لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

شایع ترین عوارض نودل

شایع ترین عوارض نودل || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


در کنار شایع ترین عوارض نودل ها به این واقعیت اشاره کرد که نودل های فوری فاقد هر گونه ارزش غذایی هستند. والدینی که به طور تمام وقت کار می کنند، اغلب برای بچه هایشان راحت است که یک کاسه نودل خوشمزه برای شام درست کنند، و اغلب خودشان هم یک کاسه نودل درست می کنند.

در حالی که یک کاسه بخارپز سوپ مرغ یک درمان خانگی مورد علاقه در طول فصل آنفولانزا است، نودل سوپی داغ نیز به عنوان یک غذای راحت در طول دوره های بیماری محبوبیت پیدا کرده است.آنها میان وعده نیمه شب عالی و گزینه مناسبی برای ناهار برای بچه ها هستند. جذابیت رشته فرنگی فوری در بی پایان.

نودل های فوری

نودل های فوری دارای یک مزیت دیگر هستند. ارزان بودن آنها نیز دلیل اصلی میزان مصرف بالای آنها است. در بسیاری از خانه ها خرید حداقل 4 یا 5 بسته نودل فوری هنگام خرید مواد غذایی رایج است.

بر اساس برآوردی که در سال 2015 توسط انجمن جهانی نودل فوری منتشر شد، مردم چین، اندونزی و ژاپن بیشترین مصرف کنندگان نودل فوری در جهان هستند. تصور رایج در مورد نودل فوری این است که آنها سالم نیستند، اما بیش از حد مضر هم نیستند. با این حال، در واقعیت، آنها بسیار بدتر هستند.

برخلاف تصور رایج، پر کردن نودل فوری با سبزیجات ممکن است ارزش غذایی آنها را افزایش دهد، اما با اثرات منفی آنها برای سلامتی مقابله نمی کند و به طور معجزه آسایی آنها را به یک غذای سالم تبدیل نمی کند. در اینجا دلایلی وجود دارد که نودل های فوری برای سلامتی شما خطرناک هستند.

شایع ترین عوارض نودل: حاوی مواد نگهدارنده مضر

شایع ترین عوارض نودل های فوری که شاید از آن بی خبر باشید. || پزشکت

هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA) و t-butylhydroquinone (TBHQ) مواد نگهدارنده اصلی هستند که به نودل های فوری اضافه می شوند تا از گندیدگی جلوگیری کنند و آنها را برای مدت طولانی تری قابل استفاده نگه دارند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2006 در مجله انجمن شیمی‌دان نفت آمریکا منتشر شد، BHA دو برابر و TBHQ عمر مفید نودل‌های فوری را سه برابر می‌کند.

با توجه به انجمن سرطان آمریکا، BHA “به طور منطقی پیش بینی می شود” به عنوان یک سرطان زا برای انسان باشد. ماموریت اروپایی BHA را در فهرستی از مواد شیمیایی با اثرات مختل کننده غدد درون ریز قرار می دهد. سیستم غدد درون ریز مسئول تولید و تنظیم هورمون ها است که اختلال در آن احتمالاً باعث چندین اثر نامطلوب رشدی، ایمنی، عصبی و تولید مثلی می شود.

شایع ترین عوارض نودل: به راحتی هضم نمی شود.

این بسیار مضرتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست از یک دوربین کوچک برای مشاهده اثرات نودل بر روی دستگاه گوارش در مدت 32 ساعت استفاده کردند.

این ویدئو نشان داد که معده به سختی کار می‌کند و به عقب و جلو منقبض می‌شود تا رشته‌ها را بشکند. رشته فرنگی برای مدت طولانی هضم نشده باقی ماند و دستگاه گوارش را به شدت تحت فشار قرار داد. علاوه بر این، ماندن نودل های فوری در دستگاه گوارش برای مدت طولانی به این معنی است که شما بیش از حد در معرض مواد شیمیایی سمی و نگهدارنده ها مانند TBHQ و BHA موجود در نودل قرار می گیرید که می تواند سرطان زا باشد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض TBHQ همچنین می تواند باعث آسم، اضطراب و اسهال در برخی افراد شود. همچنین می تواند بر کبد و اندام های تناسلی تأثیر منفی بگذارد.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

شایع ترین عوارض نودل های فوری که شاید از آن بی خبر باشید. || پزشکت

“سندرم متابولیک” به عنوان گروهی از علائم تعریف می شود که احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی، سکته مغزی و ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. این علائم شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، سطح تری گلیسیرید بالا، قند خون بالا و افزایش چربی شکمی است.

شایع ترین عوارض نودل: نمک زیادی دارند.

شایع ترین عوارض نودل های فوری که شاید از آن بی خبر باشید. || پزشکت

نمک غنی از سدیم، تقویت کننده طعم و مزه ضروری است. با این حال، مصرف بیش از حد آن برای سلامتی بسیار مضر است. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2014 در مجله آمریکایی Hypertension منتشر شد، در مقایسه با مصرف متوسط، مصرف زیاد سدیم در رژیم غذایی به عنوان یک عامل اصلی در نرخ بالای مرگ و میر در 23 مطالعه موردی و 274683 کارآزمایی کنترل تصادفی شناخته شد.

نودل های فوری سرشار از نمک و در نتیجه سرشار از سدیم هستند. سدیم اضافی با فشار خون بالا (فشار خون بالا) و به نوبه خود، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته مرتبط است. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2001 در مجله آمریکایی پزشکی جدید منتشر شد، بیماران مبتلا به فشار خون بالا که رژیم غذایی خاصی (غنی از میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم‌چرب با سطوح کم سدیم رژیمی داشتند) مصرف می‌کردند.

ساخته شده از آرد تصفیه شده

 بخش های غنی از مواد مغذی هسته گندم جوانه و سبوس آن است. این هر دو در طول تولید آرد تصفیه شده حذف می شوند. تنها چیزی که باقی می ماند کربوهیدرات های فاقد مواد مغذی به شکل نشاسته است. کربوهیدرات ها سطح قند خون را در بدن شما افزایش می دهند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

مصرف زیاد نودل فوری نیز می تواند خطر قند اضافی در جریان خون را افزایش دهد. بدن شما به تدریج قند اضافی را به چربی تبدیل می کند و آن را برای استفاده بعدی ذخیره می کند. این باعث چاقی می شود – یکی دیگر از عوامل خطر برای بیماری قلبی.

ممکن است حاوی سموم مضر باشد.

بیشتر نودل های فوری در طول فرآیند تولید سرخ می شوند.

ممکن است حاوی مونوسدیم گلوتامات (MSG) باشد.

 MSG یک تقویت کننده طعم است، به ویژه در غذاهای چینی، ژاپنی و کره ای محبوب است.

اگرچه FDA MSG را یک افزودنی بی خطر نامیده است، اما اثرات مضر آن هنوز مورد بحث است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.7 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز