لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

 درمان خانگی لکوره (ترشحات واژن)

درمان خانگی ترشحات واژن || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان های خانگی برای لکوره (ترشحات واژن) وجود دارند که خانم ها به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند. همچنین بسیاری از داروهای بدون نسخه و همچنین داروهای تجویز شده برای درمان لكوره وجود دارد. اگر باردار هستید، قبل از هرگونه درمان خانگی برای لکوره، با پزشک خود مشورت کنید.

لکوره یک مشکل بسیار شایع در میان زنان است و به ترشحاتات واژن نازک یا ضخیم، مایل به سفید یا مایل به زرد اشاره دارد که ممکن است در فواصل سیکل قاعدگی یا در دوران بارداری ایجاد شود و معمولاً از چند روز تا چند هفته ادامه دارد.

لکوره در بیشتر موارد نگران کننده ای نیست و تا زمانی که باعث تحریک، ناراحتی، بو و خارش نشود، طبیعی تلقی می شود.

با این حال، لكوره می تواند به دلیل تغییرات هورمونی، به ویژه به دلیل افزایش استروژن، ایجاد شود.

عفونت واژینال یا STD، بیش از حد، به خصوص اگر ترشحاتات زرد یا سبز و همراه با بوی نامناسب همراه باشد می تواند یکی از دلایل ترشحاتات واژن باشد.

سایر عواملی که در ترشحاتات غیرطبیعی موثر هستند، شرایط غیر بهداشتی مانند تامپونی است که بیش از حد در واژن باقی مانده و شرایطی مانند کم خونی و دیابت است. در بعضی مواقع، آسیب یا ضربه به واژن همچنین می تواند باعث لكوره شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، لكوره در بیشتر موارد جای نگرانی ندارد. با این حال، اگر ناراحتی زیادی دارید، با یک پزشک مشورت کنید.

اگر ترشحات واژن دارید، می توانید با متخصص زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

شایع ترین علل ترشحات واژن

 

 

سلامت بانوان

عفونت های قارچی از دلایل شایع ایجاد ترشحات واژن در زنان می باشد|| پزشکت

این نوع ترشحات واژن می تواند یک روند طبیعی فیزیولوژیکی باشد، یا می تواند در اثر عفونت هایی مانند واژینیت تریکومونال، کاندیدیازیس و سایر بیماری های مقاربتی ایجاد شود. به طور کلی، دلایل مختلفی برای این بیماری وجود دارد، اما شایع ترین آنها به شرح زیر است:

  • کم خونی
  • کمبود تغذیه ای
  • عفونت دستگاه ادراری
  • رابطه جنسی محافظت نشده
  • عفونت های قارچی یا باکتریایی
  • عدم رعایت بهداشت در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • سوزش واژن به دلیل قرار دادن وسایل پیشگیری از بارداری
  • هر گونه صدمه به گردن رحم یا هر قسمت دیگر از سیستم تولید مثل زنان در دوران بارداری

بیشتر بخوانیم: علت ترشحات زیاد واژن

درمان خانگی ترشحات واژن با سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان لکوره مفید تلقی می شود. حتی کمک می کند تا تعادل PH طبیعی بدن متعادل شود. همچنین، خاصیت اسیدی و ضد عفونی کننده آن به بازگرداندن کیفیت اسیدی فلور واژن و کاهش بوی واژن کمک می کند.

  • مقادیر مساوی آب مقطر و سرکه سیب خام طبیعی را مخلوط کنید. چند بار از آن به عنوان شستشوی واژن استفاده کنید.
  • همچنین می توانید روزانه یک مرتبه یک لیوان آب مخلوط شده با یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام طبیعی بنوشید.

 درمان خانگی ترشحات واژن با بذر شنبلیله

دانه شنبلیله به بهبود سطح pH واژن کمک می کند و همچنین اعتقاد بر این است که بر سطح استروژن تأثیر می گذارد. بعلاوه، دانه ها به عنوان تقویت کننده ایمنی طبیعی عمل می کنند.

  • یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، آب را صاف کرده و یک دوم قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. آن را با معده خالی بنوشید.
  • در روش دیگر، دو قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در چهار فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید. صاف کنید و اجازه دهید تا خنک شود. از این آب به عنوان شستشوی واژن سه یا چهار بار در روز استفاده کنید تا زمانی که علائم فروکش کند.

 درمان خانگی ترشحات واژن با موز

موز یکی دیگر از درمان های خانگی خوب برای بیماری لکوره است. این میوه همچنین در رفع شکایاتی مانند اختلالات گوارشی و بی حالی که می تواند همراه با مشکل باشد مفید است.

  • روزانه یک تا دو عدد موز رسیده بخورید تا به شما در کنترل لکوره کمک کند.
  • همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری آب گل موز را با دو قاشق چای خوری آب نبات پودر پالمیرا مخلوط کرده و یک بار در روز میل کنید.

این روش های درمانی را روزانه دنبال کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

درمان خانگی ترشحات واژن با انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی، معروف به آملا، دارای خواص ضد عفونی است که آن را برای سلامت واژن بسیار مفید می کند. بعلاوه، ویتامین C بالای آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

  • یک یا دو قاشق چای خوری قدرت انگور فرنگی هندی را با عسل کافی مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. این مخلوط را دو بار در روز و به مدت حدود یک هفته میل کنید.
  • گزینه دیگر این است که یک قاشق چای خوری پودر ریشه انگور خشک هندی را در یک فنجان آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف کاهش یابد. کمی شکر یا عسل اضافه کنید و هر روز صبح آن را با معده خالی بنوشید.

سعی کنید یکی از این روش های درمانی را برای نتایج مثبت به مدت یک ماه دنبال کنید.

درمان خانگی ترشحات واژن با انجیر

انجیر یک درمان خوب برای لکوره است. آنها دارای یک اثر ملین قوی هستند که به دفع سموم و مواد زائد مضر از بدن کمک می کند و به نوبه خود در کاهش لکوره موثر هستند.

دو تا سه عدد انجیر خشک را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. صبح روز بعد، انجیرهای خیس خورده را در آب مخلوط کرده و با معده خالی بنوشید.

همچنین می توانید پوست درخت انجیر و درخت موز را به میزان مساوی خرد کرده و به صورت پودر ریز درآورید. یک قاشق غذاخوری از این پودر را در دو فنجان آب مخلوط کنید. از این محلول به عنوان شستشوی واژن استفاده کنید.

برای مشاوره با پزشک زنان آنلاین در پزشکت کلیک کنید.

درمان خانگی ترشحات واژن با قره قاط

قره قاط حاوی خواص آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی است که می تواند از اتصال باکتری ها به دیواره واژن جلوگیری کرده و با مشکل لکوره مقابله کند. روزانه دو یا سه بار یک لیوان آب قره قاط شیرین بنوشید تا مشکل برطرف شود.

درمان خانگی ترشحات واژن با بامیه

مصرف بامیه در درمان لکوره مفید است. بامیه از نظر ماهیت مخاطی، به حذف مخاط از سیستم کمک می کند و در نتیجه ترشحات واژن را کاهش می دهد.

  • 100 گرم بامیه را بشویید و آنها را به قطعات کوچک برش دهید.
  • تکه های بامیه را در نیم لیتر یا حدود دو فنجان آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا آب آن به نصف کاهش یابد.
  • این محلول را صاف کرده و به سه قسمت تقسیم کنید.
  • بخشی از این محلول را همراه با مقداری عسل روزانه سه بار مصرف کنید.
  • این دارو را تا بهبود شرایط دنبال کنید.

درمان خانگی ترشحات واژن با زعفران

 

درمان خانگی ترشحات واژن با زعفران || پزشکت

 خواص ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی موجود در زعفران به درمان این اختلال کمک می کند. به علاوه، زعفران به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عمل می کند.

  1. یک قاشق چای خوری زعفران را در یک چهارم فنجان آب بجوشانید تا آب آن به یک قاشق غذاخوری کاهش یابد.
  2. این محلول را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
  3. یک قسمت را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید.
  4. این محلول را سه بار در روز و به مدت چند روز بنوشید.

درمان خانگی ترشحات واژن با یاس بنفش هندی

یاس بنفش هندی که به نام چریش یا مارگوسا نیز شناخته می شود، برای درمان بوی واژن که ممکن است با لکوره ایجاد شود، بسیار موثر است. یک مشت برگ آن را در آب بجوشانید. صاف کنید و اجازه دهید تا خنک شود. برای شستشوی ناحیه واژن به مدت چند هفته در روز استفاده کنید.

همچنین می توانید یک مشت برگ یاس بنفش هندی را در تابه تفت دهید. اجازه دهید تا خنک شوند و سپس آنها را له کنید تا پودر خوبی ایجاد شود. دو قاشق چایخوری از این پودر را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیر شود. آن را به واژن و اطراف خود بمالید. چند روز این کار را دو بار در روز انجام دهید.

درمان خانگی ترشحات واژن با انار

انار دارای خواص درمانی و دارویی قوی است که در درمان بیماری لکوره مفید است. از میوه و همچنین برگ و پوست آن می توان استفاده کرد.

یک بار در روز و به مدت یک ماه یک لیوان آب انار تازه را بنوشید.

در روش دیگر، 30 برگ انار تازه و 10 دانه فلفل سیاه را با هم خرد کنید. این خمیر را در نصف لیوان آب مخلوط و صاف کنید و آن را دو بار در روز و به مدت سه هفته بنوشید.

گزینه دیگر این است که پوست انار را خشک کرده و خرد کرده یا به صورت پودر خرد کنید. یک قاشق غذاخوری از این پودر را در دو فنجان آب مخلوط کنید. از این محلول به عنوان دوش واژینال استفاده کنید.

تغییر سبک زندگی و درمان ترشحات واژن

برای درمان این اختلال و رفع ترشحاتات واژن می توانید تغییراتی را در سبک زندگی خود رعایت کنید، از جمله:

  • سعی کنید روزانه چند ورزش سبک یا یوگا انجام دهید.
  • از مصرف غذاهای روغنی و خشک خودداری شود.
  • از قهوه، الکل و نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید.
  • از پوشیدن لباس زیر کثیف، تنگ یا مصنوعی خودداری کنید.
  • برای کمک به دفع سموم، مصرف مایعات را افزایش دهید.
  • پس از استفاده از توالت واژن خود را از جلو به عقب پاک کنید.
  • لباس زیر خود را روزی دو یا سه بار عوض کنید تا مشکل برطرف شود.
  • واژن و ناحیه اطراف آن را با آب و صابون دارویی دو بار در روز بشویید.
  • لباس زیر را روزانه با محلول آنتی بیوتیک بشویید و بگذارید زیر آفتاب خشک شود.

 اگرچه این داروهای خانگی بی خطر و موثر هستند، اما همیشه بهتر است قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک زنان آنلاین خود مشورت کنید.

حرف آخر

این اختلال تاثیری بر روی دوره قاعدگی زنان ندارد، اما يك روند طبيعي طبيعي است. اکثر خانمها قبل از پریود شدن ترشحاتات واژن سفید دارند. این ترشحاتات یک قسمت طبیعی از چرخه قاعدگی است و حاوی مایعات و سلول هایی است که از واژن ریخته می شود. این مرحله از سیکل قاعدگی، فاز لوتئال نامیده می شود که سطح هورمون پروژسترون افزایش پیدا می کند.

این اختلال جای نگرانی نیست مگر اینکه سفید، نازک و تا حدی بدون بو باشد. اگر ترشحاتات بوی بد می دهد یا همراه با درد لگن یا سایر علائم است، بلافاصله با پزشک مشورت کنید، زیرا اینها علائم عفونت است. اگر این اختلال به دلیل تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی، هیجان جنسی، بارداری اولیه و بلوغ ایجاد شود، بر سلامتی تأثیری نخواهد داشت. اگر ترشحاتات واژن زردرنگ باشد و بوی بدی داشته باشد، معمولاً به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی (عفونت مقاربتی) است. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به عوارض شدید مانند بیماری التهابی لگن (PID) و ناباروری شود.

این اختلال به طور معمول ضعف ایجاد نمی کند. ترشحاتات غیر طبیعی واژن همراه با ضعف و سایر علائم می تواند به دلیل عفونت دستگاه ادراری، بارداری، حاملگی خارج رحمی، بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم یا بیماری مقاربتی (STD) باشد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز