لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

13 روش برای برخورد با مادر شوهر

13 روش برای برخورد با مادر شوهر | پزشکت

فهرست مطالب

13 روش برای برخورد با مادر شوهر

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


13 روش برخورد با مادر شوهر برای خانم هایی که به تازگی ازدواج کرده اند، موثر و کاربردی هستند. آنها باید روش صحیح برخورد با مادر شوهر را بشناسند. درگیری با مادرشوهر می تواند باعث تنش های زیادی در زندگی مشترک شما شود. اختلاف با مادر شوهر در بسیاری از فرهنگ های دنیا وجود دارد.

 

اگر می خواهید با مادرشوهر خود رابطه دوستانه ای داشته باشید، احترام، تحسین و محبت فزاینده را فراموش نکنید. احترام در زندگی نقش مهمی در تقویت رابطه شما با مادرشوهر دارد. همچنین قبل از هر چیز شما باید احساسات مادرشوهر خود را درک کنید. این کار باعث می شود بتوانید با او کنار بیایید. نکات مهمی که باید در مورد مادر شوهر خود درک کنید، عبارتند از:

احساس ناامنی می کند.

زنان دوست ندارند زن دیگری را در زندگی مرد خود ببینند. به همین ترتیب، هیچ مادری دوست ندارد زنی غیر از خودش را در زندگی پسرش ببیند. مادر فرزند پسرش را زایمان کرده، او را پرورش داده و به یک مرد تبدیل کرده است. اکنون شما به عنوان یک همسر، جایگاه مادر را در قلب پسر اشغال کرده اید. این مساله باعث می شود که مادرشوهرتان نسبت به شما تا حدودی احساس ناامنی کند. برای یک مادر مقابله با این واقعیت دشوار است. مادر نگران خواهد بود که در زندگی پسرش بی اهمیت خواهد شد.

سبک زندگی تان با هم فرق دارد.

هر دوی شما زمینه، ریشه، تربیت و شاید فرهنگ های مختلفی با همدیگر دارید. ممکن است برای هر یک از شما به عنوان مادر و همسر سخت باشد که با نگرش و ایدئولوژی های یکدیگر کنار بیایید. همچنین ممکن است سبک زندگی مادرشوهر خود را در حتی در مسائل ساده ای مانند انجام کارهای خانه و یا نوع لباس پوشیدن دوست نداشته باشید. در این صورت به فکر تغییر دادن مادرشوهر خود نباشید. زیرا شما هرگز نمی توانید افکار و ایدئولوژی های مادرشوهر خود را تغییر بدهید. مادر شوهر شما حداقل 50 یا 60 سال از عمر خود را با همین سبک زندگی گذرانده است.

دچار تغییرات هورمونی است.

به یاد داشته باشید که مادرشوهر شما یک زن میانسال است. او سالهای زیادی را پشت سر گذاشته است، تجربه های زیادی دارد. علاوه بر آن ممکن است مادرشوهر شما در این سن یائسه شده باشد. تغییرات هورمونی می تواند او را دچار نوسانات خلقی، عاطفی و گاهی افسردگی کند.

احساس قدرت می کند.

گاهی اوقات مادرشوهر نه تنها خود را مالک دارایی هایش می داند بلکه می خواهد زندگی پسرش را نیز تملک کند. حضور شما به عنوان همسر در این زندگی مستلزم این است که مادرشوهرتان تقریباً در همه امور خانه با شما شریک باشد.

انتقادگر است.

این اخلاق به خصوص در میان مادر شوهرهایی که نظم بالایی دارند دیده می شود. این مادرشوهرها از عروس خود انتظار دارند که در همه امور نظم زیادی داشته باشند. ممکن است مادرشوهرتان از شما بخواهد که تقریباً در همه موارد زندگی بی عیب و نقص باشید. در این شرایط مادرشوهر دائم از کارها و رفتارهایتان انتقاد کرده و شیوه خودش را بهترین روش زندگی می داند.

احساس برتری دارد.

13 روش برای برخورد با مادر شوهر | پزشکت

ممکن است مادر شوهر شما بخواهد برتری خود را به شما ثابت کند. به احتمال زیاد او قلبا باور دارد که گذشته بسیار خوبی داشته است. او همیشه به خود و دستاوردهای خود افتخار می کند. برخوردهای مادرشوهرتان که ناشی از خودباوری زیاد است می تواند باعث مشکلات رفتاری زیادی در زندگی شود. کسانی که دچار خودبینی هستند از عقده حقارت رنج می برند. برای پیشگیری از تنش باید یاد بگیرید که چگونه با این مشکل کنار بیایید.

پسرش را کوچک می بیند.

مادرشوهر فکر می کند که همه زندگی اش را صرف بزرگ کردن پسرش کرده است. بنابراین نمی تواند به همین راحتی از پسرش گذشته و او را به همسرش بسپارد. مادرشوهر شما هنوز خودش را رئیس خانه می داند و فکر می کند که در مورد هر مسئله ای باید از پسر کوچکش محافظت کند.

کنجکاوی می کند.

ممکن است مادرشوهرتان در مورد شما افکار و احساسات منفی داشته باشد. این مساله باعث می شود که در زندگی خصوصی شما کنجکاوی کند. شما نمی توانید کنجکاوی بی مورد او را تحمل کنید.

نمی پذیرد که دیگر جوان نیست.

مادرشوهر شما در طول سال های زندگی جوانی خود را از دست داده است. از روزهایی که او جوان و زیبا بود دیگر هیچ خبری نیست. مطمئناً او در زمان جوانی انرژی بیشتری داشته است. ان واقعیت تلخ باعث می شود که مادرشوهرتان به زیبایی و جوانی شما حسادت کند.

خودش را کامل می داند.

همه زنان همراه با افزایش سن دچار تغییرات هورمونی می شوند. نوسانات هورمونی دوران یائسگی باعث می شود که زنان تحت احساسات شدید، خودستایی و ترس از دست دادن اقتدار قرار بگیرند. علاوه بر آن بسیاری از مادران خود را به عنوان مادر و همسری کامل می دانند. در نتیجه نمی توانند هیچ زنی را به عنوان همسر در کنار فرزند خود ببینند.

چگونه با مادر شوهر خود رفتار کنیم؟

13 روش برای برخورد با مادر شوهر | پزشکت

رفتار خوب و صمیمی با یک مادر شوهر ممکن است سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. با استفاده از کمی هوش می توانید به راحتی اختلافات را کاهش دهید. عمل به راهکارهای ساده زیر به شما کمک می کند که روابط خوبی را با مادرشوهر خود داشته باشید:

گوش کنید اما به دل نگیرید.

شنونده خوب بودن نشان از صبر و شفقت دارد. به هر آنچه او می گوید خوب یا بد، تعریف و تمجید، انتقاد یا نظرات خوب گوش دهید. ممکن است با او موافق نباشید اما مجبور نیستید از او انتقاد کنید.

خونسردی خود را حفظ کنید.

گاهی ممکن است در هنگام صحبت مادرشوهرتان متوجه منظور شما از صحبت ها نشود. در صورت ایجاد سوء تفاهم عصبانی نشوید. با حفظ خونسردی موضوع را دوباره توضیح بدهید. در رفتارهای خود خونسرد باشید. از ایجاد بحث و تنش خودداری کنید.

به زندگی خود اهمیت بدهید.

به عنوان یک زن و شوهر، مهم است که زندگی مشترک خود را حفظ کنید. روزهای کودکی و بزرگ شدن در زیر سایه والدین گذشته است. اکنون شما به عنوان یک زوج متاهل هستید. باید رفتارهای دوران کودکی و نوجوانی را کنار گذاشته و زندگی خود را در اولویت قرار دهید.

حریم خود را مشخص کنید.

مهم است که از همان ابتدا محدودیت های مادرشوهرتان را به او نشان بدهید. از بازدیدهای اعلام نشده استقبال نکنید. به مادرشوهرتان به روشنی بگویید که همیشه قبل از آمدن به منزل، با شما تماس بگیرد. با رفتارهای خود نشان بدهید که رعایت حریم خصوصی برای شما اهمیت زیادی دارد.

با او صادق باشید.

ممکن است موضوعاتی وجود داشته باشد که بین مادرشوهر و همسرتان مشترک باشد. گاهی نیز برخی موضوعات مستقیماً با مادرشوهرتان در ارتباط است. در این صورت سعی کنید یک جلسه مشترک با همسر و مادر شوهرتان داشته باشید. هرگز چیزی را بدون اطلاع یکدیگر به هیچ یک از آنها نگویید.

به علایق او توجه کنید.

اگر در مورد موضوعی از شما نظر خواسته شد، نظر خود را بیان کنید. اما در کنار اظهار نظر از او توصیه ای را نیز بخواهید. ممکن است نظرات مادرشوهر خود را دوست نداشته باشید، اما او با این کار شما احساس مهم بودن خواهد کرد. اگر به نظر می رسد که توصیه او برای شما مفید نیست لزوماً نباید توصیه او را قبول کنید.

احساسات منفی را بروز ندهید.

13 روش برای برخورد با مادر شوهر | پزشکت

طبیعی است که مادر شوهرتان را به اندازه مادر خود دوست نداشته باشید اما نباید از او بیزار باشید. حتی وقتی که مادرشوهرتان رفتاری تند و خشن با شما دارد باز هم نباید احساسات منفی خود را نشان بدهید. ممکن است او شما را تحقیر کند، اما پاسخ ندادن به یک رفتار ناشایست یکی از راه های مقابله با چنین شرایطی است.

موضوعات را به یادش بیاورید.

اگر مادرشوهرتان از شما کاری خواسته و برایش انجام داده اید، این نکته را به او یادآوری کنید. ممکن است او فراموش کرده باشد. به او نشان بدهید که آنچه از شما انتظار داشته است را برای او انجام داده اید. شما باید در مورد آنچه می خواهید او بداند قاطع باشید. اگر انجام این کار برای شما سخت است، موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و از او بخواهید این حرف را به او بزند.

زیاد در مجاورت او نباشید.

در برخی از فرهنگ ها مادرشوهرها با پسران و عروس های خود زندگی می کنند. در چنین محیطی دور نگه داشتن خود از مادرشوهر دشوار است. اما با این حال زندگی در کنار مادرشوهر نباید باعث مشاجره یا نزاع شما شود. اگر با مادرشوهرتان در یک خانه مشترک زندگی می کنید بهترین کار این است که وقت زیادی را در اطراف مادرشوهر نگذرانید. به عنوان مثال برای پیشگیری از نزاع تا حد امکان خود را با انجام به وظایف مختلف سرگرم کنید. این کار باعث می شود در عین ادب و خوش برخورد بودن مانع خوبی ایجاد کنید که هرکدام از شما به حریم دیگری تجاوز نکند.

از عصبانیت اجتناب کنید.

13 روش برای برخورد با مادر شوهر | پزشکت

محرک هایی که باعث عصبانیت شما می شوند را شناسایی کنید. موضوعات، کلمات و حرکاتی که ممکن است مادرشوهرتان از آنها برای عصبانی کردن شما استفاده کند را در جای بنویسید. نادیده گرفتن این محرک ها به شما کمک می کند که شرایط سخت را بدون عصبانی شدن به راحتی پشت سر بگذارید. به همین ترتیب، محرک هایی که می تواند به عزت نفس مادرشوهرتان آسیب برساند را شناسایی کرده و از صحبت کردن در مورد این موضوعات خودداری کنید.

او را با کودکان سرگرم کنید.

اگر فرزندانی دارید، بسیار مهم است که محیط سالمی را در خانه ایجاد کنید. فضای خانه باید برای رشد فرزندانتان مساعد باشد. از هرگونه مشاجره در خانه خودداری کنید. مادر شوهر شما در واقع مادربزرگ بچه ها است. به مادرشوهرتان اجازه بدهید زمانی را با نوه های خود بگذراند. به این ترتیب او با نوه ها سرگرم می شود و کمتر در امور شما دخالت می کند. علاوه بر این مادربزرگ برای نوه های خود دلسوز است. قصه های مادربزرگ باعث شادی زیاد بچه ها می شود.

به او احساس مهم بودن بدهید.

مادرشوهر خود را درگیر اتفاقات مهم خانه کنید. از او برای حل مشکلات کوچک و برزگ نظر بخواهید. به او اهمیت بدهید. به عنوان مثال یک شام او را به خانه خود دعوت کنید. اجازه بدهید او به عنوان رئیس خانواده روی بالاترین صندلی میز بنشیند. برای او کارت تبریک ارسال کنید. یک دسر خوشمزه درست کرده و برای او ببرید. او را با یک هدیه زیبا غافلگیر کنید. اما با این حال مواظب باشید که در انجام این کارها زیاده روی نکنید. زیرا این کار باعث می شود که همه چیز تظاهر به نظر برسد!

به همسرتان اعتماد کنید.

مهم این است که همسرتان همیشه در کنار شما باشد. این بدان معنا نیست که همسرتان نباید از مادرش حمایت کند. اما به دلیل ایمان کورکورانه به او اجازه ندهید که خود را طعمه تأثیرات منفی دیگران کند. شما با مادرشوهر خود رفتار خوبی داشته باشید، اما در صورت بروز هرگونه مشکل، ابتدا آن را با همسرتان در میان بگذارید. این کار بهتر از این است که بخواهید مستقیماً با او تلافی کنید. به همسرتان بگویید که شما برای مادرش احترام زیادی قائل هستید، اما موارد خاصی وجود دارد که همسرتان باید آنها را حل کند.

منبع:

https://www.momjunction.com/trending/smart-ways-to-deal-with-a-difficult-mother-in-law_00387991/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز