لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

تغذیهروانشناسی و روانپزشکی

درمان طبیعی ترک سیگار

درمان طبیعی ترک سیگار

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان طبیعی ترک سیگار می تواند در ترک سیگار تاثیر مثبت و زیادی داشته باشد. در کنار سایر روش های ترک سیگار و استفاده از روش های درمان طبیعی برای ترک سیگار می توانید از متخصصان کمک بگیرید؛ اما اگر عزم راسخ داشته باشید، مهم نیست که روزانه چند نخ سیگار می کشید، ترک سیگار بسیار امکان پذیر است.

سیگار کشیدن چیزی فراتر از یک عادت بد محسوب می شود. این یک اعتیاد است و برای سلامت کلی شما بسیار مضر خواهد بود. در حقیقت، سیگار کشیدن علت اصلی مرگ قابل پیشگیری در ایالات متحده است، طبق انجمن ریه های آمریکا، سیگار کشیدن باعث یک سوم مرگ های سرطانی و یک چهارم سکته های قلبی کشنده در ایالات متحده می شود.

دلایل اصلی شروع سیگار کشیدن فشار همسالان، نمادی برای کنترل استرس یا شرایط ناخوشایند و تأثیر رسانه ها است.

نیکوتین و همچنین دودی که استنشاق و بازدم می شود، بسیاری از مشکلات سلامتی را ایجاد می کند. سیگار کشیدن می تواند منجر به بروز برخی مشکلات بهداشت تنفسی، افزایش فشار خون و ضربان قلب، ضعف سیستم ایمنی بدن، کاهش تعداد اسپرم در مردان، کاهش باروری در زنان، چرخه قاعدگی نامنظم، یائسگی زودرس و ریه و انواع دیگر سرطان شود.

 همچنین اعتقاد بر این است که افراد غیر سیگاری از تنفس در دود سیگار دسته دوم، ممکن است به عوارض جانبی سیگار کشیدن مبتلا شوند.

با بررسی اثرات سیگار کشیدن، ضروری است که افراد سیگاری برای ترک سیگار هرچه سریعتر اقدام کنند.

چگونه با درمان های طبیعی سیگار را ترک کنیم؟

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

بر اساس مراکز کنترل بیماری (CDC) منبع مورد اعتماد، تقریباً 17 از هر 100 بزرگسال در ایالات متحده سیگار می کشند. در سال 2010، از هر 10 سیگاری هفت نفر گفته اند که می خواستند سیگار را ترک کنند.

متخصصان در زمینه ترک سیگار شروع به اجرای راهکارهای شرقی مانند طب سوزنی و گیاهان دارویی کرده اند. این رویکردهای طبیعی برای ترک سیگار که از طب شرقی اقتباس شده است، نتایج امیدوار کننده ای را ارائه می دهد. نشان داده شده است که این روش ها ولع مصرف نیکوتین را مهار کرده و در غلبه بر این اعتیاد کمک می کنند.

حتی پس از ترک نیکوتین، ولع مصرف می تواند ادامه یابد. بدن انسان باید تمام آثار نیکوتین را در سیستم بدن سم زدایی کند تا ولع مصرف شما از بین برود.

برخی از درمان های طبیعی برای ترک سیگار عبارتند از:

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

شیرین بیان

شیرین بیان یک گیاه خلط آور است. حتی می تواند به شما در ترک سیگار به طور طبیعی کمک کند. طعم کمی شیرین در شیرین بیان به از بین بردن میل به سیگار کمک می کند. همچنین، سرفه سیگاری ها را تسکین می دهد.

به علاوه، این گیاه مقوی کلیه است و می تواند به تعادل سطح کورتیزول، کاهش خستگی و بازیابی انرژی کمک کند.

جویدن یک چوب کوچک ریشه شیرین بیان می تواند میل شما به سیگار را از بین ببرد. حتی می توانید چای ریشه شیرین بیان را دو یا سه بار در روز بنوشید.

اما مصرف شیرین بیان برای کسانی که دیابت، فشار خون بالا، بیماری غده فوق کلیه یا کاهش عملکرد کلیه یا کبد دارند توصیه نمی شود.

خار مریم

خار مریم به عنوان یک گیاه دارویی همچنین ممکن است به افراد در ترک سیگار کمک کند. این گیاه خواص آرام بخشی را برای کمک به مبارزه با اثرات سایشی و استرس ناشی از ترک فراهم می کند.

در حقیقت، بررسی ها نشان داده است که افراد در هنگام ترک نیکوتین، دچار اضطراب و استرس می شوند.

در یک مطالعه آزمایشی، 24 نفری که روزانه یک یا چند سیگار می کشیدند، کپسول خار مریم (450 میلی گرم) را دو بار در روز همراه با مشاوره ترک سیگار مصرف می کردند. پس از 12 هفته، از هر 24 نفر 9 نفر سیگار را ترک کردند.

با این وجود نمی توان به طور کامل به این بررسی اعتماد کرد؛ بنابراین، هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

خار مریم به صورت مایع، فله و کپسول در دسترس است. حداقل دو هفته قبل از اینکه قصد ترک آن را داشته باشید باید مصرف آن را شروع کنید.

توجه: از آنجا که این گیاه می تواند در اثر داروهای تجویز شده و بدون نسخه اختلال ایجاد کند، توصیه می شود قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنید. خار مریم برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

فلفل دلمه ای

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

فلفل کاین حساسیت دستگاه تنفسی را در مقابل دخانیات و مواد تشکیل دهنده دود، ایجاد می کند. بعلاوه، خاصیت آنتی اکسیدانی آن غشای ریه را تثبیت و به نوبه خود از بروز هر گونه آسیب ریوی جلوگیری می کند.

فلفل کاین را می توان به اشکال مختلف از جمله فلفل تازه، پودر فلفل ساییده، کپسول یا چای برای ترک سیگار استفاده کرد.

 جو دوسر سبز

جو دو سر سبز که به آن avena sativa یا جو وحشی نیز گفته می شود، یک درمان گیاهی موثر برای کمک به شما در ترک سیگار است. مطالعه ای در سال 1971 نشان داد جو دوسر سبز می تواند میل به نیکوتین را کاهش داده و علائم ترک را تسکین دهد. همچنین می تواند به سم زدایی نیکوتین در روند ترک کمک کند.

به علاوه، جو دوسر سبز دارای یک اثر آرام بخش و همچنین یک اثر مقوی بر سیستم عصبی است که می تواند برای کسانی که در تلاش برای ترک هستند بسیار مفید است.

کپسول جو دوسر سبز به راحتی در بازار موجود است. می توانید روزانه حدود 300 میلی گرم جو دوسر سبز با خیال راحت مصرف کنید، اما توصیه می شود برای دوز صحیح خود با پزشک مشورت کنید.

سنبل الطیب

 سنبل الطیب یک گیاه گلدار است که به عنوان یک مکمل گیاهی و مکمل ضد اضطراب عمل می کند و برای کمک به افراد در ترک سیگار بسیار موثر است. این گیاه دارای اثر متقابل با گیرنده های GABA در مغز شناخته شده و باعث ایجاد اثر آرام بخشی می شود. اثر آرام بخشی بر بدن همچنین به شما کمک می کند تا ولع مصرف را از بین ببرید.

به علاوه، سنبل الطیب به افراد کمک می کند تا با علائم ترک مانند تحریک پذیری، افسردگی، بی قراری و اضطراب مقابله کنند. طبق انجمن سرطان آمریکا، سنبل الطیب همچنین به افراد کمک می کند خواب راحت تری داشته باشند.

این گیاه به صورت کپسول و پودر موجود است. سن سنبل الطیب را باید تحت نظر پزشک مصرف کنید.

 گل شور

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

 گل شور با تقویت آرامش، می تواند به مبارزه با اضطراب و تحریک پذیری همراه با ترک سیگار کمک کند. همچنین برای کسانی که در طول دوره ترک بی خوابی و بی قراری را تجربه می کنند مفید است و حتی به کاهش میل به نیکوتین کمک می کند.

شما می توانید گل شور را به صورت چای یا کپسول مصرف کنید. با این حال، مانند سایر گیاهان، بهتر است این گیاه را تحت مشورت با پزشک مصرف کنید. مصرف این گیاه برای خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود.

چای سبز

رویکردهای شرقی برای ترک سیگار همچنین شامل مکمل های گیاهی است. این موارد برای کاهش هوس و علائم ترک نیکوتین مانند ناآرامی های عاطفی و تحریک پذیری مصرف می شوند. همچنین گزارش شده است که درمان گیاهی به ترمیم بافتهایی که در اثر سیگار آسیب دیده اند کمک می کند.

یکی از رایج ترین داروهای گیاهی که برای کنترل ولع مصرف استفاده می شود چای سبز است که در طول سم زدایی می تواند در طول روز میل شود. چای سبز بدن را مملو از عناصری می کند که تصور می شود میل به سیگار کشیدن را کاهش می دهد. در دوره سم زدایی غالباً از چای لوبلیا به همراه چای سبز استفاده می شود.

از آنجا که استفاده نادرست از مکمل های گیاهی می تواند برای سلامتی شما مضر باشد، توصیه می شود قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

طب سوزنی

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

در طب سوزنی سوزن های بسیار نازکی برای تحریک و بهبود جریان انرژی در مناطق خاصی از بدن قرار می گیرند. این روش بدون درد است.

منشأ طب سوزنی در میان مفاهیم دارویی سنتی چینی نهفته است. برخی از نمونه های اولیه سوزن های فلزی به 113 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

از طب سوزنی برای درمان انواع شرایط بهداشتی و پزشکی استفاده می شود بررسی ها نشان می دهد که می تواند به افراد در ترک سیگار کمک کند. علاوه بر آن، طب سوزنی به ترک سیگاری ها نیز کمک می کند. متخصصان طب سوزنی از تکنیک منحصر به فردی استفاده می کنند که در آن سوزن های ظریف در مجموعه ای از پنج نقطه طب سوزنی روی گوش قرار می گیرند تا به علائم ترک کمک کنند.

طب سوزنی همچنین هنگام بروز علائم ترک، احساس آرامش را القا کرده و لرزش را متوقف می کند. حتی تحریک پذیری و بی قراری را کاهش می دهد. به علاوه، در روند سم زدایی بدن موثر است. ممکن است به جلسات مکرر طب سوزنی طی یکی دو هفته اول نیاز داشته باشید. اما می توانید تعداد جلسات را با گذشت زمان کاهش دهید.

ماساژ گوش

 ماساژ گوش روش دیگری برای کنار آمدن با ولع مصرف نیکوتین است. گوش ها ناحیه اصلی بدن برای کمک به ترک سیگار در نظر گرفته می شوند. هنگامی که گوش ها را ماساژ می دهید، باعث تحریک نقاط طب سوزنی می شود که به نوبه خود میل به سیگار کشیدن را کاهش می دهد. انجام روزانه حدود دو دقیقه ماساژ گوش به خود کمک می کند تا هوس را کاهش دهید.

این روش های درمانی طبیعی به شما کمک می کند تا سیگار را ترک کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید که یک ساختار ذهنی قوی مهمترین چیزی است که به ترک عادت شما کمک می کند.

بعد از اینکه سیگار را با موفقیت ترک کردید، ضروری است که آسیب های ناشی از رژیم غذایی، ورزش، مدیتیشن و خواب کافی را درمان کنید.

اصلاح سبک زندگی و ترک سیگار

درمان طبیعی ترک سیگار | پزشکت

اصلاح سبک زندگی می تواند توانایی شما در ترک سیگار را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. برخی از نکات مربوط به تغییر سبک زندگی و ترک سیگار، عبارتند از:

  • هر شب خوب بخوابید.
  • روش های تنفس عمیق یا مراقبه را تمرین کنید.
  • برای کاهش استرس و ایجاد آرامش ورزش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر روز آب زیادی بنوشید.
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • از مصرف قند و کافئین خودداری کنید. هر دو می توانند اسیدیته خون و علائم ترک را افزایش دهند.
  • عوامل محرک محیطی را که باعث ایجاد هوس می شوند. به عنوان مثال، نوشیدن الکل، مشاجره با همسرتان یا مهمانی رفتن را شناسایی کنید.

کمبود آب بدن با افزایش ولع مصرف ارتباط دارد. بنابراین نوشیدن آب بیشتر می تواند از مصرف دوباره سیگار جلوگیری کند. داشتن خواب کافی شما را قادر می سازد تا با شرایط استرس زا و غالباً اجتناب ناپذیری که باعث ایجاد ولع می شوند، بهتر مبارزه کنید.

منابع:

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/top-10-natural-aids-quitting-smoking.html

https://www.healthline.com/health/copd/quit-smoking-acupuncture-herbs#Lifestyle-Changes

[advisers limit=3 online =true skill=”11 20″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز