لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

فواید مصرف فندق برای سلامتی

فواید مصرف فندق برای سلامتی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

فواید مصرف فندق برای سلامتی بسیار زیاد است. برای یادگیری آن بهتر است ادامه مقاله از پزشکت را بخوانید. فندق که به عنوان فیبرت نیز شناخته می شود، نوعی آجیل است که از درخت کوریلوس به دست می آید. این درخت بیشتر در ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا کشت می شود. فندق طعم شیرینی دارد و می توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای محتوای بالایی از پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی است. ما در این مقاله از پزشکت مزیت های سلامتی فندق را جمع آوری کرده ایم که عبارتند از:

فندق سرشار از مواد مغذی است.

فندق دارای خواص مغذی بسیار خوبی است. اگرچه آنها کالری بالایی دارند، اما سرشار از مواد مغذی و چربی های مناسب هستند. یک اونس (28 گرم یا حدود 20 مغز کامل) فندق حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 176
  • فیبر: 2.7 گرم
  • پروتئین: 4.2 گرم
  • چربی کل: 17 گرم
  • کربوهیدرات: 4.7 گرم
  • مس: 24 درصد از RDI
  • منگنز: 87 درصد از RDI
  • تیامین: 12 درصد از RDI
  • منیزیم: 12 درصد از RDI
  • ویتامین E: 21 درصد از RDI

فندق همچنین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین B6، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، آنها منبعی غنی از چربی های تک و چند غیراشباع هستند و حاوی مقدار خوبی از اسیدهای چرب امگا-6 و امگا-9 مانند اسید اولئیک هستند. علاوه بر این، یک وعده یک اونس 2.7 گرم فیبر غذایی را فراهم می کند که حدود 11٪ از DV را تشکیل می دهد.

با این حال، فندق حاوی اسید فیتیک است که نشان داده شده است که جذب برخی از مواد معدنی مانند آهن و روی را از مغزها مختل می کند. فندق منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E، منگنز و مس است. علاوه بر این، آنها دارای محتوای بالایی از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 هستند.

اگر دوست دارید در مورد اسیدهای چرب امگا 3، اطلاعات بیشتری به دست آورید، اینجا کلیک کنید.

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است.

فواید مصرف فندق برای سلامتی || پزشکت

فندق مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان را فراهم می کند. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند، که می تواند به ساختار سلولی آسیب برساند و پیری، سرطان و بیماری قلبی را افزایش دهد.

فراوان ترین آنتی اکسیدان های موجود در فندق به عنوان ترکیبات فنلی شناخته می شود. ثابت شده است که آنها به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک می کنند. آنها همچنین می توانند برای سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان مفید باشند.

یک مطالعه نشان داد که خوردن فندق، با یا بدون پوست، به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را در مقایسه با نخوردن فندق کاهش داد، که هیچ تاثیری نداشت. اکثر آنتی اکسیدان های موجود در پوست آجیل متمرکز شده اند. با این حال، این محتوای آنتی اکسیدانی می تواند پس از فرآیند برشته کردن کاهش یابد.

بنابراین توصیه می شود مغزهای کامل و برشته نشده با پوست مصرف شود تا مغزهای پوست کنده، برشته یا برشته نشده. فندق سرشار از ترکیبات فنلی است که نشان داده است محافظت آنتی اکسیدانی در بدن را افزایش می دهد. بهتر است فندق را به صورت کامل و برشته نشده مصرف کنید تا مطمئن شوید که بیشترین غلظت آنتی اکسیدان را دریافت می کنید.

فندق برای قلب مفید است.

ثابت شده است که خوردن آجیل از قلب محافظت می کند. در فندق، غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی را افزایش داده و سطح کلسترول خون را کاهش دهد. یک مطالعه یک ماهه روی 21 نفر با سطح کلسترول بالا مشاهده شد که 18 تا 20 درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود را از فندق مصرف کردند. نتایج نشان داد که سطح کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL کاهش یافته است.

شرکت کنندگان همچنین بهبودهایی را در سلامت شریان و نشانگرهای التهابی در خون تجربه کردند. علاوه بر این، مروری بر 9 مطالعه شامل بیش از 400 نفر کاهش سطح LDL بد و کلسترول کل را در افرادی که فندق می‌خوردند مشاهده کرد، در حالی که کلسترول خوب HDL و تری گلیسیرید بدون تغییر باقی ماندند.

مطالعات دیگر اثرات مشابهی بر سلامت قلب نشان داده‌اند و نتایج نشان‌دهنده کاهش سطح چربی خون و افزایش سطح ویتامین E است. علاوه بر این، به نظر می رسد محتوای بالای اسیدهای چرب، فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و منیزیم در فندق به عادی سازی فشار خون کمک می کند.

به طور کلی، خوردن ۲۹ تا ۶۹ گرم فندق در روز با بهبود پارامترهای سلامت قلب مرتبط است. فندق ممکن است ظرفیت اکسیداتیو را افزایش دهد و سطح چربی خون را کاهش دهد که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. به نظر می رسد آنها همچنین به عادی سازی فشار خون کمک می کنند.

مصرف فندق با نرخ کمتر سرطان مرتبط است.

فواید مصرف فندق برای سلامتی || پزشکت

غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و مواد معدنی فندق می تواند خواص ضد سرطانی به آن بدهد. در میان سایر آجیل‌ها مانند گردو و پسته، فندق دارای بالاترین غلظت آنتی‌اکسیدان معروف به پروآنتوسیانیدین است.

 تصور می شود که آنها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

 چند مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره فندق می تواند در درمان سرطان دهانه رحم، کبد، سینه و روده بزرگ مفید باشد. علاوه بر این، یک مطالعه با استفاده از یک محصول ساخته شده از عصاره پوست فندق منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ پس از دوره مطالعه هشت هفته ای شد.

از آنجایی که بیشتر مطالعاتی که به بررسی فواید فندق در برابر توسعه سرطان می پردازند در لوله های آزمایش و حیوانات انجام شده است، مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است. غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین E و منگنز در فندق ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

فندق می تواند التهاب را کاهش دهد.

فندق به دلیل غلظت بالای چربی های سالم با کاهش نشانگرهای التهابی مرتبط است. یک مطالعه بررسی کرد که چگونه خوردن فندق بر نشانگرهای التهابی، مانند پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا، در 21 نفر با سطح کلسترول بالا تأثیر می گذارد.

شرکت کنندگان پس از چهار هفته از رژیم غذایی که در آن فندق 18 تا 20 درصد از کل کالری دریافتی آنها را تشکیل می داد ، کاهش قابل توجهی در التهاب تجربه کردند. به طور مشابه، 50 فرد مبتلا به سندرم متابولیک پس از مصرف 30 گرم ترکیبی از آجیل خام – 15 گرم گردو، 7.5 گرم بادام و 7.5 گرم فندق – به مدت 12 هفته در مقایسه با گروه کنترل، کاهش التهاب را تجربه کردند. فندق به دلیل غلظت بالای چربی های مفید ممکن است به پیشگیری و کاهش التهاب کمک کند. با این وجود، عوامل دیگری نیز مهم هستند.

فندق می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

فواید مصرف فندق برای سلامتی || پزشکت

آجیل، مانند بادام و گردو، به کاهش سطح قند خون کمک می کند. اگرچه فراوان نیست، اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد فندق ممکن است به کاهش سطح قند خون نیز کمک کند. یک مطالعه تأثیر فندق را بر سطح قند خون ناشتا در 48 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی کرد. حدود نیمی از آنها فندق را به عنوان میان وعده مصرف می کردند، در حالی که بقیه به عنوان گروه کنترل خدمت می کردند. پس از هشت هفته، گروهی که فندق مصرف کرده بودند کاهش قابل توجهی در سطح قند خون ناشتا را تجربه نکردند.

 علاوه بر این، اسید اولئیک، که اسید چرب اصلی در فندق است، اثرات مفیدی بر حساسیت به انسولین دارد.

فندق حاوی چندین ترکیب است که ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. با این حال، شواهد محدود است و مزایای بالقوه آنها نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

راهکارهای آسان اضافه کردن فندق به رژیم غذایی

فندق را می توان به عنوان یک میان وعده مناسب یا به عنوان یک ماده در بسیاری از غذاها در رژیم غذایی گنجاند. در حالی که بیشترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست است، برخی از دستور العمل ها از شما می خواهند که پوست فندق را پاک کنید.

فندق های پوست کنده را می توان برای تهیه آرد برای پخت و یا تهیه کره فندق که یک خوراکی مغذی است، آسیاب کرد. علاوه بر این، فندق را می‌توان با شکلات یا ادویه‌هایی مانند دارچین یا کاین نیز پوشاند تا یک خوراکی شیرین یا تند داشته باشد.

فندق همچنین مکمل خوبی برای کیک یا رویه بستنی و سایر دسرها می باشد.

سخن آخر

فندق سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های مفید است. آنها همچنین ممکن است مزایای سلامتی داشته باشند، از جمله کمک به کاهش سطح چربی خون، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون و غیره.

از جنبه منفی، درست مانند سایر آجیل ها، فندق ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. در مجموع، فندق منبع عالی و خوشمزه ای از مواد مغذی است که می تواند به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهتر است رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. مقاله رژیم غذایی متعادل در پزشکت را بخوانید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز