لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

غذاهای مضر با خطر حمله قلبی

حمله قلبی|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بدون شک همه ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم که بیماری های قلبی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان است. این در حالی است که با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مناسب به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید خطر ابتلا خودتان را به این بیماری ها کاهش دهید. برهمین اساس بهتر است از مصرف غذاهایی که خطر بروز حمله قلبی را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند را بشناسید و از مصرف آنها خودداری کنید.

بر اساس CDC، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و در هر 36 ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اما راه هایی وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از تبدیل شدن به یک آمار جلوگیری کنید و خطر حمله قلبی خود را کاهش دهید، و این با حفظ یک رژیم غذایی مناسب شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

FDA توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که افراد کمتر از 10 درصد از کالری روزانه خود را از شکر اضافه شده دریافت کنند. اما بسیاری از ما هر روز بیش از آن مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم که برای سلامت قلب اصلا مناسب نیست. حتی مصرف نمک هم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای قلب شما مضر باشد، زیرا خوردن زیاد آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

فشار خون بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث سخت و باریک شدن شریان های قلبی شود و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. علاوه بر این، چربی های اشباع شده نیز وجود دارد که باید مراقب آنها باشید، زیرا تحقیقات ثابت کرده است که خوردن غذاهایی با چربی های اشباع شده بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند LDL یا کلسترول “بد” شما را افزایش دهد و شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار دهد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به حمله قلبی شود.

بدترین غذاها برای قلب شما چیست؟

به طور خلاصه، غذاهایی که سرشار از قند، نمک و چربی اشباع هستند در نهایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند خطر حمله قلبی شما را بدون اینکه متوجه شوید افزایش دهند. به منظور بهبود چشمگیر سطح کلسترول و فشار خون و خطر کلی حمله قلبی، باید تا آنجا که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. پس بهتر است بدترین غذاهایی که برای قلب شما مضر هستند را بشناسید، آنها عبارتند از:

محصولات پخته شده

محصولات پخته شده حاوی دو برابر قند و چربی اشباع شده پنهان هستند. آنها عموماً ارزش غذایی ندارند و اغلب حاوی چربی های اشباع پنهان و ترکیبات هیدروژنه هستند که ممکن است کلسترول بد را افزایش دهند. برخی از ترکیبات هیدروژنی نیز حاوی چربی های ترانس هستند که نشان داده شده است که سطح کلسترول را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. همچنین یک مطالعه 14 ساله روی 80000 زن که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، ارتباط مثبتی بین بیماری قلبی و مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس را نشان داد.

سیب زمینی || پزشکتسیب زمینی و سیب زمینی سرخ شده

مدت‌هاست که چاقی و چربی شکم با بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. هرچه در قسمت میانی و شکمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چربی بیشتری ذخیره شود، فشار خون، قند خون و سطح کلسترول شما بالاتر خواهد بود. سیب زمینی سرخ کرده نه تنها مملو از منابع ساده کربوهیدرات هستند بلکه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند قند خون شما را افزایش دهند و مملو از چربی و نمک نیز هستند.

بستنی

افزایش سطح کلسترول خون ممکن است شریان را با پلاک هایی مسدود کند و خطر بیماری قلبی را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، بنابراین یک فرد بالغ سالم نباید بیش از 300 میلی گرم کلسترول در روز مصرف کند. علاوه بر این، بستنی سرشار از چربی اشباع شده است که برای قلب شما مفید نیست و کالری زیادی دارد که ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

پیتزا

پس از پنیر، پیتزا دومین عامل اصلی چربی‌های اشباع‌شده قلب است. در هنگام صرف پیتزا بهتر است برای بهبود وضعیت و عملکرد قلب خود تنها به یک برش کوچک اکتفا کرده و آن را با یک سالاد مصرف کنید.

نوشابه رژیمی

نوشابه به هیچ وجه برای شما مفید نیست و مطمئناً به هیچ وجه به سلامت و تقویت قلب شما نیز کمک نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. مصرف نوشابه عواقب جدی دارد. نوشابه معمولی باعث افزایش انسولین و اضافه وزن می شود و می‌تواند باعث اختلالات متابولیکی شود. حتی مصرف قند می‌تواند منجر به التهاب و بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. نوشابه (یا نوشابه رژیمی) خود را با آب گازدار با کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میوه تازه جایگزین کنید.

گوشت اغذیه فروشی

بر اساس گزارش گزینه های درمانی فعلی در پزشکی قلب و عروق، تنها 33 درصد از آمریکایی ها به دنبال کاهش مصرف سدیم خود هستند. با این حال، طبق یک مطالعه مجله آکادمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغذیه و رژیم غذایی، تقریباً نیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آمریکایی ها هر روز یک ساندویچ مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. متاسفانه ساندویج ها یکی از منابع اصلی نمک در رژیم غذایی آمریکایی هستند.

آب نبات

برسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد افراد سالانه مقدار زیادی آب نبات مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که بیشتر آن شکلات است. این در حالی است که آب نبات اساساً از شکر مستقیم به هر شکل و فرمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند رسوبات چربی را افزایش دهد و شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار دهد.

شربت ذرت با فروکتوز بالا

به طور کلی شکر برای قلب مضر است. اما شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند یکی از بدترین نوع مصرفی آنها باشد. چون فروکتوز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کبد شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث مقاومت به انسولین شود. این وضعیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به اختلالات متابولیک مانند دیابت نوع 2 شود. برهمین اساس کسانی که دیابت دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند که منجر به خطر بیشتر حمله قلبی یا حتی سکته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

مرغ سرخ شده

سینه مرغ کبابی یکی از بهترین پروتئین ها برای کاهش وزن است. اما وقتی پوست آن را روی پوست جدا نکنید در هنگام سرخ کردن، روغن به گوشت مرغ نفوذ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. مصرف این روغن برای سلامتی بدن شما و بویژه قلب اثرات منفی دارد. پس بهتر است در هنگام پخت و پز مرغ، پوست های آن را جدا کنید.

نان سفید

جایگزین کردن تعویض نان سفید با نان غنی از فیبر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند و خطر حمله قلبی شما را کاهش دهد. غلات تصفیه شده که در نان سفید یافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، فاقد فیبر، مواد معدنی، فیتوکمیکال ها و چربی های مفید هستند.

بیسکوییت

بیسکویت‌هایی که بسته‌بندی می شوند مملو از چربی‌های ترانس هستند که می‌توانند به قلب شما آسیب بزنند. اگر چه برچسب تغذیه ای که بر روی اکثر بسته بندی ها درج می شود، ترکیبات مناسب و صحیح آنها را نشان نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. واقعیت این است که هنوز آثاری از چربی خطرناک در بیسکویت‌ها وجود دارد.

آب میوه || پزشکتآب میوه

در حالی که مصرف آب میوه 100 درصد ممکن است انتخاب بهتری نسبت به نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین باشد، اما مصرف خود میوه ها و سبزیجات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کند. از طرفی هم فیبرها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سطح چربی های بدن را متعادل تر سازند و از این رو خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

چیپس سیب زمینی

بدون شک همه ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم که چیپس سیب زمینی جزء برنامه غذایی مفید محسوب نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. آنها سرشار از کالری، چربی و سدیم هستند. از طرفی هم شما برای بهبود سلامت و عملکرد قلب خود به یک رژیم غذایی کم سدیم نیاز دارید، زیرا مصرف بیش از 2300 میلی گرم (معادل یک قاشق چایخوری کامل) نمک در روز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به فشار خون بالا شود که یک عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی عروقی است.

سس گوجه فرنگی

اکثر سس گوجه فرنکی ها در یک چهارم فنجان خود 380 میلی گرم سدیم دارند که این میزان سدیم برای قلب شما اصلا مناسب نیست. بمنظور جلوگیری از افزایش فشار خون، به دنبال شیشه های سس گوجه فرنگی با کمتر از 350 میلی گرم سدیم در هر وعده باشید.

خامه

خامه‌های قهوه سنتی منابع اصلی چربی‌های ترانس هستند که اغلب تحت برخی ترکیبات ناشناخته مانند روغن هیدروژنه ساخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. توصیه ما این است که برای بهبود سلامت و عملکرد قلب خود به جای مصرف موادی که از پیش بسته بندی شده اند، شیر ساده را جایگزین آن کنید.

مارگارین

جایگزین‌های کره مانند مارگارین اغلب با روغن‌های نیمه هیدروژنه، یکی از رایج‌ترین منابع چربی‌های ترانس، که با بیماری‌های قلبی مرتبط است، ساخته می‌شوند. بهتر است برای سلامتی کلی بدن خود مصرف این غذای پرکلسترول را نادیده بگیرید و به جای آن از روغن زیتون مفید برای قلب یا مقادیر کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کره گیاهی استفاده کنید.

قهوه های مخلوط

قهوه های مخلوط شده با شربت، شکر، خامه فرم گرفته و سایر مواد افزودنی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به اندازه یک میلک شیک کالری و گرم چربی داشته باشند. نه تنها افزایش بیش از حد قند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند گلوکز خون را افزایش دهد، بلکه کافئین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سطح فشار خون شما را نیز افزایش دهد. برای سلامتی بدن، بهتر است از ترکیب ساده با شیر و دارچین استفاده کنید.

سوسیس

سوسیس که برای صبحانه و گوشت های اغذیه فروشی که برای درست کردن ناهار استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند. بسیاری از این گوشت ها حاوی نیترات هستند، ماده نگهدارنده ای که با توانایی طبیعی بدن در پردازش قند تداخل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. از طرفی هم اکثر گوشت های فرآوری شده نیز مملو از سدیم هستند، عامل شناخته شده ای برای فشار خون بالا که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث نفخ و ایجاد بیماری قلبی شود.

برنج سفید

غلات کامل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش دهند، اما غلات تصفیه شده بدون مواد مغذی تأثیر معکوس بر سلامتی شما دارند. برای جلوگیری از بروز احتمالی بیماری های زمینه ای، از غلات کامل استفاده کنید.

وعده های غذایی منجمد

شام‌های یخ‌زده و وعده های غذایی منجمد ممکن است گزینه‌های سریع و آسانی باشند، اما در عین حال سرشار از سدیم هستند. اگر به دنبال مصرف وعده های غذایی منجمد هستید بهتر است به دنبال وعده‌های غذایی با کمتر از 500 میلی‌گرم در هر وعده باشید.

پنیر کلبه

اگرچه این غذای اصلی صبحانه مزه شوری ندارد، اما یک وعده آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند حدود 700 میلی گرم از این ماده معدنی را داشته باشد که این مقدار بیش از یک سوم مقداری است که شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید در یک روز بخورید. اگر می‌خواهید از انواع پنیر کلبه در صبحانه خود استفاده کنید، بهتر است آن را با انواع بدون نمک جایگزین کنید یا به جای آن یک ظرف ماست یونانی بخورید.

سس گوجه

وقتی صحبت از فشار خون و سلامت قلب شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، چاشنی ها اهمیت دارند. و سس کچاپی که سیب زمینی سرخ شده را در آن فرو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برید احتمالا سرشار از سدیم است. مصرف چاشنی های خود را کاهش دهید تا بتوانید سلامت و عملکرد قلب خود را در بهترین حالت نگه دارید.

سخن آخر

وقتی صحبت از سلامت قلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود موثرترین و بهترین راهکار پرهیز از مصرف قند و سدیم بیش از حد و اضافه شده به غذاهای فرآوری شده و آماده است که به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با کاهش مصرف خود و حذف آنها از رژیم غذایتان قدم بزرگی در بهبود سلامت و عملکرد قلب خود بردارید. در صورتی که همچنان در مورد سلامت قلب خود سوالات و ابهاماتی دارید بهتر است از طریق مشاوره آنلاین با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز