لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان زگیل تناسلی، در شرایطی که منجر به درد شود، ضروری است، وگرنه به طور کلی، زگیل های تناسلی همیشه به درمان نیاز ندارند. بررسی ها نشان می دهد داروهای مختلف گیاهی می توانند زگیل های تناسلی را درمان کنند. با این حال، شواهد محدودی در مورد استفاده از آنها وجود دارد و درمان های پزشکی به طور معمول برای درمان زگیل به خوبی عمل می کنند. اما به نظر می رسد برخی از روش های درمانی، از جمله برخی از درمان های خانگی، ممکن است به طور موقت زگیل های دستگاه تناسلی را از بین ببرند.

خود ویروس با سرطان دهانه رحم و برخی دیگر از سرطان ها در ارتباط است. اما زگیل های تناسلی خود باعث سرطان نمی شوند. علاوه بر این، همه افراد مبتلا به عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی به زگیل تناسلی مبتلا نمی شوند.

در این مقاله، برخی از درمان های خانگی را بررسی می کنیم که می تواند در موارد زگیل های تناسلی به شما کمک کند. ما همچنین برخی از تغییر سبک زندگی که ممکن است بر این شرایط تأثیر بگذارند را بررسی می کنیم.

از آنجا که زگیل های تناسلی حتی پس از برداشتن جراحی، نیز ممکن است برگردند و دوباره عود کنند، درمان های خانگی هنگام استفاده از آنها در کنار درمان های پزشکی استاندارد می توانند بسیار موثر باشند.

توجه به این نکته مهم است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) داروهای جایگزین و مکمل ها را تایید نمی کند. افرادی که مایل به استفاده از این روش های درمانی است ابتدا باید درمورد آن با پزشک خود مشورت کند. حتی همیشه باید مکمل ها را از منابع معتبر خریداری کند.

اگر علائم زگیل تناسلی را تجربه می‌کنید، بهتر است از متخصص آنلاین در پزشکت کمک بگیرید.

درمان های خانگی زگیل تناسلی

درمان های خانگی زیر ممکن است باعث بهبود زگیل های تناسلی شوند. اما ویروس زمینه ای را درمان نمی کنند.

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز ممکن است در درمان زگیل های تناسلی تا حدودی موثر باشند. یک بررسی در سال 2015 استفاده از یک نوع خاص از عصاره چای سبز به نام sinecatechins را بررسی کرد. عصاره چای سبز بهتر از دارونما عمل می کند. تقریباً به اندازه درمان های محلی موضعی در پاکسازی زگیل های تناسلی موثر است.

در مقایسه با روش های درمانی استاندارد، افراد نیازی به شستن عصاره چای سبز از روی پوست خود قبل از استفاده مجدد از آن ندارند.

روغن درخت چای

درمان زگیل تناسلی | پزشکت

مدتی است که مدافعان طب سنتی از روغن درخت چای برای درمان انواع بیماری های پوستی استفاده می کنند. خواص ضد میکروبی آن ممکن است از شدت برخی ویروس ها، از جمله ویروس های ایجاد کننده زگیل، بکاهد. روغن درخت چای برای استفاده با زگیل های تناسلی به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. اما شواهد محدود نشان می دهد که ممکن است زگیل های سایر مناطق بدن را درمان کند.

یک مثال در یک بررسی موردی قدیمی از سال 2008 است که جزئیات استفاده موفقیت آمیز از روغن درخت چای را برای معالجه کودک مبتلا به زگیل روی دست توضیح می دهد. نویسندگان اظهار داشتند که نتایج مثبت آنها ممکن است به این معنی باشد که روغن درخت چای می تواند زگیل های ناشی از عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی را نیز درمان کند.

یک بررسی جدیدتر در سال 2012 گزارش داد که روغن درخت چای می تواند با درمان کمک مولاسکوم کانتاجیوسویم، نوع دیگری از بیماری پوستی ویروسی است.

از آنجا که روغن درخت چای می تواند پوست را بسوزاند، افراد باید قبل از امتحان آن با پزشک یا متخصص داروهای گیاهی مشورت کنند.

فندق جادوگر

از فندق جادوگر ممکن است برای درمان زگیل های تناسلی استفاده شود. زیرا بررسی ها نشان می دهد که می تواند با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی مقابله کند.

فندق جادوگر مانند روغن درخت چای یک داروی محبوب برای مشکلات مختلف پوستی است. عوارض ناشی از آن نسبتا خفیف بوده، بنابراین بعید است پوست حساس را تحریک کند. با این حال نباید از آن در غشای مخاطی، از جمله داخل واژن یا مقعد استفاده شود.

یک بررسی در سال 2014 نشان داد که فندق جادوگر ممکن است در مبارزه با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی نوع 16 موثر باشد، که یکی از انواع عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی است که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شود.

برای درمان زگیل تناسلی با متخصص آنلاین در پزشکت کلیک کنید.

درمان زگیل تناسلی با سیر

درمان زگیل تناسلی | پزشکت

 بررسی ها نشان می دهد که استفاده از عصاره سیر بر روی زگیل ها می تواند به پاکسازی آنها کمک کند. عصاره سیر را مستقیماً روی زگیل ها بمالید. همچنین می توانید گازهای استریل را در مخلوطی از سیر و روغن خیس کرده و روی زگیل قرار دهید.

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

سرکه سیب ممکن است زگیل دستگاه تناسلی را در خانه درمان کند. این دارو مشابه داروهای تجویزی است که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می کنند. می توانید پنبه یا گاز را در سرکه سیب خیس کنید و آن را به زگیل ها بمالید.

فولات و B-12

ارتباطی بین فولات و کمبود B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV وجود دارد. مصرف یک مکمل مولتی ویتامین یا فولات و B-12 ممکن است به بدن شما کمک کند تا با عفونت HPV مقابله کرده و زگیل ها را از بین ببرد.

تغییر سبک زندگی

از آنجا که عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی یک عفونت مقاربتی (STI) هستند، افراد مبتلا به ویروس باید اقداماتی را برای کاهش خطر انتقال ویروس انجام دهند. یکی از راهکارها این است که هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود. با این حال، عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی اغلب نواحی را که تحت پوشش کاندوم نیستند را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین حتی در صورت استفاده از کاندوم نیز به راحتی قابل انتقال است.

برخی شواهد نشان می دهد که تغییرات رژیم غذایی، ممکن است علائم زگیل تناسلی را بهبود بخشد. طبق یک بررسی صورت گرفته در سال 2015، سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی و کلم، ممکن است توانایی پیشگیری از رشد زگیل های تناسلی را داشته باشند. این سبزیجات حاوی مولکولهایی هستند که بدن آنها را به مواد شیمیایی متابولیزه می کند که ممکن است به عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی حمله کنند.

چه موقع برای درمان زگیل باید به پزشک مراجعه کرد؟

درمان زگیل تناسلی | پزشکت

عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس جدی است که به گلو، دهانه رحم و برخی دیگر از سرطان ها مرتبط است.

همه افراد مبتلا به عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی دچار زگیل تناسلی نمی شوند، اما بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی، عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی دارند.

افرادی که در ناحیه تناسلی یا اطراف آن دچار زگیل یا زخم دیگری می شوند باید به پزشک مراجعه کنند. تشخیص زودهنگام آن می تواند درمان مناسب را تضمین کند. این احتمال وجود دارد که چیزی که شبیه زگیل های تناسلی است علائم بیماری دیگری مانند تبخال یا عفونت باکتریایی باشد. فقط یک پزشک می تواند به طور قطعی زگیل را تشخیص دهد.

افراد مبتلا به اچ آی وی و سایر بیماری هایی که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند ممکن است زگیل های تناسلی شدیدتری را داشته باشند. افراد مبتلا به زگیل تناسلی باید آزمایش سایر عفونت های مقاربتی را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانیم: زگیل تناسلی در کودکان

درمان های پزشکی زگیل تناسلی

روش های درمانی زگیل تناسلی معمولاً موثر است. آنها می توانند ظاهر زگیل و طول هر شیوع را کاهش دهند. با این حال، دارو، ویروس زمینه ای را از بین نخواهد برد. ویروس به زندگی خود در بدن ادامه می دهد تا شیوع آن در آینده امکان پذیر باشد.

کرم برای رفع زگیل تناسلی

یکی از این دو کرم  podofilox یا imiquimod  که مستقیماً روی زگیل ها استفاده می شود می تواند موثر باشد. فرد قبل از استفاده از این داروها باید با پزشک مشورت کند و در صورت بارداری نباید از آنها استفاده شود.

کرم سوم، که از طریق نسخه نیز در دسترس است، سینکاتکین ها است. سینکاتکین ها یک کرم عصاره چای سبز است که برای زگیل های تناسلی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)است. سایر فرمولاسیون های چای سبز ممکن است بدون نسخه باشد.

همچنین یک پزشک می تواند زگیل ها را از طریق فرایندی به نام سرما درمانی منجمد کند. با این وجود ممکن است زگیل های موجود به طور دائمی از بین بروند. سرما درمانی ممکن است به چندین جلسه درمانی نیاز داشت.

برداشتن زگیل با جراحی نیز ممکن است و معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود. جراحی، در یک جلسه درمان زگیل را برطرف می کند.

همچنین پزشک می تواند یکی از دو روش درمانی موضعی را برای تسریع در برداشتن زگیل ها اعمال کند. با توجه به قدرت این روشهای درمانی، فقط در مطب پزشک قابل استفاده هستند.

برخی از درمان های تجربی، از جمله درمان با داروی اینترفرون، ممکن است به افرادی که سایر درمان ها برای آنها موثر نیست، کمک کند.

بیشتر بخوانیم: پودوفیلین برای زگیل تناسلی

سخن آخر

زگیل های تناسلی گاهی اوقات بدون درمان از بین می روند. با این وجود تشخیص زگیل از عفونت ایجاد کننده آن ضروری است.

عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک بیماری مادام العمر و غیرقابل درمان است. حتی وقتی زگیل های تناسلی ناپدید می شوند، چه به دلیل درمان باشد و چه به خودی خود، باز هم فرد عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی خواهد داشت. این بدان معنی است که آنها می توانند دوباره به زگیل های تناسلی مبتلا شوند و ممکن است ویروس را به شرکای جنسی منتقل کنند.

 توجه داشته باشید خلاص شدن از شر زگیل تناسلی خارجی به این معنی نیست که دیگر عفونت ندارید. HPV هم می تواند باعث زگیل های تناسلی و هم سرطان دهانه رحم شود، اما این وضعیت به ندرت دیده می شود. حتی ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشید. برای زگیل های خود به پزشک مراجعه کنید.

ویروسی که می تواند باعث زگیل تناسلی شود می تواند برای مدت طولانی در بدن شما خاموش بماند. بنابراین اگر زگیل های خود را درمان کنید و از شر آنها خلاص شوید، ممکن است دوباره برگردند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز