لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

لاک پشت خانگی چقدر عمر می کند؟ 

لاک پشت خانگی چقدر عمر می کند؟  || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر به دنبال یک حیوان خانگی محبوب هستید که بتواند در طول زندگی تان همراه شما باشد، لاک پشت ها ممکن است بهترین گزینه باشند. لاک پشت ها بیشتر از بسیاری از حیوانات عمر می کنند و در صورت وجود مراقبت های لازم، تعداد کمی از گونه های لاک پشت می توانند تا 100 سال یا بیشتر عمر کنند.

به طور کلی، نژادهای مختلفی از لاک پشت ها به عنوان حیوان خانگی به فروش می‌ رسند. با این حال، در صورت انتخاب هر نوع لاک پشت به عنوان حیوان خانگی، لازم است عواملی که در افزایش طول عمر لاک پشت ها نقش دارند، در نظر داشته باشید.

لاک پشت ها می توانند حیوانات خانگی بسیار خوبی باشند. زیرا آنها نسبت به سایر حیوانات خانگی عمر طولانی تر و طبیعتی مطیع دارند، به ویژه برخی از نژادهای لاک پشت ها اینگونه هستند. اگرچه راه دقیقی برای تعیین طول عمر این حیوانات وجود ندارد و نمی توان به طور قطعی گفت که لاک پشت ها تا چه زمانی زندگی می ‌کنند، اما در صورت مراقبت مناسب، می ‌توانند تا 50 سال کامل یا چندین دهه بیشتر زندگی کنند.

طول عمر، باز هم بستگی به گونه خاص لاک پشت و نحوه مراقبت از آن دارد.

آیا از این نکته تعجب می کنید که چرا لاک پشت های خانگی اینقدر عمر می کنند، اما لاک پشت های وحشی معمولاً عمری کوتاه دارند؟ لاک پشت های خانگی بسیار طولانی زندگی می کنند (برای چندین دهه). زیرا لاک پشت های وحشی بیشتر در معرض شکار شدن و ابتلا به بیماری هستند و اغلب مجبورند بدون تامین غذا و مراقبت زندگی کنند.

خطر سالمونلا در لاک پشت ها را جدی بگیرید.

میانگین طول عمر لاک پشت خانگی

میانگین امید به زندگی در یک لاک ‌پشت خانگی حدود 30 سال است و بسیاری از گونه‌ های لاک‌ پشت 40 تا 100 سال عمر می‌ کنند. اگر یک لاک پشت در دو دهه اول زندگی خود زنده بماند، می توان انتظار داشت که حداقل 35-40 سال زندگی کند. گونه های مختلف لاک پشت های خانگی طول عمر متفاوتی دارند.

تعداد سال های زندگی لاک پشت های نژادهای مختلف با همدیگر متفاوت خواهد بود. لاک پشت گوش قرمز محبوب ترین گونه لاک پشت در برخی کشورها است. اگر یک لاک پشت گوش قرمز را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنید، می توانید انتظار داشته باشید که لاک پشت تان 25 تا 35 سال عمر کند.

با این حال، لاک پشت های بزرگتر طول عمر فوق العاده ای دارند، در حالی که طول عمر گونه های کوچکتر کوتاه تر است. برخی از لاک پشت های بزرگ و لاک پشت های دریایی می توانند 200 سال یا بیشتر زندگی کنند.

برخلاف لاک ‌پشت ‌های وحشی، طول عمر لاک پشت های خانگی به محیط زندگی و میزان مراقبتی که از آن ها انجام می دهید بستگی‌ دارد. اگر بتوانید از آنها مراقبت کنید، لاک پشت ها سال های بیشتری از سگ، گربه، ماهی یا پرنده خانگی زندگی می کنند و به همراهی با شما ادامه می دهند.

دامپزشکی

نکات مهم در خرید لاک پشت را بدانید.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان دامپزشکی

لاک پشت خانگی چقدر عمر می کند؟  || پزشکت

چگونه می توان سلامت لاک پشت های خانگی را بهبود بخشید؟

کلید افزایش طول عمر لاک پشت خانگی محبوب شما تا حد قابل توجهی در دستان شماست. مردم اغلب تصور می کنند که لاک پشت ها به هر حال به علت متابولیسم کندشان عمر طولانی خواهند داشت. با این حال، علل مشابهی که در پس امید به زندگی وجود دارد. مانند متابولیسم آهسته، می تواند علت نیاز لاک پشت ها به مراقبت خوب باشد.

دمای مطلوب

برای بهبود سلامت لاک پشت حیوان خانگی خود و اطمینان از داشتن عمر طولانی در آن، باید حیوان را در تراریومی با دمای مطلوب و بهینه سازی شده قرار دهید. این محیط بهترین فضای زندگی برای لاک پشت ها، به ویژه لاک پشت های جعبه ای است. زیرا تراریوم آنها را از سایر حیوانات و عناصر خارجی مضر محافظت می کند.

کار بعدی که برای داشتن عمر طولانی در لاک پشت خانگی تان باید انجام دهید.اضافه کردن مقدار مناسب آب، خاک و سنگ های کوچک به تراریوم است. از آنجایی که بچه لاک پشت های شما تازه شروع به شنا کرده اند، بهتر است مطمئن شوید که آب خیلی عمیق نیست.

با این حال، آب نیز نباید خیلی کم عمق باشد، زیرا باید مطمئن شوید که لاک پشت ها به اندازه کافی و به طور دائمی هم به آب و هم به سطح داخل تراریوم دسترسی دارند. دمای هوا و آب داخل تراریوم به طور ایده آل باید حدود 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) باشد.

با نصب فیلتر مخزن می توانید از تازه بودن آب و عدم نیاز به تعویض روزانه مطمئن شوید. آب یک عامل اساسی در تعیین چگونگی زندگی لاک پشت های دریایی است. با توجه به متابولیسم آهسته لاک پشت تا آنجا که به رژیم غذایی مربوط می شود، بهتر است دو بار در روز به این حیوانات خانگی غذا بدهید.

رژیم غذایی مناسب

غذای مناسب نقش فوق العاده حیاتی در افزایش طول عمر لاک پشت ایفا می کند. مصرف غذا و آب به گونه و میزان متابولیسم آن بستگی دارد. به عنوان مثال، لاک پشت های دریایی بدون شک به آب بیشتری نیاز دارند، حتی اگر برخی بدون آب زندگی کنند.

در این مورد نکاتی وجود دارد که می توانید در مورد تغذیه لاک پشت ها و اجازه دادن به داشتن زندگی طولانی در آنها، دنبال کنید. از جمله این موارد، عبارت اند از:

به بچه لاک پشتی که فقط شش ماه سن دارد باید رژیم غذایی حاوی سبزیجات و پروتئین داده شود که مقدار آنها باید توسط دامپزشک تعیین شود. اگر حیوان 12-6 ماهه است باید هر روز سبزیجات و یک روز در میان پروتئین مصرف کند. برای لاک ‌پشت‌ های بیش از یک ساله، ارائه سبزیجات و پروتئین سه بار در هفته باید حالتی بهینه باشد.

لاک پشت های خانگی معمولاً عاشق برگ های قاصدک، کلم پیچ، کاهو رومی و سبزی خردل هستند. لاک پشت ها مصرف دافنی، کرم آرد، ماهی، کرم خاکی، کرم مومی، جیرجیرک، حلزون و میگو را برای تامین پروتئین ترجیح می دهند. تمیز کردن روزانه تراریوم به همان اندازه ضروری است که تصمیم بگیرید چه غذایی بدهید تا به لاک پشت هایتان کمک کنید زندگی طولانی و سالم داشته باشند.

نگهداری مناسب

تحقیقات نشان می دهد که اگر یک لاک پشت خانگی در قفس نگه داشته شود، این مسئله می تواند تأثیر مخربی بر سلامت حیوان خانگی داشته باشد. صاحبان حیوانات خانگی که به ندرت تراریوم را تمیز می کنند، متوجه می شوند لاک پشت خانگی شان دچار کمبود ویتامین است، از کمبود کلسیم رنج می برد و در حال ابتلا به بیماری های مختلف است.

برای اطمینان از اینکه لاک پشت خانگی شما برای سال ها یا حتی دهه ها با شما زندگی کند، باید مراقب آنها باشید. اگر متوجه تغییرات فیزیکی مانند تورم چشم ها و گوش ها، تغییر رنگ پوست یا حتی بی اشتهایی در لاک پشت خانگی خود شدید، باید فوراً با دامپزشک مشورت کنید. مشکلات در لاک پشت ها به علت عدم مراقبت یا تجویز غذای اشتباه ایجاد می شود.

برای داشتن عمر طولانی در لاک پشت خانگی، همیشه با یک دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک می تواند بهترین مشاوره را به شما بدهد.

لاک پشت خانگی چقدر عمر می کند؟  || پزشکت

خطرات شایع برای لاک پشت های خانگی

اگرچه لاک پشت های خانگی زندگی امن تری نسبت به لاک پشت های وحشی دارند، اما مستعد ابتلا به بیماری ها هستند. برخی از تهدیدات شایع برای لاک پشت های خانگی ناشی از شرایطی مانند کمبود ویتامین A، مشکلات تنفسی، عفونت های لاک، آبسه ها، انگل ها و شکستگی ها هستند.

در صورت عدم توجه به این موارد، طول عمر آنها (تعداد سالهای زندگی آنها) کاهش می یابد. کمبود ویتامین A در لاک ‌پشت ‌های بالغ نسبتاً شایع است و معمولاً ناشی از مصرف یک رژیم غذایی نامناسب مانند رژیم غذایی تماما حاوی گوشت یا رژیم غذایی حاوی کوکتل میوه است.

کمبود ویتامین A

به طور کلی، کمبود ویتامین A منجر به بروز تغییراتی در اپیدرم، لایه بیرونی پوست حیوان و غشاهای مخاطی می شود. علائم دیگری که ممکن است در این حیوان خانگی محبوب و آرام مشاهده کنید، عبارت اند از:

  • بی حالی
  • بی اشتهایی
  • تورم گوش ها
  • عفونت های تنفسی
  • تورم چشم ها و پلک ها، اغلب همراه با ترشح

باکتری ها

باکتری ها تهدید دیگری برای لاک پشت ها هستند، زیرا آنها مسئول بروز عفونت های تنفسی در این حیوانات هستند. هنگامی که لاک پشت ها تحت تأثیر این عفونت ها قرار می گیرند، مخاط اضافی در حفره های دهان ایجاد می شود که با ترشحات بینی همراه است و باعث می شود از بی اشتهایی، بی حالی و مشکلات تنفسی رنج ببرند.

اگر تا به حال یک لاک پشت را از نزدیک تماشا کرده باشید، ممکن است متوجه تورم های سخت تومور مانند روی بدن حیوان خانگی شده باشید. این عارضه ها نتایج آبسه هستند که تهدیدهای شایع ناشی از کمبود ویتامین می ‌باشند. از سوی دیگر، مشکلات پوسته در لاک پشت ها، عفونت های ناشی از قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها هستند.

آنها همچنین ممکن است ناشی از شکستگی پوسته باشند. شکستگی پوسته و لاک در لاک ‌پشت ‌ها زمانی که حیوان دچار نوعی ضربه، مانند زیر گرفته شدن توسط وسیله نقلیه موتوری یا گاز گرفته شدن توسط یک حیوان بزرگ، می شود، تأثیر می ‌گذارد. این موارد می توانند طول عمر آنها را نیز تحت تأثیر قرار دهند.

این مشکلات و تهدیدها می توانند بر مدت زمان زندگی لاک پشت های خانگی در یک محیط معمولی تأثیر بگذارند.

طول عمر سگ بیگل در مقایسه با لاک پشت

بیگل یکی از قدیمی ترین و رایج ترین نژادهای سگ است. می ‌توانید بیگل ‌ها را با لاک ‌پشت ‌ها مقایسه کنید، زیرا درست مانند لاک ‌پشت ‌ها، بیگل ‌ها نیز طولانی ‌ترین طول عمر را در بین نژادهای مختلف سگ ها دارند. متوسط ​​طول عمر یک بیگل 12-15 سال است که برای هر سگی بسیار طولانی است.

برخی از گونه ‌های لاک ‌پشت، می ‌توانند بیشتر از لاک ‌پشت ‌های معمولی زندگی کنند. برخی از بیگل ها می توانند تا 20 سال نیز زندگی کنند که می تواند طول عمری مانند یک لاک پشت باشد، اما کمتر از میانگین عمر لاک پشت ها است. اگر به سگ علاقه دارید، علاوه بر لاک پشت، می توانید یک بیگل را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید. این دو حیوان برای سالیان طولانی در کنار خانواده شما خواهند بود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز