لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ برخی تحقیقات نشان می دهد که پوشیدن لباس زیر تنگ ایده خوبی برای سلامتی شما نیست. پوشیدن و انتخاب نوع لباس زیر عمدتا یک انتخاب شخصی است. برخی ممکن است لباس کوتاه، مایو یا شلوارک را ترجیح دهند.

صرف نظر از نوع لباس زیر، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا پوشیدن یک لباس تنگ مشکی اشکالی ندارد؟

مخاطرات لباس زیر تنگ در زنان و مردان

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

 مخاطرات لباس زیر تنگ بر روی بدن به آلت تناسلی مردان بستگی خواهد داشت. لباس های زیر، به خصوص لباس های کوتاه و شلوارک، باید کاملاً متناسب باشد، اما نباید در پوست اثر خودشان را برجای بگذارند.

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که تعداد اسپرم در افرادی که لباس زیر تنگ می پوشند کمتر است، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

به نظر می رسد پوشیدن لباس زیر تنگ باعث افزایش دمای کیسه بیضه می شود (دقیقاً مانند رفتن به وان آب داغ یا قرار دادن لپ تاپ روی پا)، که بر تولید اسپرم در بدن تأثیر می گذارد.

بررسی ها نشان داده که استفاده از شلوار تنگ یا لباس زیر تنگ می تواند باعث عفونت مخمر در زنان شود. به این دلیل که رطوبت و هوا می توانند بین پوست و پارچه به دام بیفتند و محیطی برای رشد باکتری ها ایجاد کنند. یک محیط غنی از باکتری ممکن است باعث عفونت دستگاه ادراری (UTI) یا عفونت مخمری شود.

علاوه بر این، لباس زیر بسیار تنگ (به عنوان مثال لباس فرم) به طور بالقوه می تواند گردش خون را مختل کند و آن را کاهش دهد. همچنین، از آنجا که گن ها و لباس های تنگ نحوه کاربرد سختی دارند افراد ممکن است هنگام استفاده از آنها، کمتر به دستشویی بروند. از طرفی هم نگهداشتن ادرار طور منظم می تواند باعث بروز مشکلات کلیوی یا بزرگ شدن پروستات در مردان، شود.

چگونگی انتخاب لباس زیر مناسب

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

پوشیدن لباس زیر تنگ در موارد گاه به گاه مشکلی ایجاد نمی کند، بنابراین قبل از خرید لباس زیر کاملاً جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مردان
سلامت بانوان
  • لباس زیر را در مواد شوینده ضد آلرژی شستشو دهید.
  • اما لباس زیر خود را (حداقل) یک بار در روز عوض کنید تا از تجمع باکتری جلوگیری شود.
  • برای مدت طولانی از پوشیدن لباس های توری، پلی استر یا لباس کاملاً تنگ خودداری کنید.
  • هنگام ورزش سعی کنید از لباس زیر رطوبت ساز استفاده کنید که از عرق اندام تناسلی جلوگیری کند.
  • هنگام تمرین، سعی کنید لباس زیر را که کمی رطوبت دارد بپوشید، که ممکن است از تجمع و جوش زدن باکتری جلوگیری کند.
  • به جای جنس لباس زیر مصنوعی (مانند توری یا پلی استر) لباس زیر با پارچه طبیعی (مانند پنبه یا نخ) را انتخاب کنید. الیاف طبیعی به جذب ترشحات کمک می کنند. همیشه پارچه های طبیعی مانند پنبه را انتخاب کنید که به طور طبیعی رطوبت را جذب می کند.
در برخی شرایط زیر، بهتر است برای سلامت دستگاه تناسلی خود به پزشک مراجعه کنید:
  • مشکوک به عفونت های ادراری
  • سابقه عفونت های مکرر مخمری
  • مشکوک به عفونت منتقله از راه جنسی
  • درد در اندام تناسلی، سوزش یا خارش بی وقفه
  • مردانی که شک دارند تعداد اسپرم آنها کاهش یافته

7 قانون لباس زیر برای واژن سالم

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

رعایت برخی قوانین برای انتخاب لباس زیر مناسب در خانم ها می تواند در سلامت واژن آنها موثر باشد. برخی از این قوانین، عبارتند از:

پارچه های طبیعی را انتخاب کنید.

شاید این را قبلاً شنیده باشید، اما با وجود همه سبک های زیبا در پارچه های مختلف، ارزش این را دارد که دوباره بگویید: پنبه بهترین پارچه برای انتخاب لباس زیر است.

ولو، شبیه لب های صورت یک ناحیه بسیار حساس و ظریف است. ساده ترین و ملایم ترین پارچه برای لمس پوست آن پنبه است. پنبه همچنین قابل تنفس و جاذب است، که می تواند در پیشگیری از عفونت های مخمری موثر باشد از آنجا كه ترشحات واژن سالم هستند باید لباس های زیری را انتخاب کنید تا رطوبت اضافی را به آرامی جذب كند.

مواد مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس اجازه نفس کشیدن در منطقه را نمی دهند. در عوض، آنها گرما و رطوبت را به دام می اندازند و زمینه مناسبی برای ایجاد عفونت های مخمری ایجاد می کنند.

هر روز لباس زیر خود را عوض کنید.

به نظر می رسد که ما به طور معمول روزانه یک جفت لباس زیر می پوشیم و سپس آن را در لباسشویی قرار می دهیم تا شسته شود. این ممکن است همیشه لازم نباشد.

بعضی از پزشکان می گویند اگر ترشح یا عرق زیادی نداشته باشید، می توانید لباس زیر خود را دو روز یکبار تعویض کنید. اما اگر به دلیل تجمع ترشحات واژن احساس ناراحتی می کنید، می توانید بیش از یک بار در روز آنها را تغییر دهید. لباس زیر پنبه ای این مشکل را برطرف می کند و تغییر بیش از یک بار در روز اشکال ندارد.

شب بدون لباس زیر بخوابید.

 در مورد اینکه آیا بدون لباس زیر بخوابیم یا نه بحث زیادی وجود دارد. برای کسانی که واژن سالم دارند، هر دو گزینه مناسب است. برای کسانی که به طور منظم با عفونت های مخمری سر و کار دارند، این موضوع می تواند فرق کند.

خوابیدن بدون لباس زیر باعث می شود ناحیه تناسلی زنان یک شب نفس بکشد و از ایجاد رطوبت و محیط برای ساخت باکتری جلوگیری می کند. برخی از متخصصن معتقدند که ناحیه فرج مانند هر قسمت دیگر از بدن باید در معرض هوا باشد.

اگر واقعاً احساس برهنه بودن را دوست ندارید از لباس خواب گشاد استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید، اصولاً ضرر ندارد یک شبه بدون لباس زیر بمانید.

لباس های متناسب با ورزش بپوشید.

باز هم، اینکه آیا هنگام ورزش کردن بدون لباس زیر باشید یا نه، یک اولویت شخصی است. اگر شلوارکی پوشیده اید که جنس آن زیر رطوبت ساز است، می توانید از لباس زیر چشم پوشی کنید.

 شلوارک برای سلامت واژن مضر نیست.

همیشه فرض بر این بوده است که شلوارک ها نمی توانند برای سلامت مفید باشند. با این حال، هیچ بررسی نشان نداده است که استفاده از شلوارک ها باعث واژینیت مخمر (YV)، واژینوز باکتریایی (BV) یا عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) که سه مورد از اصلی ترین مشکلات زنان هستند، شوند. لباس زیر هیچ تاثیری بر روی PH، میکروکلیم پوست یا میکرو فلورا هوازی ندارد.

یک بررسی اخیر ارتباط بین شلوارک ها با UTIs، BVs و YVs را مورد بررسی قرار داده است. باز هم هیچ مدرکی را اثبات نکرده که پوشیدن شلوارک ها بتوانند منجر به این بیماری ها شوند. در عوض، آنها نتیجه گرفتند که رفتارهای جنسی و انتخاب بهداشت علت های احتمالی این شرایط هستند.

لباس زیر را با صابون ضد حساسیت بشویید.

همه انواع لباس زیر باید با ملایمت تر از بقیه لباس ها شسته  شوند. زیرا آنها برای مدت طولانی در برابر ناحیه حساس تر پوست شما قرار می گیرند. از صابون ملایم و ضد آلرژی برای شستن آنها استفاده کنید زیرا هر ماده صابونی یا شیمیایی در کنار ولو می تواند منجر به تحریک، خارش، واکنش های آلرژیک شود.

بهترین راه برای شستن لباس زیر

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

  • پس از شستشو، به مدت 30 دقیقه با حرارت کم خشک شوید.
  • لباس زیر خود را با لباس زیر دیگر اعضاء خانواده با هم نشویید.
  • در صورت ابتلا به هر گونه عفونت احتمالی، لباس زیر آلوده را با لباس زیر تمیز یا شلوار مخلوط نکنید.
  • لباس های زیر را جدا از لباس هایی که به مایعات دیگر بدن آلوده اند بشویید. در محیط بیمارستان، لباسهایی را كه آلوده شده اند (با استفراغ، خون، ادرار و غیره) جداگانه بشویید. همین کار را با لباس زیر انجام دهید، خصوصاً اگر اعضای خانواده ای دارید که در بیمارستان کار می کنند.

قبل از قرار دادن لباس زیر در ماشین لباسشویی، آب داغ و سپس مواد سفید کننده را بریزید (حدود 1/2 فنجان مواد سفید کننده تا یک حالت کامل شستشو صورت بگیرد).

هر سال لباس زیر خود را جایگزین کنید.

اما طبق موسسه Good Housekeeping، حتی لباس زیر تمیز نیز می تواند تا 10 هزار باکتری زنده را در خود داشته باشد. زیرا در آب ماشین لباسشویی باکتری وجود دارد. بعلاوه، حدود 83 درصد لباس های زیر “تمیز” تا 10 هزار باکتری را دارند. فراتر از باکتری، این احتمال وجود دارد که لباس زیر شما بتواند مدفوع را در خود نگه دارد.

سبک لباس زیر می تواند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهد. لباس های زیر می توانند نقش اصلی در احساس شما داشته باشند. در یک نظرسنجی در سراسر آمریکا توسط ShopSmart، 25 درصد از زنان نشان دادند که روحیه آنها تحت تأثیر لباس زیر “نامطبوع” یا نامناسب قرار دارد.

آنها همچنین کشف کردند که تقریبا نیمی از زنان در نظرسنجی (47 درصد) هنگام پوشیدن یک لباس زیر خاص احساس سکسی یا اعتماد به نفس بیشتری دارند. قدرت لباس زیر خود را دست کم نگیرید یا فکر نکنید که فقط به دلیل اینکه کسی آن را نمی بیند، لازم نیست عالی به نظر برسد.

سخن آخر

مخاطرات لباس زیر تنگ چیست؟ | پزشکت

پوشیدن لباس زیر تنگ می تواند ناراحت کننده باشد و در بعضی موارد ممکن است اثرات سوئی بر سلامتی شما بگذارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که پوشیدن لباس زیر تنگ ایده خوبی برای سلامتی شما نیست. پوشیدن و انتخاب نوع لباس زیر عمدتا یک انتخاب شخصی است. برخی ممکن است لباس کوتاه، مایو یا شلوارک را ترجیح دهند.

یکی از مخاطرات لباس زیر تنگ در مردان می تواند بیضه را به سمت بدن سوق دهد و باعث افزایش دما در بیضه ها شود. این در برخی تحقیقات نشان داده است که با کاهش تعداد اسپرم ارتباط دارد.

 پوشیدن لباس زیر تنگ در زنان می تواند باعث ایجاد عفونت شود و اگر باکتری ها و رطوبت در پوست گیر کنند، به طور بالقوه می تواند باعث عفونت مخمر یا عفونت ادراری شود.

در صورت امکان لباس زیر را از پارچه های طبیعی مانند نخی یا پنبه انتخاب کنید. به طور مرتب از پوشیدن لباس های فوق العاده تنگ یا موادی مانند بسیاری از بندها یا پلی استر خودداری کنید. این پارچه ها می توانند پوست ظریف اطراف ولو و آلت تناسلی را تحریک کنند.

 منبع:

https://www.healthline.com/health/womens-health/underwear-hygiene

[advisers limit=3 skill=”9″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز