لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان های خانگی با استفاده از عسل

درمان های خانگی با استفاده از عسل || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان های خانگی با استفاده از عسل ، بسیار زیاد هستند و از عسل در درمان های طبیعی تعداد زیادی از بیماری ها و شرایط محتلف سلامتی استفاده می شود. بر همین اساس ما سعی کرده ایم کاربرد عسل در درمان های احتمالی بیماری ها را بررسی کنیم. بدون شک، وقتی صحبت از شیرین کننده های طبیعی می شود، اولین چیزی که ذهن را به خود مشغول می کند قطعا عسل است.

عسل یک مایع شیرین است که توسط زنبورها از شهد گلها ساخته می شود. همچنین عسل ارگانیک از کلنی های زنبورهای وحشی یا کندوهای اهلی شده جمع آوری می شود. عسل یک شیرین کننده خوشمزه و طبیعی است که بسیاری از ما آن را در شیر، آب میوه، چای، آب لیمو یا صرفاً روی نان خود ترجیح می دهیم.

عسل حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهایی است که برای سلامتی مفید هستند. خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی آن به جلوگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند. از دیگر مواد مغذی عسل می توان به ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین های B12 و C، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم اشاره کرد.

از عسل در درمان خانگی کدام بیماری ها استفاده می شود؟

با نگاهی به مشخصات غذایی عسل، می توانیم بگوییم عسل پاسخ طبیعت به بسیاری از مشکلات سلامتی است. به همین دلیل است که عسل واقعاً مورد علاقه متخصصان تغذیه، متخصصان زیبایی و پزشکان طب سنتی بوده است. در واقع، برای قرن ها، عسل بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی و به ویژه برای مراقبت از سلامت ما باقی مانده است.

احتیاط: عسل خام می‌تواند حامل باکتری‌های مضری باشد که می‌تواند باعث بوتولیسم شود که به ویژه برای نوزادان خطرناک است. هرگز نباید به نوزادان زیر 1 سال عسل خام بدهید. در بزرگسالان، علائم بوتولیسم شبیه مسمومیت غذایی و شامل تهوع، استفراغ و تب است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم پس از خوردن عسل خام با پزشک خود مشورت کنید.

زخم ها را التیام می بخشد.

زخم‌های جزئی، خراش‌ها، ساییدگی‌ها و بریدگی‌های پوست در زندگی روزمره رایج است. اکنون، زمانی که نیاز به درمان زخم یا بریدگی جزئی دارید، فقط شیشه عسل خود را بردارید. عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند و دارای خواص ضد میکروبی بسیاری است که می تواند زخم ها را استریل کند و باعث بهبودی شود و همچنین درد، بو و اندازه زخم را کاهش دهد. همچنین دارای آنزیمی است که پراکسید هیدروژن تولید می کند که به قابلیت ترمیم زخم عسل می افزاید.

مطالعه‌ای در سال 2006 که در مجله بین‌المللی زخم‌های اندام تحتانی منتشر شد، تأثیر عسل را در کمک به بهبود زخم برجسته می‌کند. مطالعه دیگری که در BMC Complementary and Alternative Medicine در سال 2010 منتشر شد، نشان می دهد که عسل مانوکا می تواند زمان بهبودی را افزایش داده و عفونت زخم ها را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2011 منتشر شده در مجله علمی جهان از استفاده از عسل برای بهبود زخم پشتیبانی می کند، زیرا باعث تحریک رشد بافت می شود. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پراکسید هیدروژن، خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

مجدداً، مطالعه‌ای در سال 2012 که در AYU منتشر شد، گزارش داد که به دلیل خواص ضد باکتریایی، پاک‌کننده زخم و التیام زخم عسل، بهبود قابل توجهی در روند بهبود زخم‌ها وجود دارد.

به سادگی یک لایه عسل خالص را روی محل زخم قرار دهید. در صورت نیاز روی آن را با گاز و بانداژ بپوشانید. در صورت نیاز، چند بار در روز آن را تعویض کنید. همچنین مقدار مساوی عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و ۲ یا ۳ بار در روز روی زخم بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، می توانید آن را حداقل 30 دقیقه روی پوست بگذارید.

سوختگی های جزئی را تسکین می دهد.

درمان های خانگی با استفاده از عسل || پزشکت

بسیاری از ما دچار سوختگی های جزئی می شویم و اگر یک شیشه عسل در خانه دارید جای نگرانی نیست. عسل خام می تواند پوست را تسکین و التیام بخشد و خواص ضد باکتریایی طبیعی آن به طور موثری از عفونت جلوگیری می کند.

یک مطالعه در سال 2007 منتشر شده در Annals of Burns and Fire Disasters گزارش می دهد که عسل به دلیل عملکرد ضد باکتریایی، pH پایین، ویسکوزیته بالا، اثر رطوبت سنجی و محتوای پراکسید هیدروژن برای درمان سوختگی موثر است.

مطالعه دیگری نشان داد که پانسمان های عسل در مقایسه با پانسمان های سولفادیازین نقره ای، زخم های بیماران سوختگی را در زمان کمتری استریل می کند، بهبودی را بهبود می بخشد و نتایج بهتری را از نظر اسکارهای هیپرتروفیک و انقباضات پس از سوختگی ایجاد می کند.

مجدداً، مطالعه ای که در سال 2014 در Annals of Burns and Fire Disasters منتشر شد، توجه کارکنان پزشکی و بیماران را به مزایای استفاده از عسل در درمان سوختگی جلب می کند.

بلافاصله پس از سوختگی، آن را زیر آب جاری خنک بشویید. به سادگی مقداری عسل را روی یک سوختگی جزئی بمالید. به آرامی ناحیه آسیب دیده را با یک باند گازی بپوشانید. در صورت نیاز این کار را تا زمان بهبودی زخم تکرار کنید.

گلودرد و سرفه را درمان می کند.

وقتی گلودرد یا سرفه دارید، نیازی به داروهای بدون نسخه ندارید. یک قاشق عسل می تواند به شما تسکین فوری بدهد. حتی سازمان بهداشت جهانی و آکادمی اطفال آمریکا عسل را به عنوان یک درمان طبیعی سرفه توصیه می کنند. عسل به عنوان یک سرکوب کننده سرفه عمل می کند. همچنین به پاکسازی مخاط و تسکین گلو کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2010 که در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شد نشان داد که دوز 2.5 میلی لیتری عسل قبل از خواب در مقایسه با داروهای رایج دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین اثر تسکین دهنده بیشتری بر سرفه های ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی دارد.

همچنین، بررسی دیگر عسل را به دلیل اثر آرام بخش موضعی آن در درمان سرفه توصیه می کند. مطالعه دیگری که در سال 2014 در Canadian Family Physician منتشر شد، نتیجه گرفت که عسل را می توان به عنوان یک دوز 2.5 میلی لیتری قبل از خواب برای کودکان بزرگتر از 1 سال که سرفه دارند توصیه کرد.

برای درمان سرفه و گلودرد می توانید از عسل به روش های مختلف استفاده کنید. یک فنجان شیر داغ یا چای گیاهی تسکین دهنده را با 1 قاشق غذاخوری عسل دو بار در روز برای تسکین گلودرد بنوشید. 30 دقیقه قبل از خواب 2 قاشق چایخوری عسل میل کنید تا از سرفه کمتر و خواب بهتر در شب لذت ببرید. 1½ قاشق غذاخوری پوست لیمو، ¼ فنجان زنجبیل خلال شده، 1 فنجان آب و ½ فنجان آب لیمو را در یک تابه کوچک بریزید. آن را به جوش بیاورید، سپس بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد. صاف کرده و 1 فنجان عسل را به مایع اضافه کنید. ½ قاشق چای خوری به 1 قاشق غذاخوری از این محلول را هر 2 ساعت بسته به سن فرد بدهید.

درمان با عسل: پسوریازیس را درمان می کند.

درمان های خانگی با استفاده از عسل || پزشکت

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که سلول های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث قرمزی، تاول، خارش و حتی ضایعات می شود. همیشه می توانید برای تسکین سریع علائم تحریک کننده پسوریازیس به عسل اعتماد کنید. خاصیت مرطوب کنندگی آن یک لایه محافظ روی پوست شکسته تشکیل می دهد و به رفع خشکی، وصله و لایه برداری پوست کمک می کند. به علاوه، دارای ترکیبات ضد التهابی است که با التهاب مبارزه کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

بررسی ها نشان می دهد که استفاده موضعی از مخلوط عسل طبیعی، موم زنبور عسل و روغن زیتون به مقدار مساوی در مدیریت پسوریازیس ولگاریس و همچنین درماتیت مفید است. عسل کانوکا ممکن است اثربخشی مشابه کرم آبی در مدیریت پسوریازیس داشته باشد. با این حال، این نیاز به تایید از طریق مطالعه بیشتر دارد.

مقداری عسل را روی پوست خشک و لکه دار خود بمالید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید. در صورت نیاز 1 یا 2 بار در روز انجام دهید. از طرف دیگر، 1 قاشق چایخوری عسل، روغن زیتون و موم زنبور عسل را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. مخلوط را در مایکروویو گرم کنید تا موم زنبور عسل ذوب شود. مخلوط را هم بزنید و بگذارید خنک شود. آن را به صورت لوسیون چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

حافظه را بهبود می بخشد.

اگر اخیراً همه چیز را فراموش می کنید یا نمی توانید چیزهایی را به خاطر بیاورید، عسل می تواند شما را از این مشکل نجات دهد. این شیرین کننده طبیعی می تواند حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را بهبود بخشد.

در یک مطالعه در سال 2011 که در یائسگی منتشر شد، محققان دریافتند که زنان یائسه ای که به مدت 16 هفته عسل توالانگ دریافت کردند، در مقایسه با زنانی که هورمون درمانی با استروژن و پروژسترون دریافت کردند، بهبود زیادی در حافظه فوری خود نشان دادند.

مطالعه دیگری نشان داد که پلی فنول های عسل در بهبود کمبود حافظه مفید هستند و می توانند در سطح مولکولی عمل کنند. مطالعه دیگری که در سال 2015 در علوم پزشکی منتشر شد، گزارش می دهد که بهبود یادگیری و حافظه پس از مصرف مکمل عسل توالانگ به دلیل بهبود قابل توجه مورفولوژی مغز و تقویت سیستم کولینرژیک مغز است.

ساده ترین راه حل این است که 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل محلی را صبح 30 دقیقه قبل از صبحانه یا درست قبل از رفتن به رختخواب میل کنید. متناوبا، 1 قاشق چایخوری عسل و پودر جینسینگ را مخلوط کنید. 1 فنجان آب ولرم به مخلوط اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و در حالی که هنوز گرم است، روزی یک بار میل کنید.

با مشکلات گوارشی مبارزه می کند.

عسل همچنین برای سیستم گوارش کلی مفید است. چه گاز معده، سوء هاضمه، رفلاکس اسید یا اسهال داشته باشید، عسل می تواند شما را از ناراحتی ها نجات دهد. عسل با از بین بردن سموم به پاکسازی روده بزرگ کمک می کند. این به رشد باکتری های خوب در روده بزرگ کمک می کند و در نتیجه هضم بهتری دارد. این به نوبه خود به پیشگیری و درمان علائم نفخ، گاز و رفلاکس اسید کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2006 منتشر شده در مجله پزشکی دانشگاه سلطان قابوس گزارش می دهد که عسل می تواند به کوتاه کردن زمان مورد نیاز برای از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری از پوشش معده بیماران مبتلا به گاستریت یا زخم اثنی عشر ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

مطالعه دیگری گزارش می دهد که جایگزین کردن قندها با عسل در غذاهای فرآوری شده می تواند اثرات مضر و ژنوتوکسیک مایکوتوکسین ها را مهار کند و میکرو فلور روده را بهبود بخشد.

همچنین، یک مطالعه در سال 2017 که در Food Quality and Safety منتشر شد، تأثیر مثبت عسل را در بهبود تعادل میکروبی روده برجسته می‌کند.

برای تسکین درد شکم و جلوگیری از گاز و نفخ، ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل را با معده خالی مصرف کنید. یک قاشق پودر دارچین را روی 1 قاشق غذاخوری عسل بپاشید. این مخلوط را قبل از غذا میل کنید تا از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.

با بی خوابی مبارزه می کند.

درمان های خانگی با استفاده از عسل || پزشکت

اگر برای داشتن خوابی با کیفیت به کمک نیاز دارید یا می خواهید آپنه خواب را به طور طبیعی و بدون مصرف قرص درمان کنید، عسل راه حل مناسبی است. عسل با اطمینان از تامین کافی گلیکوژن کبد در هنگام خواب، خواب را بهبود می بخشد. اگر بدن شما گلیکوژن کبدی ناکافی داشته باشد، مغز شما یک جستجوی اضطراری برای سوخت را آغاز می کند که می تواند منجر به اختلال در خواب شود.

عسل همچنین ترشح انسولین را تحریک می کند و اجازه می دهد تریپتوفان به راحتی وارد مغز شود. این به ترشح ملاتونین در مغز کمک می کند. ملاتونین هورمونی است که برای خواب ترمیمی لازم است.

برای آپنه خواب، عسل به کاهش تورم اطراف گلو کمک می کند که می تواند راه های هوایی را مسدود کند. علاوه بر این، گلو را برای جلوگیری از خروپف، یکی از رایج ترین علائم آپنه خواب، روان می کند. قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان چای گیاهی یا یک لیوان شیر گرم با 1 قاشق چایخوری عسل بنوشید. گزینه دیگر این است که 1 قاشق چایخوری عسل و پودر فلفل سیاه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. قبل از رفتن به رختخواب آن را به آرامی میل کنید.

درمان با عسل: با آکنه مبارزه می کند.

عسل اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و معمولاً برای درمان آکنه استفاده می شود که عمدتاً به دلیل ترشح بیش از حد روغن و باکتری ها و آلودگی های به دام افتاده که منافذ پوست را مسدود می کنند، ایجاد می شود. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که به مبارزه با باکتری هایی که باعث آکنه می شوند کمک می کند. و خاصیت ضد التهابی آن به کاهش علائم آکنه و جلوگیری از عفونت کمک می کند.

به علاوه، عسل پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. عسل خام را روی آکنه و پوست اطراف آن بمالید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند. آن را با آب ولرم بشویید. 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید.

متناوبا، 1 قاشق غذاخوری عسل و ½ قاشق چایخوری پودر دارچین را کاملاً مخلوط کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده آکنه بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم خوب بشویید. یک یا دو بار در روز تکرار کنید. با این حال، این درمان ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب نباشد زیرا دارچین برای برخی از انواع پوست بسیار قوی است.

برای سلامت مو مفید است.

درمان های خانگی با استفاده از عسل || پزشکت

عسل به سادگی برای سلامت موهای شما مفید است. این یک نرم کننده است، به این معنی که رطوبت را به موهای شما می بندد و آن را حالت پذیر نگه می دارد. این به نوبه خود شکستگی را کاهش می دهد و رشد مو را بهبود می بخشد. عسل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی غنی است که از آسیب جلوگیری می کند و پوست سر و موهای شما را سالم نگه می دارد.

همچنین می تواند شوره سر را که یکی از دلایل ریزش مو است، کنترل کند. مطالعه‌ای در سال 2001 که در مجله اروپایی تحقیقات پزشکی منتشر شد، به این نتیجه رسید که عسل خام می‌تواند به طور قابل توجهی درماتیت سبورئیک و ریزش موی مرتبط را بهبود بخشد و از عود آن در صورت استفاده هفتگی جلوگیری کند.

ماسک مو را با مقدار مساوی عسل و ماست ساده تهیه کنید. آن را روی موهای خیس خود بمالید. به مدت 30 دقیقه از کلاه دوش استفاده کنید، سپس موهای خود را شامپو کنید. از این درمان ریزش مو ۲ یا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

½ فنجان عسل خام و ارگانیک و ¼ فنجان روغن زیتون فوق بکر را در یک کاسه مخلوط کنید. این مخلوط را در مایکروویو گرم کنید. آن را روی پوست سر خود بمالید و تا انتهای موهای خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند. موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. از این داروی شوره سر دو بار در هفته استفاده کنید.

ایمنی بدن را تقویت می کند.

عسل همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. عسل با کیفیت بالا حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم مانند فنل ها، آنزیم ها و ترکیباتی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای آلی است. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد نه تنها روند پیری را تسریع می کنند، بلکه در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی نیز نقش دارند. بررسی ها نشان می دهد که پلی فنول های موجود در عسل ممکن است در پیشگیری از بیماری قلبی نقش داشته باشد.

عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که به بدن کمک می کند با باکتری ها و ویروس های مضر مبارزه کند و از بین ببرد.

۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید. ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را یک بار در روز قبل از خواب بنوشید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز