لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

زگیل تناسلی در کودکان

زگیل تناسلی در کودکان | پزشکت

فهرست مطالب

زگیل تناسلی در کودکان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی در کودکان شود. هم دختران و هم پسران می توانند از طریق تماس پوست به پوست عفونت HPV را منتقل کرده و منتقل کنند. واکسیناسیون فرزند شما در نوجوانی می تواند از سرطان های مربوط به HPV در بزرگسالی جلوگیری کند.

بیش از 200 نوع HPV بر اساس توالی DNA شناسایی شده است. در حالی که برخی از اینها HPV های کم خطر هستند که باعث بیماری نمی شوند یا ممکن است زگیل ایجاد نکنند، HPV های پرخطر شامل HPV 16،18،31،33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، 66، و 68 ممکن است باعث زگیل و چندین نوع سرطان در زندگی بعدی شود. اکثر سرطان های مرتبط با HPV توسط HPV 16 و HPV 18 ایجاد می شوند. این پست را بخوانید تا با علل، علائم، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری از عفونت HPV در کودکان آشنا شوید.

علل و عوامل خطر HPV در کودکان

اگرچه HPV یک عفونت مقاربتی (STI) است، اما می تواند از طریق راه های غیر جنسی نیز منتقل شود. کودکان ممکن است به روش های زیر به عفونت HPV مبتلا شوند:

مادران مبتلا به عفونت HPV می توانند آن را در هنگام زایمان طبیعی یا حتی قبل از آن به کودک منتقل کنند.

  • استفاده از حوله هایی که توسط فرد آلوده استفاده می شود.
  • عفونت HPV تناسلی در کودکان ممکن است در هنگام تعویض پوشک رخ دهد، یعنی می تواند از دست افراد مبتلا به HPV منتقل شود.
  • تماس پوست به پوست مانند تماس دست به دست می تواند HPV را منتقل کند و ایجاد بریدگی روی پوست ممکن است خطر را افزایش دهد.
  • ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی پس از پیوند یا شرایط دیگر مانند HIV/ AIDS، می تواند خطر عفونت HPV را در کودکان افزایش دهد.

نوجوانانی که در سنین پایین فعالیت جنسی دارند ممکن است در معرض خطر بیشتر HPV قرار بگیرند. در برخی موارد، سوء استفاده جنسی نیز می تواند یک عامل خطر برای کودکان باشد. یک معاینه پزشکی برای شناسایی علت دقیق توصیه می شود زیرا کودکان می توانند به روش های دیگر به HPV از جمله زگیل تناسلی مبتلا شوند.

علائم عفونت ویروس پاپیلومای انسانی

زگیل تناسلی در کودکان | پزشکت

زگیل ها که برجستگی های کوچک، گوشتی و غیر سرطانی روی پوست هستند، علائم شایع عفونت HPV هستند. با این حال، بسیاری از کودکان می توانند بدون علامت باشند. موارد زیر انواع مختلف زگیل است. زگیل های تناسلی ممکن است به صورت برجستگی های ریز و شبیه گل کلم، ضایعات صاف یا برجستگی های کوچک ساقه مانند ظاهر شوند. پسران ممکن است در کیسه بیضه، آلت تناسلی یا اطراف مقعد زگیل تناسلی داشته باشند، در حالی که دختران در ناحیه فرج، دهانه رحم، واژن یا در ناحیه مقعدی متوجه این بیماری شوند. اگرچه ممکن است برخی از کودکان دچار خارش و حساسیت شوند، اما زگیل تناسلی به ندرت باعث درد و ناراحتی می شود.

  • زگیل های معمولی، زائده های برجسته ای هستند که اغلب روی دست و انگشتان ظاهر می شوند. آنها می توانند دردناک بوده و باعث خونریزی شوند.
  • زگیل های کف پا سخت و دانه دانه هستند و معمولاً روی پاشنه و توپ پا ظاهر می شوند. اینها اغلب باعث ناراحتی می شوند و درمان آنها ممکن است مشکل باشد.
  • پاپیلوماتوز تنفسی مکرر یک اختلال نادر است که با رشد کوچک و شبیه زگیل در مجاری هوا به دلیل HPV مشخص می شود. آنها معمولاً در جعبه صدا (حنجره) دیده می شوند و پاپیلوماتوز حنجره نامیده می شوند.
  • زگیل های صاف ضایعات مسطح یا ضایعات کمی برجسته هستند. اگرچه ممکن است زگیل های صاف در هر نقطه از بدن ظاهر شوند، اما کودکان تمایل دارند که این زگیل ها را در صورت و گاهی در دست ها و بازوها ایجاد کنند.
  • زگیل های تناسلی در کودکان ممکن است نیاز به ارزیابی بالینی داشته باشند زیرا احتمال سوء استفاده جنسی وجود دارد. اگر HPV به سرطان تبدیل شود، علائمی مانند درد، خونریزی یا تورم غدد اغلب مشاهده می شود. با این حال، در کودکان نادر است.

عفونت HPV چه سرطان هایی را ایجاد می کند؟

زگیل تناسلی در کودکان | پزشکت

عفونت HPV می تواند انواع خاصی از سرطان ها را دهه ها یا سالها پس از عفونت ایجاد کند. است وجود دارد هیچ راهی برای پیش بینی که ممکن است به سرطان مرتبط HPV-توسعه. با این حال، عفونت HPV طولانی مدت از انواع پرخطر ممکن است باعث ایجاد سرطان در دهانه رحم، دهان و حلق، واژن، فرج، آلت تناسلی و مقعد شود، قسمت هایی از بدن که HPV سلول ها را در آن آلوده می کند.

به گفته موسسه ملی سرطان، HPV باعث می شود:

  • 90 درصد سرطان مقعد
  • بیشتر سرطان های گلو
  • 75 درصد سرطان واژن
  • 70 درصد سرطان های فرج
  • تقریباً همه موارد سرطان دهانه رحم
  • بیش از 60 درصد سرطان آلت تناسلی

بر اساس داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه 3 درصد از سرطان ها در زنان و 2 درصد از سرطان ها در مردان ناشی از انواع HPV پرخطر در ایالات متحده است. تقریباً 45000 سرطان جدید در قسمتهایی از بدن که HPV شایع است مشاهده می شود و در این میان، 36000 مورد آن ناشی از HPV است.

علاوه بر این، تقریباً 5 درصد از تمام سرطان ها در سراسر جهان توسط HPV ایجاد می شوند. سالانه 570،000 زن و 60،000 مرد مبتلا به سرطان های مربوط به HPV می شوند.

تشخیص عفونت HPV در کودکان

زگیل تناسلی در کودکان | پزشکت

آزمایش خون برای تأیید HPV در کودکان م aren’tثر نیست. با این حال، ظاهر زگیل می تواند در تشخیص کمک کند. آزمایشات HPV DNA می تواند به شناسایی مواد ژنتیکی HPV در نمونه ها کمک کند.

آزمایش های دیگر مانند آزمایش پاپ که شامل جمع آوری نمونه از دهانه رحم برای معاینه میکروسکوپی و کولپوسکوپی است که از ابزارهایی با نور برای مشاهده دهانه رحم استفاده می کند، ممکن است در سنین بعدی انجام شود. استفاده از محلول سرکه ممکن است به مشاهده بهتر سلولهای غیرطبیعی در کولپوسکوپی کمک کند.

درمان HPV در کودکان

درمان های زیر برای زگیل در کودکان انجام می شود.

داروهای موضعی: کرم Imiquimod برای درمان زگیل در کودکان تجویز می شود. این مورد برای زگیل های تناسلی نیز تأیید شده است. این باید در هر شب متناوب، یعنی سه روز در هفته اعمال شود و صبح شسته شود.

انجماد با نیتروژن مایع: متخصص پوست ممکن است نیتروژن مایع را روی زگیل ها بمالد تا آنها را منجمد کند. این ممکن است باعث تحریک، ناراحتی یا درد پوست برای یک یا دو روز شود.

توصیه می شود به دنبال مراقبت های پزشکی و دریافت داروهای تجویزی برای کودکان باشید. استفاده از اسیدها یا هرگونه مواد شیمیایی دیگر روی زگیل در خانه توصیه نمی شود. داروهای تأیید نشده ممکن است خطر تغییرات غیر طبیعی در زگیل ها را افزایش دهد.

واکسن HPV در کودکان

زگیل تناسلی در کودکان | پزشکت

واکسن های HPV می توانند بیش از 90 درصد از گناهان مربوط به سرطان HPV را در مراحل بعدی زندگی محافظت کنند. واکسیناسیون ممکن است از سرطان دهانه رحم، سرطان واژن و سرطان فرج در دختران و سرطان مقعد و زگیل تناسلی در دختران و پسران جلوگیری کند و همچنین ممکن است از برخی سرطان های گلو و دهان که با عفونت HPV مرتبط هستند جلوگیری کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه واکسن HPV برای نوجوانان، هر دو پسران و دختران، در سن 11 یا 12. آنها می توانند دریافت دو دوز واکسن HPV شش تا 12 ماه از هم جدا. با این حال، واکسیناسیون را می توان از نه سالگی شروع کرد.

فقط دو دوز برای کودکانی که از 9 سالگی تا 14 سالگی واکسن دریافت می کنند توصیه می شود. نوجوانان و جوانان که دیرتر شروع می کنند، 15 تا 26 سالگی، به سه دوز واکسن نیاز دارند. سه نوبت برای کودکان دارای سیستم ایمنی ضعیف و کسانی که واکسن دریافت می کنند با فاصله کمتر از 5 ماه مورد نیاز است.

بهتر است قبل از قرار گرفتن در معرض HPV واکسینه شوید تا از HPV محافظت شود زیرا واکسنها سود کمتری دارند و ممکن است خطر عفونت HPV جدید را در بزرگسالان افزایش دهند.

توصیه آخر 

عفونت HPV ممکن است سالها مورد توجه قرار نگیرد زیرا اکثر کودکان ممکن است دچار زگیل نشوند. اگر زگیل در دستان کودکتان یافت شد، می توانید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید زیرا می تواند در ناحیه تناسلی و سایر قسمت های بدن پخش شود. هرگز از واکسیناسیون فرزند خود و آموزش جنسی مناسب برای نوجوانان دریغ نکنید تا از HPV و عوارض مربوط به آن در آینده جلوگیری کنید. در صورت بروز هر گونه علائم بیماری بهتر از متخصصین پزشکی، به خصوص در زمینه های بیماری عفونی مشاوره بگیرید. خدمات مشاوره آنلاین پزشکی در پزشکت با ارائه خدمات مشاوره تلفنی و فوری در زمینه های بیماری های مقاربتی و عفونی می تواند مشکل شما در زمینه دستیابی به پزشک با تجربه در زمینه بیماری های جنسی را کاهش دهد. پس برای مشاوره با درمانگران با تجربه در این زمینه همین الان اقدام کنید.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/hpv-in-children-causes-symptoms-treatment_00767096/

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز