لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

بهترین موقعیت رابطه جنسی در بارداری

بهترین پوزیشن جنسی | پزشکت

فهرست مطالب

بهترین موقعیت رابطه جنسی در بارداری

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بهترین موقعیت رابطه جنسی در بارداری می تواند از نظر زمان، تعداد و موقعیت برگزای رابطه جنسی ویژگی های خاص خودش را داشته باشد. بدون شک رایج ترین راه باردار شدن رابطه جنسی از طریق واژن است. مرد اسپرم تخلیه و آزاد می کند که می تواند تخمک های زن را بارور کند. برای بعضی از خانم ها این اتفاق به راحتی رخ می دهد در حالی که برای برخی ممکن است زمان بر باشد. زمان و دفعات رابطه جنسی، عملکرد سیستم غدد درون ریز و سلامت کلی زن و شوهر از عواملی هستند که احتمال بارداری را تحت تأثیر قرار می دهند.

چه زمانی برای باردار شدن باید رابطه جنسی برقرار کرد؟

داشتن مقاربت بدون محافظ در حدود زمان تخمک گذاری (زمانی که تخمک از تخمدان آزاد می شود و برای ترکیب با اسپرم در دسترس است.) می تواند احتمال بارداری را افزایش دهد. برای خانم هایی که سیکل 28 روزه منظمی دارند، تخمک گذاری انتظار می رود حدود روز چهاردهم پس از آخرین قاعدگی باشد.

روز تخمک گذاری در هر دوره قاعدگی و از چرخه به چرخه دیگر، متفاوت است. از این رو، متخصصان معمولاً توصیه می کنند هر دو تا سه روز در طول ماه رابطه جنسی برقرار کنند نه اینکه منتظر تخمک گذاری باشند.

تخمک گذاری چگونه در بارداری نقش دارد؟

  • تخمک آزاد شده معمولاً 12 تا 24 ساعت زنده می ماند. اسپرم باید در این مدت تخمک را بارور کند تا باردار رخ دهد.
  • پس از آزاد شدن در بدن زن، اسپرم می تواند تا هفت روز زنده بماند. بنابراین حتی اگر فقط چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کرده باشید، ممکن است فرصت بارداری هنوز وجود داشته باشد.

احتمال بارداری در بالاترین حد زمانی است که در طی پنج روز قبل از تخمک گذاری و در روز تخمک گذاری مقاربت جنسی داشته باشید.

زمان تخمک گذاری

بهترین پوزیشن جنسی | پزشکت

شما می توانید با شمارش روزهای چرخه قاعدگی، تخمک گذاری خود را پیگیری کنید. برای پیگیری روزهای باروری از تقویم یا ماشین حساب تخمک گذاری استفاده کنید. چرخه از روز اول قاعدگی شروع می شود و یک روز قبل از شروع قاعدگی پایان می یابد. در طی تخمک گذاری، ممکن است علائم خاصی مانند افزایش درجه حرارت پایه بدن، تغییر در ترشحات واژن، حساسیت به لمس در پستان ها و گرفتگی خفیف در شکم را نیز تجربه کنید.

همچنین ممکن است از کیت های پیش بینی کننده تخمک گذاری برای تشخیص هورمون لوتئین کننده (هورمون مهمی که سیستم تولید مثل را کنترل می کند و دقیقاً قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد) در ادرار استفاده شود. این کیت ها می تواند به شما در تعیین زمان تخمک گذاری و زمان ایده آل برای مقاربت برای بهبود احتمال بارداری کمک کنند.

با این حال، ماشین حساب ها، علائم یا کیت ها به تنهایی ممکن است همیشه دقیق نباشند. بنابراین، بهتر است در طول ماه مرتباً رابطه جنسی برقرار کنید تا احتمال بارداری شما افزایش یابد.

آیا موقعیت جنسی در احتمال باردار شدن تأثیر دارد؟

برخی از کارشناسان معتقدند که موقعیت های خاص جنسی، مانند موقعیت مبلغین یا سبک سگ، ممکن است در کمک به بارداری موثر تر از سایر موقعیت ها (مانند زن در بالا یا ایستاده) باشد. اما هیچ مطالعه قطعی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

مردان با یک انزال می توان میلیون ها اسپرم آزاد کرد که برای رسیدن به تخمک داخل واژن منتقل می کنند. اسپرم رسوب یافته می تواند ظرف چند دقیقه به لوله رحمی برسد و تخمک را بارور کند.

سلامت بانوان

بنابراین، مهم نیست که طرفین از نظر جنسی چه موقعیتی داشته باشند، هنگامی که مرد به داخل واژن انزال می کند، احتمال بارداری وجود دارد.

14 موقعیت جنسی برای باردار شدن

پوزیشن های جنسی دوران بارداری | پزشکت

اعتقاد بر این است که برخی موقعیت ها نفوذ بهتر را امکان پذیر می کند و بنابراین به احتمال زیاد به بارداری زن کمک خواهند کرد. با این حال، به یاد داشته باشید که هر موقعیتی را که امتحان کنید، باید لذت بخش بوده و دردناک نباشد. از برقراری رابطه با شریک زندگی خود بدون فشار بارداری لذت ببرید. برخی از این موقعیت ها، عبارتند از:

موقعیت معکوس در رابطه جنسی

برخی افراد معتقدند این وضعیت می تواند به بارداری یک زن و شوهر کمک کند. با بالا بودن مرد و زن خوابیده به پشت، اسپرم ها ممکن است راهی آسان به گردن رحم داشته باشند و به بارداری زنان کمک کنند.

سبک سگی

این موقعیت به احتمال زیاد به نفوذ عمیق تر کمک می کند و دهانه رحم را بیشتر از موقعیت های دیگر باز خواهد کرد. حتی ممکن است باعث شود اسپرم بتواند به داخل راه پیدا کند.

مثلث درخشان

در مثلث درخشان زن به پشت خوابیده و شریک زندگی خود را روی چهار دست و پا روی چهار دست و پا دراز کرده است. با کمی بلند کردن لگن، زن ممکن است پاهایش را به دور شریک زندگی خود بپیچد. گفته می شود که این موقعیت اجازه نفوذ عمیق تر را می دهد و لگن را به سمت بالا متمایل نگه می دارد و احتمال بارداری را افزایش می دهد.

سندان

در این حالت، مرد دوباره در بالا قرار می گیرد، اما زن باید قبل از نفوذ، پاهای خود را بلند کند. این وضعیت ممکن است باعث نفوذ عمیق و کمک به ضربه به نقطه G شود، که هر دو می توانند به بارداری کمک کنند.

وضعیت Magic Mountain در رابطه جنسی

این وضعیت نوع دیگری از حالت سبک سگی است که در آن مرد به گونه ای روی زن خم می شود که سینه او بر پشت او قرار دارد. اعتقاد بر این است که این ژست باعث می شود نطفه عمیق تر و سریعتر حرکت کند. همچنین ممکن است به نقطه G برخورد کند و به ارگاسم زن کمک کند.

وضعیت قاشقی در رابطه جنسی

در این حالت زن درحالی دراز می کشد که شریک زندگی اش از پشت قرار می گیرد. لگن زن با زاویه 90 درجه متمایل است و تصور می شود که این وضعیت امکان دسترسی بهتر اسپرم را فراهم می کند.

وضعیت گاوآهن در رابطه جنسی

در این وضعیت، پاهای زن در هوا قرار دارد. شریک زندگی هنگام نفوذ، پاهایش را نگه می دارد. اعتقاد بر این است که نیروی جاذبه برای کشیدن اسپرم به پایین تر از دهانه رحم اثر می کند.

وضعیت پروانه در بارداری

زن به پشت، روی یک میز خوابیده است. شریک بین پاهایش حرکت می کند و باسن خود را بلند می کند (یا ممکن است بالش زیر لگن بگذارد). تصور می شود که به اسپرم کمک می کند تا مدت بیشتری در واژن بماند، و احتمال بیشتری برای باردار شدن را تضمین می کند.

وضعیت شکافتن بامبو در رابطه جنسی

بامبو در حال شکافتن یکی از حالت های Kamasutra است، جایی که زن یکی از پاهای خود را روی شانه های شریک زندگی بالا می برد در حالی که او روی ران او قرار دارد و از پای او برای حمایت استفاده می کند. جدا از برخورد به نقطه G، این موقعیت احتمالاً نفوذ عمیق تر و احتمال بیشتری برای باردار شدن دارد.

وضعیت گرگی

در رابطه جنسی. زن در این حالت پشت به شریک زندگی خود می ایستد. شریک کمر خود را نگه داشته و نفوذ می کند. برخی بر این باورند که این وضعیت به اسپرم ها کمک می کند تا راهی بهتر به دهانه رحم پیدا کرده و از این طریق باروری سریعتر را تضمین می کند.

وضعیت صدفی در رابطه جنسی

جدا از لذت بخشتر شدن رابطه جنسی، تصور می شود این ژست به بارداری نیز کمک می کند. زن در حالی که زانوها را خم می کند به پشت دراز می کشد و شریک زندگی در حین رابطه در حالت زانو قرار می گیرد.

وضعیت قفل

در رابطه جنسی زن در لبه مبلمان بلند نشسته و خود را با بازوها، پشت و پاهایش که به شریک زندگی خود پیچیده است حمایت می کند. تصور می شود که این وضعیت فضای و حرکت بیشتری را برای اسپرم در اختیار اسپرم قرار می دهد.

وضعیت میخ در رابطه جنسی

در این حالت، مرد به پشت دراز می کشد، در حالی که زن در بالا است. تصور می شود این موقعیت به زنان با شرکای سنگین وزن کمک می کند.

وضعیت اسفنکس در رابطه جنسی

در این وضعیت زن باید روی شکم خود دراز بکشد. یکی از پاها باید به پهلو خم شود در حالی که پای دیگر باید مستقیماً عقب باشد. سپس شریک زندگی، در حالی که وزنش روی بازوهایش است، رابطه را برقرار می کند. این موقعیت احتمالاً اجازه نفوذ و مفهوم عمیق تری را می دهد.

چند وقت یک بار باید برای بارداری رابطه جنسی برقرار کنید؟

بهترین پوزیشن جنسی | پزشکت

تعداد دفعاتی که باید برای باردار شدن رابطه جنسی داشته باشید مشخص نیست. احتمال باردار شدن می تواند به سن، ژنتیک و سلامت کلی زن و شوهر بستگی داشته باشد.

طبق یک بررسی آماری زنان بین 35 تا 39 سال که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند طی یک سال باردار می شوند. بررسی ها همچنین حاکی از آن است که حدود 10٪ تا 15٪ زوجین ممکن است در طی یک سال در بارداری مشکل داشته باشند، حتی اگر به دلیل ناباروری رابطه مکرر و بدون استفاده از کنترل بارداری داشته باشند.

 آیا روان کننده در باردار شدن تأثیر دارد؟

از روان کننده ها برای راحت تر شدن رابطه استفاده می شود .اما ممکن است روی باروری تأثیر بگذارد. بررسی ها نشان می دهد که استفاده از روان کننده ها ممکن است به اسپرم آسیب برساند، اما هیچ اثری در مورد کاهش قدرت باروری در بین زوجینی که از روان کننده استفاده می کنند، پیدا نکرده است. با این حال، برای تعیین تأثیر روان کننده های واژن بر احتمال باردار شدن، مطالعات بیشتری لازم است.

آیا دراز کشیدن بعد از رابطه جنسی به باردار شدن شما کمک می کند؟

این یک باور عمومی است که چند دقیقه دراز کشیدن درست بعد از رابطه جنسی احتمال بارداری را افزایش می دهد. اما هیچ مطالعه ای برای حمایت از این نظریه وجود ندارد. این اعتقاد از این ایده ناشی می شود که مایع منی هنگام خوابیدن در دهانه رحم و اطراف آن بیشتر می ماند، در حالی که نیروی جاذبه هنگام برخاستن می تواند آن را دور کند. میلیون ها اسپرم با هر انزال آزاد می شوند و این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از آنها در لوله رحمی قرار بگیرند.

نکاتی برای افزایش احتمال بارداری

پوزیشن های جنسی دوران بارداری | پزشکت

علاوه بر رابطه جنسی منظم، چند تغییر و شیوه زندگی می تواند احتمال بارداری شما را افزایش دهد.

  • به ارگاسم برسید. انزال توسط مرد برای باردار شدن زن ضروری است. حتی اگر زن ارگاسم نداشته باشد. با این حال، حرکت ارگاسم بعد از انزال می تواند به رانش اسپرم به سمت تخمک کمک کند.
  • سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن بر میزان استروژن در زنان تأثیر می گذارد و تخمک گذاری را مختل می کند. تک سیگار در مردان بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد .
  • از الکل خودداری کنید. مصرف زیاد الکل ممکن است چرخه قاعدگی را تغییر داده و خطر ناباروری را افزایش دهد. به همین ترتیب، مصرف الکل در مردان با کاهش سطح تستوسترون، ناتوانی جنسی و ناباروری ارتباط دارد.
  • وزن مناسب داشته باشید. اضافه وزن یا کمبود وزن ممکن است بر قدرت باروری تأثیر بگذارد. BMI خود را بررسی کنید و سعی کنید وزن ایده آل خود را پس از مشورت با یک متخصص تغذیه حفظ کنید.
  • داروهای مخدر مصرف نکنید. مصرف داروهای مخدر می تواند منجر به مسائل باروری در مردان و زنان شود. داروهای تفریحی، مانند کوکائین و ماری جوانا، همچنین ممکن است بر سطح تستوسترون تأثیر بگذارد و تولید اسپرم را مختل کند.
  • یک معاینه سلامت جنسی انجام دهید. بیماری های مقاربتی می توانند بر قدرت باروری شما تأثیر بگذارند و احتمال بارداری را کاهش دهند. بنابراین، هم شما و هم همسرتان بهتر است قبل از برنامه ریزی برای بارداری، از نظر STD یا هر مسئله مرتبط با رابطه جنسی آزمایش شوید.
  • فعال بمانید. ورزش های منظم و متوسط می توانند به حفظ سلامتی مطلوب کمک کرده و احتمال بارداری را بهبود ببخشند.

    چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

    پوزیشن های جنسی دوران بارداری | پزشکت

    رابطه جنسی منظم، همراه با یک سبک زندگی سالم، می تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد اما نمی تواند آن را تضمین کند. خانم ها در این موارد با پزشک خود مشورت کنند:

    • پریودهای نامنظم داشته یا نداشته باشند.
    • سابقه جراحی های قبلی مانند فتق داشته اند.
    • کمتر از 35 سال سن دارند و بیش از یک سال است که قصد باردار شدن دارند.
    • بیش از 35 سال سن دارند و حتی بعد از شش ماه رابطه جنسی منظم و بدون محافظت باردار نشده اند.
    • مشکلات باروری مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا آندومتریوز داشته، و تعداد اسپرم در همسر شما پایین است.

    یک سبک زندگی سالم داشته باشید و برای افزایش احتمال بارداری به توصیه های پزشک خود عمل کنید. همانطور که گفته شد، برای زمان و چگونگی رابطه جنسی برای بارداری برنامه ریزی نکنید. خودتان باشید و از فعالیت لذت ببرید تا اینکه نگران موقعیت های جنسی ایده آل برای بارداری باشید. زیرا بررسی ها نشان می دهد که آنها تأثیر واقعی بر احتمال بارداری شما ندارند.

    اگر حتی پس از تلاش باردار نیستید، نگران نباشید و استرس نداشته باشید. با پزشک خود مشورت کرده و توصیه های او را دنبال کنید.

    منبع:

     https://www.momjunction.com/articles/sex-positions-to-help-you-get-pregnant_00385735/

    [advisers limit=3 skill=”9″]

    همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

    به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

    0 / 5. تعداد رای ها: 0

    هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

    0

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز