لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

رابطه جنسی دهانی شامل استفاده از دهان، لب ها یا زبان برای تحریک آلت تناسلی (فلاتیو)، واژن (كونیلینگوس) یا مقعد (آنیلینگوس) یك شریک جنسی است. آلت تناسلی و بیضه ها و واژن و اطراف واژن را دستگاه تناسلی یا ناحیه تناسلی نیز می نامند.

رابطه جنسی دهانی چقدر رایج است؟

این نوع رابطه معمولاً توسط بزرگسالانی که از نظر جنسی فعال هستند، انجام می شود. بیش از 85٪ بزرگسالان فعال جنسی در سنین 18-44 سالگی گزارش کرده اند که حداقل یک بار با شریک جنس مخالف رابطه جنسی دهانی داشته اند. یک بررسی جداگانه که طی سالهای 2011 تا 2015 انجام شد نشان داد که 41٪ از نوجوانان 15-19 ساله گزارش کرده اند که با شریک جنس مخالف رابطه جنسی دهانی داشته اند. برخی از افراد معتقدند که انتشار عفونت های مقاربتی از طریق رابطه دهانی به ندرت یا غیرممکن است. در حالی که این طرز فکر اشتباه است.

 ابتلا به عفونت مقاربتی (STI) از رابطه دهانی امکان پذیر است. در واقع، برخی از STI ها، مانند تبخال دستگاه تناسلی و سوزاک، از طریق رابطه جنسی دهانی بیشتر از سایر STI ها مانند HIV منتشر می شوند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در سراسر جهان روزانه حدود 1 میلیون نفر به STI مبتلا می شود.

آیا رابطه جنسی دهانی منجر به بیماری مقاربتی می شود؟

بسیاری از بیماری های مقاربتی و نیز سایر عفونت ها می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند. هر کسی که در معرض یک شریک آلوده باشد می تواند در دهان، گلو، دستگاه تناسلی یا رکتوم به یک بیماری STD مبتلا شود.

خطر ابتلا به بیماری مقاربتی از طریق رابطه جنسی دهانی یا شیوع آن به دیگران از طریق رابطه دهانی، به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع بیماری مقاربتی
  • اعمال جنسی صورت گرفته
  • تعداد اعمال جنسی خاص انجام شده
  • میزان شیوع بیماری های مقاربتی در بین شریک های جنسی

به طور کلی:

  • ممکن است برخی از بیماری های مقاربتی در دهان یا گلو از طریق رابطه جنسی دهانی از دستگاه تناسلی یک فرد آلوده به فرد دیگر منتقل شود.
  • برخی از STD ها در آلت تناسلی مرد (و احتمالاً واژن، مقعد یا رکتوم) از طریق رابطه جنسی دهانی از یک شریک زندگی می توانند منجر به عفونت دهان یا گلو شود.
  • ممکن است همزمان بیماری های مقاربتی در بیش از یک ناحیه، به عنوان مثال هم در گلو و هم اندام های تناسلی منتقل شود.
  • چندین بیماری مقاربتی از طریق رابطه جنسی دهانی می تواند به بدن منتقل شوند، مانند سیفلیس، سوزاک و عفونت های روده ای
  • آنیلینگوس (رابطه جنسی دهانی شامل مقعد) می تواند هپاتیت A و B، انگلی مانند Giardia و باکتری هایی مانند E. coli و Shigella را منتقل کند.
  • بیماری های مقاربتی ممکن است به یک شریک جنسی منتقل شود حتی اگر شریک زندگی آلوده علائم و نشانه ای نداشته باشد.

رابطه جنسی دهان کدام قسمت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد؟

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

گلو، دستگاه تناسلی، مجاری ادراری و رکتوم مناطقی هستند که در سکس های دهانی، بیشتر در معرض خطر عفونت قرار می گیرند.

خطر عفونت در رابطه جنسی دهانی زیاد است و می تواند منجر به عفونت های زیر شود:

  • دادن رابطه جنسی دهانی به مردی که آلت تناسلی آلوده دارد، می تواند منجر به کلامیدیا در گلو شود.
  • دادن رابطه جنسی دهانی به یک زن مبتلا به عفونت واژن یا مجرای ادراری، ممکن است منجر به کلامیدیا در گلو شود.
  • دادن رابطه جنسی دهانی به یک شریک زندگی مبتلا به عفونت رکتوم، می تواند منجر به کلامیدیا در گلو شود.
  • گرفتن رابطه جنسی دهانی از طریق شریک زندگی با کلامیدیا در گلو، می تواند منجر به ابتلا به کلامیدیا در آلت تناسلی شود.
  • رابطه جنسی دهانی از طریق شریک زندگی با کلامیدیا در گلو، ممکن است منجر به کلامیدیا واژن یا مجاری ادراری شود.
  • رابطه جنسی دهانی در مقعد از یک شریک مبتلا به کلامیدیا در گلو ممکن است منجر به کلامیدیا در رکتوم شود.

STI های دهانی

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

ممکن است بسیاری از ویروسهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند، زیرا رابطه جنسی دهانی شامل تماس نزدیک و غالباً تبادل مایعات بدن است. STI از طریق تماس با مایعات بدن یا پوست حاوی ویروس انتشار می یابد. STI های مختلف با سرعت های مختلف و از طریق مایعات بدن منتقل می شوند. احتمال ابتلا به STI به عوامل مختلفی بستگی دارد.

STIs که بیشتر از طریق رابطه جنسی دهانی منتشر می شوند، عبارتند از:

تب خال ناحیه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی ویروسی است که از طریق تماس واژینال، دهان یا مقعد با فردی که تبخال دارد منتقل می شود. این بیماری بسیار مسری است. علامت اصلی تبخال، بروز زخم های تاول مانند در دستگاه تناسلی یا اطراف آن است. زخم ها می توانند به ران، باسن یا سایر مناطق نزدیک انتشار یابد. بسته به نوع تبخال ممکن است روی دهان، زبان و لب ها نیز تأثیر بگذارند.

کاندوم ها و سایر روش های محافظتی در هنگام برقراری رابطه جنسی می توانند مانع از انتشار ویروس شوند. افرادی که تبخال دهانی دارند نیز ممکن است از طریق رابطه دهانی عفونت تبخال را به دستگاه تناسلی شرکای جنسی خود منتقل کنند. تبخال قابل درمان نیست اما داروها می توانند علائم را کنترل کنند.

سوزاک

سوزاک است یک عفونت باکتریایی بسیار مسری است که از طریق تماس جنسی با واژن، آلت تناسلی مرد، مقعد، دهان و یا از یک فرد با این بیماری منتقل می شود

بسیاری از افرادی که به سوزاک مبتلا هستند، هیچ علائمی را تجربه نمی کنند. علائم سوزاک در صورت بروز عبارتند از:

سوزاک قابل درمان است، اما در صورت عدم درمان می تواند عوارض جدی ایجاد کند. در زنان، سوزاک درمان نشده می تواند باعث ایجاد بیماری به نام بیماری التهاب لگن شود. این سندرم ممکن است منجر به ناباروری شود. به ندرت، سوزاک باعث ناباروری در مردان می شود.

سفلیس

سفلیس نوعی عفونت باکتریایی است که از طریق تماس واژن، دهان، آلت تناسلی، مقعدی یا پوستی با زخم های سفلیس انتشار می یابد. زخم ها ممکن است کوچک یا غیرقابل مشاهده باشند، بنابراین تنها راهی که فرد می تواند با اطمینان از سفلیس مطلع شود آزمایش است. سفلیس قابل درمان است، اما در صورت عدم درمان، می تواند باعث نارسایی عضو، زوال عقل و سایر مشکلات جدی سلامتی شود.

سایر شرایط

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

سایر عفونت ها از طریق رابطه جنسی دهانی که کمتر شیوع می یابند، عبارتند از:

  • HIV. HIV که در صورت تماس مستقیم مایعات بدن با عفونت با جریان خون شخص دیگری منتقل می شود. در مراحل اولیه، HIV ممکن است هیچ علائمی ایجاد نکند. با گذشت زمان، بیماری سیستم ایمنی بدن بیمار را ضعیف می کند.
  • کلامیدیا. کلامیدیا که از طریق تماس واژینال، دهان، آلت تناسلی یا مقعدی با شخصی که به این عفونت مبتلا شده منتشر می شود. بیشتر افراد علائمی ندارند. در برخی موارد ممکن است منجر به خارش دستگاه تناسلی یا سوزش همراه با مشکل در ادرار یا درد شود.
  • شپش عانه. شپش عانه حشرات ریزی هستند که از خون تغذیه می کنند و در موی دستگاه تناسلی زندگی می کنند. این حشرات همچنین می توانند روی موهای دیگر بدن غیر از پوست سر زندگی کنند. شپش عانه می تواند از طریق تماس بدنی از فردی به فرد دیگر بپرد.
  • هپاتیت B و C. هپاتیت B و C که ویروس هایی هستند که به کبد حمله می کنند. آنها می توانند از طریق تماس با مایعات بدن حاوی عفونت انتشار یابند. علائم ممکن است با علائمی شبیه آنفولانزا آغاز شود. در برخی افراد، ویروس می تواند باعث نارسایی حاد کبدی یا مشکلات مزمن کبدی شود.
  • زگیل های تناسلی.  زگیل های تناسلی که توده ها و برجستگی هایی در اندام تناسلی یا نزدیک آن است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. این بیماری در صورت تماس فیزیکی افراد با زگیل تناسلی انتشار می یابد. بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی هیچ علائمی ندارند، گرچه برخی از آنها در نزدیکی دستگاه تناسلی خود درد و خارش را احساس می کنند.

علائم عفونت ناشی از سکس های دهانی چیست؟

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

علائم و نشانه های اولیه عفونت ناشی از سکس دهانی در قسمت های پر خطر عبارتند از:

  • بسیاری از عفونت های کلامیدیا دستگاه تناسلی، ادراری یا رکتوم هیچ علامتی ندارند.
  • بیشتر عفونت های کلامیدیا در گلو هیچ علامتی ندارند؛ اما در صورت بروز علائم می تواند منجر به گلو درد شود.

هنگامی که علائم وجود دارد، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد یا ترشح رکتوم
  • بیضه های دردناک یا متورم
  • احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • تخلیه از واژن یا آلت تناسلی مرد (ترشحات از واژن ممکن است خونین باشد).

راه های درمانی بیماری های مقاربتی چیست؟

کلامیدیا با داروی مناسب قابل درمان است. شرکای جنسی یک فرد مبتلا به کلامیدیا نیز باید از نظر عفونت آزمایش شوند. کسانی که مبتلا به کلامیدیا هستند تشخیص داده می شود نباید 7 روز پس از پایان درمان آنها و شریک جنسی خود رابطه جنسی داشته باشند.

بیماری های مقاربتی منجر به بروز چه عوارضی می شود؟

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

عفونت های گلو ناشی از رابطه جنسی دهانی. عفونت های گلو ناشی از رابطه جنسی دهانی به خصوص با انجام رابطه جنسی دهانی در آلت تناسلی مرد، می تواند به شرکای جنسی دیگر منتقل شود. عفونت های دستگاه تناسلی، ادراری و یا مقعدی، در صورت عدم درمان مناسب ممکن است به شرکای جنسی دیگر منتقل شود. علاوه بر آن، این عفونت ها در زنان می توانند می تواند باعث بیماری التهابی لگن (PID)، درد مزمن لگن، ناباروری و حاملگی خارج رحمی  شود.

عفونت های مقاربتی در زنان باردار. عفونت های مقاربتی در زنان باردار هم ممکن است منجر به تولد زودرس یا وزن کم در نوزادان شود. علاوه بر آن، عفونت در حین زایمان می تواند به نوزاد منتقل شود. حتی باعث عفونت کلامیدیا در چشم یا عفونت دستگاه تنفسی و ذات الریه شود. عفونت های مقاربتی درمان نشده در مردان می تواند منجر به اپیدیدیمیت شود، یک وضعیت دردناک مجاری متصل به بیضه ها که ممکن است منجر به زخم شدن مجاری شود.

آیا رابطه جنسی دهانی از واژن یا مقعد ایمن تر است؟

بسیاری از بیماری های مقاربتی می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند. اما مطالعات نشان داده است که خطر ابتلا به اچ آی وی از طریق رابطه جنسی دهانی با شریک زندگی آلوده بسیار کمتر از خطر ابتلا به اچ آی وی از رابطه جنسی مقعدی یا واژینال با یک همسر آلوده است.

به نظر می رسد که ابتلا به بیماری های مقاربتی در ناحیه دستگاه تناسلی یا رکتوم نسبت به عفونت های گلو خطرناک تر هستند. با این وجود، عفونت ها در گلو ممکن است خطر ابتلا به HIV را افزایش دهد. سوزاک در گلو نیز می تواند منجر به شیوع بیماری در بدن شود.  داشتن عفونت های کلامیدیا و سوزاک در گلو ممکن است انتشار این عفونت ها را به دیگران از طریق رابطه دهانی راحت کند. این امر به ویژه برای سوزاک مهم است، زیرا درمان عفونت گلو نسبت به عفونت های ادراری، تناسلی یا مقعدی دشوارتر است.

عفونت های ناشی از برخی بیماری های مقاربتی مانند سفلیس و اچ آی وی در بدن پخش می شود. بنابراین، عفونت های گلو هم می توانند منجر به بیماری شوند. عفونت دهان و گلو توسط انواع خاصی از HPV ممکن است به سرطان دهان یا گردن تبدیل شود.

عوامل خطر بروز عوارض در رابطه جنسی دهانی 

برخی از عوامل می توانند خطر بروز عوارض را در این نوع رابطه را افزایش دهند، از جمله:

  • داشتن زخم در دهان یا دستگاه تناسلی
  • داشتن سلامت دهان و دندان ضعیف که می تواند شامل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا خونریزی لثه و سرطان دهان باشد.

راه های پیشگیری از انتقال بیماری مقاربتی در رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی و عوارض آن | پزشکت

تنها راه جلوگیری از بیماریهای مقاربتی رابطه جنسی از طریق واژن یا مقعد است. علاوه بر آن، شما می توانید با استفاده از کاندوم، سد دندان یا روش مانع دیگر در هر بار رابطه جنسی دهانی، شانس خود را برای ایجاد یا ابتلا به بیماری های مقاربتی کاهش دهید.

  • در هر زمان رابطه جنسی از کاندوم لاتکس به روش صحیح استفاده کنید.
  • استفاده از سد دندان، برای پیشگیری از بروز انتقال بیماری از رابطه دهانی مناسب است.
  • برای این نوع رابطه در آلت تناسلی مرد، بهتر است آلت تناسلی مرد را با کاندوم لاتکس بدون روغن پوشیده شود.
  • در صورت حساسیت شریک زندگی فرد به لاتکس، می توان از کاندوم های پلاستیکی (پلی یورتان) استفاده شود.

لازم به یادآوری است که بسیاری از افراد آلوده ممکن است از عفونت خود آگاهی نداشته باشند زیرا بیماریهای مقاربتی اغلب هیچ علامتی ندارند و شناخته نمی شوند. در این نوع رابطه ذاتاً رابطه جنسی مطمئنی نیست.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

70

مقالات مرتبط

70 دیدگاه

  1. باسلام وخسته نباشید. مدتی هست نامزد کردم خانم هستم و همیشه موقع سکس اورال انجام میدیم مدتی هست دهنم بد بو شده و هرکی میاد طرفم میگه که از دهنت بو میاد.خواستم بدونم آیا باعثش رابطه اورال هست؟

    1. سلام احتمالا نوع سکس شما باعث عفونت شده است با متخصص گوش وحلق و بینی مشاوره فرمایید.

    2. سلام
      من اورال سکس داشتم لبم تبخال زده بود البته دو روز بود گذشته بود از زدنش چون یه عادت بد که دارم اینه اگه تبخال باشه با دندونم هی وَر میرم بهش و سوراخش میکنم مایعی داخلش نبود ولی میگن آفت هم هست البته شباهتش، میخوام بدونم لیسیدن آلت تناسلی همسرم باعث شده که تبخال به ایشون وارد بشه و بعد بشه تبخال تناسلی ؟؟؟ دخول صورت نگرفت.

      1. سلام انتقال تبخال از طریق رابطه دهانی امکان دارد.

      2. سلام‌ لیسیدن تناسلی خانمها امکان انتقال hiv به آقایان دارد ؟

  2. باسلام وخسته نباشید ، دندانم آبسه کرده اگه رابطه دهانی انجام بدم باعث عفونت واژن خانومم میشه؟ باتشکر

    1. سلام و خسته نباشید
      ببخشید میخواستم بدونم که یک بار لیسیدن مقعد هم باعث مبتلا به این بیماری ها میشود
      ممنون میشم بگین.

    2. سلام از طریق لب گرفتن دو طرف، بدون استفاده از دستگاه های تناسلی ، بازم احتمال انتقال ویروس هست؟!

  3. با سلام، وقت بخیر.
    من یه دختر ۱۸ ساله هستم، احساس میکنم هر بار بعد از رابطه ی اورال لپم از داخل پف میشه و موقع جویدن چیزی میاد لای دندونم، البته من دندون عقلم هم داره در میاد، به اونم میتونه ربط داشته باشه؟

    1. با سلام
      عمل مکیدن و فشار منفی که داخل دهان انجام می‌شود می‌تواند موقتأ باعث تورم مخاط داخل گونه شود و تحت فشار مضعی (گاز گرفتن) قرار گیرد.
      بله پری کرونیت ناشی از عقلهای نیمه نهفته نیز می‌تواند باعث تورم آن ناحیه شود ولی اولی بسرعت و خودبخود خوب می‌شود ولی دومی گاهی نیاز به مداخله و مصرف دارو دارد…

  4. بعد از رابطه اورال برای یک مرد مبتلا ب عفونت روده ی حاد و درد شدید شکمی شدم ک با دکتر و دوا درمان برطرف شد همچنین صورتم پر از جوشهای چرکی . دلیل این بیماری چ عفونتی بوده. ان اقا در ظاهر سالم و بدون علایمی در التش بود

    1. سلام علائم شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلتان حل شود در غیر این صورت به متخصص عفونی مراجعه نمایید.

  5. سلام تا جایی که میدونم هیچ بیماری ندارم ولی بعداز رابطه اورال (مکیدن واژن) پانترم قسمت چوچول دچادر التهابو سوزش میشه دهانه ورودی هم فقط التهاب متورم و این قضیه خیلی ناراحت کننده اس ممنون میشم برای راهنماییی شریک جنسیم ۲۱ ساله اس

    1. سلام علائم شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلتان حل شود در غیر این صورت به متخصص زنان مراجعه نمایید.

      1. سلام مدتی هست که انگار گلوم دچار التهاب شده مدام باید گلوم رو با سرفه یا با صدا صاف کردن پاکسازی کنم. گاهی اوقات انگار یه تیکه چربی تو گلوم هستش و باعث سوزش و گلو درد میشه برای تایم کوتاهی
        یادم نمیاد از زمان قبل از کرونا اینطور شدم یا بعدش دو سه سال پیش رابطه جنسی دهانی فقط برای چند لحظه با پارتنرم داشتم. یک بار هم در یک کافه خانومی مدام سرفه میکرد و همسرش اومد سر میز من و دوستم برای بردن چیزی به نظر شما مشکلم به خاطر اون رابطه دهانیه؟ خطرناکه؟ ممکنه مشکلم به دیگران منتقل بشه از طریق خوراکی های دهن خورده یا لیوان دهنی شده از طرف من؟ چیکار باید کنم توروخدا راهنمایی کنید اصلا گلوم حالت عادی نداره بیشتر اوقات در حال صاف کردن گلومم مخصوصا وقتی چیزی میخورم
        ممکنه الرژی باشه؟
        ولی جدا از هرچیز من خیالم راحت نیست چه ازمایشی برای انواع مشکلات حلق گلو حنجره ناشی از رابطه جنسی دهانی باید انجام داد تا خیالم راحت بشه از اون نیست بیماریم؟
        خواهش میکنم به تمامی سوالاتم جواب بدید خیلی برام مهمه چون بچه کوچیکم تو خونمون داریم میترسم نکنه با چیزایی که باهم میخوریم یا با مادرم اونا هم مریض شده باشن. اخه اونا هم مشکلاتی دارن که هرجا رفتیم درمان نشده

        1. سلام پاسخ به این سوالات مستلزم شرح حال کاما و معاینات دقیق و آزمایشات تخصصی هست با پزشک عفونی مشاوره نمایید.

        2. شما شاید بلغمی باشید وغذاهای سردبخصوص ماست و دوغ خیلی تاثیر گذارروی این قضیه هستندمدتی اجتناب کنید واگر دخانیات مصرف میکنید ترک کتید

  6. سلام
    آیا امکان داره ک چند ساعت بعد از لیسیدن آلت تناسلی زنانه دچار معده درد شدید و عفونت روده بشه؟؟؟
    درد معده حدودا ده روزه ک شروع شده و هنوز ادامه داره و تحت درمان

    1. سام بعید است ولی جهت اطمینان خاطر با متخصص عفونی مشورت نمائید.

  7. سلام ببخشيد بعد از رابطه اورال گلو درد شديد عادى است ؟

    1. سلام گلودرد بعد اورال نشانه انتقال میکروب و یا ویروس بوده و یا احتمال آلرژی هست.

      1. سلام، چیکار باید کرد؟ باید چه دارویی مصرف بشه؟
        هم درد میکنه ، هم دچار التهاب شده، دو طرف گلوم قرمز شده و مویرگ های اون قسمت که قرمز شده یکم ، وقتی نگاه میکنم دیده میشه . دبگه علائم دیگری هم ندارم . امکان مراجعه به پزشک گوش و حلق و بینی هم نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید

        1. سلام اگر علائم خفیف بوده و یا کمتر از 7 روز رفع می شود، فقط قرقره کردن با آب نمک کافی است ولی اگر شدید است و یا بعد از 7 روز رفع نشد از پزشک متخصص گوش و حلق و بینی تلفنی و یا آنلاین مشاوره بگیرید.

  8. سلام امروز با نامزدم رابطه اورال داشتم بعد ۳ یا ۴ ساعت توی دهنش جوش زده آیا بخاطر رابطمون هست؟ من به مقدار خارش واژن دارم چندوقته. آیا مشکلی برای ایشون پیش میاد؟

    1. سلام باید معاینه بشه امکان داره مکلاتی غیر مرتبط با سکس اورال باشه مثل آفت دهانی ولی حتما باید معاینه شوند.

  9. سلام وقتتون بخير
    مدتي پيش Oral sex داشتم كه مقداري شدت آن زياد بود و ته گلوم دچار مقداري گلو درد يا التهاب شد.
    بعد از آن بعد از هر رابطه دهاني مقداري ته گلوم تحريك ميشه و حس گلو درد دارم تا چند روز.
    هيچ اثري از سوزش ادرار، تاول، تبخال و يا مشكلات اين چنيني ندارم. فقط حدس مي زنم به دليل شدت دفعه قبل، امكان داره كه گلوم رو دچار التهاب كرده. به نظر شما بايد به زنان مراجعه كنم و يا گوش و حلق وبيني؟
    ممنونم از شما

    1. سلام به متخصص گوش و حتق و بینی مراجعه فرمایید.

  10. سلام بنده دو روزه روی نوک زبونم پر جوش ریز شده و ترک خورده و میسوزه ایا میتونه علتش خوردن اجیل یا گرمی زیاد باشه یا لیسیدن واژن و چه کنم؟

    1. سلام همه موارد فوق می تواند باعث این حاتت بشود اگر تا 72 ساعت بهتر نشد دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

      1. بعد از رابطه دهانی اگر فرد مبتلا شده باشد چه مدت طول میکشد تا علائم بیماری نمایان شود
        و بهترین زمان برای ازمایش هپاتیت و ایدز و سفلیس چه زمانی است یک ماه بعد از اولین رابطه جنسی ممنون میشم پاسخ بدید

  11. سلام خسته نباشید من برا اولین دفعس اورال داشتم و دور تا دور زبونم قسمت جلوی زبونم دونه های ریزی زده و میسوزه یه ۲۴ ساعت میگذره و هنوزم اینطوریه ممنون میشم راهنمایم کنید چیکار کنم ایا مشکل خطر ناکی هست یا عادیه؟؟؟

    1. سا
      لام در صورت ادامه و یا تشدید این علایم به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

      1. سلام من دو سال پیش بعد از رابطه دهانی انتهای گلوم درد میکنه و بعضی موقع صدام میگیره و هنوز خوب نشده برای درمان ممنون میسم راهنماییم کنیم

        1. سلام اگر بعد از دوسال بهتر نشده به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

      2. سلام من بعد ازداشتن رابطه دهانی وخوردن مایع منی یه مدت بعد عفونت مثانه گرفتم ایاممکن است از خوردن مایع منی دچار این عفونت شدم

  12. سلام من سه روز پیش رابطه اورال داشتم از روز بعدش گلوم درد میکنه جوری که سرفه میکنم ایا این نشانه عفونت؟ یا چیز دیگه ای هست؟

    1. سلام این حالت شما شاید بدلیل رابطه اورال و یا سایر علل مربوط به حلق و یا ریه باشد.

  13. سلام وقت بخیر ببخشید من یک هفته پیش سکس اورال داشتم الان یک هفته گذشته و من درد واژن دارم دلیلش چی میتونه باشه ؟امکانش هست پرده بکارتمو از دست داده باشم ولی فقط سکس اورال بود ن چیز دیگه ای؟

  14. سلام وقت بخیر.
    من امروز ظهر با شوهرم رابطه اورال داشتم و بعد از رابطه گلو درد گرفتم و هنوزم گلوم درد میکنه مثل گلو درد سرماخوردگیه. امکان مراجعه به پزشگ هم ندارم میشه لطفا راهنمایی کنید مشکل از چیه و چ دارویی باید مصرف کنم؟

    1. سلام احتمالا یک مشکل عفونی می باشد تجویز دارو پس از معاینه و انجام آزمایشات لازم امکان پذیر می باشد.

  15. یکم کامل تر توضیح بدم خواهرم الان تقریبا چهار سالشه از یک سالگی یه شبه مریض شد و ناحیه پشت و جلوش قرمز شده اوایل خیلی قرمز بود و حتی رگه های خونی داشت الان رنگ قرمزش عوض شده یه رنگ دیگست ولی هر دکتری رفتیم نفهمیدن مشکلش چیه علائمی هم نداره ممکنه به خاطر اینکه از لیوان من اب میخوره یا چیزایی که باهم میخوریم باشه؟ یا به خاطر الرژی های از بدو تولد به خاطر شیر و این موارده؟؟

    1. سلام این شرح حال بیشتر به نفع آلرژی به مواد غذایی خاصی بوده و یا یک بیماری پوستی ژنتیکی برای تشخیص قطعی نیاز به معاینات دقیق و آزمایشات تخصصی می باشد.

  16. سلام وقت بخیر؛ پارتنر من با من رابطه ی دهانی داشته و از دو روز بعد از اون من دچار گلودرد و تب و لرز شدم؛ آیا ممکن هست بیماری از دهان به آلت یا بدن من متنقل شده باشه؟
    در ضمن قبل از من با کسی رابطه ای نداشته و از این بابت ممکن نیست بیماری مقاربتی منتقل شده باشه.

    1. سلام احتمال دارد لازم است ازبزاق شما نمونه گیری به عمل آید.

  17. سلام وقتتون بخیر
    من با پارتنرم رابطه اورال داشتم و ۳ روز بعد از رابطه روی لب هام تبخال یا تاول های سفید متورم زدم و ۵ روز بعدش هم تب و گلو درد داشتم و پس از گذشت ۷ روز غدد لنفاوی زیر گردنم و همچنین همه ی لثه هام متورم شد طوری که دندون هام همه درد گرفتن
    به نظرتون از رابطه ی اورال هست یا اینکه مشکل دیگری دارم؟
    ممنون میشم پاسخم رو بدهید

    1. سلام این علایم می تواند از رابطه اورال باشد

  18. سلام من دو روز قبل رابطه ی اورال با شدت بالا و حدود دو ساعت پشت هم داشتم. بعد از اون از فردا صبحش گلو درد دارم و یکم التهاب داره گلوم و مثل سرماخوردگی هست ولی علایم دیگه ای ندارم. پارتنرم هم سالم به نظر میرسید. امکان مراجعه به پزشک رو ندارم. لطفا راهنمایی کنین مشکل چیه و اگه دارویی لازمه، چی مصرف باید کرد. ممنون

    1. سلام بنظر نمیاد عفونت باشه بیشتر حساسیت به مایع منی هست دیفن هیدرامین مصرف کنید

  19. سلام دکترجان خواستم بدونم لیسدن یا میک زدن واژن زن امکان انتقال بیماری هست یانه/باتشکررضاهستم ازخوزستان

    1. سلام بله قطعا ایدز هپاتیت زگیل تناسلی تبخال سیفلیس و…همه میتونن منتقل بشن

  20. سلام لطفا میشه جواب سوالم رو بدین ممنون میشم
    اگه کسی رابطه دهانی داشته باشه و فقط لیس زدن باشه با مایع منی در ارتباط نباشه و زخم کوچیک در پشت لب داشته باشه و بعد از رابطه سریع دهنش رو بشوره باعث انتقال hiv میشه ؟

    1. سلام اگر با ترشحات فرد پر خطر در ارتباط باشید و زخم در بدن خودتان بله احتمالا انتقال وجود دارد نیاز به رژیم دارویی پروفیلاکسی ۳دارویی خواهید داشت

  21. سلام
    من با پارتنرم رابطه اورال دارم بعل از هربار رابطه دهان پارتنرم بو و مزه بد میگیره هم با خوردن ناحیه تناسلی هم نیپل میخاستم ببینم علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام بررسی عفونت ادراری یا تناسلی شریک شماتوصیه میشه

  22. سلام وقت بخیر
    من مجردم و دیروز رابطه ی دهانی داشتم(بار اولم نبود) امروز متوجه شدم یه جوش ریز دور لبم در اومده
    ممکنه که از رابطه ی دهانی باشه؟
    درمان خانگی براش هست که خوبش کنه؟

    1. سلام یک جوش مشکلی نداره اما خطر عفونت هرپس و زگیل پاپیلوما با رابطه ‌دهانی هست از قرص اسیکوویر استفاده کنید

  23. سلام من دیروز رابطه دهانی داشتم داخل دهنم پشت لب بالاییم دوتا دونه حالت جوش زرد رنگ درومده از یکی دو ساعت بعدش، میتونه خطرناک باشه؟مشکلم چیه ممنون میشم

      1. سلام روزتون بخیر
        من حدود ۱۰روز پیش رابطه دهانی داشتم فردای اون روز انتهای زبانم ۳تا دونه سفید برامده شد
        به یه دکتر انلاین نشون دادم گفتن دهانشونه و قطره میرتکس استفاده کن خود به خود خوب میشه، ولی هنوز بعد ۸_۹روز هنوز همون جوریه
        نطر شما چیه؟چکار باید بکنم؟

  24. سلام من یکی دو روز پیش رابطه دهانی داشتم بار اولم بوده، پشت لبم یه جوش چرکی مانند دراورده ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم و خطری داره برام

  25. سلام روز خوش.من و نامزدم یه رابطه مختصری داشتیم بدون دخول و یه رابطه دهانی از اون روز فکر میکنم روی التم دونه زده و کمی میسوزه دکتر رفتم گفت چیزی نیست میشه به اون اکتفا کرد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز