لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

گربه چه مدت می‌تواند تنها بماند؟

گربه خانگی تنها|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


آیا مجبور هستید که گربه خانگی خود را برای مدتی در خانه تنها بگذارید؟ این مقاله از پزشکت را بخوانید تا درباره مهم ترین عواملی که باید هنگام تنها گذاشتن یک گربه خانگی آنها را در نظر بگیرید، بعلاوه مدت زمانی که یک گربه خانگی می‌تواند به تنهایی در خانه بماند، بیشتر بدانید. به طور کلی تنها ماندن حیوانات خانگی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

احتمالاً دوست دارید همیشه در خانه بمانید و گربه خانگی خود را در آغوش بگیرید. با این حال در مورد مسئولیت‌های انسانی که باید به آنها توجه کنید، وضعیت همیشه اینطور نخواهد بود. بالاخره فردی باید غذای گربه خانگی‌تان را بر روی میز بگذارد! بنابراین ممکن است از خود بپرسید که تا کی می‌توانید یک گربه خانگی را تنها بگذارید؟ در هنگام تنها ماندن گربه کدام عوامل را باید در نظر گرفت؟ آیا می‌توان وقتی که نیستید، بچه گربه‌تان را بیرون از خانه بگذارید؟ در مورد فعالیت بدنی یا تنهایی در خانه چطور؟ ما به تمام این سوالات و موارد دیگر در این مقاله از پزشکت پاسخ داده‌ایم.

تا کی می‌توان گربه خانگی را تنها گذاشت؟

احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا می‌توانید گربه خانگی خود را در حین کار تنها بگذارید؟ آخر هفته یا زمانی که در تعطیلات هستید چطور؟ یک گربه خانگی چه مدتی را می‌تواند تنها باقی بماند؟ به علت عدم تحقیق در مورد این موضوع، هیچ پاسخ قطعی برای این سوالات وجود ندارد.

پاسخ به این سوال، به چند علت چندان واضح نیست. به طور کلی گربه‌ها به عنوان موجوداتی مستقل شناخته می‌شوند. اما با این حال، آنها اهلی هستند و احتمالاً به اندازه سگ‌ها یا حتی ما انسان‌ها به محبت نیاز دارند. برخی از نژادهای گربه ممکن است بهتر از بقیه برای تنها ماندن مناسب باشند، اما در نهایت هر گربه باید به عنوان حیوانی منحصر به فرد در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، سن، وضعیت سلامتی، شخصیت، سابقه نگهداری، میزان فعالیت، محیط و وجود سایر حیوانات خانگی نیز بر مدت زمانی که می‌توانید گربه خانگی‌تان را تنها بگذارید، تأثیر دارند. در نهایت، هر گربه در مورد اینکه چقدر می‌تواند تنها نگهداری شود، با دیگر گربه‌ها متفاوت خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با رژیم غذایی گربه، مقاله گربه ها چقدر غذا می خورند را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: استرس در حیوانات خانگی 

برای اینکه بفهمید چه مدت می‌توانید با خیال راحت گربه خانگی‌تان را در خانه تنها بگذارید، توصیه می‌کنیم موارد زیر را انجام دهید:

  • زمانی که باید خانه را ترک کنید، سعی کنید هر بار کمی بیشتر از حیوان خانگی‌تان دور بمانید و واکنش گربه خانگی خود را زیر نظر بگیرید.
  • وقتی برای اولین بار شروع به تنها گذاشتن گربه خانگی‌تان کردید، برای مدت طولانی از حیوان دور نمانید. حداکثر 30 دقیقه، زمان خوبی برای تنها گذاشتن یک بچه گربه یا گربه جدید در خانه است.
  • در صورتی که متوجه شدید که رفتار گربه‌ خانگی‌تان تغییر پیدا کرده است یا نشانه‌های اعتراض آشکاری از خود نشان می‌دهد، در واقع حداکثر زمان تحمل آن‌ها را پیدا کرده‌اید. سعی کنید زمانی را که گربه شما باید به تنهایی سپری کند، کمتر از آن میزان باشد.

در حالی که تعداد ساعاتی که یک گربه خانگی می‌تواند تنها بماند، ممکن است متفاوت باشد، کارشناسان توصیه می‌کنند که هرگز گربه خانگی‌تان را به تنهایی برای بیش از 24 ساعت رها نکنید. اگر می خواهید گربه خانگی خود را برای مدت طولانی رها کنید، گزینه‌های جایگزین برای تنها گذاشتن گربه خانگی‌تان را بررسی کنید.

در صورت نیاز، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با متخصص دامپزشکی صحبت کن.

دامپزشکی

تنها ماندن گربه در خانه || پزشکت

کدام نژاد گربه تنهایی را بهتر تحمل می کنند؟

برخی از نژادهای گربه ممکن است برای تنها ماندن مناسب تر از بقیه باشند. طبق گفته DPVHS، نگهداری از نژادهای گربه زیر به طور کلی آسان است و حیواناتی خوش رفتار هستند و بنابراین ممکن است برای تنها ماندن مناسب تر باشند. این نژاد‌ها عبارت‌اند از:

  • Ocicat
  • مین کون
  • آبی روسی
  • پرشین کت
  • اسکاتلندی فولد
  • وایرهیر آمریکایی
  • مو کوتاه آمریکایی
  • گربه جنگلی نروژی

به خاطر داشته باشید، گربه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و فقط به این علت که در یکی از گروه‌های بالا قرار می‌گیرند، به این معنی نیست که لزوماً می‌توانند ساعت‌ها بدون شما تنها سپری ‌کنند.

مطالعه بیشتر:نژادهای گربه با چشمانی درشت

عوارض تنهایی در گربه چیست؟

هر گربه‌ای نسبت به تنها ماندن واکنش متفاوتی خواهد داشت. برخی از آنها از آزادی لذت خواهند برد و شاید حتی از زمانی که شما دور از حیوان هستید، لذت ببرند. دیگر گربه‌ها ممکن است متوجه غیبت شما نشوند. برخی از گربه‌ها ممکن است که از تنهایی رنج ببرند، این مسئله به خصوص اگر حیوان برای مدت طولانی تنها بماند، صادق خواهد بود.

برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد واکنش گربه خانگی‌تان در زمانی که از حیوان دور هستید، موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • استفاده از دوربین حیوان خانگی: شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه گربه خانگی خود را در حالی که در خانه تنها است، تماشا کنید.
  • وقتی به خانه برگشتید، علائم فعالیت حیوان را بررسی کنید. آیا تخت گربه خانگی شما هنوز گرم است؟ یا اثاثیه را پاره کرده‌اند؟
  • به دنبال تغییراتی در رفتار، استفاده از جعبه بستر، اشتها یا عادات نظافت گربه خانگی خود باشید. این موارد می‌توانند نشانه‌ای از این مسئله باشند که گربه خانگی شما از تنهایی رنج می‌برد یا در غیر این صورت با تنها ماندن مشکل دارد.
  • مراقب علائم هشدار دهنده اضطراب جدایی باشید. وجود چنین علائمی می‌تواند نشان دهنده بروز مشکل برای حیوان خانگی شما باشد.

آیا می توان گربه را در خانه تنها گذاشت؟

هنگامی که گربه خانگی خود را برای یک دوره زمانی در خانه تنها می‌گذارید، باید شش عامل مهم زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که حیوان خانگی شما در زمانی که شما دور هستید به خوبی با شرایط کنار می‌آید.

بررسی غذا و آب

به طور کلی، گربه خانگی شما زمانی که دور از حیوان هستید، به همان اندازه که وقتی شما در خانه هستید به غذا نیاز دارد. بسته به اینکه گربه خانگی شما به چه غذایی عادت کرده است، می‌توان از غذای خشک یا کنسرو شده استفاده کرد. وقتی غذای کنسرو گربه را بیرون می‌گذارید، آن را خنک نگه دارید تا از خطر فاسد شدن آن جلوگیری شود.

برای مثال می‌توانید این کار را با گذاشتن یک بسته یخی و خنک زیر ظرف غذا انجام دهید. معمولاً صاحبان حیوان خانگی خیلی زود متوجه می‌شوند که آیا حیوان خانگی‌شان تمام غذایی را که به آنها داده می‌شود، می‌خورند یا مقداری را برای دفعه بعد که گرسنه می‌شوند، ذخیره کرده‌اند. اگر هنوز این مسئله را نمی‌دانید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

برای وعده غذایی بعدی به گربه خانگی خود دو برابر مقدار معمول غذا بدهید. اگر وقتی حیوان سیر شد، دست از غذا خوردن برداشت، تبریک می‌گوییم! شما فقط می‌توانید تمام مواد غذایی مورد نیاز گربه خانگی خود را در زمان غیبت خود در یک کاسه قرار دهید.

اگر گربه خانگی شما به خوردن غذا ادامه می‌دهد، یک دستگاه خودکار غذا تهیه کنید که غذای گربه خانگی را در وعده‌های مناسب و در زمان‌های تعیین‌شده تامین کند. همچنین فراموش نکنید که برای مدتی که دور هستید، آب تمیز و کافی برای حیوان خانگی‌تان تهیه کنید.

در حالت ایده آل، چند کاسه آب را در مکان‌های مختلف در سرتاسر خانه برای گربه خانگی خود قرار دهید.

مطالعه بیشتر: بیماری های گربه خانگی

بهداشت جعبه بستر

این مورد ممکن است که نادیده گرفته شود. اما گربه‌ها به یک جعبه بستر تمیز نیاز دارند. اگر از تمیز کردن ظرف بستر برای مدت طولانی خودداری کنید، گربه‌ها ممکن است خارج از جعبه به دستشویی بروند. به طور کلی توصیه می‌کنیم که اجازه ندهید حیوان خانگی‌تان به این نقطه برسد. سعی کنید که به صورت روزانه جعبه بستر را تمیز کنید.

ایمنی

بر کسی پوشیده نیست که گربه‌ها می‌توانند خود را درگیر انواع مشکلات کنند. برای پیشگیری از موقعیت‌های خطرناک، موارد زیر را در نظر بگیرید:

از یک دوست یا همسایه بخواهید که هر از چند گاهی خانه را بررسی کند تا مطمئن شوید که گربه خانگی شما به جایی گیر نکرده، و یا در جایی گیر نیفتاده یا دچار مشکل نشده است.

در مواقع اضطراری، اطلاعات تماس دامپزشک حیوان خانگی خود را در جایی قابل مشاهده بگذارید. در صورتی که این احتمال وجود دارد که گربه خانگی شما خودش به بیرون برود و فرار کند، یک ردیاب GPS را به قلاده یا مهار آن وصل کنید تا مطمئن شوید که همیشه می‌دانید گربه خانگی شما کجاست.

فعالیت و سرگرمی

حتی در شرایطی که شما در خانه نیستید، گربه خانگی شما همچنان به فعالیت و سرگرمی زیادی نیاز دارد. اسباب‌بازی‌های هیجان‌انگیز را به تعداد کافی در اطراف خانه بگذارید تا از آسیب دیدن مبلمان شما جلوگیری شود.

برنامه روزانه گربه خانگی

به طور کلی بیشتر گربه‌ها ایجاد تغییرات را در برنامه روزانه خود دوست ندارند. این نکته بدان معناست که اگر بقیه برنامه‌های روزانه‌شان تا حد امکان کمتر تغییر کند، دوره‌های طولانی غیبت شما را بهتر پشت سر خواهند گذاشت. این موارد شامل زمان تغذیه و بازی و همچنین تمیز کردن منظم جعبه بستر است.

در نهایت، اگر اخیراً نقل مکان کرده‌اید، سعی کنید در ابتدا زمان بیشتری را با گربه خانگی‌تان بگذرانید. زیرا این وضعیت تغییر بزرگی در زندگی آنها محسوب می‌شود. به آنها زمان بیشتری بدهید تا به خانه جدید عادت کنند.

گربه تنها || پزشکت

چگونه از تنهایی گربه ها پیشگیری کنیم؟

بدیهی است که تنها گذاشتن گربه در خانه در هر شرایطی بهترین ایده نیست. اگر نیاز دارید به تعطیلات بروید یا به هر علت دیگری باید گربه خانگی خود را برای مدت طولانی ترک کنید، گزینه‌های زیر را برای تنها گذاشتن گربه خانگی خود در نظر بگیرید:

کمک گرفتن از یک دوست

این گزینه شاید ساده ترین مورد باشد. از یک دوست بخواهید که هر روز به خانه شما بیاید و حداقل 15 تا 30 دقیقه را در خانه شما بگذراند تا جعبه بستر را تمیز کند، با حیوان بازی کند، آن را نوازش کند یا فقط در خانه باشد تا از حیوان خانگی شما مراقبت کند.

علاوه براین می‌توانید یک پرستار حیوان خانگی پیدا کنید که برای صرف زمان مورد توافق با گربه سانان دستمزد دریافت می‌کند. به این ترتیب، گربه خانگی شما می‌تواند حتی در زمانی که شما دور هستید، در خانه راحت باشد.

مراکز شبانه روزی

همچنین ممکن است که بتوانید گربه خانگی خود را به یک مرکز شبانه روزی ببرید و تا زمانی که شما به خانه برگشتید، در آنجا بماند. اما به یاد داشته باشید که گربه‌ها به طور کلی بسیار سرزمینی هستند، بنابراین خانه آنها به اندازه شما برای آنها مهم است. جدا کردن حیوان خانگی از محل زندگی همیشگی باید آخرین گزینه شما باشد.

سخن آخر

گاهی اوقات، تنها نگه داشتن حیوان خانگی می‌تواند تبدیل به یک مسئله جدی شود. با این حال، به کمک راهنمایی متخصصین و افراد با تجربه، می‌توانید با کمترین آسیب این کار را به سرانجام برسانید. در صورتی که درباره تنها ماندن گربه‌های خانگی سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با یک دامپزشک تماس بگیرید و با او مشورت کنید.

به طور کلی با رفع خطرات احتمالی، می‌توانید با خیال راحت حیوان خانگی‌تان را در خانه تنها بگذارید. با این حال، در ابتدای کار، باید این فرآیند را با دقت بیشتری به انجام برسانید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز