن چراغ ها را فراموش کند، به او آرام بگویید که لطفا دفعه بعد خاموش کردن آنها را به یاد داشته باشد.

قبل از صحبت کردن فکر کنید.

سخنان خود را بسنجید. حتی وقتی با شوهرتان صحبت می کنید. کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و بررسی کنید. بعضی کلمات سخت و آسیب زا هستند.

درباره شوهر با فرزندان خود به خوبی صحبت کنید.

فرزندان شما اگر به شوهر خود احترام بگذارید به پدرشان احترام می گذارند. به آنها چیزهای خوبی درباره پدرشان بگویید، به آنها بگویید که چگونه شب و روز تلاش می کند تا آنها را خوشحال ببیند. اگر بچه هایتان از پدرشان ناراحت هستند، برای راهنمایی به شما نگاه می کنند. از شوهر خود حمایت کنید تا فرزندانتان نیز باخبر شوند.

بعضی اوقات، ممکن است شوهرتان شما را آزار دهد، و آزرده خاطر کند، اما باید آرام و مثبت باشید. سعی کنید شرایط را به طور کامل کنترل کنید و راه حل های موثری برای حل تعارض پیدا کنید.

چگونه شوهر خود را تحسین کنید؟

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟ | پزشکت

عمل، بلندتر از کلمات صحبت می کنند و اگر بتوانید تحسین و احترام خود را با اعمال خود ابراز کنید، شوهرتان بدون قید و شرط شما را دوست خواهد داشت. در اینجا چند روش ساده وجود دارد که می توانید تحسین خود را به او نشان دهید:

مثبت باشید.

با ذهنیت مثبت به مسائل نگاه کنید. از زحمات و تلاش های شوهرتان برای شاد نگه داشتن خانواده قدردانی کنید. زندگی همیشه آسان و روان نیست. مثبت بودن شما به خانواده کمک می کند تا روزهای سخت را طی کنند.

به نظر شوهرت احترام بگذارید.

تصور کنید، شما نظر او را جویا می شوید اما وقتی او این نظر را می دهد، از نظرات و ترجیحات وی انتقاد می کنید. این کار او را از نظر دادن به شما باز می دارد. و دفعه بعدی که به خاطر نظراتش به او نزدیک می شوید، حرف خودش را نمی زند. روی توصیه های او کار کنید و به او بگویید که توصیه هایش واقعاً برای شما مهم است. با این کار او احساس مهم بودن خواهد کرد.

از ایده های او قدردانی کنید.

به او اجازه دهید در مورد ایده هایش صحبت کند. حرف او را با نظرات خود قطع نکنید و به افکار او نخندید. او را به خاطر طرز فکر کردن در مورد خوبی های خانواده یا رشد بچه هایتان تحسین کنید. به او بگویید که احساسات او نسبت به خانواده را درک می کنید.

نق نزنید.

شوهر شما مرد بالغی است، بنابراین سعی نکنید مانند یک کودک با او رفتار کنید. بگذارید فضای شخصی خود را داشته باشد تا از آزادی خود لذت ببرد و بتواند به طور مستقل تصمیمات خود را بگیرد.

از همسرتان سپاسگزار باشید.

از او بخاطر آنچه هست تشکر کنید و به او نشان دهید که چقدر از او قدردانی می کنید. یک تشکر رابطه شما را بسیار طولانی خواهد کرد.

به شوهرت لبخند بزنید.

لبخند باعث شادی در زندگی می شود و این می تواند رابطه شما را مستحکم تر کند. وقتی او به خانه می آید در را با لبخند باز کنید، با لبخند به سوالات او پاسخ دهید و با لبخند با شرایط کنار بیایید. این امر باعث ایجاد حس مثبت در اطراف شما می شود.

عشق خود را در عمل نشان دهید.

اگر از نظر کاری موفقیتی را به دست آورده است، او را در آغوش بگیرید اگر او به فرزند شما در پیروزی در مسابقه کمک کرده است، او را ببوسید و به خاطر حمایت از او تشکر کنید با لمس خود احساس مهم بودن در او ایجاد کنید.

مراقب لحن خود باشید.

در حین برقراری ارتباط با شوهر خود، مراقب لحن و بیان خود باشید، به ویژه هنگامی که مشاجره می کنید. مهمتر از همه، فریاد نزنید زیرا با فریاد زدن بر او اوضاع را تشدید می کنید. بدتر این که شما الگوی اشتباهی به فرزندان خود نشان می دهید.

نشانه های بی احترامی به همسر کدامند؟

چگونه به شوهر خود احترام بگذاریم؟ | پزشکت

احترام اساس رابطه سالم است. وقتی شوهر شما دائماً احساس کند به او بی احترامی می شود، اغلب می تواند به کینه توزی منجر شود. در اینجا برخی از علائم بی احترامی به شوهر آورده شده است:

شما به شوهر خود گوش نمی دهید.

گوش دادن و اهمیت دادن به نظرات شوهرتان نشانه اساسی احترام است. شرکای زندگی باید بتوانند افکار خود را بدون تردید با یکدیگر در میان بگذارند. اگر از توجه به شوهر خود امتناع ورزیدید و مدام حرف او را قطع می کنید، این نشانه بی احترامی نسبت به او است.

شما از والدین او انتقاد می کنید.

اگرچه ممکن است در سازگاری با والدین همسر خود مشکل داشته باشید، اما باید بدانید که آنها والدین شوهر شما هستند. او می تواند خیلی خوب زندگی کند و انتظارات شما را برآورده کند زیرا والدینش در طول زندگی از او حمایت کردند. شما باید مانند شوهر خود که به والدینتان احترام می گذارد، احترام بگذارید.

به نظر آسیب رسان می آیید.

شوهرتان یک هدیه غافلگیرانه برای شما می خرد اما شما ناامید هستید که این کار به مذاق شما خوش نمی آید. و به او می گویید که او هرگز سلیقه شما را درک نکرده و هرگز زحمت نداده است که بداند شما چه می خواهید. این کار او را برای خرید برای شما دلسرد خواهد کرد و او در خرید هر گونه هدیه برای شما در آینده تردید خواهد داشت.

لحن تند، بی ادبی یا کلمات آزار دهنده، همه نشانه های بی احترامی به شوهرتان است. به حرفهای خود توجه کنید که مبادا پیوند شما را تلخ کند.

سخن آخر

احترام به یکدیگر پایه و اساس هر رابطه ای است. و ازدواج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که به شوهر خود احترام می گذارید، او تلافی آن را خواهد کرد خانواده ای را تصور کنید که اعضای آن احترام متقابل دارند، با لبخند بر لب با یکدیگر صحبت می کنند و بدون فریاد و سرزنش یکدیگر، مشکلات را برطرف می کنند. و آن خانواده می تواند مال شما باشد. نظر شما در مورد احترام در ازدواج چیست؟

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/how-to-respect-your-husband_00430461

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1.5 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز